HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od petzl62 »

HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Ceníková cena 832 890.-

Sobota 5.6.2021, opět skoro stejná sestava, až na výjimky potvrzující pravidlo. O měsíc starší a místo setkání se lehce proměnilo, jak realitě uvědomění si svého věku, tak snad proto, že Štěpán vybral to, co vybral včetně místa s tím naprosto korespondujícím – tzn. RETROAUTOMUZEUM ve Strnadicích.

49.6977639N, 14.5481928E

https://www.retroautomuzeum.com/

Kdo jste věku něco pamatujícího a ještě jste tady nebyli, moc vřele doporučuji návštěvu. A jestli si myslíte, že vám na to stačí chvilka, vězte, nechte si na to času víc. To co je tady k vidění, je až opravdu k neuvěření, včetně konceptu celého muzea a areálu. Smekám klobouk a tleskám s úctou.

Pojďme si něco amatérsky povědět o testu vozidla a mému pohledu a pocitům z něj. Už na začátek předesílám, že je to pohled veskrze amatérský, popisující moje subjektivní dojmy z jízdy v tomto autě, jejich utřídění v hlavě - nejen - a převedení do psané formy.

Tady na fóru a nejen tady, je znám můj postoj a názor k elektrifikaci automobilismu, obzvláště té vynucovací, diktované a 100%. A na té se nic nemění a myslím si, že hned tak nezmění. Nicméně chce-li člověk být alespoň rámcově objektivní, měl by se seznámit i s věcí, na kterou má svůj vyhraněný názor. Proto i já, stará rezavá fosilní konzerva postupně procitám a zkouším věci do nedávna mě cizí. Takže po vyzkoušení systémů MHEV bylo na čase se posunout k režimu aut se systémem HEV.

A jeden takový na mě ve Strnadicích čekal. Abychom si udělali představu o čem to celé je, tady je galerie a podrobnosti k vozidlu, které bylo předmětem test. Doslova tohle vozidlo.
https://centrumpraha.hyundai.cz/vozy-be ... 2020/49163

K výbavě vozu se vyjadřovat nebudu, ta je popsána dostatečně v předešlých testech. Motor 1,6TGDi je také dostatečně rozebrán v předchozích testech, ať je to ve verzi samotné, tak ve verzi MHEV. Takže teď je na řadě zvědavost s pohonem HEV. 139kW/230 HP a 235nM slibují docela zajímavé svezení, jestli to dává smysl, zjistíme dále.

Takže nasedáme už do známého vozu, trochu v dnešní době a za tuto cenu překvapí obyčejný zasouvací klíček. Chcete víc? Připlaťte si další paket, budete mít tlačítko a bezklíčové ovládání atd. Ach jak lacině podobné jinému koncernu. Smysl = nula.
První co překvapí je ticho a ticho prosté čehokoliv, jen hláška na displeji palubovky, že je systém připraven k provozu. No jo, elektrika. Na voliči zmáčkeme P a nic. Zkusím D, aktivují se senzory a kamera a zase nic. Zkouším vše znovu, včetně N,P a opět D a pořád stojím. Až třetí pokus se povedl, chtělo to držet tlačítka nepatrně déle, nevím proč, posléze se již situace neopakovala a vše fungovalo bez jakéhokoliv zaváhání. Asi mu bylo moc teplo, nedivil bych se.
Vozidlo se probouzí jen na baterii a i klimatizuje, ventilátory fungují, vše běží bez jakéhokoliv zásahu motoru. I rozjezd, pokud na plyn/akcelerátor netlačíte příliš, probíhá naprosto potichu a na elektřinu. Pokud to vydržíte a nešlapete na plyn příliš, pojede auto na elektřinu do rychlosti cca 80km/hod, nebo dokud bude- dle managementu baterie - v ní dostatek energie. Pokud bude v úrovni (kterou si elektronika vyhodnotí po svém, bez jakéhokoliv Vašeho zásahu), nízké, aktivuje se motor a jedete bez jakéhokoliv cuknutí, trhnutí, čehokoliv prostě dál na benzínový motor, který zároveň s pohonem vozu, dobíjí baterii, ať už generátorem, nebo rekuperací. Vše poznáte při normální jízdě, jen pohledem na displej, kde se Vám vše graficky zobrazuje. Jinak podle pocitů, nepoznáte nic. Prostě si to auto žije svým životem, bez toho, abyste to mohli nějak ovlivnit. Zajímavý poznatek.
Druhý zajímavý poznatek je ten, že v minulém testu tolik kritizovaná úroveň rekuperace, je v tomto případě opravdu zvládnutá o několik tříd lépe. Bravo! Tady už je to radost používat a je jedno, jestli v ECO, nebo SPORT módu.

V konkrétním voze jsou dva módy provozu. A to je ECO a SPORT.
Po proběhlém testu, můžu za sebe s klidem napsat, že v módu ECO bych dokázal fungovat prakticky 90% i víc času a potřeb. Jízda v tomto režimu je to, pro co bylo vlastně auto stvořeno. Každodenní použitelnost a pohodové svezení s rozumnými náklady na provoz. Spolehlivost je s uvedenými okolnostmi výše s motory TGDi otázkou. Otázkou spíš do pranice. A ta pranice má opravdu nejistý výsledek.
Režim SPORT, to je kapitola sama pro sebe. Pokud v ECO režimu občas pochybujete o deklarovaných 230 koních a někdy je i delší dobu hledáte, tak po přepnutí módu o nich okamžitě dostanete pádný důkaz. Natolik pádný, že je to chvílemi až zarážející a v určitých rychlostech- nebudu je tady zmiňovat až limitní. Limitním myslím to, kdy Vám auto dá najevo, že tady už to opravdu jeho šálek kávy není a nebude. Ono to v těch rychlostech už ani není legrace, takže dobře, že to dostanete patřičně najevo. A snad vždy včas.
Víc, než ujištění o tom, že tam těch 230 koní je myslím, že není potřeba.

Jinak je to prostě Tucson. Není a nikdy to už nebude mým šálkem kávy. Ale je to dobré auto a za mě, rozhodně smysluplnější než 1,6TGDi MHEV, ten považuju za naprosté šlápnutí vedle. I když ten příplatek je citelný. Ale za to co dostanete je adekvátnější než u MHEV. Spotřeba paliva u HEV je až zarážející na takovou krabici. Ale je pravdou, že jsem neměl možnost do testu zahrnout dálniční jízdu. I tak si myslím, že se s tímhle vozem bude dát dlouhodobě jezdit i pod 7l/100km.

Takže co napsat závěrem.

Tenhle test mě donutil se zamyslet, zamyslet se nad směrováním do budoucna. Dokud to bude možné, chtěl bych se v autě obejít bez těchto systémů. Bohu díky se mi to zatím ještě daří. Ale je mi jasné, že se tomu stejně asi neubráním. A vzhledem k mému věku, už budu požadovat spolehlivost. A tady narážíme na jeden z problémů. Nikdo zatím neví, jaká bude dlouhodobá spolehlivost motorů 1,6TGDi Smartstream v kombinaci s HEV. Všeobecně renomé minulé 1,6TGDi nebyla valná a dlouhodobá, alespoň co do proběhu km se nikde moc nezmiňuje.
Časté starty, vypínání, přímý vstřik benzínu, zvyšující se podíl Biosračky v benzínu a kdo ví co ještě ti diktátoři z Bruselu vymyslí. Takže tady by byl nabíledni spíš atmosférický motor. Automaty už budou prakticky standartem. Divím se, že konstruktéři nešli i tímto směrem.

Měl jsem shodou okolností, naprosto neplánovaně si vyzkoušet minulý pátek v Komárně u zákazníka Toyotu CHR 1,8 Hybrid. Z mého pohledu i po včerejším testu naprostý etalon hybridu i pocitově. Vím, je to jiná kategorie a 2,0 v Toyotě by byl ještě trochu lepší. Ale s tím autem se jezdilo, no prostě výtečně.
Až šokujícně výtečně. A dlouhodobé zkušenosti Toyoty s hybridy jsou nepominutelné. Takže, pokud bych měl výhledově někam směřovat, bylo by to asi tímto směrem.

Hyundai Tucson HEV je milé překvapení, jednoznačně. Rozhodně bych na něm oželel 19“ palcová kola a rychle obul 18“, jak kvůli komfortu, tak i hmotnost, spotřeba a lehká nervozita ve vyšších rychlostech na volantu.
Rozhodně co bych každému zájemci o tohle auto doporučil je vyzkoušet si jej.
Ne na zkušební jízdu na pár minut a kilometrů. Minimálně na pár hodin, jeden den. Vyzkoušet ve všech uvažovaných režimech a nevynechat dálnici. Pokud budete spokojení a rozhodnete se pro něj, myslím, že nebudete litovat.

Díky všem kteří se včera zúčastnili, díky Štěpánovi za organizaci a nápady, díky HC Praha za možnost vyzkoušet tuhle motorizaci.

Mějte pohodové nedělní odpoledne :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od petzl62 »

Takže teď je na řadě zvědavost s pohonem HEV. 139kW/230 HP a 235nM slibují docela zajímavé svezení, jestli to dává smysl, zjistíme dále.
Chybička se vloudila :roll: :
Takže správně má být 169kW / 265nM
Omlouvám se :-k
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Mirus30 »

I já přidám krátký postřeh, ze setkání s tímto autem a stejně jako Tonda naprosto přeskočím, design, praktičnost, prostornost apod. není třeba psát znovu to, co už si každý přečetl v minulých recenzích o Tucsonu NX4.

Pohon v kombinaci benzínového motoru s turbem, dopovaný elektromotorem mi zatím k srdci úplně nepřirostl a to z prostého důvodu. Neuměl prostě to, co jsem já osobně od něho očekával, proto mě to nechávalo ledově chladným. Ano, všimli jste si? Schválně jsem použil minulý čas.... 8)

Výkonové parametry této kombinace pohonu, nevypadají vůbec zle a ve skutečnosti ani zlé nejsou, naopak! Osobně nejsem zastáncem papírových údajů, hry s čísly ať už se týkají hodnoty výkonu nebo kroutícího momentu, mě jde především o osobní pocit, osobní dojem a naprosto subjektivní přesvědčení mě samotného, jestli je to pohon dostatečně výkoný, běžně použitelný, lehce dostupný a zpříjemňující každodenní používání. Ano, ti bystřejší z Vás, už jistě pochopili, že přesně to co jsem napsal, je to co jsem já osobně cítil a co na mě rozhodně udělalo dojem :!:

Očekávaný naprostý klid po otočení klíčkem mě nepřekvapil, i když jako petrolheada ve mě chtě nechtě hlodal pocit, že je něco špatně, ale ono není. První metry jízdy s naprostým klidem jsou prostě na první dobrou zvláštní a zároveň příjemný, je to prostě naprostý komfort, klid, nádherná jemnost pohybu, prostá jakéhokoliv cukání, hluku... jo no, prostě hybrid, pracující v čistě elektrickém módu je jiný svět, než je ten benzínový.

Osobně jsem zkoušel do jaké rychlosti je schopný systém jet čistě na elektřinu, samozřejmě při dostatečně nabité baterii a "končilo" to někde lehce před 100km/h, což je úctyhodné a vlastně moc dobře použitelné při jízdě po městě i mimo něj. Je to přesně ta situace, kterou jsem od hybridu chtěl, očekával a představoval si, že takhle bude fungovat. A ono tak opravdu fuguje! Ráno sednete do auta, městem probzučíte na elektriku, za městem se stejně tiše (ano, o tom že je Tucson parádně odhlučněný už jsme psali) rozjedete s benzínovým motorem na 90km/h a pokud je systém dostatečně nabitý, dokáže i v této rychlosti shodit spalovací motor a držet rychlost na elktřinu.

Odměnou za toto fungování, je naprosto skvělá spotřeba, bez větší snahy udržitelná kolem 5l na sto, což je prostě při váze auta, aerodynamickému tvaru a hlavně výkonu a automatické převodovky vskutku úctyhodný počin =D> Když si k tomu přidáte opravdu použitelný a naprosto parádně fungující systém rekuperace, který je schopen baterii dobíjet opravdu "za chodu", aniž by k tomu potřeboval 30km dole kopcem, tak zjistíte, že je to výborně fungující celek, který bude majiteli dělat jen radost... minimálně mě by dělal, ale to až v závěrečném shrnutí.

K výkonu samotnému, bude to znít zvláštně, hlavně ode mě, ale pokud by mi někdo zalepil digitální displej s budíky a neviděl bych, který režim je zrovna zapnutý, tak se klidně spletu a řeknu že jedu ve SPORTu, ačkoliv bude přepnuto na ECO. Jen pro vysvětlení, v režimu ECO, mi ten motor přijde přesvědčivější, ať se týká výkonu, zrychlení nebo pocitu tahu, tenhle mód je zkrátka první "ECO" mód, který pro mě není žádným ECO v jeho pravém slovasmyslu a už vůbec není podobný žádnému ECO módu u všech aut, co jsme dosud testovali. Pokud přepnu do SPORTu, tak ano, je tam takový přídavek síly, pocitově vyšší zátah, čipernost, ale ve cvhíli kdy dáte klasickou "cihlu" tzn. pedál na podlahu a motor začne fungovat ve vysokých otáčkách, tak vlastně to stádo koní se nám tak trochu rozuteklo, to je můj pocit.
Jak jsem Štěpánovi při vracení říkal, to auto funguje parádně, jede přesvědčivě, ale nechtěj po něm maximum, nedrť ho ve vysokých otáčkách, protože tam se prostě necítí dobře, ne že by nejel, on jede, ale je ve vodách, které mu nejsou úplně po chuti. V zásadě jde jen o to, používat plynový pedál od poloviny do maximálně tří čtvrtin chodu, tam funguje tak jak má, dostanete výkon který čekáte, je přesvědčivý a věříte mu každého koně co pod kapotou má, takhle to vidím já.

Můj závěr tedy zní, jednoznačné ano, pro pořízení přesně téhle kombinace výkonu, parádního svezení a skvělé spotřeby. Přesně takhle si představuju že bude hybrid fungovat podle mých představ, bude mít dostatek výkonu, naprostý komfort cestování a obdivuhodný pocit při jízdě na elektriku, má to prostě něco do sebe a mě osobně to oslovilo natolik, že si reálně tohle auto dokážu představit že bude stát před barákem, ALE!

Ano, vždy tam přeci musí být jedno ALE :lol: Aby u mě před barákem stálo, muselo by to vypadat následovně. Výbava a motorizace, přesně jakou jsme měli tzn 1.6Tgdi HEV, automat, SMART plus NAVI, ale BEZ 19ek kol, jednoznačně lepší volba jsou 18ky a to hlavní, aby se tohle vešlo do 700K kč [-o< [-o< chápu, že ceny dnešních aut jsou slušně řečeno úlet, v tomhle ohledu si vlastně Tucson v téhle specifikaci celkem v pohodě obhájí i ceníkovou cenu cca 840tis. protože toho za ty peníze nabídne celkem dost, ale můj osobní požadavek nesplní.

Zase jsem chtěl napsat pár slov a zase se to trochu zvrhlo, tak alespoň máte co číst 8-[ :lol:
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20283
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Axel.Foley »

Děkuji za recenze, kluci. Moc hezky napsáno =D>

Také jsem měl možnost vyzkoušet tuto motorizaci na více či méně kvalitních okreskách a cestách 1. - x-té třídy v okolí Strnadic. Jak to dopadlo? :-k

Přiznám se, za volant tohohle auta jsem se vůbec netěšil. Jeho dizajn jsem pořád nějak nezkousl a nemyslím, že se to v čase a s přibývajícím počtem aut na cestách nějak změní směrem do kladných čísel na ose y, spíš asi naopak. Když jsem jsem uviděl upatlaný displej multimediálního systému a to samé na černém lesklém plastu kolem tlačítek převodovky a na madlech předních dveří, i to minimum mého zbývajícího nadšení se vydalo směrem k absolutní nule dle Kelvina. S pocitem určitého znechucení jsem nasedl na místo spolujezdce a nechal se vézt. Jelikož jsem si potřeboval nastavit sklon opěradla, "ocenil" jsem práci toho debila, který umístil kolečko pro nastavování do tak nepřirozené polohy hrozící vykloubením přinejmenším zápěstí, né-li celého předloktí či ramena ](*,) Posed jinak skvělý, na rozdíl od kožených sedaček nic netlačí, boční vedení také dostatečné, sedačka pohodlná, výškově stavitelná, přiměřeně tvrdá.

Bylo teplo a tak jsem se snažil vychladit interiér za použití klimatizace. Být v autě sám jako řidič, mám celkem problém - do tlačítek bez jakéhokoliv profilování na rovné lesklé ploše není lehké trefit se za jízdy, navíc haptická odezva veškerá žádná. Takže hledání správného tlačítka a následná kontrola aktivace nějaké funkce rozsvícenou diodou už reálně znamená několik vteřin dívání se mimo zorné pole a bez vnímání situace na cestě, což, bohužel, může někdy zavánět i průserem. Jako spolujezdec jsem nastavil klimatizaci na Auto. Chvíli trvalo, než klima začala chladit... Jo, bylo teplo, než si čidla "ošahají" teplotu, chvíli to trvá. Jelikož toto auto nabízí "kouzelný" rozptyl vzduchu skrývající se pod tlačítkem "Difuse", zkusil jsem ho. Automatický režim klimatizace se v té chvíli vypnul. Takže buď automatika ve třech režimech, nebo rozptyl, nebo konkrétní směrování vzduchu dle přednastavených tlačítek.

Jízda je pro spolujezdce... jako pro spolujezdce. To, zda auto jede na elektřinu nebo využívá spalovací motor člověk nepozná. Přepínání mezi nimi také ne. Až když řidič přepne do režimu Sport a zatlačí plyn do podlahy, člověka to zatlačí do sedačky a zjistí, že se asi něco děje :lol:

Toliko z pohledu spolujezdce, po několika km jsem se dostal za volant. Klima běží, budíky svítí... a v autě je ticho, spalovací motor neběží, v této chvíli si sytémy berou energii z akumulátoru. Příjemný pocit necítit pod zadkem žádné vibrace :wink: Trochu si hraji s ovladači a zjištuji, že auto nemá mlhovky vpředu :shock: No nic :? "Řadím" D, lehce šlápnu na plyn a auto se dá do pohybu. Tiše. Na elektřinu. Cesta je z kopce, kruhový objezd, zase z kopce. Pořád na elektřinu. Jsme v obci, takže omezená rychlost. Pořád na elektřinu. Prakticky až k hranici obce, zhruba 2 km. Pak to začíná být do kopce. Snažím se najít bod, kdy se zapne spalovací motor, takže přidávám jen lehce. Auto pořád jede na elektřinu. Až po důkladnějším sešlápnutí plynového pedálu elektronika rozhodne, že je načase pomoci si benzínem a startuje spalovací motor. Nehlučně, necitelně, je to znát pouze pohledem na displej mezi budíky. Snažím se jet plynule, bez nějakých zvláštních nároků na výkon, do 100 km/hod. Je až s podivem, jak často auto jede jen na elektřinu, bez ohledu na to, zda z kopce nebo do kopce. Stačí, aby se trochu dobil akumulátor a vypadá to, že spalovací motor je zde jen jako záložní zdroj energie a "co kdyby". Rekuperace jsou neznatelné, skvěle odladěné. Jak píše petzl, nebýt pohledu na displej, přepínání mezi využíváním jednotlivých druhů pohonu není znát. Pořád v režimu Eco.

Převodovka ale nabízí i druhý režim, a to Sport. Nadchnul mě ve variantě MHEV, jaký asi bude zde :-k Bez nějakého zvláštního očekávání měním jízdní režim a trochu víc zatlačím plynový pedál do podlahy. I zde budíky změní barvu ze světle modré na červenou, stejně, jak u verze MHEV. To, co se začne dít pod kapotou a přenášet se na přední hnaná kola, je ale v porovnání s MHEV jiné kafe. Diametrálně. Je to neuvěřitelné. Doslova. Zrychlení částečně zarazí cestující do opěradla a auto vystřelí. Rychlost letí nahoru neuvěřitelným tempem daleko za limit a otáčky motoru se s lehkostí řítí do pravé části otáčkoměru. Je to ale zrádná rychlost, zrádné tempo. Řízení je přeposilované, s nulovou zpětnou vazbou. Jak je lehké v režimu Eco, tak ani v režimu Sport neztuhne. Vůbec. Stačí málo - jak píše petzl, neposlouchat auto zadkem, jeho lehké napovídání, nuance reakcí na volantu a "to nem dopadne dobre", jak zaznělo v jednom slovenském seriálu. Auto má prostě hranici, za kterou je lepší ho nepoužívat, zvlášť na mokrých cestách. Ačkoliv je podvozek skvěle odladěný a motor po nadechnutí táhne jakoby nikdy neměl dost, ta hranice je znát. Tady by možná pomohlo mít štyřkolku, potvrdit to ale nemůžu, nemám ji vyzkoušenou. To by ale také vyhnalo pořizovací cenu o několik desítek tisíc výš.

Jak píšu, podvozek je skvělý. To je snad věc, na které bylo zapracováno nejvíc. Jak bylo zmíněno v dřívějších testech, je opravdu skvěle odhlučněný. Má ale i své mínus, a tím jsou 19" kola. Ty jsou na něj pocitově trochu moc. Rychlejší přejezd přes trochu hrbolatější železniční přejezd znamenal citelnou ránu do interiéru a pocit, jakoby levý přední tlumič šel téměř na doraz. Dá se tipovat, že 18" kola na tom budou díky vyššímu bočnímu profilu pneumatik a nižší neodpružené hmotnosti o hodně lépe. Včera jsem řekl, že použité pneu a velikost kol dokážou diametrálně změnit charakter a pocit z auta. Jak v pozitivní, tak i v negativním smyslu. Tady to platí na 100%.

Pořizovací cena není nejnižší. Obecně, ceny všech aut letí nahoru. Ať už kvůli šíleně rostoucím cenám vstupních materiálů nebo "díky" ekovýpalnému pro Brusel. Resp. kombinaci obou. Auto si tu cenu v očích mnoha lidí dokáže obhájit. Řekl to petzl, řeknu to i já: tahle motorizace mi dává mnohem větší smysl než mild-hybrid. Režim Eco je použitelný pro naprostou většinu jízd i díky tomu, jak hezky je odladěn a dokáže být úsporný. Režim Sport potěší a své využití najde. Výbava Smart s navi je rozumná, je tady vše, co člověk potřebuje. Snad až na ty kola... Jsou tady i věci, které dokážou rozzlobit, viz výše a předešlé testy (nedá mi nespomenout chybějící schránku na brýle :( ) . A motorizace? :-k Zajímavá. I když pro :hyu: zatím moc velká neznámá z pohledu spolehlivosti a životnosti.

Jestliže někoho zaujme a uvažuje o ní, jak píše petzl, půjčte si ji a důkledně vyzkoušejte. Půjčte si ji na den, dva, ideálně na víkend. Ať víte, do čeho jdete.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od stefanpilat »

Pěkné a zajímavé čtení. S tou spolehlivostí je to velká neznámá. Toyota, která má s hybridními systémy největší zkušenosti, spojuje hybridní pohon výlučně s atmosférickými motory. Asi ví proč. Jejich hybridy fungují jak švýcarské hodinky. Jaká ale bude životnost turba s hybridem, to ukáže až čas. Snad to inženýři v :hyu: dokázali spočítat a naprogramovat tak, aby turbo netrpělo. Ale stačí malá chybička a může to hodně zkrátit jeho životnost. Tak uvidíme za pár let. Snad se případné problémy ještě stihnou vyřešit v záruce.

Ještě jsem zvědavý na test Tucsona s 1,6 T-GDI PHEV, doufám, že se ho také dočkáme. :) Jestli už HEV s ním cloumá, tak si nedovedu představit, jak se bude chovat při 195 kW a 350 Nm. I když to bude zase čtyřkolka.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Nikdy neříkej nikdy! Sice jsem se zaklínal, že sem už chodit a přispívat nebudu, ale je to silnější než já :mrgreen: . Prostě mi tahle komunita chyběla. Jsem teď asi krapet za blbce, ale to jsem v poslední době v jednom kuse, tak další čárka se tam už ztratí :wink: .

Do třetice všeho dobrého i zlého, slibuji, že tento Tucson byl poslední, jehož test jsem organizoval. Podařilo se mi poskládat auta za sebe tak, že se zvedal výkon, velikost obutí a výbava byla taková „prolínací“.
Končíme tedy nejsilnějším motorem a největšími sériovými koly. Zaobírat se výbavou nemá smysl, tu jsme tady probírali už dřív, design si taky nechám od cesty (skoro :D ).
Tucson.jpg
Tucson.jpg (190.16 KiB) Zobrazeno 2612 x
Začnu podvozkem na 19‘‘ kolech. Už na osmnáctkách jsem byl do značné míry zděšen, na devatenáctkách je to ještě horší. Auto je permanentně neklidné, karoserie se potřepává, přejezd příčných nerovností přední náprava nezvládá. Jestli to na 18‘‘ bylo špatné, tak na 19‘‘ je to přímo mizérie – proč si mám kupovat SUV, když se musím vyhýbat každé nerovnosti jako v mé i30 N Line? A naklepaná záda mám podobně. Žena si dala kus jedné trasy vzadu a nadávala každých pár vteřin, jak to vzadu poskakuje…

Co se týče motoru, tak vlastně nevím, co si o téhle strojovně myslet. Z pohledu technologického je to samozřejmě pecka. Je ovšem potřeba k oněm deklarovaným 230 koním přistupovat jako k systémovému výkonu, kdy benzínový motor má obvyklých 180 koní a elektromotor 60 koní (čísla nesčítat, proto se neuvádí celkový výkon, ale systémový). Jak psal Mirus, když pojedete cihlu, tak se dostáváte mimo efektivní pole elektromotoru a fakticky v tu chvíli máte k dispozici jen 180 koní spalováku, ovšem v autě, které s sebou táhne váhu elektromotoru a baterek. Nelze než souhlasit, že pohonná soustava ze sebe vydává to nejlepší zhruba na 3/4 plynu, kdy se dokáží obě jednotky doplňovat.
Celý systém je odladěn velmi dobře a v drtivé většině situací bez pomoci otáčkoměru nezjistíte, zda spalovák běží nebo ne ani kdy se přidal nebo naopak scénu opustil. Ale mě se povedlo najít slabé místo odladění a dokonce jsem ho dokázal na přání kdykoliv vyvolat – pokud jedete na elektro a elektronika zjistí, že to samotné elektro nezvládne a rozhodne se zapojit spalovák a v tu chvíli přidáte plyn, protože taky cítíte, že to už nepůjde, tak otáčky spalováku elektronika nasadí na původní polohu pedálu plynu a auto regulérně cukne, jak nejsou otáčky srovnané s rychlostí. Tohle by si zasloužilo doladit :wink: .
Kdo někdy jezdil hybridem, tak nebude nijak šokován elektro rozjezdy v tichu – ale své kouzlo to má. V ECO módu se auto snaží maximálně jezdit na baterku a naprosto minimálně používat spalovací motor, takže na D10 mezi exity 3 a 10 při rychlosti 110 km/h jedete jen na baterku.
Ve SPORTu se soustava snaží ze sebe vydat maximum a zejména zrychlení jsou působivá, zvlášť když si uvědomíte jakou váhu to auto má. Ale brzy tahle zábava zevšední. Jak psali kluci přede mnou, pohon má na víc než podvozek a to už končí všechna sranda.

Jenže já mám vždycky v rukávu nějaké jenže. Upřímně postrádám reálně smysl téhle konkrétní motorizace. Pokud byla smyslem ECO (ať už ekologie či ekonomie provozu), pak je 230 koní naprosto zbytečných, na to by stačil motor bez turba jaký používá Kona. Pokud to mělo být o silném motoru, pak postrádá smysl elektrická část. Chápu kam tohle řešení míří – diktát Bruselu postrádá logiku a nutí výrobce vymýšlet takovéhle nesmysly. Ale za mě je to škoda, že konstruktéři musí používat takováhle řešení místo hledání toho technicky optimálního, které by zákazníci reálně chtěli :cry: .
A velký otazník visí nad dlouhodobější spolehlivostí tohoto konkrétního řešení – přímý vstřik benzínu, turbo, převodovka DCT. V tomto směru je TOYOTA nebo i FORD obezřetnější a volí atmosféry o větším objemu s nepřímým vstřikem benzínu a převodovky de facto CVT. Až čas ukáže jestli to :hyu: nepřepískl.

Ale končit se má pozitivně – ekonomika provozu je neskutečná, pokud prostě necháte hybrid dělat co umí, tak se může na PP objevit i toto:
1.jpg
1.jpg (85.02 KiB) Zobrazeno 2612 x
A pozor, PP kecá, přepočet podle dotankování vyšel na 5,07 litru :shock: !!!

Jestliže jsem pohodovou cestu ze Strnadic dal dle PP za tohle:
2.jpg
2.jpg (76.5 KiB) Zobrazeno 2612 x
Kolik byl reál? 3,8…?
Protože místo obvyklého teploměru zabral palivoměr, jehož místo zabrala „nabitost“ baterky, vyřešili konstruktéři teploměr motoru takto:
3.jpg
3.jpg (72.64 KiB) Zobrazeno 2612 x
Zaujalo mě, že systém vesele chcípal i motor s teplotou pod 70 stupňů Celsia….

Otázka ceny je slovem do pranice, testované auto překročilo 800.000,-- Kč, existuje, alespoň v ceníku, hybrid v základní výbavě Start! Tedy auto bez nerezové lišty a stříbřitých doplňků na náraznících (tedy bez zbytečných cetek), auto, které má kapličku přístrojů s normálními budíky, které je na 17‘‘ kolech (pravda plechových, ale ony jsou ty poklice celkem pěkné), s manuál klimou – tohle auto bych chtěl vidět naživo. A v základních barvách jeho cena začíná šestkou…

Ani po celém víkendu s tímhle autem nevím, co si o něm vlastně myslet. Jako hračka fajn, ale opravdu je pro denní jízdu s co nejnižšími náklady zapotřebí 230 koní?
Opět se tak vracím na začátek, když pominu, že nejsem SUV cílovka a NX4 se mi prostě nelíbí, tak technicky nejlepší volba je základní benzínový motor 1,6 T-GDi LPT 150 koní s manuálem (skvělým) a na 17‘‘ kolech. A ještě je to varianta cenově nejpříznivější :lol: .


Jenže já jsem o tomhle víkendu neseděl jen za volantem zkoušeného Tucsonu. Měl jsem možnost vyzkoušet ještě dvě další auta a zmínit tyhle zkušenosti musím, i když pouze krátce.
Na trase Litoměřice – Duchcov – Litoměřice jsem měl možnost vyzkoušet Scalu Monte Carlo 1,5 TSi. Jak to auto vypadá nemá smysl moc pitvat, za mě to není vyloženě ošklivé auto a některé detaily jsou povedené. Virtuální kokpit a MMS jsou světelné roky napřed oproti :hyu: .
Ale nějak nevím kam se poděla ona vychvalovaná kvalita výroby – palubka toho auta nevrže, ta přímo řve! Tak příšerný zvuk bych ve svém autě snesl asi tak 10 vteřin a už bych na příjmu servisu někoho škrtil! A v praxi jsem si vyzkoušel co to znamená, když v autě máte brzdy, které s vámi nemluví, nedají se přirozeně dávkovat, jako byste šlapali na houbu a ne na pedál. Tady naopak koncern :hyu: / KIA hraje úplně jinou ligu. A když si pak mám vybrat jestli jsou důležitější displaye nebo brzdy, hádejte co je pro mě důležitější? A překvapila mě převodovka – v jednom kuse čteme o tom, jak manuály VAG jsou špička – no, převodovka je přesná, ale manuál v Tucsonu NX4 je lepší – má hladší chod a je i krapet přesnější!!!

A to nejlepší na konec. Ví se o mě, že jsem se kdysi živil prodejem nových aut a úplně první auto, které jsem v roce 1995 prodal, byl Citroën ZX break, výbava reflex. A čím přijel Kyrmon na testovací sraz? Citroënem ZX ve výbavě reflex, rok výroby 1993. A Kyrmon byl takový frajer, že mi tuhle nádheru půjčil! Na papíře to vlastně vypadá jako nezajímavé staré auto, ale realita je úplně jiná. Kouzlo základní výbavy reflex je v tom, že co v autě není, nemůže se pokazit, takže všechno funguje. Benzínová 1,4 je teoreticky slaboučká, ale ono celé auto neváží ani tunu! A jak s vámi tohle auto mluví – podvozek vám skrz měkká sedadla sdělí naprosto vše o tom, co se s koly děje, řízení BEZ posilovače je fantasticky užvaněné. Plyn nemá prodlevu jako dnešní auta, takže sladění nohou nebylo ideál – ještě jednou se omlouvám Kyrmonovi je ZetiXu. A je neskutečně krásný!!!
Tohle autíčko bylo nakonec z celého víkendu tím nejpříjemnějším zážitkem – moc díky!
ZX.jpg
ZX.jpg (153.23 KiB) Zobrazeno 2612 x
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Kamílek »

K tomu hybridu by se mi víc hodil atmosférický 2.5, se kterým je Tucson nabízen na US trhu. Nicméně i tam je v hybrid spojen s 1.6 T-GDI, tak snad v :hyu: ví co dělají...
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To ukáže až čas...

Mě by moc zajímalo jak se hybrid povedl FORDu v modelu KUGA - 2,5 atmo a převodovka CVT. Budu muset zapátrat jestli náhodou někoho ve Fordu neznám :-k ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1800
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Maras »

Díky všem za jejich souhrn a postřehy z testu, ještě myslím chybí Chasníkův dojem. No on se v Nošovicích montuje do tusíka i 2,4MPi, jenže tyhle auta jdou na východ do Saudské Arábie, Afganistán, ale třeba i Albánie. Bylo by super mít možnost objednat tuhle atmosféru s baterkou, místo oturbené 1.6 TGDi.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Nepochybuji, že se podělí nejen Chasnik, ale i Kyrmon :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od willy50 »

Jen drobná poznámka, trochu OT: vždycky jsem měl zmiňovaného Citróna za hrozný křáp. No, člověk nemá soudit něco co si nezkusil! ](*,)
*
Za recenze všem dekuji.....i těm co to tady teprve nalepí. =D>
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od petzl62 »

Z mého pohledu a Belgických ročních servisních zkušeností jsi se vůbec nemýlil :-$
Já se už tenkrát zařekl, že Citroen mi přes práh domu nesmí i kdybych měl chodit jenom pěšky :-# #-o
Ale z dnešního pohledu jakési autoumělosti bez emocí, to bylo v sobotu úžasné svezení =D> =D>
To je jak osedlat opět po letech koně :lol: :idea:
A Míla ho má fakt vymazlený =D> =D>
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od slabostka »

Mr. HYUNDAI píše: 07 čer 2021, 13:49 To ukáže až čas...

Mě by moc zajímalo jak se hybrid povedl FORDu v modelu KUGA - 2,5 atmo a převodovka CVT. Budu muset zapátrat jestli náhodou někoho ve Fordu neznám :-k ...
- ja som vyberal pre manželku na "firmu" auto a kedže to má byť na veľa km a veľa rokov tak opäť hybrid. Vyhrala RAV4 kvôli tomu že to HSD máme doma a overená vec ale ford pred pár rokmi zdieľal hybridné technologie s toyotou resp. toyota to posúvala fordu. A tá Kuga nevyzerá vôbec zle - ide na to rovnako ako toyota pri RAV - 2.5 atmosféra plus ecvt, jazdí to určite o chlp lepšie ako RAV, spotreby porovnateľné, RAV má na vrch v niečom, KUga tiež v niečom, obe solídne autá. Určite do hybridu patrí atmosféra, nepriamy vstrek - to je na večnosť a bez starostí. Rovnako určite ecvt nezožerie Euro na servise oproti DCT.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já bych s tou věčností a bezstarostností byl opatrný - šetřit musí všichni a chyby se nevyhýbají v téhle branži nikomu. Ale rozhodně jsou to řešení, která riziko problému, svou jednoduchostí a principy fungování, značně snižují :wink: .
Já bych RAV4 nedal - nelíbí se mi úplně stejně jako Tucson NX4, ale ta Kuga se mi jednak líbí, jednak vypadá konstrukčně slibně :) .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1800
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: HYUNDAI TUCSON 1,6TGDi-HEV-4x2, Smart Navi, Teal

Příspěvek od Maras »

Na druhou stranu bych byl opatrný i s Fordem, tam šla kvalita hodně dolů napříč značkou.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „Testy“