Drive mode

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
milan74ma
***
Příspěvky: 536
Registrován: 09 dub 2016, 11:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Drive mode

Příspěvek od milan74ma »

jj, minimalne pri mojom automate je to "citit" ten rozdile v pruznosti medzi "NORMAL" a "SPORT"
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Reklama
 

Haberas
*
Příspěvky: 72
Registrován: 11 úno 2013, 15:19

Re: Drive mode

Příspěvek od Haberas »

Jaké máte zkušenosti se SPORT režimem? Za mne ano, malinko to zlepší odezvu, ale takové to wau mi tam chybí. Tedy když to zrovna nepotřebuji a jen tak si s tím hraju, tak je ten zátah při nižších rychlostech (50-90) solidní . Když ale potřebuji bezpečně předjet třeba kamion a dostat se tak rychleji nad 90, tak najednou efekt zrychlení chybí. :-k
Hyundai Tucson 1.6 CRDI / 100kW DCT (05/2020 - )
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Drive mode

Příspěvek od Axel.Foley »

V tebou popisovaném případě to samotný režim SPORT nezachrání, musíš si podřadit. Objem nenahradíš, k tomu auto tvaru letící cihly.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Pata.87
**
Příspěvky: 118
Registrován: 27 srp 2019, 13:36

Re: Drive mode

Příspěvek od Pata.87 »

Tak tak Axel. Objem ničím nenahradíš ani když by tam byli dvě turba. Režim sport mě nic neříká osobně. Ano je auto svižné kord s At. Ale nikdy sem ho moc nepoužíval. Ani u i40 a ani teď i30

Ale mam vyzkoušené a přijde mě osobně že ten At v normálním režimu po městě při normální rychlosti docela hodně nízko. A to až moc na muj vkus.
Pata.87
**
Příspěvky: 118
Registrován: 27 srp 2019, 13:36

Re: Drive mode

Příspěvek od Pata.87 »

Točí nízké otacky v normalu
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Drive mode

Příspěvek od stanKon »

To Haberas:
A používáš při tom předjíždění KICK (rychlé prošlápnutí plynového pedálu)? Jak má ten automat poznat, že chceš prudce zrychlit?
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Haberas
*
Příspěvky: 72
Registrován: 11 úno 2013, 15:19

Re: Drive mode

Příspěvek od Haberas »

Mám za to, že to tak dělám. Přijde mi ale, že to prošlápnutí funguje lépe v normální režimu, než když už je zapnutý ten sportovní, kde to sice je více v otáčkách, ale zrychlení se už moc nekoná (Asi táhne více odspodu :lol: ). Otestuji.
Hyundai Tucson 1.6 CRDI / 100kW DCT (05/2020 - )
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Drive mode

Příspěvek od idam.i »

Pri každom predbiehaní Kickdown ? 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Drive mode

Příspěvek od stanKon »

To je ale zase fabulace ](*,) .
Netrolíš trošku :wink: ?

Ty když chceš po autu silnější zátah nepodřazuješ?
Jak má automat poznat, že od něj zrovna potřebuješ vyšší točák? V manuálu si podřadíš, protože víš kdy, sám.
Takže v automatu to je stejné, když mu tu informaci nedáš bude se snažit na rychlost, kterou má zařazenou. Někdy to stačí někdy ne,
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Drive mode

Příspěvek od idam.i »

Pokiaľ otázku smeruješ na mňa,tak nie.Stači mi razantnejšie potlačiť pedál a automat podradí. :shock:
Na podľahu to zadupnem keď chcem niečo extra. :mrgreen:
Buď si moc dynamický jazdec,alebo nemáš cit v nohe. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Drive mode

Příspěvek od stanKon »

Anebo to bude tím, že neznáš DCT a blbě pindáš. CVVT se samozřejmě chová úplně jinak. Ale to jsem vzhledem k tomu jak se tu chováš předpokládal, že víš =P~ .

Jinak bych chtěl vidět to zrychlení na sedmičku plynem s dnešními motory [-o< .
Jo Audina taměla 2,5 litru šest válců, ta si to uměla ještě zařídit, ale to je minulé století :? .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Drive mode

Příspěvek od petzl62 »

Ale no tak :!: :!:

Ty máš poslední dobou problém s ženou, nebo pravou(levou) rukou? :shock: :|
Vyskakuješ jak čert z krabičky a jeb.. tady lidi za cokoliv, co neodpovídá tvým dojmům a představám? Viz. Borek v jiném vláknu, teď opět další? Trošku uber stanKone :-k

Jezdím s DCT 4 roky a 160tis. km. Bez jakýchkoliv problémů upozorňuji :idea:
Za celou dobu jsem kickdown využil asi 3x :!:
Jednou proto, že mě to zajímalo- hned zezačátku, podruhé a potřetí k rychlejšímu předjetí kamionů na krátkých úsecích z toho jednou i v režimu sport. Eco režim kromě tuhých mrazů po ránu nepoužívám a jinak jezdím převážně v Normal módu. A převodovka vždy podřadí při předjíždění tak, jak potřebuju. Takže možná s tím citem v noze fakt nebude něco v pořádku, pokud potřebuješ pokaždé pedál zadupnout až do podlahy :shock: Nebo jsou aktuální DCT naprogramovány jinak, než před 4 lety, nevím. Každopádně jsou to převodovky inteligentní a učí se samy stylu jízdy majitele. Je dobré občas na garančce požádat o výmaz adaptivních dat :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Haberas
*
Příspěvky: 72
Registrován: 11 úno 2013, 15:19

Re: Drive mode

Příspěvek od Haberas »

petzl62:

To by mě zajímalo, co se naučila ta moje převodovka, když pohodovou jízdu na spotřebu občas proložím zablbnutím.:)

Jinak přesně jak píšeš, na sešlápnutí plynu DCT reaguje podle toho jak na to šlápnu, podřadí o jeden dva stupně, podle těžké nohy.
Ve SPORT režimu drží rychlosti ve vyšších otáčkách (o takových 500 výš) a řadí později. Ale jestli je maximální krouťák u toho motoru v 1500 - 2500 otáčkách, tak při SPORT režimu a zvýšených otáčkách už může být mimo optimální rozsah a podřazení a vytočení motoru už takové haló neudělá.
Hyundai Tucson 1.6 CRDI / 100kW DCT (05/2020 - )
Hyundai i30CW 1.6 CVVT/88kW (03/2013 - )
Citroen C4 1.6 HDI/68kW (02/2012 - 04/2020)
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Drive mode

Příspěvek od stanKon »

OK.
Možná jsem moc vztahovačný když beru ty odpovědi na mě jako rejpání.

Co se týče toho řazení. Je tam snad rozdíl když jedeš na nižší stupně a na nejvyšší? Když se nechci loudat v levém, nebo je tam nějaký kopeček jsou dvě možnosti jak si zajistit dostatečnou rezervu výkonu a) přepnutí do manuálu a podřazení nebo b) kopnutí (to je sekundová věc) obojí má podobné účinky, jen u toho kicku ví ŘJ, že asi chceš zrychlit o pisl dříve.
A ještě mě napadá, tenhle styl používám až na Koně a bude to tím, že má hodně plochou výkonovou křivku (1500-2000 všechno stejně). Prakticky pak DCT udržuje (snaží se držet) motor v co nejnižších otáčkách. Takže když ji do těch otáček chci poslat musím jednu z výše uvedených věcí udělat.
Běžné zrychlení je dostačující, jedná se mi o tu rezervu, aby nebylv případě potřeby motor podtáčenej. Taky kick nepoužívám pokaždé. Při normálním předjíždění to fakt není třeba. Ale původní totaz byl na to, že na sport mu nepřidává tah, proto jsem začal s tím kickem. Zpětně tvidim, že v tomhle to ai nebude, protože ve Sportu by to mělo otáčky držet vysoko samo.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Drive mode

Příspěvek od stanKon »

Tak Haberas teďnapsal to samé. Je tam strop na ten nárůst výkonu s otáčkama. Ta křivka je fakt dost plochá.

BTW další důkaz že má Nková úprava pro Konu smysl. :twisted:
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“