Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
drobcek73
**
Příspěvky: 188
Registrován: 11 čer 2018, 17:26
Bydliště: Bratislava

Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4

Příspěvek od drobcek73 »

Ahojte. Nechcem zakladať dve vlákna, tak to dám do jedného. Mám dve otázky, ktoré spolu až tak nesúvisia, no bol by som rád, keby skúsení používatelia vedeli odpovedať:
1.) dva pol roka som jazdil :hyu: i30 100 kW CRDi 7DCT, takže tú prevodovku celkom poznám (a bol som spokojný). Ale chcel by som sa opýtať skúsených, resp. používateľov, ktorí poznajú aj prevodovku 6 A/T a vedia porovnať so 7DCT, ktorého Tucsona (pred FL, ročníky 2016/2017) s automatom by skôr odporučili 7DCT (s motorom 1,7 CRDi), alebo 6 A/T s motorom 2,0 CRDi (ten motor mi osobne na Tucsona viac pasuje)?
2.) a druhá otázka smeruje na pohon 4x4 - je to permanentný pohon 4x4, alebo Tucson je predokolka a po stlačení tlačíka sa prepne do pohonu 4x4?
Ospravedlňujem sa za možno hlúpe otázky, ale na fóre som nenašiel uspokojivé odpovede :-)
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Jsem fanouškem kombinace DCT s benzínovými motory v i30, ale kombinace DCT a motoru 1,6 CRDi 100 kW v Tucsonu je příšernej krám!!! Převodovka při každém sundání nohy z plynu hystericky podřazuje, aby nesmyslně brzdila motorem. Mám na trase do práce esíčko z mírného kopce v obci, kde stačí při zařazené čtyřce v cca 40 km/h jen sundat nohu z plynu, proplout esíčko a za ním plynule pokračovat. Zatímco převodovka v i30 nechá čtyřku a pak se pohodově jede dál, v Tucsonu to podřadí a auto ztratí rychlost. Na co je mi automat, když denně musím myslet na to, abych před touhle pasáží přepnul na manuál, aby převodovka nepodřadila a zbytečně jsem neztratil rychlost :roll: ?
Takže si kombinaci DCT + CRDi v Tucsonu projeď a vyzkoušej jak se bude chovat, aby sis nenaběhl jako my!!!
Šestikvalt v 2,0 CRDi je klasický planetový automat, tedy převodovka úplně odlišné konstrukce. Osobně planeťáky s hydroměničem preferuju, jsou nádherně plynulé a naprosto blbuvzdorné, výborně se hodí i na skákání v kolonách. Motor 2,0 CRDi má dostatečnou rezervu výkonu, jen je potřeba se připravit na nákladné prohlídky - 8 litrů olejová náplň motoru je sice skvělá z pohledu chlazení motoru a rezervy maziva, ale každá garančka je za ránu :) . Ale kombinace je to fakt moc dobrá, už od ix35 :wink: .

Pokud je mi známo, případně mě opravte, je 4WD řešeno primárním pohonem předku s připojitelným zadkem přes viskospojku dle potřeby (jak to spočítá "trpaslík") nebo dle stisku tlačítka na palubce.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4

Příspěvek od Axel.Foley »

Tucson je primárně předokolka, která si dle potřeby elektronicky připne pohon zadní nápravy. Pohon 4x4 lze zapnout i manuálně tlačítkem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
drobcek73
**
Příspěvky: 188
Registrován: 11 čer 2018, 17:26
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4

Příspěvek od drobcek73 »

Mr. :hyu: a Alex. - Ďakujem obom za odpoveď. S tým pohonom 4x4 som to tak-nejak dedukoval, ale vy ste mi to potvrdili - primárne predokolka s tým, že zadná náprava sa pripojí buď manuálne (tlačítkom), alebo keď to vyhodnotí "trpaslík" pod kapotou :)

Bol som pozrieť dva Tucsony - prvý bol 2,0 CRDi 100 kW 4x4 manuál vo výbave Style, druhý 2,0 CRDi 136 kW 4x4 6A/T vo výbave Premium (plus kožený paket). Samozrejme bol v predajnej cene rozdiel cez 5000 € (pre spravodlivosť uvediem, že ten silnejší diesel v automate bol 4-ročný, ten slabší manuál 5-ročný a novšíší diesel mal najazdených tesne cez 60 000 a ten manuál 115 000)...
Ale potom mi bola ukázaná 5-ročná (6/2016) 1.6 T-GDi 130 kW 4x4 7DCT Premium s koženým paketom a cena bola presne medzi tými dvoma dieslami (aj kilometrový nábeh bol medzi tými dieslami a myslím si, že primeraný - cca 17-tisíc ročne, samozrejme s úplnou servisnou históriou v autorizovanom servise)...
Tak som dostal chrobáka do hlavy, lebo naše posledné štyri autá v dome boli diesle a na benzíne som jazdil naposledy na prelome tisícročia... A aj tu na fóre som čítal o nejakých muchách motora 1,6 T-GDi.
Takže ako vy "bratia za riekou Moravou" hovoríte "Teď babo raď..." :lol:
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4

Příspěvek od Sanchez »

Ak neriesis vobec spotrebu, tak ok.
Ak ano, tak 1,6 tgdi je nenazrana svina.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4

Příspěvek od idam.i »

Skús na to pozrieť cez reál spotrebu. Nie len reči.
1,6 TGdi
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
2,0 CRDI
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... &gearing=2
Ten rozdiel nie je až tak veľký. :-k
P.S.Snáď nevadí,že som z tejto strany rieky Moravy. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Rozdiel medzi 7DCT a 6 A/T + otázka na pohon 4x4

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Když pominu, že ta 1,6 T-GDi umí žrát i trávu u silnice :D , i když lehká noha dokáže ledacos, tak problémy těchto motorů s kontaminací oleje benzínem by mě spolehlivě odradily.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“