Vymena oleje v manualni prevodovce

Moderátor: Moderátoři

slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Vymena oleje v manualni prevodovce

Příspěvek od slabostka »

Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 701
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Vymena oleje v manualni prevodovce

Příspěvek od patriknet »

Super! Diky!
A pozeram ze to je mozne vymenit i na ulici a bez zdvihnutia! :D To je teda iny borec.

Btw: Hned som vliezol pod auto, ale neuvedomil som si ze je treba dat dole spodny plastovy kryt, takze som nic nevidel. No predpokladam ze postaci davat dole len ten kryt co je pod motorom, a nie je potreba davat dole i tie plasty co su pod "kabinou", ano?

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 593
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Vymena oleje v manualni prevodovce

Příspěvek od pekoz »

Tak na IXu výměna převodového oleje po cca 110kkm proběhla dnes v autodílně.
Neříkám že by to nešlo na ulici ale za 200.- mi to nestojí a to si většinu věcí dělám sám.
Navíc po příjezdu s ještě teplým motorem to šlo hned na zvedák.
Ani plasty se nemusely demontovat.
Původní olej :hyu: sice čistý ale už docela řidší oproti tomu novému. Úbytek nebyl patrný
Nový olej Ravenol 75W85 jsem si donesl. Má zajímavou načervenalou barvu.
Součástí špuntu Ravenolu je i dlouhá nalévací trubička do kontrolního otvoru.
Pokud je místo, nemusí se shánět hadička a trychtýř - bohužel u IXa se tam ta flaška nevejde.
Řazení se sice nezdálo nějaké špatné ale byl to zvyk - zato teď to je paráda.
Viditelně je to lepší, rychlosti tam padají krásně hladce.
Zatím se mi taková výměna vyplatila na každém autě co jsme provozovali.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 701
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Vymena oleje v manualni prevodovce

Příspěvek od patriknet »

Ja to mam v plan taky udelat spis preventivne, kdyz bude mit auto najeto 100tkm.
Taky bych rad s tim radsi do servisu, ale ve svem okoli mam problem najit nejaky kteremu duveruji. Proto, co se da doma udelat relativne rychle a jednoduse tak i delam. Zatim jen zjistuji jak to je s proveditelnosti.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
i40 100Kw
*
Příspěvky: 53
Registrován: 03 zář 2017, 22:06
Bydliště: Ostrava

Re: Vymena oleje v manualni prevodovce

Příspěvek od i40 100Kw »

Salut,

vyměnil jsem olej po 106k km, v manulální 6st převodovce, 1,7crdi 100 kw.
Řazení šlo dobře před výměnou, snad když byl olej - motor sudeny tak s 2 nebo 3jkou to šlo trochu ztuha ale myslím si v normě... po výměně olje jsem byl přesvědčený že to bude o něco lepší, naopak o něco málo horší což mě překvapilo... má s tím někdo zkušenost nebo tuší oč jde ?

Olej je dle Hyundai příručky SAE 75w85 plná syntetika značky Motul, motyl gear náplň byla cca. 1,9lt.

Díky za komenty
Hyundai I40, 100kw, Premium Nav - Blue spirit.
Toyota M.R.2 115 kw.
Toyota Corolla 1.6 Gti 95 kw
Opel Ascona 2.0 i
Škoda 120 M. Koní = málo.
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 701
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Vymena oleje v manualni prevodovce

Příspěvek od patriknet »

Ahoj, já jsem taky vyměnil, mně jde ztuha někdy jednička, po výměně se nic nezměnilo. Olej jsem použil Liqui Moly MTF 5300; 70W-75W, GL-4. Výměna jednoduchá. Výpustný šroub je magnetický a byly na něm drobné piliny.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“