Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Cobo77
*
Příspěvky: 30
Registrován: 19 pro 2018, 18:34
Bydliště: HE, SVK

Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od Cobo77 »

Zdravím pánové, rozhodujem sa o kúpe nového Tucsona, vyberám z 3 variantov:
1. variant: klasika 1.6tgdi so 110kw a 4x4 v manuale, výbava style

2.variant: 132 kw mild hybrid 1.6tgdi, 4x4 so 7st Dct a style vybava

3.variant : priplatiť a kúpiť hybrid 169kw style výbava so 6st automatom(hydromenič) predokolkou...

Predtým som vlastnil Tucsona 1.6tgdi,4x4 v manuale so 130 kw,s dynamikou spokojnosť avšak spotreba za tých cca 29 000km bol priemer 10.8L/100km,cize uzrane, s ľahkou nohou stále cez 9L benzínu,takže čo by ste poradili vy? Zaujímajú ma názory aj ohľadom automatických prevodoviek, ich spoľahlivosť.... V širšom výbere je ešte cx5 s 2.5L benzínom a AT, Rav 4 hybrid predokolka s 2.5L benzínom ale manželka je naklonená Tucsonu, ďakujem za radu
Hyundai Tucson,1.6tgdi,2019,130kw,4x4,7DCT, Premium

Ex Hyundai Tucson 1 6t-gdi,4x4,manual,Style
Ex Kia Sportage 1.6 gdi EX, 2012,99kw
Ex VW Golf VI 1.4,comfortline,2010
Ex VW Golf V 1.4tsi,comfortline,2008
Ex VW Passat 1. 9tdi,74kw,comfortline,2004
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od slabostka »

kedže mám s hybridným pohonom od toyoty nejaký ten km za sebou tak by som ti poradil asi takto - ak jazdíš mesto plus medzimesto a dialnicu sem-tam, si naklonený automatu tak hybrid od toyoty ti jednoznačne doporučím - pohon nemá turbo,kombinuje priamy a nepriamy vstrek, prevodovka je vlastne manuálna čiže životnosť nemusíš riešiť, jej servis je jednoduchý a lacný, spotreba bude zásadne iná ako si mal...
V novej ravke som sa vozil, ide to parádne..
Ale nehodnotím dizajn, veľkosti, infotainmenty a podobné veci takže môj názor je subjektívny, osobne som vyberal medzi hybridnou cr-v, rav4 a ford kuga.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2259
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od dibarbora »

Ako píše slabostka...
Hybrid od toyoty je vymakaný, dlhodobo odladený a hlavne pomerne jednoduchý... aj keď hybrid akumulátor a menič stoja raketu, keď náhodou dožijú...to budeš mať ale všade. Motor je od podstaty konštrukčne navrhnutý tak, aby zvládol hybridnú tyraniu (časté vypínanie a štartovanie). Daňou za to všetko je občasný efekt utrápeného vytočeného motora do vysávačových otáčok.

Hybrid od Hyundai je zložitejší... hydrodynamický menič vyžaduje podstatne viac servisnej pozornosti a predstavuje aj väčšie prevádzkové riziko(DCT by na tom bolo ešte horšie) ako tých pár ozubených koliesok od toyoty v eCVT. Čo ma na celom hybride od :hyu: v Tucsone vyrušuje najviac je motor. Priamovstrekový turbobenzín len prilepili k hybridnému sústrojenstvu... veľkou prevádzkovou otázkou bude jeho spoľahlivosť v hybridnom režime.... karbón, turbo, benzín v oleji....

Čo sa týka reálnych skúseností... tak na garaz tv nájdeš detailné porovnanie hybrid vs mils hybrid vs diesel

Čo sa týka spotreby... tak relatívne jednoduchý benzín Ti žerie 10l.... hybrid bude jazdiť možno za 6-7... ale za aký príplatok.... na to pozor :!: :!:
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od Axel.Foley »

Cobo77: Včera jsem měl možnost vyzkoušet Tucson NX4 s 1,6 T-GDI MHEV 4x4 v kombinaci se 7° DCT.

Převodovka je přesně taková, jak ji znám z jiných modelů :hyu: - úžasná =D> Její spojení s benzínovým motorem je hodně povedené. Konstruktéři odvedli kus práce a je to znát, klobouk dolů. Mimochodem, známý s ní má odjeto téměř 160000 km za 4 roky a nedá na ni dopustit.

Motor je dynamický a živý, s autem hýbe slušně. To už znáš. Bohužel, co se týče spotřeby, zde neušetříš: sedal jsem do auta s teplým motorem a výsledná průměrná spotřeba dle PP byla 8,6 l. Najeto 40 km po prázdných okreskách a vesnicích bez semaforů. Známý jel po mně, po výsledek po 20 km 11,6 i přesto, že zkoušel plachtit v režimu ECO. Režim sport jsme využívali minimálně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od slabostka »

celá finta je v tom že hybrid od toyoty je síce za nejaký príplatok - neviem posúdiť rozdiely v cenách, skúmal som len rav - cx-5-CR-V a zásadné rozdiely nie sú... v meste full hybrid bude brať kľudne 5.xxx, okresky 6.xxx, ale hlavne o pohon sa nebudeš starať za celý život auta - čiže ušetríš nielen na palive ale hlavne na servise. Ja osobne spotrebu beriem len ako bonus.
Čo sa týka vytočeného motora - už je to podstatne lepšie, v ravke to vôbec neobťažuje lebo väčší motor - netreba tak točiť a lepšie odhlučnenie.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
dzakobo
**
Příspěvky: 269
Registrován: 24 úno 2008, 22:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od dzakobo »

Ahoj vsem,

Pridam trochu do plena. Jsem hrdym majitelem noveho Tucson.

Muj pristup pri volbe motorizace:
- pouze automat
- vzhledem k vykonu dieslovych motoru jsem uvazoval pouze o benzinu
- silnejsi benzinova varianta byla pouze 4x4 (pro me jezdeni naprosto k nicemu) - naklady na servis, spotreba min 1-2 litry nahoru -byla tedy ze hry
- vzhledem k velikosti auta a predpokladanym zdanenim, omezenim v zahranici ne-Eco vozu jsou vzal hybrid s predokolkou automatem a vybavou Style

Mam najeto cca 3tis, vetsinu dalnice a cast okresky. Prumerna spotreba momentalne 6.6 a na okreskach se da jezdit za 5 litru a to se ani nemusim snazit. Predpokladam, az se motor vice zajede, tak by to o nejakou desetinku mohlo jeste spadnout.

Pri vyberu auta jsem mel v hledacku:

CX-5 - srovnatelna dynamika i vybava. Vyssi cenovka a bohuzel mensi nez Tucson
Rav-4 v ramci stejne vybavy o dost drazsi a design... no neni to salek me kavy
- CVT prevodovka je sice jednoducha, ale projev vozu zvlastni a me to bohuzel nevyhovovalo.
Tiguan - jednoduche rozhodovani. Stacil pohledu do ceniku zacinajicim na 1,2mil...

V H se dala domluvit pomerne i slusna cenovka, tak volba byla jasna. Auto melo byt puvodne do cca 2-3 mesicu a vyrobeno bylo za 35dnu ✌️

Co se tyka spotreby, pokud nekdo uvazuje o benzinovem SUV a 4x4 myslim, ze v realnem provozu 10l neni zase tak hrozny.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od Axel.Foley »

dzakobo: Přeji hodně radosti za volantem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od slabostka »

10l je neprijateľná spotreba pre auto tohto formátu ak pominieme dialnicu nad rýchlostný limit.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od sarin007 »

U mě mám dlouhodobou 7,5l, ale to byl v nabídce ještě 2.0 diesel, ten už ale z nabídky zmizel, což považuju za velkou škodu :(
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od Axel.Foley »

Krmit motor se 4 válci o objemu 1600 kubíků 10 litru benzínu v Tucsonu... to raději zaplatím 15 litrů, kterými nakrmím poctivý HEMI s dvojnásobným počtem válců a více než 3,5x větším objemem v Dodge RAM 1500 (5,7 V8).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dano30109
*
Příspěvky: 49
Registrován: 03 lis 2019, 18:53

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od dano30109 »

Ahojte nechapem ako tu niekto jazdi na 10l ??? Mam Tucsona 2020 1,6T-GDI 4x4 manual najazdene 12900km a priemer 8,3l od zaciatku pouzivania auta som nenuloval tak neviem kde na tom motore jazdite?A chodim v priemere o 10km/h rychlejsie.asi vsade chodite o 20-30km rychlejsie nad limitom inak si to neviem vysvetlit alebo 80% chodite dialnice?alebo mate 19ky kolesa rozmer 245 inak si to neviem vysvetlit.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5130
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od petzl62 »

Axel.Foley píše: 17 kvě 2021, 20:27 Krmit motor se 4 válci o objemu 1600 kubíků 10 litru benzínu v Tucsonu... to raději zaplatím 15 litrů, kterými nakrmím poctivý HEMI s dvojnásobným počtem válců a více než 3,5x větším objemem v Dodge RAM 1500 (5,7 V8).
To máš sice pravdu, ale pořizovací hodnota vozu je stejná? Pokud ano, je to relevantní, pokud ne... :-$ :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20309
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od Axel.Foley »

Máš pravdu, RAM je u nás od cca 1,7 milionu :-#

Na druhou stranu, je neuvěřitelné, jak úsporná vzhledem k objemu V8 dokáže být a jak užraná 1,6...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od sarin007 »

dano30109 píše: 17 kvě 2021, 20:44 Ahojte nechapem ako tu niekto jazdi na 10l ??? Mam Tucsona 2020 1,6T-GDI 4x4 manual najazdene 12900km a priemer 8,3l od zaciatku pouzivania auta som nenuloval tak neviem kde na tom motore jazdite?A chodim v priemere o 10km/h rychlejsie.asi vsade chodite o 20-30km rychlejsie nad limitom inak si to neviem vysvetlit alebo 80% chodite dialnice?alebo mate 19ky kolesa rozmer 245 inak si to neviem vysvetlit.
Záleží taky na místě, kde člověk bydlí. Já mám na svém Tucsonu průmer 7,5l, ale otec má 8,4l. Přitom máme identická auta, já navíc a automatem, o kterém se říká, že žere víc. Ale otec bydlí na Šumavě, takže věčně jezdí do kopců a to pak vyletí krátkodobá spotřeba i u mě, když tam jedu. Jestli mám na autě 17" nebo 19" kola nemá na spotřebu žádný vliv. Navíc jsem zjistil, že mému Tusíku svědčí spíš rychlejší tempo. Jak začnu jezdit předpisově nebo jako na spotřebu, efekt mám opačný. Nejlepší jezdit tak +10 km/h a plynule.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
dano30109
*
Příspěvky: 49
Registrován: 03 lis 2019, 18:53

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Příspěvek od dano30109 »

Ved prave ze ja tiez byvam v kopcoch a mam tiez 8,3 a ked idem na dlhu cestu tak 6,9-7,1 ale 10l som nemal ani ked som isiel dialnicu do Chorvatska ja do 80km jazdim na 5 od 80 davam az 6stupen jednoducho to nechapem 10l by mi asi zralo iba vtedy keby som natom chodil 3-5km denne do prace alebo 160 na dialnici nic ine ma nenapada a ak to niekomu takto zerie tak nieco bude zle?asi by som to isiel reklamovat.
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“