Akumulator AGM
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Akumulator AGM
No v prubehu nabijeni jsem nemeril, to me teda nenapadlo. Je fakt, ze jsem po nabijeni cekal vyssi hodnotu, treba az kolem 12,7, ale tak 12,6 je dle tabulek OK. Pred pripojenim nabijecky to melo 12,45.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
- Reklama
Re: Akumulator AGM
Ke konci nabíjení by mělo být 14,2V(+-)
Po odpojení nabíječky klesne napětí postupně na 12,5V(+-)
Napětí naprázdno ovšem není jednoduché změřit, stačí totiž otevřít dveře nebo kapotu a z AKU se začne odebírat proud, což má za následek pokles napětí. U mne to klesne na asi 12,3V.
Hodnoty napětí jsou vždy přibližné, závisí na teplotě a dalších okolnostech.
Zkrátka alchymie
Po odpojení nabíječky klesne napětí postupně na 12,5V(+-)
Napětí naprázdno ovšem není jednoduché změřit, stačí totiž otevřít dveře nebo kapotu a z AKU se začne odebírat proud, což má za následek pokles napětí. U mne to klesne na asi 12,3V.
Hodnoty napětí jsou vždy přibližné, závisí na teplotě a dalších okolnostech.
Zkrátka alchymie
Re: Akumulator AGM
>Petr
Uz som to tu park krat pisal, tie auta sa nechovaju rovnako. Pokial by si to mal tak ako to mam ja, tak vysvetlenie je v celku prozaicke. Nabijacka ti nabija OK a odpojeni a odlezani cez noc ti padne napetie na 12,6 az 7 V v momente ale ked sa dostanes k autu, preberie sa nejaka elektronika a zacne to zrat nejakych XAmperov ... to X je tak do 5 a chova sa to chaoticky. Mam zmerane, mozem predviest, presne to bolo dovodom zalozenia tohoto vlakna, NIKDY som sa nedomeral napetia ukazujuceho ze akumuator je nabity. Pritom mam zmerane ze je OK. Kolomaz meral to iset s uplne inym vysledkom.
To ze to za jazdy nabija 14,3V je znamkou ze je to NABITE (este raz - AK BY TO BOLA MOJE AUTO). Ak necham auto stat niekolko tyzdnov (to bude chybat tak 5 az 10 Ah), tak nejakych 50 - 70 km mi to nabija 14,7V a nefunguje S&S co je znamkou nenabiteho akumulatora (pri zastaveni sa rozsvecuje oranzova kontrolka), akonahle napetie klesne na 14,3V je nabite a S&S zacne fungovat. To vsetko za predpokladu ze svietim iba auto/stretavacky. Ak zapnem normalne svetla, tak je napetie prikovane na 14,3V aj ked je baterka vybita a nikdy nestupna na 14,7V. Co je uplny opak toho ci pise Dibarbora (ze ma vysoke nabijacie napetie ked ma pustene svetla). JA IMHO (ciste moj nazor) ze je to dane tym ze mam LED svetla. Padol tu nazor ze im moze take napetie skodit. Je to iba domnienka ale moze byt pravdiva. Zapinanie vyhrievania sedaciek alebo klima alebo tak nieco na to vplyv nema (este raz - u mna).
Tiez sa mi NIKDY nestalo ze by som mal napetie pod 14V ako tu par ludi pisalo ze 12V tak to ani nahodou.
Uz som to tu park krat pisal, tie auta sa nechovaju rovnako. Pokial by si to mal tak ako to mam ja, tak vysvetlenie je v celku prozaicke. Nabijacka ti nabija OK a odpojeni a odlezani cez noc ti padne napetie na 12,6 az 7 V v momente ale ked sa dostanes k autu, preberie sa nejaka elektronika a zacne to zrat nejakych XAmperov ... to X je tak do 5 a chova sa to chaoticky. Mam zmerane, mozem predviest, presne to bolo dovodom zalozenia tohoto vlakna, NIKDY som sa nedomeral napetia ukazujuceho ze akumuator je nabity. Pritom mam zmerane ze je OK. Kolomaz meral to iset s uplne inym vysledkom.
To ze to za jazdy nabija 14,3V je znamkou ze je to NABITE (este raz - AK BY TO BOLA MOJE AUTO). Ak necham auto stat niekolko tyzdnov (to bude chybat tak 5 az 10 Ah), tak nejakych 50 - 70 km mi to nabija 14,7V a nefunguje S&S co je znamkou nenabiteho akumulatora (pri zastaveni sa rozsvecuje oranzova kontrolka), akonahle napetie klesne na 14,3V je nabite a S&S zacne fungovat. To vsetko za predpokladu ze svietim iba auto/stretavacky. Ak zapnem normalne svetla, tak je napetie prikovane na 14,3V aj ked je baterka vybita a nikdy nestupna na 14,7V. Co je uplny opak toho ci pise Dibarbora (ze ma vysoke nabijacie napetie ked ma pustene svetla). JA IMHO (ciste moj nazor) ze je to dane tym ze mam LED svetla. Padol tu nazor ze im moze take napetie skodit. Je to iba domnienka ale moze byt pravdiva. Zapinanie vyhrievania sedaciek alebo klima alebo tak nieco na to vplyv nema (este raz - u mna).
Tiez sa mi NIKDY nestalo ze by som mal napetie pod 14V ako tu par ludi pisalo ze 12V tak to ani nahodou.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
No nic - budu to ještě nějaký čas sledovat a uvidím. U mě to v zásuvce 12V prostě pořád za jakychkoliv podmínek ukazuje 14,1 - 14,3V
(při nastartovaném motoru samozřejmě).
Jako nejsem magor, abych musel v každý okamžik vědět, jaké mám napětí (znám takové případy). Jde mi jen o to vysledovat, za jakých podmínek, raději už teda napíšu "moje konkrétní", vozidlo nabíjí akumulátor a tomu přizpůsobit chování a předejít tak předčasnému zlikvidování baterie. Vzhledem ke krátkým trasám budu každopádně cca 1x měsíčně dobíjet externě. To si myslím, že nemůže uškodit.
(při nastartovaném motoru samozřejmě).
Jako nejsem magor, abych musel v každý okamžik vědět, jaké mám napětí (znám takové případy). Jde mi jen o to vysledovat, za jakých podmínek, raději už teda napíšu "moje konkrétní", vozidlo nabíjí akumulátor a tomu přizpůsobit chování a předejít tak předčasnému zlikvidování baterie. Vzhledem ke krátkým trasám budu každopádně cca 1x měsíčně dobíjet externě. To si myslím, že nemůže uškodit.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Měřit baterii, ihned po nabíjení nemá význam, není zde žádná vypovídající hodnota.
Nabíjení baterie je doporučeno při zamčeném autě, je minimální odběr - alarm ... , a po skončení nabíjení počkáme cca 2 hodiny.
Pokud je akumulátor AGM v pořádku , tedy zcela v pořádku bude mít napětí 12,9 V ( 12,85-12,95 - pro toleranci přesného voltmetru ).
Pokud chceme prověřit, že jednak nám vozidlo nikde nic neplánovaně "nežere" ( myšleno elektřinu ) , necháme vozidlo stát 24 hodin ( například , tedy delší časový úsek , zamčené - !!! neodemykat - otevřená haubna - ) a i po 24 hodinách musí být napětí nezměněné od napětí zjisštěného 2 hod po ukončení nabíjení.
pokud po skončení nabíjení - a nulové manipulaci s autem ,( žádné odemykání, zamykání !!! ) klesne napětí na 12,5 V je baterie docela v píp
při nastartovaném vozidle je do palubní sítě dodáváno napětí z alternátoru , do baterie je posíláno napětí teprve, až se ŘJ rozhodně, že je baterii potřeba dobít - tedy jsou splněny stanovené požadavky a podmínky pro dobíjení. Napětí v zásuvkách není napětí na akumulátoru.
Nabíjení baterie je doporučeno při zamčeném autě, je minimální odběr - alarm ... , a po skončení nabíjení počkáme cca 2 hodiny.
Pokud je akumulátor AGM v pořádku , tedy zcela v pořádku bude mít napětí 12,9 V ( 12,85-12,95 - pro toleranci přesného voltmetru ).
Pokud chceme prověřit, že jednak nám vozidlo nikde nic neplánovaně "nežere" ( myšleno elektřinu ) , necháme vozidlo stát 24 hodin ( například , tedy delší časový úsek , zamčené - !!! neodemykat - otevřená haubna - ) a i po 24 hodinách musí být napětí nezměněné od napětí zjisštěného 2 hod po ukončení nabíjení.
pokud po skončení nabíjení - a nulové manipulaci s autem ,( žádné odemykání, zamykání !!! ) klesne napětí na 12,5 V je baterie docela v píp
při nastartovaném vozidle je do palubní sítě dodáváno napětí z alternátoru , do baterie je posíláno napětí teprve, až se ŘJ rozhodně, že je baterii potřeba dobít - tedy jsou splněny stanovené požadavky a podmínky pro dobíjení. Napětí v zásuvkách není napětí na akumulátoru.
Re: Akumulator AGM
ještě snad jedna věc, pokud máte ve vozidle nějaké dodělávky zasahující do elektrické oblasti, pak je potřeba si uvědomit kdy se dostávají pod napětí apod. Dále pak pokud máte nabito a baterie ukazuje 12,90 , tedy ustálené napětí v dostatečném časovém odstupu od konce nabíjení - a odemčete vozidlo , a následně zase zamčete, připojený voltmetr na akumulátoru vykáže viditelný pokles napětí. Pokud necháte opět vozidlo vez jakékoliv manipulace, začne se napětí na dobrém akumulátoru pomalu zase zvyšovat, ale ne na hodnotu 12,90 -
Pokles je dán v závislosti , co je ve vozidle po odemčení aktivováno - třebas nějaký domácí tuning.
Pokles je dán v závislosti , co je ve vozidle po odemčení aktivováno - třebas nějaký domácí tuning.
Re: Akumulator AGM
mne staci prist k autu a handsfree ho preberie takze na akumulatore nameria ze je vybity aj ked je nabity
... a ano, skusil som nechat kluc 10m od auta, stale to bolo malo
... a stacilo mu aj ze bol na nabijacke, RJ bola prebudena a vybijala cyklicky od 100mA po 3A, takze nabijacka nezistila ze je nabite, musel som odpojit manualne
... ak by to niekoho zaujimalo, za tyzden bez jazdy (auto v garazi) sa mi vybilo 1,5Ah, co je spotreba 10mA ak to dobre pocitam
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Akumulator AGM
I otevřenou haubnu auto detekuje!
Re: Akumulator AGM
Podle toho co píšeš, alternátor jede stále a jen ŘJ rozhodne, kam ta energie půjde - ale jakto, že to teda někomu za jízdy ukazuje 12,6 a jen při rozsvícení světel to stoupne nad 14V a mě to ukazuje pořád 14,1-14,3V ?kolomaz píše: ↑17 kvě 2021, 10:57 při nastartovaném vozidle je do palubní sítě dodáváno napětí z alternátoru , do baterie je posíláno napětí teprve, až se ŘJ rozhodně, že je baterii potřeba dobít - tedy jsou splněny stanovené požadavky a podmínky pro dobíjení. Napětí v zásuvkách není napětí na akumulátoru.
Omlouvám se za možná "hloupé" dotazy, ale chci tomu přijít na kloub.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Akumulator AGM
Podle toho co píšeš, alternátor jede stále a jen ŘJ rozhodne, kam ta energie půjde - ale jakto, že to teda někomu za jízdy ukazuje 12,6 a jen při rozsvícení světel to stoupne nad 14V a mě to ukazuje pořád 14,1-14,3V ?
Omlouvám se za možná "hloupé" dotazy, ale chci tomu přijít na kloub.
[/quote]
Ano , vynechám-li speciální situace, tak alternátor vyrábí elektřinu - která je v závislosti na buzení alternátoru , které prování ŘJ přes výkonové prvky .
Když budeš měřizt napětí v zapalovači po zapnutí zapalování, bude tam napětí akumulátoru, tedy klidně 12,6 , po nastartování tam napětí stoupne a ústálí se na napětí , které dodává alternátor.
Mámě několik i30 , III a IIIFL , u všech je za jízdy napětí v palubní síti 14 - 14,3 V .
Nevidím důvod proč by mělo být v palubní síti 12,6 V , třeba to má svůj význam, ale já se s tím nesetkal .
Pokud se mu zvedne napětí při zvýšeném odběru , pak to vypadá, že má skutečně do zapalovače přivedeno napětí z baterie a ne z palubní sítě.
Asi bych si napíchl měřák na přívod do pojistek a porovnal ho se zásuvkou zapalovače.
Na pojistky určitě baterka přímo napíchnutá není !!!! Být nemůže , to by u takového případu reagoval svit světel, otáčky ventilátoru, osvětlení v autě na zvýšené otáčky motoru při dobíjení AKU
Žádný dotaz , když něco nevím není hloupý.
Omlouvám se za možná "hloupé" dotazy, ale chci tomu přijít na kloub.
[/quote]
Ano , vynechám-li speciální situace, tak alternátor vyrábí elektřinu - která je v závislosti na buzení alternátoru , které prování ŘJ přes výkonové prvky .
Když budeš měřizt napětí v zapalovači po zapnutí zapalování, bude tam napětí akumulátoru, tedy klidně 12,6 , po nastartování tam napětí stoupne a ústálí se na napětí , které dodává alternátor.
Mámě několik i30 , III a IIIFL , u všech je za jízdy napětí v palubní síti 14 - 14,3 V .
Nevidím důvod proč by mělo být v palubní síti 12,6 V , třeba to má svůj význam, ale já se s tím nesetkal .
Pokud se mu zvedne napětí při zvýšeném odběru , pak to vypadá, že má skutečně do zapalovače přivedeno napětí z baterie a ne z palubní sítě.
Asi bych si napíchl měřák na přívod do pojistek a porovnal ho se zásuvkou zapalovače.
Na pojistky určitě baterka přímo napíchnutá není !!!! Být nemůže , to by u takového případu reagoval svit světel, otáčky ventilátoru, osvětlení v autě na zvýšené otáčky motoru při dobíjení AKU
Žádný dotaz , když něco nevím není hloupý.
Re: Akumulator AGM
Tak ano nebo ne? To cos napsal, jestli jsem to dobře pochopil, se vzájemně vylučuje.
Že zhasne display ještě přece neznamená ze auto o haubně neví?!
Mám tomu rozumět tak, že po zamčení se "odpoji" detekce kontaktu?
A že se vypne S/S je logické, to je kvůli bezpečnosti, a samozřejmě kvůli servisním úkonům.
*
A ještě k tomu následnému postu: co je tedy palubní síť, co je k ní připojeno?
Když ne zásuvka zapalovače, co žárovky, dostanu se k ní např. měřákem?
Já jsem udělal několik měření v různých stavech, vždy se napětí na AKU shodovalo s napětím v zapalovači.
Re: Akumulator AGM
bez komentáře - máš svůj rozum, dělej si jak uznáš. Je mi to opravdu volný
Re: Akumulator AGM
pampa
ak by to niekoho zaujimalo, za tyzden bez jazdy (auto v garazi) sa mi vybilo 1,5Ah, co je spotreba 10mA ak to dobre pocitam
no to je v naprostém pořádku, baterka je v poho a auto nic nekontrolovatelně nežere.
ak by to niekoho zaujimalo, za tyzden bez jazdy (auto v garazi) sa mi vybilo 1,5Ah, co je spotreba 10mA ak to dobre pocitam
no to je v naprostém pořádku, baterka je v poho a auto nic nekontrolovatelně nežere.