DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 279
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od Brio »

Je znamo, ze nase slavne DCT prevodovky jsou proste konstrukčně špatné a tak drive nebo pozdeji nas ceka vymena setrvacniku vcetne spojek, ktere jsou tzv suché na rozdil od DSG u VW group. V minulosti jsem musel řešit cukani prevodovky(hlavne pri rozjezdech) a rachot setrvacniku na volnobeh. Naštěstí tohle slo na zaruku a i kdyz me namontovali zesilenou origo spojku, tak opet po cca 100.000km se nevyhnutelne blizi její vymena. Nejhorší vec je popojizdeni v kolonach nebo jakákoli delsi jizda po meste. Spojky se zahrejou a auto opet neprijemne cuka... Uz jsem se naucil jezdit skoro bez cukani, tim ze mam zaplej autohold a pri rozjezdech slapnu prudce na plyn jako by ty spojky zaberou obe najednou a pak hned upustim plyn přičemž se vetsinou vyhnu neprijemnyho skubani.. Bohuzel tohle ale neni reseni, takze se musi vymenit spojka + setrvacnik. Hlavne se nesnazte šetřit tim, ze vymenite jedno nebo druhe ale vse najednou! Origo dily vyjdou na zhruba 100.000kc, coz je balik. Dobra zprava je, že se dily daji koupit tedkom uz jako druhovyroba od firmy Valeo, ktera je i OEM vyrobce. Je zapotřebí koupit setrvacnik Valeo 836369. V baleni jsou upevňovací srouby. Pak samotna spojkova sada Valeo 855101. Je tam vse potřebné vcetne loziska, vypinaci vidlici atd. Vymena neni vubec jednoducha a servis musi byt vybaven potrebnym naradim... Specialni klic a hlavne pristroj, kterym se nastavuje actuator prevodovky na urcitou delku, který pak ovládá chod obou spojek... Takze bud Hyundai servis nebo nekdo, kdo opravdu tomu rozumi a zabyva se opravou AT převodovek. Pak se musi jeste vse nastavit prez diagnostiku nejlepe origo GDS... Takze tak nejak
Přílohy
IMG_20210510_144634_copy_432x576.jpg
IMG_20210510_144634_copy_432x576.jpg (83.06 KiB) Zobrazeno 3426 x
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Reklama
 

Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 279
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od Brio »

Foto
Přílohy
IMG_20210510_145347_copy_449x599.jpg
IMG_20210510_145347_copy_449x599.jpg (78.29 KiB) Zobrazeno 3423 x
IMG_20210510_144142_copy_600x449.jpg
IMG_20210510_144142_copy_600x449.jpg (78.05 KiB) Zobrazeno 3423 x
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od slabostka »

preto u mna hyundai skončil - turbínky, dvojspojky, priamy vstrek... škoda....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od Richard555 »

I když jsme :hyu: forum , dovolím si upřesnit tvé tvrzení o spojkách DSG VW . V TDI 2,0 (103 a 110Kw a vyšší ) jsou spojky mokré a převodovka je šestistupňová. Při nižších výkonech a u benzínů jsou DSG sedmistupňové a ty jsou jako u :hyu: suché se stejnými problémy jako :hyu:
U DSG i DSC jsou dvojhmotové setrvačníky....... ty nejsou jen u hydroměniče.......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od kolomaz »

Takžejak to tak čtu tak automat u Hyundai žádná sláva . No je to dobře vědět.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1803
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od Maras »

Naopak, automat ma Hyundai mnohem spolehlivější a trvanlivější než VW group.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Pata.87
**
Příspěvky: 118
Registrován: 27 srp 2019, 13:36

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od Pata.87 »

Maras ma pravdu DCT je spolehlivejsi než cely wv koncer ala DSG. I samy Němci to uznali. Ze Hyundai je ma lepší. Může se i zde bejt zmetek. Jako cele auto. Mě se bude sipat a tobě ne. A stejný model a rok. A další vec je i v člověku jak se k automatu chová.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od dibarbora »

Príspevok autora vlákna by som trochu poopravil... životnosť spojok a zotrvačníka podľa mňa nesúvisí s chybnou konštrukciou. Je to konštrukčná vlastnosť prevodovky so "suchými" spojkami a životnosť holt priamoúmerne klesá s dĺžkou jazdených trás. Čím viac mesta, kolón... tým kratšia životnosť. Aj keď automat, tak veľmi vhodný do mesta nie je a jednoznačne mu viac pasuje lietanie po diaľniciach a jeho hlavná výhoda je dlhšie sprevodovanie oproti manuálu. Komfort v meste je vykúpený drahým servisom... bohužiaľ....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od petzl62 »

Maras píše: 10 kvě 2021, 18:38 Naopak, automat ma Hyundai mnohem spolehlivější a trvanlivější než VW group.
Nic než souhlas :wink: :idea:
Aktuálně s DCT se suchými spojkami najeto 160tis. km za 4 roky používání a žádný problém.

On je taky VELMI důležitým činitelem kvality článek mezi sedadlem a pedály. A taky k jakému účelu byl automat pořízen.
Pokud na ježdění primárně ve městě, krátké trasy, pojíždění v kolonách, bude úměrně tomu klesat životnost spojek a dvouhmoty.
A nezapomínat na péči o převodovku a výměnu oleje v ní.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od dibarbora »

Asi tak, či chceš alebo nechceš, tak DCT so suchými spojkami má veľmi podobné prevádzkovo servisné vlastnosti ako klasický manuál. T.j. veľa mesta = citeľne rýchlejšie opotrebenie, len výmena spotrebáku v DCT je násobne drahšia... a verím, že cena dokáže vyraziť ističe....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
lumix
****
Příspěvky: 1434
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od lumix »

Nemám sice DSG Hyundai, ale DSG se suchým spojkami od VW (7’ do 250Nm) a mechanicky i když jim dávám bez problému vydrží 150.000 km a není důvod nevěřit DSG od Hyundai/Kia viz. zkušenosti zde na foru. Kdybych dnes kupoval i30 pro sebe, tak určitě sahnu po DSG (obzvlášť když to dávají za poloviční cenu). Řazení je bleskové a spotřeba výborná.
Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 279
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od Brio »

Sakra, dopsal jsem příspěvek, dal si sloficka protože me to vycerpalo a nestacim se divit co se tu strhla za mela😄
Takhle, abych to uvedl na pravou miru a taky jsem to tady uz nekde psal. Pokud DCT funguje spravne, tak je to skvela prevodovka. Radi rychle a hlavne jemne, což se me moc libi. Ridil jsem 2x DSG u Superba 3(2.0D 140hp) a Kodiaq(2.0D 190hp) ale je fakt, ze jsem jel vetsinou dalnice, takze nemůžu objektivne porovnat s tou nasi prevodovkou. Co se pamatuju, tak obě byli bez problémů, akorat u Superba pri dojizdeni na červené, obcas neco nepříjemne bouchlo. Jinak dobry.
I40ku jsem koupil mela najeto 26.000km a uz v te dobe byl problem s DCT. V zácpach cely auto cukalo a spojka prokluzovala. Vydrzel jsem to do 90.000km nez zacal rachotit setrvacnik tak, ze jsem mel pocit ze se mi rozpadne motor. Nova spojka vydrzela do 120.000km nez opet pomalinku zacala umirat. Tedko mam najeto 190.000km a je to na hrane ale musim podotknout, ze jezdim 90% mesto, takze tohle hraje velkou roli u životnosti spojek! Spravne by se to melo brat jako bezna udrzba, ze člověk to vymeni podle potreby ale pri cene 29.000kc jen za dily, me to prijde trochu moc. Peace😉
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Pata.87
**
Příspěvky: 118
Registrován: 27 srp 2019, 13:36

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od Pata.87 »

Brio jak pises koupil si najeto 26.tis taky jak se k tomu choval bývali majtel auta. Ale mohl si trefit zmetek nějaký.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od petzl62 »

Pokud jsi sehnal celý set za 29 tis. je to relativně v pohodě. =D>
Problém je ta práce a nastavení. :-k
On kompletní set obyčejné spojky a dvouhmoty taky není žádná levná záležitost [-X #-o
A znám lidi co u dieslů měnili komplet v 80tis. km. :shock:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Pata.87
**
Příspěvky: 118
Registrován: 27 srp 2019, 13:36

Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku

Příspěvek od Pata.87 »

Petzl

No jako 80.tis a ko ? Chyba toho co si koupil auto. Jistě podtočit motor jedu na spotřebu. Pro to mam naftu !! A pak spojka setrvak ko. Ono mi to nejede nějak. Jasně EGR ucpanej. A proč?
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“