Dojmy z vymeny kol
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Dojmy z vymeny kol
Netusim, k cemu to vhodne "prilepit", tak to hodim sem separé...
Tak jsem měnil kola – dám se pár zkušeností:
- byl jsem línej dodělat puk pod hydraulický hever, tak jsem použil origo hever na kliku – strašný, už nikdy více. Úplně jsem zapomněl, jaký to je oser, točit tou klikou.
- na horní plošky heveru jsem nalepil tlumící podložky pod nohy nábytku (jsou různě velké, kulaté, hranaté, bílé/šedé…), mají je v OBI apod. za pár korun. Myslím, že šikovná věc pro minimalizaci odření prahů. Jsou samolepící a lze je lehce zmenšit nůžkama/řezákem na libovolný rozměr.
- překvapilo mě, že tzv. hybridní kola (rádoby hyundai, v praxi zřejmě alcar) jsou už po jedné zimě rezavá; každý jaro lakování, ach jo…
- rezavé, snad asi jen od kol, byly i matky… čistit rychle 20 matek, když vám auto visí na vachrlatém heveru, nebylo příjemné
- ty matky jsou nějak nedůvěryhodně lehké. Fakt jsem chvíli myslel, že je to plast
- origo 16ky elektrony hyundai jsou dělaný tak, že čepička ventilku trčí ven z kola… za mě chyba
- letňáky micheliny je jedno, jak se dají? Nenašel jsem směr rotace
- vrazil jsem tam pro klid duše rovnou pojistný matky, co mi zbyly z forda. Pasujou tam, tak ať makaj.
No, na jednu výměnu spousta dojmů, že?
Tak jsem měnil kola – dám se pár zkušeností:
- byl jsem línej dodělat puk pod hydraulický hever, tak jsem použil origo hever na kliku – strašný, už nikdy více. Úplně jsem zapomněl, jaký to je oser, točit tou klikou.
- na horní plošky heveru jsem nalepil tlumící podložky pod nohy nábytku (jsou různě velké, kulaté, hranaté, bílé/šedé…), mají je v OBI apod. za pár korun. Myslím, že šikovná věc pro minimalizaci odření prahů. Jsou samolepící a lze je lehce zmenšit nůžkama/řezákem na libovolný rozměr.
- překvapilo mě, že tzv. hybridní kola (rádoby hyundai, v praxi zřejmě alcar) jsou už po jedné zimě rezavá; každý jaro lakování, ach jo…
- rezavé, snad asi jen od kol, byly i matky… čistit rychle 20 matek, když vám auto visí na vachrlatém heveru, nebylo příjemné
- ty matky jsou nějak nedůvěryhodně lehké. Fakt jsem chvíli myslel, že je to plast
- origo 16ky elektrony hyundai jsou dělaný tak, že čepička ventilku trčí ven z kola… za mě chyba
- letňáky micheliny je jedno, jak se dají? Nenašel jsem směr rotace
- vrazil jsem tam pro klid duše rovnou pojistný matky, co mi zbyly z forda. Pasujou tam, tak ať makaj.
No, na jednu výměnu spousta dojmů, že?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Reklama
Re: Dojmy z vymeny kol
Tlmiace podložky na hever,dobrý nápad...Ešte musím zohnať hever...Vo výbave som ho nemal...
Re: Dojmy z vymeny kol
Odjinud,určite to vyzerá lepšie.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Dojmy z vymeny kol
Ty hybridní disky mám taky. Tak to mám tedy radost, že to tak rezne. Podložky na hever je fajn nápad, musím si je taky pořídit.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Re: Dojmy z vymeny kol
Koukam, podle vzorku ty zimaky mas Falken Eurowinter HS01 ? Spokojenost? Mam je taky nachystane, ale uz jsem je nestihl pouzit...
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Dojmy z vymeny kol
S tou hrdzou si nepomôžeš... v zime trpia ja elektróny. Rozhodne by som na jeseň ošetril náboje zľahka ochranným voskom a nebudú ani tak disky hrdzavieť na náboji....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Dojmy z vymeny kol
Ne, to jsou Nokiany od .
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Dojmy z vymeny kol
Hm... mám hybridní disky https://www.ipneu.cz/polozky/plechove-d ... -et50-1303 a po dvou zimách žádná rez.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dojmy z vymeny kol
Podložky jsou dobrý nápad. Já tam vždy dám kus hadřičky. Tvé řešení je lepší.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: Dojmy z vymeny kol
Hm, ty vypadaj takovy lesklejsi, tak to ma mozna lepsi povrchovou upravu. Tvarove jsou stejne.madPav3L píše: ↑13 kvě 2021, 20:31 Hm... mám hybridní disky https://www.ipneu.cz/polozky/plechove-d ... -et50-1303 a po dvou zimách žádná rez.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Dojmy z vymeny kol
Těžko říct, takto teď vypadá jedno náhodně vybrané kolo https://photos.app.goo.gl/pCPhMXeJHmXiVagB8Odjinud píše: ↑15 kvě 2021, 17:55Hm, ty vypadaj takovy lesklejsi, tak to ma mozna lepsi povrchovou upravu. Tvarove jsou stejne.madPav3L píše: ↑13 kvě 2021, 20:31 Hm... mám hybridní disky https://www.ipneu.cz/polozky/plechove-d ... -et50-1303 a po dvou zimách žádná rez.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: Dojmy z vymeny kol
i30 III HB som kúpil na originál alu 16", mám ponuku na 15" plecháče z Kia ceed SW r.v. 2013, dal by som na ne zimné pneu, budú pasovať? kotúče a strmene nebudú prekážať plecháčom? matice sa môžu použiť z alu kolies?
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: Dojmy z vymeny kol
Tak to by mě mohlo ohrát takhle řešit výměnu kol. V pneuservisu to mám za 15 minut bez starostí a ještě s vyvážením, kompletní kontrolou kol a utažením matic správným momentem. Jezdím měnit kola zimní/letní přes dvacet let a nedovedu si představit, že bych je dvakrát ročně musel měnit sám a ještě na takovém "nouzovkovém" heveru.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Dojmy z vymeny kol
Já si kola měním v garáži sám a v klidu. Po sundání kola kontroluji podběh a ostatní viditelné části. Popřípadě něco natřu, umyju atd. Kola pak zajedu vyvážit později až je po tom shonu.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Re: Dojmy z vymeny kol
Když na to máš čas a baví tě to, tak co by ne. Jen nechápu proč bych měl pak kola ještě nechávat znovu sundávat kvůli vyvážení. To se mi fakt zdá na palici dvakrát ročně sundávat kola nadvakrát. To raději budu věnovat čas něčemu užitečnějšímu, v pneuservisu se objednám na přesnou hodinu, přijedu, dám si tam kafe, přečtu noviny a jedu ven s vyváženými a zkontrolovanými koly. Asi to máme každý jinak - já nemám auto jako hobby, ale jen jako nutný prostředek k přesunu, takže nějaké vrtání se v autě v garáži mne nebaví a je to pro mne ztráta času. Ale jak jsem říkal na začátku - když to někoho baví a má výměnu kol jako koníčka, tak je to fajn.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000