Ahojte. Nechcem zakladať dve vlákna, tak to dám do jedného. Mám dve otázky, ktoré spolu až tak nesúvisia, no bol by som rád, keby skúsení používatelia vedeli odpovedať:
1.) dva pol roka som jazdil i30 100 kW CRDi 7DCT, takže tú prevodovku celkom poznám (a bol som spokojný). Ale chcel by som sa opýtať skúsených, resp. používateľov, ktorí poznajú aj prevodovku 6 A/T a vedia porovnať so 7DCT, ktorého Tucsona (pred FL, ročníky 2016/2017) s automatom by skôr odporučili 7DCT (s motorom 1,7 CRDi), alebo 6 A/T s motorom 2,0 CRDi (ten motor mi osobne na Tucsona viac pasuje)?
2.) a druhá otázka smeruje na pohon 4x4 - je to permanentný pohon 4x4, alebo Tucson je predokolka a po stlačení tlačíka sa prepne do pohonu 4x4?
Ospravedlňujem sa za možno hlúpe otázky, ale na fóre som nenašiel uspokojivé odpovede
Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4
Moderátor: Moderátoři
Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4
Jsem fanouškem kombinace DCT s benzínovými motory v i30, ale kombinace DCT a motoru 1,6 CRDi 100 kW v Tucsonu je příšernej krám!!! Převodovka při každém sundání nohy z plynu hystericky podřazuje, aby nesmyslně brzdila motorem. Mám na trase do práce esíčko z mírného kopce v obci, kde stačí při zařazené čtyřce v cca 40 km/h jen sundat nohu z plynu, proplout esíčko a za ním plynule pokračovat. Zatímco převodovka v i30 nechá čtyřku a pak se pohodově jede dál, v Tucsonu to podřadí a auto ztratí rychlost. Na co je mi automat, když denně musím myslet na to, abych před touhle pasáží přepnul na manuál, aby převodovka nepodřadila a zbytečně jsem neztratil rychlost ?
Takže si kombinaci DCT + CRDi v Tucsonu projeď a vyzkoušej jak se bude chovat, aby sis nenaběhl jako my!!!
Šestikvalt v 2,0 CRDi je klasický planetový automat, tedy převodovka úplně odlišné konstrukce. Osobně planeťáky s hydroměničem preferuju, jsou nádherně plynulé a naprosto blbuvzdorné, výborně se hodí i na skákání v kolonách. Motor 2,0 CRDi má dostatečnou rezervu výkonu, jen je potřeba se připravit na nákladné prohlídky - 8 litrů olejová náplň motoru je sice skvělá z pohledu chlazení motoru a rezervy maziva, ale každá garančka je za ránu . Ale kombinace je to fakt moc dobrá, už od ix35 .
Pokud je mi známo, případně mě opravte, je 4WD řešeno primárním pohonem předku s připojitelným zadkem přes viskospojku dle potřeby (jak to spočítá "trpaslík") nebo dle stisku tlačítka na palubce.
Takže si kombinaci DCT + CRDi v Tucsonu projeď a vyzkoušej jak se bude chovat, aby sis nenaběhl jako my!!!
Šestikvalt v 2,0 CRDi je klasický planetový automat, tedy převodovka úplně odlišné konstrukce. Osobně planeťáky s hydroměničem preferuju, jsou nádherně plynulé a naprosto blbuvzdorné, výborně se hodí i na skákání v kolonách. Motor 2,0 CRDi má dostatečnou rezervu výkonu, jen je potřeba se připravit na nákladné prohlídky - 8 litrů olejová náplň motoru je sice skvělá z pohledu chlazení motoru a rezervy maziva, ale každá garančka je za ránu . Ale kombinace je to fakt moc dobrá, už od ix35 .
Pokud je mi známo, případně mě opravte, je 4WD řešeno primárním pohonem předku s připojitelným zadkem přes viskospojku dle potřeby (jak to spočítá "trpaslík") nebo dle stisku tlačítka na palubce.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4
Tucson je primárně předokolka, která si dle potřeby elektronicky připne pohon zadní nápravy. Pohon 4x4 lze zapnout i manuálně tlačítkem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4
Mr. a Alex. - Ďakujem obom za odpoveď. S tým pohonom 4x4 som to tak-nejak dedukoval, ale vy ste mi to potvrdili - primárne predokolka s tým, že zadná náprava sa pripojí buď manuálne (tlačítkom), alebo keď to vyhodnotí "trpaslík" pod kapotou
Bol som pozrieť dva Tucsony - prvý bol 2,0 CRDi 100 kW 4x4 manuál vo výbave Style, druhý 2,0 CRDi 136 kW 4x4 6A/T vo výbave Premium (plus kožený paket). Samozrejme bol v predajnej cene rozdiel cez 5000 € (pre spravodlivosť uvediem, že ten silnejší diesel v automate bol 4-ročný, ten slabší manuál 5-ročný a novšíší diesel mal najazdených tesne cez 60 000 a ten manuál 115 000)...
Ale potom mi bola ukázaná 5-ročná (6/2016) 1.6 T-GDi 130 kW 4x4 7DCT Premium s koženým paketom a cena bola presne medzi tými dvoma dieslami (aj kilometrový nábeh bol medzi tými dieslami a myslím si, že primeraný - cca 17-tisíc ročne, samozrejme s úplnou servisnou históriou v autorizovanom servise)...
Tak som dostal chrobáka do hlavy, lebo naše posledné štyri autá v dome boli diesle a na benzíne som jazdil naposledy na prelome tisícročia... A aj tu na fóre som čítal o nejakých muchách motora 1,6 T-GDi.
Takže ako vy "bratia za riekou Moravou" hovoríte "Teď babo raď..."
Bol som pozrieť dva Tucsony - prvý bol 2,0 CRDi 100 kW 4x4 manuál vo výbave Style, druhý 2,0 CRDi 136 kW 4x4 6A/T vo výbave Premium (plus kožený paket). Samozrejme bol v predajnej cene rozdiel cez 5000 € (pre spravodlivosť uvediem, že ten silnejší diesel v automate bol 4-ročný, ten slabší manuál 5-ročný a novšíší diesel mal najazdených tesne cez 60 000 a ten manuál 115 000)...
Ale potom mi bola ukázaná 5-ročná (6/2016) 1.6 T-GDi 130 kW 4x4 7DCT Premium s koženým paketom a cena bola presne medzi tými dvoma dieslami (aj kilometrový nábeh bol medzi tými dieslami a myslím si, že primeraný - cca 17-tisíc ročne, samozrejme s úplnou servisnou históriou v autorizovanom servise)...
Tak som dostal chrobáka do hlavy, lebo naše posledné štyri autá v dome boli diesle a na benzíne som jazdil naposledy na prelome tisícročia... A aj tu na fóre som čítal o nejakých muchách motora 1,6 T-GDi.
Takže ako vy "bratia za riekou Moravou" hovoríte "Teď babo raď..."
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4
Ak neriesis vobec spotrebu, tak ok.
Ak ano, tak 1,6 tgdi je nenazrana svina.
Ak ano, tak 1,6 tgdi je nenazrana svina.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4
Skús na to pozrieť cez reál spotrebu. Nie len reči.
1,6 TGdi
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
2,0 CRDI
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=2
Ten rozdiel nie je až tak veľký.
P.S.Snáď nevadí,že som z tejto strany rieky Moravy.
1,6 TGdi
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
2,0 CRDI
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=2
Ten rozdiel nie je až tak veľký.
P.S.Snáď nevadí,že som z tejto strany rieky Moravy.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4
Když pominu, že ta 1,6 T-GDi umí žrát i trávu u silnice , i když lehká noha dokáže ledacos, tak problémy těchto motorů s kontaminací oleje benzínem by mě spolehlivě odradily.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate