Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
I já mám za to, že na dálnici je to (docela) dobré, ale pořád si myslím, že kdyby byla ta 6 o něco delší (a ty nižší kvalty samozřejmě úměrně tomu taky), tak by to bylo ještě lepší a mimo dálnice by to komfort a pohodu taky neubralo. Těch 3.500 otáček při 130 km se snést sice dá, ale kdyby to bylo aspoň o nějakých těch 300 otáček níž, bylo by mi to milejší.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Bezva. Tak snad se za rok od p. Vaculíka nedozvím, že jsem vybral špatně.
Hyundai i30 kombi 1,5 DPi Smart Teal
Re: Motor 1.5DPi
Vaculik je podle me jedna z nej kapacit pres auta. Jakou formou ten dokaze podat informace o cemkoliv kolem aut, to se jen tak nevidi. Skoda ze mi neodpovedel na mail, ktery jsem mu posilal do SM. Ale tak chapu, ze toho ma moc a kdovi, jestli se to k nemu vubec dostalo. Bylo to po novem roce, kdy jsem vahal mezi Fiat Tipo (byl i v dlouhodobem testu SM) a i30. Dnes jsem rad, ze jsem se rozhodl spravne.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Motor 1.5DPi
No vidíš, me odpověděl celkem rychle a moc mi pomohl. A jednalo se právě o nás motor....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Snad se od M. V. dozvíme i něco kolem techniky motoru, když už od ne.
*
Noticka o spotřebě: včera cca 75km do Ostravy, vítr v zádech, dosti silný, 2/3 dálnice, v Ostravě mi ukázal PP 4,8l/100km. Zpět proti větru 6l.(ale to už bylo i s klimou - nevím o kolik klima zvedne spotřebu).
Vítr je dobrý sluha ale zlý pán
*
Noticka o spotřebě: včera cca 75km do Ostravy, vítr v zádech, dosti silný, 2/3 dálnice, v Ostravě mi ukázal PP 4,8l/100km. Zpět proti větru 6l.(ale to už bylo i s klimou - nevím o kolik klima zvedne spotřebu).
Vítr je dobrý sluha ale zlý pán
Re: Motor 1.5DPi
Taky se těším na test a doufám, že vyjde dobře...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Jinak tedy doufam, ze ty prvni 2000 km nebude najizdet tak dlouho jako ja... to by byl test (ta prvni cast) na podzim
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
novy motor vyjde vzdy dobre... aj 1.2 htp bola v testoch dobry motor
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
Ahoj,
Chápu, měl jsi ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW a teď máš i30 III / FL combi, 1,5 DPi.
Zaměřil jsem se také na mk 1 1,6i, 74kw, 100 koní a dnes si chci objednat i30 hatchback 1,5 DPi.
Jak je motor 1,5 DPi v porovnání s 1,6i modelu Focus mk1?
Děkuju!
Hello,
I see, you had ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW and now you have i30 III/FL combi, 1,5 DPi.
I have also focus mk 1 1.6i, 74kw, 100 hp, and today I want to order i30 hatchback 1,5 DPi.
How does the 1.5 DPi engine compare to the focus mk1's 1.6i?
Thank you!
Re: Motor 1.5DPi
Obě auta i motory jsou si hodně podobné. Mám rozepsaný delší text, který je srovnává, protože je na tom vidět, kam se auta za 20 let posunuly. Text bude bůhvíkdy, tak sem tedy dám alespoň pasáž o motoru:
Motor
Obě auta mají hodně podobné motory – 4 válcové atmosférické benzíny s takřka stejným objemem (1,6 v 1,5l) a výkonem (74 vs. 81 kW). Krouťák u obou je stejný (144 Nm).
Rozdíl je v tom, že u forda šlo o nejběžnější motor dané kategorie vozu (nižší střední třída), u i30 jde už prakticky o „posledního Mohykána“ a jen těžko se dnes v nabídce aut na EU trhu hledá nový vůz s atmosférickým 4válcem. To vše díky emisním pokutám EU.
Motor 1,5 DPi byl jedním z důvodů, proč jsem i30 zvolil. Auto chci mít déle a nechci řešit do budoucna problémy s turbem (když turbo, tak ale k 4válci, ať to alespoň pěkně jede, ne k 3válci jako doping malého motoru), natož filtrem pevných částic, kterýžto díl jako uživatel fakt naprosto nepotřebuji. Očekávám, že se motor nebude nějak zásadně kazit. To ale ukáže čas.
Oba motory se chovají podobně. Zpočátku se mi dokonce zdálo, že ford táhne o něco lépe. Dnes bych řekl, že je to naopak a že mi to spíš přišlo jako takový dojem s ohledem na hluk, který u toho ford dělá a také, že fordu se už nebojím hodně šlapat na krk, kdežto i30 je pořád přece jen v záběhu resp. nové, aby ho nějak více rasil. Ale rozdíl velký není, ani asi být nemůže.
Vliv má také zpřevodování. Ford má ještě 5tikvalt a vždy mi tam na dálnice chyběla 6ka. i30 ji už sice má, ale není to ta jedna dálniční rychlost navíc. Celé zpřevodování je logicky rovnoměrně rozděleno a na vyšší rychlosti na dálnice (nad 140 km/h) tam o mnoho více proti fordu nedali, čímžto sen o tiché jízdě při 150 km/h zůstal nenaplněn.
Doménou i30 s 1,5 DPi je město a okrsky. Není to auto na komfortní hltání stovek km po dálnici týdně. Pokud tedy nejezdíte 120kou (rychlostí . Současně se nedají čekat nějaké raketové starty a turbo efekt. Kde je auto dobré, je dynamické zrychlení v rozsahu cca 40-100 km/h. To pobere trojka (asi nic pro auto příjemného, ale třeba pro bezpečný výjezd od dálniční benzínky se to hodí). Ale i to je samozřejmě nutno chápat v kontextu motoru bez turba. I když, jak píšu, je 6ka spíš do počtu, je zase naopak fakt, že 5ka a 6ka jsou „regulérně využitelné“, v praxi 5ka běžně i ve městě (na obchvatech - na 80tce) a do kopců na dálnicích, kdy i v rychlostech nad 100 km/h celkem zrychluje, ale i 6ka má určitý dynamický potenciál (v rámci možností, pochopitelně).
Co se týče hluku, i30 je dobře odhlučněné (myslím motor), na volnoběh prakticky není v kabině slyšet, člověk musí hodně napínat uši. Za jízdy pochopitelně slyšet je a je to něco, co mi na i30 pořád trochu vadí, takže docela zkoumám, jak jezdit tiše – a je to trochu divné. Někdy je mi protivná trojka při nějakých 3500 ot./min., jindy, když jsem teď zkoušel tempomat na 170 km/h se mi auto zdálo výrazně tišší. Tj. nejde jen o otáčky, ale jak moc je motor „pod zátěží“. Celkově nejde jen o hluk, ale že mi prostě tenhle zvuk motoru sedne méně než u forda, ale to je individuální.
Motor
Obě auta mají hodně podobné motory – 4 válcové atmosférické benzíny s takřka stejným objemem (1,6 v 1,5l) a výkonem (74 vs. 81 kW). Krouťák u obou je stejný (144 Nm).
Rozdíl je v tom, že u forda šlo o nejběžnější motor dané kategorie vozu (nižší střední třída), u i30 jde už prakticky o „posledního Mohykána“ a jen těžko se dnes v nabídce aut na EU trhu hledá nový vůz s atmosférickým 4válcem. To vše díky emisním pokutám EU.
Motor 1,5 DPi byl jedním z důvodů, proč jsem i30 zvolil. Auto chci mít déle a nechci řešit do budoucna problémy s turbem (když turbo, tak ale k 4válci, ať to alespoň pěkně jede, ne k 3válci jako doping malého motoru), natož filtrem pevných částic, kterýžto díl jako uživatel fakt naprosto nepotřebuji. Očekávám, že se motor nebude nějak zásadně kazit. To ale ukáže čas.
Oba motory se chovají podobně. Zpočátku se mi dokonce zdálo, že ford táhne o něco lépe. Dnes bych řekl, že je to naopak a že mi to spíš přišlo jako takový dojem s ohledem na hluk, který u toho ford dělá a také, že fordu se už nebojím hodně šlapat na krk, kdežto i30 je pořád přece jen v záběhu resp. nové, aby ho nějak více rasil. Ale rozdíl velký není, ani asi být nemůže.
Vliv má také zpřevodování. Ford má ještě 5tikvalt a vždy mi tam na dálnice chyběla 6ka. i30 ji už sice má, ale není to ta jedna dálniční rychlost navíc. Celé zpřevodování je logicky rovnoměrně rozděleno a na vyšší rychlosti na dálnice (nad 140 km/h) tam o mnoho více proti fordu nedali, čímžto sen o tiché jízdě při 150 km/h zůstal nenaplněn.
Doménou i30 s 1,5 DPi je město a okrsky. Není to auto na komfortní hltání stovek km po dálnici týdně. Pokud tedy nejezdíte 120kou (rychlostí . Současně se nedají čekat nějaké raketové starty a turbo efekt. Kde je auto dobré, je dynamické zrychlení v rozsahu cca 40-100 km/h. To pobere trojka (asi nic pro auto příjemného, ale třeba pro bezpečný výjezd od dálniční benzínky se to hodí). Ale i to je samozřejmě nutno chápat v kontextu motoru bez turba. I když, jak píšu, je 6ka spíš do počtu, je zase naopak fakt, že 5ka a 6ka jsou „regulérně využitelné“, v praxi 5ka běžně i ve městě (na obchvatech - na 80tce) a do kopců na dálnicích, kdy i v rychlostech nad 100 km/h celkem zrychluje, ale i 6ka má určitý dynamický potenciál (v rámci možností, pochopitelně).
Co se týče hluku, i30 je dobře odhlučněné (myslím motor), na volnoběh prakticky není v kabině slyšet, člověk musí hodně napínat uši. Za jízdy pochopitelně slyšet je a je to něco, co mi na i30 pořád trochu vadí, takže docela zkoumám, jak jezdit tiše – a je to trochu divné. Někdy je mi protivná trojka při nějakých 3500 ot./min., jindy, když jsem teď zkoušel tempomat na 170 km/h se mi auto zdálo výrazně tišší. Tj. nejde jen o otáčky, ale jak moc je motor „pod zátěží“. Celkově nejde jen o hluk, ale že mi prostě tenhle zvuk motoru sedne méně než u forda, ale to je individuální.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Vidíš a mě se zase právě ten zvuk motoru z kabiny líbí moc. Je takový sportovně tlumený mě přijde. To když srovnám se Zafirou, tak je to nebe a dudy.Odjinud píše: ↑19 kvě 2021, 09:19 Co se týče hluku, i30 je dobře odhlučněné (myslím motor), na volnoběh prakticky není v kabině slyšet, člověk musí hodně napínat uši. Za jízdy pochopitelně slyšet je a je to něco, co mi na i30 pořád trochu vadí, takže docela zkoumám, jak jezdit tiše – a je to trochu divné. Někdy je mi protivná trojka při nějakých 3500 ot./min., jindy, když jsem teď zkoušel tempomat na 170 km/h se mi auto zdálo výrazně tišší. Tj. nejde jen o otáčky, ale jak moc je motor „pod zátěží“. Celkově nejde jen o hluk, ale že mi prostě tenhle zvuk motoru sedne méně než u forda, ale to je individuální.
Akusticky to připomíná silnější agregát. Zvenku je to samozřejmě takový průměr. Ale uvnitř za mě teda hodně dobrý. Po dálnici jsem ale ještě nejel, takže v těch vyšších otáčkách už to může být jinak - to nepopírám.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Motor 1.5DPi
A mně se jeví motor krásně tichý při ustálené jízdě. Problém s hlukem neslyším ani na dálnici. Proti Focusu co jsem měl je to pecka. Jediné kdy jde slyšet víc je prudší přidání plynu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...