DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Moderátor: Moderátoři
DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Je znamo, ze nase slavne DCT prevodovky jsou proste konstrukčně špatné a tak drive nebo pozdeji nas ceka vymena setrvacniku vcetne spojek, ktere jsou tzv suché na rozdil od DSG u VW group. V minulosti jsem musel řešit cukani prevodovky(hlavne pri rozjezdech) a rachot setrvacniku na volnobeh. Naštěstí tohle slo na zaruku a i kdyz me namontovali zesilenou origo spojku, tak opet po cca 100.000km se nevyhnutelne blizi její vymena. Nejhorší vec je popojizdeni v kolonach nebo jakákoli delsi jizda po meste. Spojky se zahrejou a auto opet neprijemne cuka... Uz jsem se naucil jezdit skoro bez cukani, tim ze mam zaplej autohold a pri rozjezdech slapnu prudce na plyn jako by ty spojky zaberou obe najednou a pak hned upustim plyn přičemž se vetsinou vyhnu neprijemnyho skubani.. Bohuzel tohle ale neni reseni, takze se musi vymenit spojka + setrvacnik. Hlavne se nesnazte šetřit tim, ze vymenite jedno nebo druhe ale vse najednou! Origo dily vyjdou na zhruba 100.000kc, coz je balik. Dobra zprava je, že se dily daji koupit tedkom uz jako druhovyroba od firmy Valeo, ktera je i OEM vyrobce. Je zapotřebí koupit setrvacnik Valeo 836369. V baleni jsou upevňovací srouby. Pak samotna spojkova sada Valeo 855101. Je tam vse potřebné vcetne loziska, vypinaci vidlici atd. Vymena neni vubec jednoducha a servis musi byt vybaven potrebnym naradim... Specialni klic a hlavne pristroj, kterym se nastavuje actuator prevodovky na urcitou delku, který pak ovládá chod obou spojek... Takze bud Hyundai servis nebo nekdo, kdo opravdu tomu rozumi a zabyva se opravou AT převodovek. Pak se musi jeste vse nastavit prez diagnostiku nejlepe origo GDS... Takze tak nejak
- Přílohy
-
- IMG_20210510_144634_copy_432x576.jpg (83.06 KiB) Zobrazeno 3426 x
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
- Reklama
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Foto
- Přílohy
-
- IMG_20210510_145347_copy_449x599.jpg (78.29 KiB) Zobrazeno 3423 x
-
- IMG_20210510_144142_copy_600x449.jpg (78.05 KiB) Zobrazeno 3423 x
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
preto u mna hyundai skončil - turbínky, dvojspojky, priamy vstrek... škoda....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
I když jsme forum , dovolím si upřesnit tvé tvrzení o spojkách DSG VW . V TDI 2,0 (103 a 110Kw a vyšší ) jsou spojky mokré a převodovka je šestistupňová. Při nižších výkonech a u benzínů jsou DSG sedmistupňové a ty jsou jako u suché se stejnými problémy jako
U DSG i DSC jsou dvojhmotové setrvačníky....... ty nejsou jen u hydroměniče.......
U DSG i DSC jsou dvojhmotové setrvačníky....... ty nejsou jen u hydroměniče.......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Takžejak to tak čtu tak automat u Hyundai žádná sláva . No je to dobře vědět.
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Naopak, automat ma Hyundai mnohem spolehlivější a trvanlivější než VW group.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Maras ma pravdu DCT je spolehlivejsi než cely wv koncer ala DSG. I samy Němci to uznali. Ze Hyundai je ma lepší. Může se i zde bejt zmetek. Jako cele auto. Mě se bude sipat a tobě ne. A stejný model a rok. A další vec je i v člověku jak se k automatu chová.
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Príspevok autora vlákna by som trochu poopravil... životnosť spojok a zotrvačníka podľa mňa nesúvisí s chybnou konštrukciou. Je to konštrukčná vlastnosť prevodovky so "suchými" spojkami a životnosť holt priamoúmerne klesá s dĺžkou jazdených trás. Čím viac mesta, kolón... tým kratšia životnosť. Aj keď automat, tak veľmi vhodný do mesta nie je a jednoznačne mu viac pasuje lietanie po diaľniciach a jeho hlavná výhoda je dlhšie sprevodovanie oproti manuálu. Komfort v meste je vykúpený drahým servisom... bohužiaľ....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Nic než souhlas
Aktuálně s DCT se suchými spojkami najeto 160tis. km za 4 roky používání a žádný problém.
On je taky VELMI důležitým činitelem kvality článek mezi sedadlem a pedály. A taky k jakému účelu byl automat pořízen.
Pokud na ježdění primárně ve městě, krátké trasy, pojíždění v kolonách, bude úměrně tomu klesat životnost spojek a dvouhmoty.
A nezapomínat na péči o převodovku a výměnu oleje v ní.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Asi tak, či chceš alebo nechceš, tak DCT so suchými spojkami má veľmi podobné prevádzkovo servisné vlastnosti ako klasický manuál. T.j. veľa mesta = citeľne rýchlejšie opotrebenie, len výmena spotrebáku v DCT je násobne drahšia... a verím, že cena dokáže vyraziť ističe....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Nemám sice DSG Hyundai, ale DSG se suchým spojkami od VW (7’ do 250Nm) a mechanicky i když jim dávám bez problému vydrží 150.000 km a není důvod nevěřit DSG od Hyundai/Kia viz. zkušenosti zde na foru. Kdybych dnes kupoval i30 pro sebe, tak určitě sahnu po DSG (obzvlášť když to dávají za poloviční cenu). Řazení je bleskové a spotřeba výborná.
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Sakra, dopsal jsem příspěvek, dal si sloficka protože me to vycerpalo a nestacim se divit co se tu strhla za mela
Takhle, abych to uvedl na pravou miru a taky jsem to tady uz nekde psal. Pokud DCT funguje spravne, tak je to skvela prevodovka. Radi rychle a hlavne jemne, což se me moc libi. Ridil jsem 2x DSG u Superba 3(2.0D 140hp) a Kodiaq(2.0D 190hp) ale je fakt, ze jsem jel vetsinou dalnice, takze nemůžu objektivne porovnat s tou nasi prevodovkou. Co se pamatuju, tak obě byli bez problémů, akorat u Superba pri dojizdeni na červené, obcas neco nepříjemne bouchlo. Jinak dobry.
I40ku jsem koupil mela najeto 26.000km a uz v te dobe byl problem s DCT. V zácpach cely auto cukalo a spojka prokluzovala. Vydrzel jsem to do 90.000km nez zacal rachotit setrvacnik tak, ze jsem mel pocit ze se mi rozpadne motor. Nova spojka vydrzela do 120.000km nez opet pomalinku zacala umirat. Tedko mam najeto 190.000km a je to na hrane ale musim podotknout, ze jezdim 90% mesto, takze tohle hraje velkou roli u životnosti spojek! Spravne by se to melo brat jako bezna udrzba, ze člověk to vymeni podle potreby ale pri cene 29.000kc jen za dily, me to prijde trochu moc. Peace
Takhle, abych to uvedl na pravou miru a taky jsem to tady uz nekde psal. Pokud DCT funguje spravne, tak je to skvela prevodovka. Radi rychle a hlavne jemne, což se me moc libi. Ridil jsem 2x DSG u Superba 3(2.0D 140hp) a Kodiaq(2.0D 190hp) ale je fakt, ze jsem jel vetsinou dalnice, takze nemůžu objektivne porovnat s tou nasi prevodovkou. Co se pamatuju, tak obě byli bez problémů, akorat u Superba pri dojizdeni na červené, obcas neco nepříjemne bouchlo. Jinak dobry.
I40ku jsem koupil mela najeto 26.000km a uz v te dobe byl problem s DCT. V zácpach cely auto cukalo a spojka prokluzovala. Vydrzel jsem to do 90.000km nez zacal rachotit setrvacnik tak, ze jsem mel pocit ze se mi rozpadne motor. Nova spojka vydrzela do 120.000km nez opet pomalinku zacala umirat. Tedko mam najeto 190.000km a je to na hrane ale musim podotknout, ze jezdim 90% mesto, takze tohle hraje velkou roli u životnosti spojek! Spravne by se to melo brat jako bezna udrzba, ze člověk to vymeni podle potreby ale pri cene 29.000kc jen za dily, me to prijde trochu moc. Peace
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Brio jak pises koupil si najeto 26.tis taky jak se k tomu choval bývali majtel auta. Ale mohl si trefit zmetek nějaký.
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Pokud jsi sehnal celý set za 29 tis. je to relativně v pohodě.
Problém je ta práce a nastavení.
On kompletní set obyčejné spojky a dvouhmoty taky není žádná levná záležitost
A znám lidi co u dieslů měnili komplet v 80tis. km.
Problém je ta práce a nastavení.
On kompletní set obyčejné spojky a dvouhmoty taky není žádná levná záležitost
A znám lidi co u dieslů měnili komplet v 80tis. km.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: DCT prevodovka vymena spojek a setrvacniku
Petzl
No jako 80.tis a ko ? Chyba toho co si koupil auto. Jistě podtočit motor jedu na spotřebu. Pro to mam naftu !! A pak spojka setrvak ko. Ono mi to nejede nějak. Jasně EGR ucpanej. A proč?
No jako 80.tis a ko ? Chyba toho co si koupil auto. Jistě podtočit motor jedu na spotřebu. Pro to mam naftu !! A pak spojka setrvak ko. Ono mi to nejede nějak. Jasně EGR ucpanej. A proč?