Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Uprimne, cim viac ludi si nekupi SUV a ak k tomu trosku prispejem, budem rad, aspon sa budem citit na cestach lepsie. A netyka sa to len H.
Je to moj nazor na temu SUV a uz som vyjadril.
Offtopic
Zvazujem, ze zalozim stranky napr. AntiSUV, mozno aj podobne existuju, skusim pohladat. Budem vas informovat; kto chce nech sa prida ku kampani. Ludia nadavaju na bruselske nariadenia, tak preco tolerovat krabice s vyssou spotrebou. Ma to logiku. Da sa vypocitat zvysene mnozstvo CO2 a pod.
Milosh: ak je to velmi offtopic, tak prosim o presun na Vseobecny pokec
Je to moj nazor na temu SUV a uz som vyjadril.
Offtopic
Zvazujem, ze zalozim stranky napr. AntiSUV, mozno aj podobne existuju, skusim pohladat. Budem vas informovat; kto chce nech sa prida ku kampani. Ludia nadavaju na bruselske nariadenia, tak preco tolerovat krabice s vyssou spotrebou. Ma to logiku. Da sa vypocitat zvysene mnozstvo CO2 a pod.
Milosh: ak je to velmi offtopic, tak prosim o presun na Vseobecny pokec
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
- Reklama
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
A prečo by si človek za svoje peniaze nemohol kúpiť čo chce? Ja ti tiež nepredpisujem že si máš kúpiť auto so spotrebou pod 4.0l - lebo aj také sú alebo rovno zakázať autá a prejsť na skútre?
Už som v strednom veku a chrbát mi jasne hovorí že potrebuje vysoký posed takže buď mpv alebo suv. Založím klub anti-antisuv.
Už som v strednom veku a chrbát mi jasne hovorí že potrebuje vysoký posed takže buď mpv alebo suv. Založím klub anti-antisuv.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Pred vyse 2 rokmi, mozno aj 3, som tiez uvazoval nad SUV
Kazdy nech si kupuje, co chce, ale ja som proti SUV a budem rad, ak ich bude co najmenej. A verim, ze je vela ludi s rovnakym nazorom.
Kazdy nech si kupuje, co chce, ale ja som proti SUV a budem rad, ak ich bude co najmenej. A verim, ze je vela ludi s rovnakym nazorom.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Urcite ma kazdy pravo na svuj nazor. Pokud jde o ekologii,museli by jsme se vratit minimalne do stoleti páry,,aby bylo vse v pohode. Zatracovat ale SUV neni ta spravna cesta. Myslim,ze vetsina lidi vcetne me si tenhle typ kupuje z duvodu lepsiho nasedani(to jde s vekem) lepsiho rozhledu(bezpecnost) a samozrejme je to modni trend. Uzivatele budou vesmes jezdit po okreskach a ve meste. Nic nebrani,aby clovek jezdil v eko rezimu,kdyz ve meste nic nenaspecha a muze vyuzit vymozenosti plachteni,start stop systemu i kdyz na nej se nazory dost ruzni. Je na kazdem,aby si vyzkousel co mu to dava za plusy a minusy. Mimo mesto rezim normal,nebo sport at si kazdy uzije jizdu. Mozna pitomy nazor,ale doba je jaka je.
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Věříš, a to je přesně ten problém. Už mám těch Tvých názorů plné zuby. Furt podsouváš lidem SVOJE JEDINÉ SPRÁVNE názory. Jdi s tím někam na hate weby a neotravuj tady diskuzi.
Hyundai Tucson, 1.6 T-GDI, FWD, 2017
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Gyngy: Naprostý souhlas
Vlákno jse zapleveleno irelevatními kecami, takže jestli nikdo nemá nic k témě, nechám ho zamknout.
Vlákno jse zapleveleno irelevatními kecami, takže jestli nikdo nemá nic k témě, nechám ho zamknout.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Už jsem ho zablokoval, takže asi tak.
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
S tím bych počkal. Ještě se snad k testu dopracuje PavelAxel.Foley píše: ↑07 kvě 2021, 11:18 Gyngy: Naprostý souhlas
Vlákno jse zapleveleno irelevatními kecami, takže jestli nikdo nemá nic k témě, nechám ho zamknout.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Čo tak pozamykať všetko? Všetko to uzavrieme a pôjdeme každy niekam.
Neviem čo je to správne riešenie.
Neviem čo je to správne riešenie.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
No sice to sem nepatří ale třeba se to rozptýlit ať se zde nenapa dáme. Ja si jezdím v i30FB sem slastný spokojenej. Jiní v Tusconu a ma to taky. Jako ten co si jezdi třeba v autě na grilovaný kuřata. A jak by se sakra takový maňik hodil zůstat stát v koloně na D1 i milovník SUV by si to kuře dal. I on by musel trčet v koloně. No tak lidi ) co nějaký sraz ?
Ted nemyslím na D1 všichni s grilovaným kuřetem sebou ;-D ale nějaký sraz někde někdy.
Ted nemyslím na D1 všichni s grilovaným kuřetem sebou ;-D ale nějaký sraz někde někdy.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Pata.87: Na to je tu samostatná sekce https://www.hyundaiclub.net/viewforum.php?f=24, navrhni.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Na to je jediná odpověď není
Fórum je místo na internetu, kde se scházejí lidé a diskutují spolu...
Je-li to fórum o autech, tak diskutujme o autech a třeba čemkoliv v jednotlivých tématech a za určitých, někým stanovených pravidel.
A pokud se ta pravidla porušují, tak ať ten člověk, nebo ostatní pověření zasáhnou.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
ilRe: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
stacilo zalozit vlakno Preco nemam rad SUV a vsetko OK. Alebo Zakladam spolok antiSUV kto sa prida
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Petzl62 byl vyslyšen a Pavel se k testu skutečně dopracoval, omlouvám se za zdržení, poslední dny byly skutečně hektické...
První máj trošku jinak, aneb "den třívozový"
Víkendy většinou slouží k tomu, aby si člověk pro pracovním týdnu odpočinul. Ale někdy se toho nahrne trošku víc, takže to může být klidně i naopak. Letošní 1. květen byl jeden z takových dnů. Čekala nás cesta pro nové auto mojí ženy, setkání s kamarády a zkouška Tusíka, a následně ještě odpoledně-večerní rodinná oslava. Nebudu to zbytečně rozvádět, začalo se před sedmou ráno a končilo následnou druhou ranní. Holt, někteří manažeři se prsí tím, že pracují 16 hodin denně, já jsem je ještě o 3 hodiny trumfnul
Takže pojďme k tomu neobvyklému (a pro mně vskutku svátečnímu) třívozovému dnu:
Vůz č. 1: Okolo poledne přijíždím s Albínem na parkoviště u zámku Loučeň. Těším se, čeká mně projížďka téměř novým Tusíkem a potom si přesednu do úplné funglovky mé ženy, řídit 2 nové káry za den, to se mi jen tak nepovede Protože máme napilno, udělám si pár obrázků Tusíka a už sápu se po klíčích, abych neztrácel čas.
Vůz č. 2: Tomu se samozřejmě budu věnovat nejvíce. Není to tak dávno, co jsem měl k dispozici stejný model v jiném provedení, takže se nebudu opakovat povídáním o vzhledu a stejných prvcích. Netradičně začnu pár obrázky, kterými představím několik detailů, které mě zaujaly:
Na černém voze ještě více vynikne chromová linie na horním oblouku dveří. Není to typický chrom, má polomatný povrch ve stylu nerez nebo titan. To je také důvod, proč mě na rozdíl od ostatních tento prvek neirituje.
Pohled do motorového prostoru mj. napovídá, že se líbí nějakému zviřátku. Naštěstí si snad nepochutnalo na žádném kabelu, alespoň prozatím. Kryt hlavy válců vývojáři pojali v minimalistickém stylu.
Whoops, zřejmě si mám myslet, že jsme k testu získali vozidlo trefené na bok a při opravě se ho nepodařilo úplně srovnat Ale netřeba se obávat, při použití menší než velké síly vzpěru do otvoru v kapotě dostanete
V prostoru pro rezervu tentokrát rezervu samozřejmě nehledejte
Zadní opěradla lze sklopit přímo z kufru. Pro dokončení sklopení jsem ale stejně musel přistoupit k opěrkám přes boční zadní dveře, takže za mně je to řešení napůl
Pasažéři na zadních sedadlech mohou u výbavy Style využít integrovanou stínící roletku a vyhřívání zadních sedaček
Sedačka spolujezdce zde má možnost výškového nastavení. Na boku středového tunelu najdeme praktickou odkládací schránku.
Potahy sedadel jsou zdobeny líbivým nenápadným motivem
Dostatečné hluboká schránka pod loketní opěrkou
Ovládací prvky na středovém tunelu. Tlačítkový volič převodovky má tvarově odlišené tlačítko N pro lepší hmatovou orientaci, pomůže např. při parkování.
Počítejte se mnou: 28 integrovaných tlačítek na plně hladké ploše, přehlednost hadra, tohle se prostě nepovedlo. A lesklá čerň od PETROFa tu marnost jen podtrhuje. Jednu výhodu to má, pozorný čtenář si všimne, že fotograf si zapomněl nalakovat nehty...
Inovovaná schránka na brýle: stiskněte červené tlačítko a vypadnou vám brýle. Nebo třeba taky ne...
Prvotní pocity jsou shodné jako minule. Zevnitř vypadá auto lépe než zvenku, i když v této černé barvě nejsou stereoidně vypouklé podběhy tak nápadné jako u jiných barev. Pozici za volantem kopíruji od svého předřidiče (zřejmě Mr. Hyundai nebo jeho žena), pouze lehce upravím zrcátka. "Bezklackový" automat vypadá na první pohled nezvykle, ale zvykl jsem si na něj rychle a nevadil mi. Už od prvních metrů s potěšením vnímám výborné odhlučnění motoru a stejně jako při předchozí testu pozitivně kvituji schopnost podvozku vyrovnávat se s nerovnostmi vozovky, kterých je na silnicích (či spíše silničkách) okolo Loučně nepočítaně. Na druhou stranu ale podvozky chválíme vcelku často, takže by mě spíše zajímalo, jak se bude auto chovat na nerovnostech třeba po 100 tisících km. Když jsem se dostal na úsek s kvalitnějším asfaltem, zkusil jsem vůz povodit v zatáčkách trošku razantněji - přece jen už je to v krátké době druhý Tucsoní test, takže jsem se cítil za volantem sebevědoměji - a byl jsem mile překvapen. Tucson se chová v zatáčkách velmi sebejistě, ochotně reaguje na pohyby volantu a i při ostrém průjezdu zatáčkou ji projíždí jako na kolejích, pohon 4x4 této jistotě určitě napomáhá. Jako řidič předokolky s mírně nedotáčivou charakteristikou jsem měl občas dokonce dojem, že mi lehce ustřeluje zadek, než jsem si uvědomil, že to auto prostě takhle jistě projíždí zatáčky. Zajímal by mě také pocit spolujezdce z takové jízdy, přece jen řidič, který se drží volantu, jinak vnímá náklony vozu v zatáčkách.
Kvalitu audiosoustavy jsem netestoval, spíše jsem si užíval klid v kabině. Ale jakožto spíše nepříznivec randálu v kabině netuším, nakolik bych kvality audiosystému zhodnotil.
V tomto voze jde vcelku zřetelně poznat rozdíl mezi jízdními režimy ECO a NORMAL. Zatímco při ECO vozidlo při deceleraci začne plachtit, při NORMAL (a také SPORT) přepíná na režim rekuperace a citelně vůz zpomaluje. Bude to chtít trošku praxe, naučit se s vozem jezdit tak, aby dělalo to, co po něm chci. Ale pokud jde v uživatelském menu nastavit stupeň rekuperace, je to určitě bod k dobru. Stejně jako při testu DCT-čkové Kony oceňuji logiku ŘJ převodovky, i při režimu ECO reaguje na výrazné sešlápnutí akcelerátoru a žene vůz do otáček. Za sebe mohu říct, že bych ani režim SPORT nepotřeboval, i při ostatních dvou režimech lze vozidlo přimět k silné akceleraci a držení motoru v otáčkách. Při deceleraci před zastavením (např. před křižovatkou) jsem si všiml, že převodovka podřazuje docela pozdě a při podřazování lehce pocukává. V Koně jsem si tohoto nevšiml, přičítám tento jev rekuperačnímu brždění.
Vzhledem k nedostatečné délce testovací jízdy je těžko hodnotit spotřebu. Lehce neférově mohu říci, že jsem do Loučně přijel s motorem 1.5 DPI a spotřebou 5,1, odjížděl jsem v autě osazeném 1.2 DPI a dovezl ho domů s hodnotou 4,7 a Tusík měl spotřebu o trošku nižší než.... obě ty ostatní auta dohromady Každopádně by mě zajímala spotřeba tohoto auta na mé nejčastější trase a srovnání s předchozím Tucsonem s manuálem a bez MHEV technologie. Vzhledem k tomu, že se často pohybuji ustálenou rychlostí na rovinkách, tak si troufám říci, že tzv. "obyčejný" 1.6 T-GDI by v mém případě byl úspornější než technologicky vyspělejší, ale těžší 1.6 T-GDI MHEV DCT. K tomu samozřejmě přičtěte také vyšší finanční nároky při koupi. Můj osobní odhad je cca 6,5 - 7,0, ale je to opravdu pouze jen odhad...
Krátkou jízdu po středočeských okreskách jsem si vychutnal a finální hodnocení bude obdobné jako minule: je to auto, které mě baví řídit, ale platit bych ho nechtěl. Možná, až budu starší a bude mi činit obtíže s nasedáním a vysedáním do sedačky do výšky, kterou mám nyní, tak této třídě přijdu na chuť. Zatím jej přenechám jiným s tím, že pokud vozům této kategorie hovíte, tak Vám Tuscon s klidným srdcem doporučím. Volba pohonného systému je s otazníkem, osobně se kloním k jednoduššímu technologickému provedením a sám sebe se ptám, zdali MHEV je skutečně přínos pro řidiče a provozovatele nebo spíše úlitba bruselským ouřadům.
Vůz č. 3: S úsměvem usedám do novotou vonící KIA RIO 1.2 DPi, zamávám ostatním na pozdrav a vyrážím směrem k domovu. Bylo by nefér hodnotit úplně syrové auto, které ještě nemá vyjetou ani svoji první nádrž, ale jak se trošku zajezdí, tak rád přidám test i tohoto auta. Již nyní si dovolím malé rýpnutí: i v "holobytě pod tři kila" najdu zcela jednoznačně své sluneční brýle na obvyklém místě. Někdo by se měl zamyslet...
Jsem rád, že jsem se s vámi mohl opět potkat a doufám, že příště to nebude z naší strany tak bleskové, jako tentokrát. A jako vždy, special thanks to Mr. Hyundai a Hyundai Centrum Praha!
P.S.: Dodatečně vnímám hodnocení Mr. Hyundai a přestože nejsou naše výroky ohledně podvozku shodné, respektuji jeho náhled. On zřejmě jako jediný má možnost vyzkoušet všechna testovaná vozidla na stejné trase, takže dokáže lépe vypozorovat rozdíly mezi jednotlivými testovanými kousky. S ohledem na tuto skutečnost je na místě přiznat, že jeho hodnocení má vyšší vypovídací hodnotu.
První máj trošku jinak, aneb "den třívozový"
Víkendy většinou slouží k tomu, aby si člověk pro pracovním týdnu odpočinul. Ale někdy se toho nahrne trošku víc, takže to může být klidně i naopak. Letošní 1. květen byl jeden z takových dnů. Čekala nás cesta pro nové auto mojí ženy, setkání s kamarády a zkouška Tusíka, a následně ještě odpoledně-večerní rodinná oslava. Nebudu to zbytečně rozvádět, začalo se před sedmou ráno a končilo následnou druhou ranní. Holt, někteří manažeři se prsí tím, že pracují 16 hodin denně, já jsem je ještě o 3 hodiny trumfnul
Takže pojďme k tomu neobvyklému (a pro mně vskutku svátečnímu) třívozovému dnu:
Vůz č. 1: Okolo poledne přijíždím s Albínem na parkoviště u zámku Loučeň. Těším se, čeká mně projížďka téměř novým Tusíkem a potom si přesednu do úplné funglovky mé ženy, řídit 2 nové káry za den, to se mi jen tak nepovede Protože máme napilno, udělám si pár obrázků Tusíka a už sápu se po klíčích, abych neztrácel čas.
Vůz č. 2: Tomu se samozřejmě budu věnovat nejvíce. Není to tak dávno, co jsem měl k dispozici stejný model v jiném provedení, takže se nebudu opakovat povídáním o vzhledu a stejných prvcích. Netradičně začnu pár obrázky, kterými představím několik detailů, které mě zaujaly:
Na černém voze ještě více vynikne chromová linie na horním oblouku dveří. Není to typický chrom, má polomatný povrch ve stylu nerez nebo titan. To je také důvod, proč mě na rozdíl od ostatních tento prvek neirituje.
Pohled do motorového prostoru mj. napovídá, že se líbí nějakému zviřátku. Naštěstí si snad nepochutnalo na žádném kabelu, alespoň prozatím. Kryt hlavy válců vývojáři pojali v minimalistickém stylu.
Whoops, zřejmě si mám myslet, že jsme k testu získali vozidlo trefené na bok a při opravě se ho nepodařilo úplně srovnat Ale netřeba se obávat, při použití menší než velké síly vzpěru do otvoru v kapotě dostanete
V prostoru pro rezervu tentokrát rezervu samozřejmě nehledejte
Zadní opěradla lze sklopit přímo z kufru. Pro dokončení sklopení jsem ale stejně musel přistoupit k opěrkám přes boční zadní dveře, takže za mně je to řešení napůl
Pasažéři na zadních sedadlech mohou u výbavy Style využít integrovanou stínící roletku a vyhřívání zadních sedaček
Sedačka spolujezdce zde má možnost výškového nastavení. Na boku středového tunelu najdeme praktickou odkládací schránku.
Potahy sedadel jsou zdobeny líbivým nenápadným motivem
Dostatečné hluboká schránka pod loketní opěrkou
Ovládací prvky na středovém tunelu. Tlačítkový volič převodovky má tvarově odlišené tlačítko N pro lepší hmatovou orientaci, pomůže např. při parkování.
Počítejte se mnou: 28 integrovaných tlačítek na plně hladké ploše, přehlednost hadra, tohle se prostě nepovedlo. A lesklá čerň od PETROFa tu marnost jen podtrhuje. Jednu výhodu to má, pozorný čtenář si všimne, že fotograf si zapomněl nalakovat nehty...
Inovovaná schránka na brýle: stiskněte červené tlačítko a vypadnou vám brýle. Nebo třeba taky ne...
Prvotní pocity jsou shodné jako minule. Zevnitř vypadá auto lépe než zvenku, i když v této černé barvě nejsou stereoidně vypouklé podběhy tak nápadné jako u jiných barev. Pozici za volantem kopíruji od svého předřidiče (zřejmě Mr. Hyundai nebo jeho žena), pouze lehce upravím zrcátka. "Bezklackový" automat vypadá na první pohled nezvykle, ale zvykl jsem si na něj rychle a nevadil mi. Už od prvních metrů s potěšením vnímám výborné odhlučnění motoru a stejně jako při předchozí testu pozitivně kvituji schopnost podvozku vyrovnávat se s nerovnostmi vozovky, kterých je na silnicích (či spíše silničkách) okolo Loučně nepočítaně. Na druhou stranu ale podvozky chválíme vcelku často, takže by mě spíše zajímalo, jak se bude auto chovat na nerovnostech třeba po 100 tisících km. Když jsem se dostal na úsek s kvalitnějším asfaltem, zkusil jsem vůz povodit v zatáčkách trošku razantněji - přece jen už je to v krátké době druhý Tucsoní test, takže jsem se cítil za volantem sebevědoměji - a byl jsem mile překvapen. Tucson se chová v zatáčkách velmi sebejistě, ochotně reaguje na pohyby volantu a i při ostrém průjezdu zatáčkou ji projíždí jako na kolejích, pohon 4x4 této jistotě určitě napomáhá. Jako řidič předokolky s mírně nedotáčivou charakteristikou jsem měl občas dokonce dojem, že mi lehce ustřeluje zadek, než jsem si uvědomil, že to auto prostě takhle jistě projíždí zatáčky. Zajímal by mě také pocit spolujezdce z takové jízdy, přece jen řidič, který se drží volantu, jinak vnímá náklony vozu v zatáčkách.
Kvalitu audiosoustavy jsem netestoval, spíše jsem si užíval klid v kabině. Ale jakožto spíše nepříznivec randálu v kabině netuším, nakolik bych kvality audiosystému zhodnotil.
V tomto voze jde vcelku zřetelně poznat rozdíl mezi jízdními režimy ECO a NORMAL. Zatímco při ECO vozidlo při deceleraci začne plachtit, při NORMAL (a také SPORT) přepíná na režim rekuperace a citelně vůz zpomaluje. Bude to chtít trošku praxe, naučit se s vozem jezdit tak, aby dělalo to, co po něm chci. Ale pokud jde v uživatelském menu nastavit stupeň rekuperace, je to určitě bod k dobru. Stejně jako při testu DCT-čkové Kony oceňuji logiku ŘJ převodovky, i při režimu ECO reaguje na výrazné sešlápnutí akcelerátoru a žene vůz do otáček. Za sebe mohu říct, že bych ani režim SPORT nepotřeboval, i při ostatních dvou režimech lze vozidlo přimět k silné akceleraci a držení motoru v otáčkách. Při deceleraci před zastavením (např. před křižovatkou) jsem si všiml, že převodovka podřazuje docela pozdě a při podřazování lehce pocukává. V Koně jsem si tohoto nevšiml, přičítám tento jev rekuperačnímu brždění.
Vzhledem k nedostatečné délce testovací jízdy je těžko hodnotit spotřebu. Lehce neférově mohu říci, že jsem do Loučně přijel s motorem 1.5 DPI a spotřebou 5,1, odjížděl jsem v autě osazeném 1.2 DPI a dovezl ho domů s hodnotou 4,7 a Tusík měl spotřebu o trošku nižší než.... obě ty ostatní auta dohromady Každopádně by mě zajímala spotřeba tohoto auta na mé nejčastější trase a srovnání s předchozím Tucsonem s manuálem a bez MHEV technologie. Vzhledem k tomu, že se často pohybuji ustálenou rychlostí na rovinkách, tak si troufám říci, že tzv. "obyčejný" 1.6 T-GDI by v mém případě byl úspornější než technologicky vyspělejší, ale těžší 1.6 T-GDI MHEV DCT. K tomu samozřejmě přičtěte také vyšší finanční nároky při koupi. Můj osobní odhad je cca 6,5 - 7,0, ale je to opravdu pouze jen odhad...
Krátkou jízdu po středočeských okreskách jsem si vychutnal a finální hodnocení bude obdobné jako minule: je to auto, které mě baví řídit, ale platit bych ho nechtěl. Možná, až budu starší a bude mi činit obtíže s nasedáním a vysedáním do sedačky do výšky, kterou mám nyní, tak této třídě přijdu na chuť. Zatím jej přenechám jiným s tím, že pokud vozům této kategorie hovíte, tak Vám Tuscon s klidným srdcem doporučím. Volba pohonného systému je s otazníkem, osobně se kloním k jednoduššímu technologickému provedením a sám sebe se ptám, zdali MHEV je skutečně přínos pro řidiče a provozovatele nebo spíše úlitba bruselským ouřadům.
Vůz č. 3: S úsměvem usedám do novotou vonící KIA RIO 1.2 DPi, zamávám ostatním na pozdrav a vyrážím směrem k domovu. Bylo by nefér hodnotit úplně syrové auto, které ještě nemá vyjetou ani svoji první nádrž, ale jak se trošku zajezdí, tak rád přidám test i tohoto auta. Již nyní si dovolím malé rýpnutí: i v "holobytě pod tři kila" najdu zcela jednoznačně své sluneční brýle na obvyklém místě. Někdo by se měl zamyslet...
Jsem rád, že jsem se s vámi mohl opět potkat a doufám, že příště to nebude z naší strany tak bleskové, jako tentokrát. A jako vždy, special thanks to Mr. Hyundai a Hyundai Centrum Praha!
P.S.: Dodatečně vnímám hodnocení Mr. Hyundai a přestože nejsou naše výroky ohledně podvozku shodné, respektuji jeho náhled. On zřejmě jako jediný má možnost vyzkoušet všechna testovaná vozidla na stejné trase, takže dokáže lépe vypozorovat rozdíly mezi jednotlivými testovanými kousky. S ohledem na tuto skutečnost je na místě přiznat, že jeho hodnocení má vyšší vypovídací hodnotu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Hyundai TUCSON 1,6 T-GDI 132kW MHEV, DCT, Style 4x4
Paráda Pavle, díky moc
Na to, jak to bylo v rychlosti, výtečně sepsáno
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.