Zkušenosti a problémy s Konou?
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Mám najeto cca 14tis. a ani před výměnou ani po výměně mi olej neubýval
- Reklama
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Příbuzný dva roky (cca 2x15000) bez znatelné změny. Teď třetí kvůli ... prakticky ustájeno-bez dat .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
No právě
Mám celkem něco přes 30 tis.
První dvě výměny (nikdy jsem nenajel 15 000) byly bez patrného úbytku, spíš jsem teda sledoval jestli "nepřibývá" benzínem.
Teď po cca 9 kkm od druhé garančky je to zhruba nad polovinou.
Výměnu mám až někdy v červenci, sice 15 nenajedu ale nelíbí se mi to.
Mám celkem něco přes 30 tis.
První dvě výměny (nikdy jsem nenajel 15 000) byly bez patrného úbytku, spíš jsem teda sledoval jestli "nepřibývá" benzínem.
Teď po cca 9 kkm od druhé garančky je to zhruba nad polovinou.
Výměnu mám až někdy v červenci, sice 15 nenajedu ale nelíbí se mi to.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Zkus dát pod auto papír, pokud máš tu možnost a neparkuješ venku, na tom poznáš zda je únik někam ven. Já takto zjistil únik oleje na druhém autě, bylo prasklé těsnění. Mám výhodu, že mám auta v garáži. Pokud nic nezjistíš, doporučuji hned servis.
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Primeraná spotreba oleja úplne OK... zvlášť u týchto motorov konštrukčne disponovaných na riedenie oleja benzínom.
Skúsenosťou z 1.0TGDi neposlúžim, ale v prípade mojej 1,4TGdi je vždy badateľný úbytok oleja pričom za 82tis km som dolial zatiaľ dokopy 1l oleja.
Všetky intervaly som doteraz poctivo vyjazdil na km a pokles hladiny zo 75%-80% rozsahu mierky - to nalievajú v servise je úplne bežný pod 50% mierky na konci intervalu. Ak sa dostanem pod 1/3 mierky tak vždy dolievam cca. 3 -4 dcl... to sa mi stalo hneď v zábehu a potom medzi 30-45tkm a medzi 45-60tkm... vždy to bolo po 9-11tis km od výmeny oleja.
Spotreba v zábehu je normálny jav a potom v prevádzke veľa závisí od štýlu jazdy... väčší podiel ostrejšej jazdy (hlavne v lete) v po diaľnici spotrebu oleja o niečo zvyšuje...
A aj meranie hladiny oleja je celkom veda, pričom sa dobrať porovnateľným zisteniam chce to isté miesto... podobnú teplotu a nezabudnúť určiť referenčnú hladinu tesne po výmene ..
Skúsenosťou z 1.0TGDi neposlúžim, ale v prípade mojej 1,4TGdi je vždy badateľný úbytok oleja pričom za 82tis km som dolial zatiaľ dokopy 1l oleja.
Všetky intervaly som doteraz poctivo vyjazdil na km a pokles hladiny zo 75%-80% rozsahu mierky - to nalievajú v servise je úplne bežný pod 50% mierky na konci intervalu. Ak sa dostanem pod 1/3 mierky tak vždy dolievam cca. 3 -4 dcl... to sa mi stalo hneď v zábehu a potom medzi 30-45tkm a medzi 45-60tkm... vždy to bolo po 9-11tis km od výmeny oleja.
Spotreba v zábehu je normálny jav a potom v prevádzke veľa závisí od štýlu jazdy... väčší podiel ostrejšej jazdy (hlavne v lete) v po diaľnici spotrebu oleja o niečo zvyšuje...
A aj meranie hladiny oleja je celkom veda, pričom sa dobrať porovnateľným zisteniam chce to isté miesto... podobnú teplotu a nezabudnúť určiť referenčnú hladinu tesne po výmene ..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Po nějaké době otravuji znova se stejným tématem, a to je spotřeba. Dnes ráno cestou do práce v -4°C na okresce s délkou trasy 31 km spotřeba 11.1 L/100 km, to už je i na Konu trochu moc, jak jste na tom vy? Mám najeto 39000 km a dlouhodobá spotřeba je 8.7 L/100 km. Mám motor 1.6 T-GDi, DCT, 4x4 a jezdím v režimu Comfort.
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Asi 10 l/100 km mám ráno při cestě do práce asi 10 km. Zpátky z mírného kopečku kolem 8. Na 7,5 l/100 se dostávám i na delší trasy v průměru. Dlouhodobou spotřebu od novoty mám 8,4.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Zima robí svoje.Ja mám na aute dlhodobu 6litrov.Teraz jazdi manželka len krátke mesto v zime a svieti tam 9 litrov.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Sice jsem měl 1.0 a jezdil sem za 6,2L/100, ale myslim si, že při kombinaci studeného motoru, venkovní teploty -4°C, trase 30km, náhonu 4x4, motoru 1.6 a automatické převodovky je ta spotřeba normální. To se sotva stihne trochu ohřát.
Škoda Fabia 3 combi
Kona 1.0 T-GDI; Best Of Kona; Acid Yellow; 01/2018 - prodáno
Kona 1.0 T-GDI; Best Of Kona; Acid Yellow; 01/2018 - prodáno
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Presne tak, 1,6tgdi zrovna etalón spotreby nie je a keď sa k tomu pridá potreba masívnejšieho ohrevu katalyzátora, tak je zvýšená spotreba normál...
jeden príklad z mojej praxe...
Cesta zo sídliska do mesta... cca.5km, bez semaforov, pár križovatiek, velmi mierne dole kopcom a rozdiely spotreby mojej 1,4tgdi
5 stupňov a viac... tak spotreba atakuje 6l... pri vyšších teplotách aj trochu podlieza
5 a menej spotreba rastie a pri záporných teplotách v pohode 7-8l
Na zrýchlenie ohrevu jedna rada... treba stiahnut teplotu AC na 15-16stupnov a pokiaľ to stav celneho skla dovoli, tak ventilátor dat na minimum. Prdel a ruky si ohrievat elektrikou v sedacke a na volante... dost to pomaha, vyskusane x krat...
jeden príklad z mojej praxe...
Cesta zo sídliska do mesta... cca.5km, bez semaforov, pár križovatiek, velmi mierne dole kopcom a rozdiely spotreby mojej 1,4tgdi
5 stupňov a viac... tak spotreba atakuje 6l... pri vyšších teplotách aj trochu podlieza
5 a menej spotreba rastie a pri záporných teplotách v pohode 7-8l
Na zrýchlenie ohrevu jedna rada... treba stiahnut teplotu AC na 15-16stupnov a pokiaľ to stav celneho skla dovoli, tak ventilátor dat na minimum. Prdel a ruky si ohrievat elektrikou v sedacke a na volante... dost to pomaha, vyskusane x krat...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Hyundajar83
- *
- Příspěvky: 19
- Registrován: 20 dub 2019, 09:14
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
S 1.6tgdi predokolkou lze udelat po meste na sport 11+ litru jako nic. Nedelal bych z toho vedu. Kona je auto, ktery umi jezdit hodne rychle, ale holt se umi i pekne napit.
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Tak máme po druhé garančce, opět spokojenost v Exlusive cars Žebrák.
Taky se Dášena dostala konečně poprvé na větší výlet, za hranice všedních dnů .
Udělala si výlet na Istrii, cca 1700 km, celkový průměr 6,5 l . Že umí jezdit úsporně jsem věděl z tras po čechách, ale že jsem se chvílemi na německých silnicích dostával k 6 litrům, to mě teda překvapila . Pěkná byla i spotřeba na alpských dálnicích, kde nepřelezla 7,2.
Jinak součástí byla i projíždka mojí oblíbené trasy, přejezd A/SLO přes Loiblpass a užití si nejen nádherných scenérií, ale kdo zná i krásná zážitková silnice cca stovkou serpentin a přejezdem někde kolem 2300 nm.
A píšu o tom proto, abych znovu vychválil stavbu Kony jako auta pro radost.
Vykružovala ty zatáčky jako by se tam narodila. Ze Šumavy jsem už o ní něco věděl, ale když tady začala prohánět spoustu sportovnějších, odlehčenějších aut, různých značek a výkonů. Prostě ten podvozek se povedl na 1* .
A ty místní pošklebovače, co si myslí, že na ty jejich kupé a jiné poklady nějaký crosover nemá, bych poslal aby si ji tam zkusily chytit. Asi by jim spadla brada.
No abych jenom nechválil , poprvé jsem narazil na limit DCTčka a to ve sjezdech, kdy občas zarputile držel nižšího stupně, a ikdyž motor nešel do přetočení, nebylo to úplně ono a nedokázal jsem přijít na to jak mu pomoci. Změna Comfort, Sport nepomáhala, občas přeřadil na kopnutí plynu, ale ne vždy. Jako byho elektronika nutila za každou cenu brzdit motorem. Něco jako v náklaďáku-na jaký stupeň nahoru, na takový dolů.
Přesto to byl opravdu skvělý zážitek, který jsem tam s Audinou (2,5t) nebo Octávkou nezažil.
Takže se mi jenom potvrdil výběr auta jako klasického přepravního prostředku i zážitkového auta pro radost.
Překvapením byla pouze spotřeba na dlouhých trasách, kdy jsem počítal, že se dostanu tak k 7l, ten motor prostě potřebuje prostor a teplo (po Istrii za 6,2).
PS: mimo auto ještě přidám hodnocení, obutých Nexenů. Opět jsem se ujistil, že půjdou brzo dolů. Na suchu to jde, ale jakmile zaprší, a v případě alpských lijáků na dálnici tuplem, jsou o život. Člověk ztrácí úplně spojení s asfaltem a bohužel nejen pocitově. Asi špatný odvod vody. Mají necelých 20tkm , a asi polovinu vzorku. Ty se teda nepovedly.
Taky se Dášena dostala konečně poprvé na větší výlet, za hranice všedních dnů .
Udělala si výlet na Istrii, cca 1700 km, celkový průměr 6,5 l . Že umí jezdit úsporně jsem věděl z tras po čechách, ale že jsem se chvílemi na německých silnicích dostával k 6 litrům, to mě teda překvapila . Pěkná byla i spotřeba na alpských dálnicích, kde nepřelezla 7,2.
Jinak součástí byla i projíždka mojí oblíbené trasy, přejezd A/SLO přes Loiblpass a užití si nejen nádherných scenérií, ale kdo zná i krásná zážitková silnice cca stovkou serpentin a přejezdem někde kolem 2300 nm.
A píšu o tom proto, abych znovu vychválil stavbu Kony jako auta pro radost.
Vykružovala ty zatáčky jako by se tam narodila. Ze Šumavy jsem už o ní něco věděl, ale když tady začala prohánět spoustu sportovnějších, odlehčenějších aut, různých značek a výkonů. Prostě ten podvozek se povedl na 1* .
A ty místní pošklebovače, co si myslí, že na ty jejich kupé a jiné poklady nějaký crosover nemá, bych poslal aby si ji tam zkusily chytit. Asi by jim spadla brada.
No abych jenom nechválil , poprvé jsem narazil na limit DCTčka a to ve sjezdech, kdy občas zarputile držel nižšího stupně, a ikdyž motor nešel do přetočení, nebylo to úplně ono a nedokázal jsem přijít na to jak mu pomoci. Změna Comfort, Sport nepomáhala, občas přeřadil na kopnutí plynu, ale ne vždy. Jako byho elektronika nutila za každou cenu brzdit motorem. Něco jako v náklaďáku-na jaký stupeň nahoru, na takový dolů.
Přesto to byl opravdu skvělý zážitek, který jsem tam s Audinou (2,5t) nebo Octávkou nezažil.
Takže se mi jenom potvrdil výběr auta jako klasického přepravního prostředku i zážitkového auta pro radost.
Překvapením byla pouze spotřeba na dlouhých trasách, kdy jsem počítal, že se dostanu tak k 7l, ten motor prostě potřebuje prostor a teplo (po Istrii za 6,2).
PS: mimo auto ještě přidám hodnocení, obutých Nexenů. Opět jsem se ujistil, že půjdou brzo dolů. Na suchu to jde, ale jakmile zaprší, a v případě alpských lijáků na dálnici tuplem, jsou o život. Člověk ztrácí úplně spojení s asfaltem a bohužel nejen pocitově. Asi špatný odvod vody. Mají necelých 20tkm , a asi polovinu vzorku. Ty se teda nepovedly.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
- Hyundajar83
- *
- Příspěvky: 19
- Registrován: 20 dub 2019, 09:14
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Co to přehodit an sekvenční řazení, já to tak u sjezdů dělám, spíš teda si tam sám dávám nižší stupeň, protože se mi zdá, že comfort drží někdy při sjezdu zbytečně vysoký stupeň. Radši brzdím motorem. Tím spíš že brzdy má Kona na svůj výkon bych řekl slabší a do budoucna je určitě chci porěšit za neco lepšího (ostřejšího).Změna Comfort, Sport nepomáhala, občas přeřadil na kopnutí plynu, ale ne vždy.
Ad Nexeny, taky jsem měl tu čest. Už jsou dávno z auta pryč. Ty pneu jsou za trest i na suchu. Jakmile jsem tomu šlápl na krk (na německé dálnici samozřejmě ) tak je to o strach. Takže pryč a nahrazeno osvečenými Nokian.
Hyu Kona I 1.6 T-GDi 130 kW (Thank you Mr. Biermann)
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Hyu i30 II, 1.6 GDi 99 kW
Skoda Fabia 1.4 MPi 44 kW
Hyu Accent 1.3 63 kW
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
Se picnu, víš že v tom nadšení, jsem na manuál, a vlastně ani do teď, vůbec nevzpomněl. -.
No mě štval ten sklon jít do přetáčení. S brzdama jsem se na limit nedostal, nebylo nutné je nějak přetěžovat.
Ty Nexeny jsem chtěl poslat pryč už loni, ale pak jsem jim kvůli nižším nájezdům díky covidu dal ještě šanci, no teď už je asi dojezdim, ono už dlouho asi ani nevydrží. Ale ty snad nechali udělat v číně.
No mě štval ten sklon jít do přetáčení. S brzdama jsem se na limit nedostal, nebylo nutné je nějak přetěžovat.
Ty Nexeny jsem chtěl poslat pryč už loni, ale pak jsem jim kvůli nižším nájezdům díky covidu dal ještě šanci, no teď už je asi dojezdim, ono už dlouho asi ani nevydrží. Ale ty snad nechali udělat v číně.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Zkušenosti a problémy s Konou?
stankon: Zajímala by mě trasa, kterou jsi jel, zní hodně zajímavě. Prozradíš?
Ad pneu: doporučuji Hankook Ventus Prime 3. Hodně příjemné překvapení co se týče jízního komfortu, kultivovanosti i výkonu jak na suché tak mokré silnici. A za slušnou cenu.
Ad pneu: doporučuji Hankook Ventus Prime 3. Hodně příjemné překvapení co se týče jízního komfortu, kultivovanosti i výkonu jak na suché tak mokré silnici. A za slušnou cenu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek