Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Jelikož se to netýká jen i30, dám to s dovolením sem: Chystám se na výměnu kol na kola s letňákama (budu dělat sám, u tohoto auta poprvé). Sondoval jsem proto, jak vypadá spodek auta, abych ev. dokoupil/dodělal nějaký adaptér na hever (mám ten dílenský hydraulický na kolečkách („trolley jack“).
Co jsem se díval do manuálu, píše se tam, že zvedák se dává „na vyhrazený bod pro zvedání na dolní straně rámu vozidla, nejblíže k vyměňovanému kolu. Pro zvedák jsou určeny destičky přivařené k rámu vozidla se dvěma zářezy. Nikdy nezvedejte vozidlo za jiné body nebo součástí vozidla. Mohlo by dojít k poškození bočních švů.“
Místa vymezená dvěma zářezy jsem našel, bohužel jsem zjistil, že někdo jedno už poškodil, viz foto. Buď dealer, když tam dával zimáky nebo firma, co dělala spodek a dutiny; ev. výrobce. Nevím, pravdy se stejně nedohledám, natož nějaké kompenzace. Je otázka, jak tohle rozšklebení řešit. Esteticky mi je to samozřejmě jedno, nicméně jednak nevím, jak to teď zvednout a jednak se bojím, že od toho začne hnít práh. Do určité míry by to snad šlo „secvaknout“ kleštěma, ale pořád tam nějaká škvír(k)a bude a čím těsnější, tím lépe se tam bude držet voda a špína. Jak to nejlíp vyřešit?
Co mě také mate, že tam nikde nevidím ty zmiňované „destičky přivařené k rámu vozidla se dvěma zářezy“ – nevidím tam nic než ten spodní lem/hranu ze dvou plechů (falc), který se mi teďka rozšklebil. Nebo je to tak, že není myšlen ten lem (falc) samotný, ale práh okolo, tj. před a za ním?
Druhá věc, zvedáte někdo auto třeba za nápravu?
Co jsem se díval do manuálu, píše se tam, že zvedák se dává „na vyhrazený bod pro zvedání na dolní straně rámu vozidla, nejblíže k vyměňovanému kolu. Pro zvedák jsou určeny destičky přivařené k rámu vozidla se dvěma zářezy. Nikdy nezvedejte vozidlo za jiné body nebo součástí vozidla. Mohlo by dojít k poškození bočních švů.“
Místa vymezená dvěma zářezy jsem našel, bohužel jsem zjistil, že někdo jedno už poškodil, viz foto. Buď dealer, když tam dával zimáky nebo firma, co dělala spodek a dutiny; ev. výrobce. Nevím, pravdy se stejně nedohledám, natož nějaké kompenzace. Je otázka, jak tohle rozšklebení řešit. Esteticky mi je to samozřejmě jedno, nicméně jednak nevím, jak to teď zvednout a jednak se bojím, že od toho začne hnít práh. Do určité míry by to snad šlo „secvaknout“ kleštěma, ale pořád tam nějaká škvír(k)a bude a čím těsnější, tím lépe se tam bude držet voda a špína. Jak to nejlíp vyřešit?
Co mě také mate, že tam nikde nevidím ty zmiňované „destičky přivařené k rámu vozidla se dvěma zářezy“ – nevidím tam nic než ten spodní lem/hranu ze dvou plechů (falc), který se mi teďka rozšklebil. Nebo je to tak, že není myšlen ten lem (falc) samotný, ale práh okolo, tj. před a za ním?
Druhá věc, zvedáte někdo auto třeba za nápravu?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Reklama
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
vyčistil bych to, pak pomocí svorek stáhnul k sobě, pořadně odmastil a provedl nástřik třeba Bitumen ve spreji , aspoň 2 x , ale až bude aspoň nad 12 st.
Je to mimo zvedací místo ? Nebo ve zvedacím ? podle fota vedle.
Je to mimo zvedací místo ? Nebo ve zvedacím ? podle fota vedle.
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Je to presne to zvedaci misto.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Vyzera, ze je to presne tam, kde sa auto ma zdvihat.
Zjavne niekto miesto doje.al.
Takze vyrovnat a opravit ochranou.
Zjavne niekto miesto doje.al.
Takze vyrovnat a opravit ochranou.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
V servise použili na heveri obyčajnú “papuču” a lem to holt nedal. Ak chceš mať predstavu ako správne zdvíhať, tak si vybal originál hever z auta.Predpokladám, že rezervu máš a teda aj hever. A hneď budeš mať jasno... ja používam tiež hydraulický hever na kolieskach, pričom mám vyrobený medzikus na podbeh v podobe gumeného puku s vypílenou drážkou... oprieť to treba za plochy okolo lemu a nie za lem samotný... výsledok vidíš...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Já bych už to, pokud se vejde originál zvedák na své místo nerovnal! Zbytečně by se natahoval materiál a došlo l dalšímu poškozování krytí a i svárů. Pořádně očisti a zaizolovat.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
No já když vidím ty fotky ... je to dost ohnuté, tam asi origoš zvedák ještě nedáš. Ale rád bych se mýlil.
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Čím víc na to koukám, tak tím víc mi to přijde jako záměrný konstrukční prvek, rovná plocha pro umístění zvedáku. Proč by tam někdo dělal takhle velký falc schválně a ještě půlkruhového tvaru? Jakou způsobem by se to při zvedání třeba v servisu rozehnulo na obě strany?
Hyundai Tucson 2021 1.6 TGDI DCT Style Premium
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
tak záměrný prvek to zcela jistě není. Přezouval jsem teď v dubnu 9 aut Hyundai - ani jedno nic takovýho nemá !!!!
a tyto místa by musely být 4 !!!! aby to bylo jako záměr výrobce , ale jak jsem pochopil je jen jedno
a tyto místa by musely být 4 !!!! aby to bylo jako záměr výrobce , ale jak jsem pochopil je jen jedno
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Koukni se i na druhou stranu auta, jestli to je stejné tak v pohodě, nebo se můžu podívat přímo na šasi lince jak to vypadá.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Ne, je to samozřejmě jen na jednom. Po práci zkusím, zda se tam vejde origo hever.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Mě to připadá, že tam někdo použil neorigo zvedák (např. http://prntscr.com/11dxja1) a pak se ten lem rozjel, resp.ohnul ....
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Moze to byt, ale dolezite je, aku vysku ma ta hrana veze, ci ako to nazvat a este, kto ako usadil tu kontaktnu cast s prahom.
Kedze mam podobny na 2 tony a nikdy sa mi nic podobne nestalo, tak najskor to niekto nespravne osadil.
Domnienky.
Kedze mam podobny na 2 tony a nikdy sa mi nic podobne nestalo, tak najskor to niekto nespravne osadil.
Domnienky.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Tak jsem tam zkoušel nacpat origo hever a dá se. Jen tak tak, ale dá. Trochu to drhne. Když do puku udělám drážku ještě širší, tak to můžu zvednout a prohodit kola a řešit, až nebude taková zima; garáž nemám.
Jinak, pochopil jsem správně, že se takto auto zvedá JEN za tu část ZA falcem (tam je skutečně práh zesílený nějaký dovařeným kusem plechu), a ne za obě strany, tj. za i před falcem, eventuálně i trochu za falc?
Jinak, pochopil jsem správně, že se takto auto zvedá JEN za tu část ZA falcem (tam je skutečně práh zesílený nějaký dovařeným kusem plechu), a ne za obě strany, tj. za i před falcem, eventuálně i trochu za falc?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Oprava ohnutého spodního lemu/hrany prahu (falc)
Co tedy podle Vas s tim nejlepe, panove?
Kdyz to secvaknu, tak tam stejne nejaka skvirka zbude a bojim se, ze se tam bude drzet nekontrolovatelne vlhkost a nebude se to dat udrzovat. Nebo by bylo lip to dat nejakemu autoklempirovi?
Fakt me to stve, nove auto a nekdo mi ho takhle pojebe...
Kdyz to secvaknu, tak tam stejne nejaka skvirka zbude a bojim se, ze se tam bude drzet nekontrolovatelne vlhkost a nebude se to dat udrzovat. Nebo by bylo lip to dat nejakemu autoklempirovi?
Fakt me to stve, nove auto a nekdo mi ho takhle pojebe...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW