Optimálny tlak v pneu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Optimálny tlak v pneu
Ahojte, na koľko hustíte 16" pneu na i30 kombi?
Dôvod otázky je ten, že dnes som vyhodil letné hankooky kinergy eco z prvomontáže po nejakých 45tkm hlavne na opotrebenie vnútorného(k pozdĺžnej osi vozidla) okraja dezénu... vonkajší okraj bol o kúsok lepšie na tom ale aj tam to už bolo hraničné.... stred dezénu mal ešte 4,5 - 5mm. Jedna pneu mala vnútorný okraj miestami zjazdený už na hladko (vlani bola na prednej náprave). Auto som zobral na geometriu... všetky parametre boli ešte v norme, keď to už bolo na mašine, tak len trochu znížili odklon zadných kolies. Takže keď vylúčime geometriu, tak mi vychádza podhustená pneu a tu je kameň úrazu.
Výrobca predpisuje pre bežné zaťaženie 2,2/2,2 bar predok/zadok. Reálne boli kolesá väčšinou nahustené 2,5/2,5 baru... ak som nezabudol, tak pred dlhšími cestami som dofúkal na 2,5/2,8... otázka je, ako nafúkať nové ventus prime3?
Neviem si to opotrebenie vysvetliť... žeby z prvomontáže boli tie pneu až taký hnoj... úprimne neviem si predstaviť hustenie na 2,2/2,2.. to by snáď nedali ani tých 45tkm.....
Dôvod otázky je ten, že dnes som vyhodil letné hankooky kinergy eco z prvomontáže po nejakých 45tkm hlavne na opotrebenie vnútorného(k pozdĺžnej osi vozidla) okraja dezénu... vonkajší okraj bol o kúsok lepšie na tom ale aj tam to už bolo hraničné.... stred dezénu mal ešte 4,5 - 5mm. Jedna pneu mala vnútorný okraj miestami zjazdený už na hladko (vlani bola na prednej náprave). Auto som zobral na geometriu... všetky parametre boli ešte v norme, keď to už bolo na mašine, tak len trochu znížili odklon zadných kolies. Takže keď vylúčime geometriu, tak mi vychádza podhustená pneu a tu je kameň úrazu.
Výrobca predpisuje pre bežné zaťaženie 2,2/2,2 bar predok/zadok. Reálne boli kolesá väčšinou nahustené 2,5/2,5 baru... ak som nezabudol, tak pred dlhšími cestami som dofúkal na 2,5/2,8... otázka je, ako nafúkať nové ventus prime3?
Neviem si to opotrebenie vysvetliť... žeby z prvomontáže boli tie pneu až taký hnoj... úprimne neviem si predstaviť hustenie na 2,2/2,2.. to by snáď nedali ani tých 45tkm.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: Optimálny tlak v pneu
Kinergy eco su na tlak 2,5 bar. To som mal na Ceede. Ale tam boli 15".
Na i30 mam tusim tiez eco2, ale 16". Tlacim tam 2,4 az 2,5. Na stlpiku je 2,2 bar, ak sa nemylim.
Na i30 mam tusim tiez eco2, ale 16". Tlacim tam 2,4 az 2,5. Na stlpiku je 2,2 bar, ak sa nemylim.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Optimálny tlak v pneu
Dibarbora: A co třeba 3,5 bar? To bude teprve ecolabůžo...
Na Maree jsem většinou jezdil na 2,1 předek, 2,3 zadek (takový byl předpis výrobce) a letní Bridgestone mi vydržely +-50 tisíc a daly by ještě víc, kdyby auto nešlo do šrotu.
Na Maree jsem většinou jezdil na 2,1 předek, 2,3 zadek (takový byl předpis výrobce) a letní Bridgestone mi vydržely +-50 tisíc a daly by ještě víc, kdyby auto nešlo do šrotu.
Re: Optimálny tlak v pneu
toľko som mal na i30 keď som ju preberal od predajcu, gúľalo sa to neskutočne
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: Optimálny tlak v pneu
Nešlo mi o ekolabúžo ale o spôsob opotrebenia pneu... ktoré vykazovalo znaky podhustenia... a životnosť ma tiež nemilo prekvapila... v názve sa pneu pýšia popisom ECO... predpokladám tvrdú zmes, realita 45tkm mi prišla dosť biedna. Na bývalom aute BMW E91... malo na podvozku čo to opravené ale väčšina vecí pôvodná (pri predaji 430tkm)... v čase predaja mali letné barumy bravuris 3HM za sebou cca. 60tkm a ešte 35-40% rovnomerného dezénu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Optimálny tlak v pneu
17" pneu 225/45/17 léto 2,7-2,8... za studena samozřejmě. 205/55/16 zima 2,6-2,7
Vzorek sjetý naprosto rovnoměrně a žádný problém.
Geometrie - tam kde to opravdu umí a vědí co dělat a jak - 2x do roka vždy po přezutí pneu.
Vzorek sjetý naprosto rovnoměrně a žádný problém.
Geometrie - tam kde to opravdu umí a vědí co dělat a jak - 2x do roka vždy po přezutí pneu.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimálny tlak v pneu
on je merac a merac. mam doma tri a kazdy ukazuje inak, takze sa pre dobro duse spolieham u aut na jeden a pneumatiky fuk na 2.4. Na vsetkych autach co mam na krku (Accent, fabia, Fusion, P3008). Pneumatiky zjazdene rovnomerne s jednou vynimkou - raz som presiel cca 5000km s jednou na 1.8 a bolo to vidiet nasledne na vacsom opotrebovani
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Optimálny tlak v pneu
To ECO je dáno i huštěním. Já mám předepsané 2,5 baru vepředu i vzadu a četl jsem že je to jen úlitba požadavkům "ekologie". A že je to zbytečně moc a pneu jsou pak tvrdé a netlumí jak by měly/mohly. Jak to má vliv na životnost to nevím. Já jsem začal hustit na nižší tlak.
Re: Optimálny tlak v pneu
Mě foukali v servisu u Fastbacka 17" pneu na 2,7-2,8, což mi přišlo moc, odfoukl jsem na 2,6. Je fakt, že i Tucsona mi tam foukají na 2,7. Ptal jsem se jich, prý kolem 2,6 je optimum, tak nevím
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Optimálny tlak v pneu
Otazka je, co je to ECO. Bud ekonomicky, tj. smejd, nebo ekologicky, tj. taky smejd.
Jinak, kdo urci spravny tlak, to je otazka... podle me vyrobce pneu stanovi pouze max. tlak, aby pneu nebouchla, ale na jake auto to pujde logicky nevi, takze ani nevi, na kolik to sprvne foukat. Vyrobce auta zase vi jen tlak obecne, tj. na rozmery pneu. Ale nevi, co tam kdo da za pneu (znacka, model). Takze vsechny pneu daneho rozmeru by v tomto mely mit stejne vlastnosti, minim tim jakousi vnitrni tvrdost.
Jinak, kdo urci spravny tlak, to je otazka... podle me vyrobce pneu stanovi pouze max. tlak, aby pneu nebouchla, ale na jake auto to pujde logicky nevi, takze ani nevi, na kolik to sprvne foukat. Vyrobce auta zase vi jen tlak obecne, tj. na rozmery pneu. Ale nevi, co tam kdo da za pneu (znacka, model). Takze vsechny pneu daneho rozmeru by v tomto mely mit stejne vlastnosti, minim tim jakousi vnitrni tvrdost.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Optimálny tlak v pneu
Tak já mám předepsaných 2,5 baru jak jsem již uvedl. Když mi TPMS zahlásilo pokles tlaku tak jsem nafoukal na 2,5 baru a ani po ujetí možná 20 km se to nechytilo. Po zavolání na servis mi bylo řečeno že mám nafoukat na 3 bary a jet auto projet, že pak se to chytí a pak tlak snížit. Že to tak normálně dělají. Takže nejspíš vědí, že 2,5 baru není bezpečnostní maximum...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Optimálny tlak v pneu
Naprostý souhlas, sarin-e. Taky foukám na 2,6 Baru za studena, na výrobcem předepsaných a na štítku uvedených 2,4 Baru se auto chová jako zaoceánský parník. Pneu 225/60 R17.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Optimálny tlak v pneu
Já to řešil spíš pocitově a nejvíc mi sedí asi 2.4. Po přezutí mi to servis nafoukal na 2.1 a bylo to strašně nepříjemné, jak když jedeš bahnem.
i30 Fastback - Engine Red, T-GDI 120, Trikolor Komfort
Re: Optimálny tlak v pneu
Já jsem to nechal nafoukat na 2,3 vpředu i vzadu a nějak nepociťuju, že by to plavalo. Mám ale zesílené gumy XL, které bývají o něco "tvrdší".
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Optimálny tlak v pneu
Máš pravdu, 2,2 je nesmysl. Já na CRDi GD foukal na 2,5 a origo Continentaly z výroby vydržely více než 70 tkm. Buď ty Hankooky jsou horší než Contíky nebo nevím.dibarbora píše: ↑30 dub 2021, 20:00 Ahojte, na koľko hustíte 16" pneu na i30 kombi?
Dôvod otázky je ten, že dnes som vyhodil letné hankooky kinergy eco z prvomontáže po nejakých 45tkm hlavne na opotrebenie vnútorného(k pozdĺžnej osi vozidla) okraja dezénu... vonkajší okraj bol o kúsok lepšie na tom ale aj tam to už bolo hraničné.... stred dezénu mal ešte 4,5 - 5mm. Jedna pneu mala vnútorný okraj miestami zjazdený už na hladko (vlani bola na prednej náprave). Auto som zobral na geometriu... všetky parametre boli ešte v norme, keď to už bolo na mašine, tak len trochu znížili odklon zadných kolies. Takže keď vylúčime geometriu, tak mi vychádza podhustená pneu a tu je kameň úrazu.
Výrobca predpisuje pre bežné zaťaženie 2,2/2,2 bar predok/zadok. Reálne boli kolesá väčšinou nahustené 2,5/2,5 baru... ak som nezabudol, tak pred dlhšími cestami som dofúkal na 2,5/2,8... otázka je, ako nafúkať nové ventus prime3?
Neviem si to opotrebenie vysvetliť... žeby z prvomontáže boli tie pneu až taký hnoj... úprimne neviem si predstaviť hustenie na 2,2/2,2.. to by snáď nedali ani tých 45tkm.....
Na Albínovi foukám taky 2,5, někdy zadek 2,7 podle zátěže, ale vzhledem k nájezdu zatím nejsem schopen opotřebení zhodnotit.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)