Problém s topením a chlazením
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Problém s topením a chlazením
Od srpna mám novou i30 a prakticky hned od začátku mě zlobí ovládání teploty, ale ne vždy. Ráno cestou do práce je to OK, ale cestou z práce stáhnu teplotu třeba na 16 °C, ale z výdechů mi jde teplý vzduch. Když to ale osolím na 27 °C, tak se najednou z výdechů valí studený vzduch. Byl jsem s tím v Hyundai a tam jsem jim to ukázal. Je divné, že brzo ráno a večer to funguje normálně. Zkoušel jsem jednotku oblbnout nastavením jiného času, ale na to mi neskočila. Když zapnu chlazení, tak to chladí, ale já nechci spouštět chlazení, když je venku 20 °C jen proto, aby mi z výdechů šel studený vzduch z venku. Tak jsem zvědav, na co přijdou.
Včera při cestě z práce přes Ještěd to samé, tj. nastaveno 27 °C, aby to foukalo studené. O stupeň více to začne valit horký vzduch. Před vrcholem Ještědu se to ale zbláznilo, a začalo to topit, tak jsem to otočil na 16 °C a než jsem sjel kopec, tak dole už to zase foukalo teplé a opět jsem musel nastavit 27 °C. Tomu říkám udržování pozornosti.
Včera při cestě z práce přes Ještěd to samé, tj. nastaveno 27 °C, aby to foukalo studené. O stupeň více to začne valit horký vzduch. Před vrcholem Ještědu se to ale zbláznilo, a začalo to topit, tak jsem to otočil na 16 °C a než jsem sjel kopec, tak dole už to zase foukalo teplé a opět jsem musel nastavit 27 °C. Tomu říkám udržování pozornosti.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Reklama
Re: Problém s topením a chlazením
Nikde jsem tu nenašel možnost editovat svůj příspěvek, tak se omlouvám, že tvořím další.
Včera jsem si všiml další věci a to jakým způsobem to fouká. V automatu to fouká rovnoměrně ze všech výdechů a voličem si pak mohu dát preference. Jenže v manuálu mě to foukalo více předními výdechy a když jsem k tomu zapnul volič těch předních, tak to foukalo ještě více. Po vypnutí se to vrátilo do předchozího stavu, kdy to stále foukalo víc předem. Jen když jsem zapnul všechny, tj. nohy, předek a okno, tak to foukalo rovnoměrně. Jenže asi jak jsem si s tím hrál, tak ona tentokrát fungovala správně i teplota, tj. při nastavených 16 °C šel z výdechů studený vzduch a takto to vydrželo až do příjezdu do Plaza. Když jsem ale za 10 minut vyjížděl tak už to zase foukalo vlažně a bylo jedno, zda jsem tam měl 16 nebo 26 °C.
Dnes ráno to vypadalo všechno OK, tj. nastaveno 25 °C a fouká to teplý vzduch, ale rovnoměrně. Zajásám, ale bohužel jen do příjezdu k Hamru, kde mi to najednou začalo opět foukat víc předem. Tak to přepnu do automatu a zpět a hle, ono se to zase spravilo a foukalo to rovnoměrně. Tak to vypadá, že si jednotka řídí otevření klapek jak chce a kvůli tomu to fouká jak chce a topí, resp. chladí jak chce. Dost možná zavírá i vnitřní cirkulaci a kvůli tomu to pak nenasává studený vzduch z venku, ale to poznám až bude jiné počasí a okna se budou zamlžovat. Pokud to do té doby servis dřív nevyřeší.
Včera jsem si všiml další věci a to jakým způsobem to fouká. V automatu to fouká rovnoměrně ze všech výdechů a voličem si pak mohu dát preference. Jenže v manuálu mě to foukalo více předními výdechy a když jsem k tomu zapnul volič těch předních, tak to foukalo ještě více. Po vypnutí se to vrátilo do předchozího stavu, kdy to stále foukalo víc předem. Jen když jsem zapnul všechny, tj. nohy, předek a okno, tak to foukalo rovnoměrně. Jenže asi jak jsem si s tím hrál, tak ona tentokrát fungovala správně i teplota, tj. při nastavených 16 °C šel z výdechů studený vzduch a takto to vydrželo až do příjezdu do Plaza. Když jsem ale za 10 minut vyjížděl tak už to zase foukalo vlažně a bylo jedno, zda jsem tam měl 16 nebo 26 °C.
Dnes ráno to vypadalo všechno OK, tj. nastaveno 25 °C a fouká to teplý vzduch, ale rovnoměrně. Zajásám, ale bohužel jen do příjezdu k Hamru, kde mi to najednou začalo opět foukat víc předem. Tak to přepnu do automatu a zpět a hle, ono se to zase spravilo a foukalo to rovnoměrně. Tak to vypadá, že si jednotka řídí otevření klapek jak chce a kvůli tomu to fouká jak chce a topí, resp. chladí jak chce. Dost možná zavírá i vnitřní cirkulaci a kvůli tomu to pak nenasává studený vzduch z venku, ale to poznám až bude jiné počasí a okna se budou zamlžovat. Pokud to do té doby servis dřív nevyřeší.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Problém s topením a chlazením
Automatika si sama reguluje, kudy bude foukat vzduch, aby to bylo rovnoměrné. Osobně manuál používám minimálně, nechávám plně na automatice a reguluji si jen teplotu. Pokud dáš nastavení manuálně, vzduch bude proudit jen z určitých výdechů podle toho, které zapneš (na řidiče, na sklo apod.). Jinak nastavit 16 C to chce odvahu. Osobně mám nastavenou kolem 21-22 v létě, v chladnějších dnech 23-24. Pokud dám 16, tak zmrznu a druhý den mám rýmu jak z praku. Jinak nezapomeň, že pokud auto stojí delší dobu třeba na slunci, pak po rozjetí chvíli trvá, než čerpadlo prožene směs v klimatizaci, vše se schladí a z výdechů tak půjde teplý vzduch bez ohledu na to, co máš nastavené. Až po chvilce se vzduch začne ochlazovat.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Problém s topením a chlazením
Nebavím se tu o klimatizaci, ale jen přirozené ventilaci. Když zapnu klimu, tak to chladí, ale proč ji zapínat, když je venku třeba 20 nebo i míň. Jenže já mám problém v tom, že mě to někdy pouští studený vzduch, když nastavím 16 stupňů a někdy musím nastavit 27 stupňů, aby to foukalo studený vzduch. A v podstatě v zimě by byl problém v tom, že by mě to třeba při nastavených 26 stupních netopilo, ale chladilo.
U žádného auta jsem se s tímto problémem nesetkal. Prostě když jsem nastavil nižší teplotu tak to fouká studený a při vyšší teplý, ale tady ne.
Jinak v létě v parnu nastavuji klimu tak, aby chladila cca o 5 stupňů pod venkovní teplotu, aby nebyl tak velký teplotní šok.
U žádného auta jsem se s tímto problémem nesetkal. Prostě když jsem nastavil nižší teplotu tak to fouká studený a při vyšší teplý, ale tady ne.
Jinak v létě v parnu nastavuji klimu tak, aby chladila cca o 5 stupňů pod venkovní teplotu, aby nebyl tak velký teplotní šok.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Problém s topením a chlazením
Jestli jsem pochopil dobře, tak máš automatickou klimatizaci. Ta si i sama reguluje, zda bude chladit nebo topit (sama si klimu zapíná nebo vypíná). Jinak pokud klimu vypnu, jsem závislý na vzduchu venku, max. dokážu topit nebo jít na přibližnou teplotu vzduchu venku. Určitě mi auto nebude chladit na nižší teplotu, protože klima je vypnutá, takže můžu navolit třeba 16 stupňů a je to jedno, z výdechů mi půjde teplý vzduch, pokud je venku 20. Já osobně mám klimu zapnutou celoročně na automatiku a jen reguluji stupně. V létě chladí, v zimě topí. Navíc je to dobré pro čerpadlo, protože se i v zimě občas proběhne (třeba při zapnutí ofuku předního okna).
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Problém s topením a chlazením
Mám autoklimu, ale mohu jí vypnout chlazení, což jsem včera zkusil. Jenže abych se ochladil, resp. aby to nasávalo studený vzduch, tak jsem jí musel nastavit 26 °C. Když tam bylo třeba 20 nebo i méně, tak to naopak topilo stejně jako při tom manuálu. A dnes ráno to při nastavených 26 stupních topilo, resp. foukal z toho teplý vzduch jako včera odpoledne při nastavených 16 stupních.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Problém s topením a chlazením
O jaké době po nastartování se bavíme?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Problém s topením a chlazením
Ráno to topí velmi rychle. Cca do 2 km je ukazatel teploty na 80 stupňích. Při nastavených 26 stupních by mě to za chvíli upeklo, takže po pár km tu teplotu stahuju dolů. Ale odpoledne bych se neohřál. Při nastavených 26 stupních a po cca 5 km to už fouká "studený" vzduch z venku. A kdybych si chtěl trochu přitopit, tak musím nastavit buď teplotu 28 a více (to se skokově začne valit horký vzduch z výdechů) nebo naopak nízkou teplotu kolem 16 stupňů, ale to netopí tak jako ráno při 26. Klidně mohu změřit teplotu, jaká se line z výdechů při různých nastaveních, ale ono je to opravdu znát i na ruku.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Problém s topením a chlazením
Podle mě to funguje správně, ráno při nastavených 26°C to hodně topí (logicky, venku je cca 16°C a auto není rozpálené od slunička). Odpoledne je veku cca 25°C, ale v autě bude hodně přes třicet (pokud není v garáži), takže bude auto pouštět nejstudenější možný vzduch z venku, když nemá zapnutou klimu.
Osobně nechápu proč si někdo pořizuje auto s automatickým topení/klimatizacá a snaží se ho používat z části jako manuál. Vždycky jsem jezdil s plnou automatikou a žádný problém nebyl. A jak psal někdo výše, klimě pomáhá když se čerpadlo občas proběhne i v zimě.
Osobně nechápu proč si někdo pořizuje auto s automatickým topení/klimatizacá a snaží se ho používat z části jako manuál. Vždycky jsem jezdil s plnou automatikou a žádný problém nebyl. A jak psal někdo výše, klimě pomáhá když se čerpadlo občas proběhne i v zimě.
Hyundai i30 WG 1.5 T-GDI MHEV Style DCT, Silky Bronze, 09/2021
Suzuki GSX-R 1000 K6, 10/2011
Hyundai i30 WG 1.4 TGDI Style NAV GO, Champion Blue, 12/2018 - 06/2021
BMW E46 320d Touring 07/2012 - 12/2018
Ford Escort 1.6i 16V Ghia 08/2016 - 07/2012
Suzuki GSX-R 1000 K6, 10/2011
Hyundai i30 WG 1.4 TGDI Style NAV GO, Champion Blue, 12/2018 - 06/2021
BMW E46 320d Touring 07/2012 - 12/2018
Ford Escort 1.6i 16V Ghia 08/2016 - 07/2012
Re: Problém s topením a chlazením
Tak pro tebe DUX ještě jednou. Ono je rozdíl mezi čistě manuální klimatizací a digitální klimou v manuálu. Čistě manuální klima ti neřídí vůbec nic, tj. teplotu a ventilátor si řídíš sám, ale digitální klimatizace ti hlídá teplotu a v manuální režimu ti umožňuje si řídit ventilátory dle libosti. Měl jsem předtím Tucsona, kde toto fungovalo bezvadně, tj. měl jsem nastaveno třeba 22 stupňů a jen jsem si občas víc přidal na ventilátoru, ale teplotu to drželo. V automatu to často foukalo málo, proto jsem si pouštěl ventilároy manuálně.
Ono je rozdíl být v místnosti, která má 20 stupňů bez víření vzduchu a stát v průvanu, který má také 20 stupňů. Teplotně je to stejné, ale v tom průvanu bude mít člověk pocit většího chladu a o tom to je a právě proto používám digi klimu v manuálu. A jen když je opravdu vedro, tak zapínám chlazení, které jsem občas zapínal i v zimě, právě kvůli tomu, aby se občas promazalo.
Jenže tady je a v zimě by byl problém, že když odpoledne nastavím 26 stupnů a je jedno, zda v automatu nebo manuálu bez zapnutého chlazení, tak to fouká studený vzduch. A teď opravdu polopatě. Přijdu odpoledne k autu, které je vyhřáté a venku je 20 stupňů. Nastavím 16 stupňů, otvírám okýnka nebo k tomu na chvíli zapnu chlazení. Jenže když pak to chlazení vypnu, tak mi pak z výdechů jde teplý vzduch a to po celých 30 km. Naopak, když tam nastavím 26 stupňů, tak pak teprve mi z výdechů jde studený vzduch z venku. Prostě ráno a odpoledne to funguje jinak a jestli to chce někdo vidět naživo, má možnost se přijet podívat do Liberce.
Ono je rozdíl být v místnosti, která má 20 stupňů bez víření vzduchu a stát v průvanu, který má také 20 stupňů. Teplotně je to stejné, ale v tom průvanu bude mít člověk pocit většího chladu a o tom to je a právě proto používám digi klimu v manuálu. A jen když je opravdu vedro, tak zapínám chlazení, které jsem občas zapínal i v zimě, právě kvůli tomu, aby se občas promazalo.
Jenže tady je a v zimě by byl problém, že když odpoledne nastavím 26 stupnů a je jedno, zda v automatu nebo manuálu bez zapnutého chlazení, tak to fouká studený vzduch. A teď opravdu polopatě. Přijdu odpoledne k autu, které je vyhřáté a venku je 20 stupňů. Nastavím 16 stupňů, otvírám okýnka nebo k tomu na chvíli zapnu chlazení. Jenže když pak to chlazení vypnu, tak mi pak z výdechů jde teplý vzduch a to po celých 30 km. Naopak, když tam nastavím 26 stupňů, tak pak teprve mi z výdechů jde studený vzduch z venku. Prostě ráno a odpoledne to funguje jinak a jestli to chce někdo vidět naživo, má možnost se přijet podívat do Liberce.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Problém s topením a chlazením
Podstatné bude, kde je teplotní čidlo, které pracuje s teplotou vzduchu, který má jít z výdechů .
Já buď jedu úplně čistý automat, do kterého vůbec nijak nesahám nebo prostě v Tebou popsaném případě nastavím teplotu Lo, aby to fakt bralo vzduch zvenku, vypnu kompresor, vyberu si kudy má vzduch jít a rychlost ventilátoru. Pokoušet se trefit teplotu vycházejícího vzduchu ve stupních Celsia z výdechů ve chvíli, kdy jednotce vezmu právo rozhodovat jak si namíchá vzduch zvenku, z topení a z chladícího okruhu se mi neosvědčilo v žádném autě...
Já buď jedu úplně čistý automat, do kterého vůbec nijak nesahám nebo prostě v Tebou popsaném případě nastavím teplotu Lo, aby to fakt bralo vzduch zvenku, vypnu kompresor, vyberu si kudy má vzduch jít a rychlost ventilátoru. Pokoušet se trefit teplotu vycházejícího vzduchu ve stupních Celsia z výdechů ve chvíli, kdy jednotce vezmu právo rozhodovat jak si namíchá vzduch zvenku, z topení a z chladícího okruhu se mi neosvědčilo v žádném autě...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Problém s topením a chlazením
Mam asi podobny problem. Ked vypnem klimu a teplotu nastavim na lo, aj tak ide teplejsi vzduch ako je vonku. Neviem ci to robi stale, ale dnes bolo 16 stupnov a bolo to jednoznacne citit, ze vzduch z vyduchov mal podstatne viac.
Re: Problém s topením a chlazením
To musím vyzkoušet, jsem zvědavý, jak to bude fungovat u mě v i30. Po pravdě mě ani nenapdalo pracovat s topením dle vámi popisovaným způsobem. Zatím jen ladím teplotu a nechávám automatiku plně na tom, aby se nastavila jak potřebuji. Maximálně jsem sáhnul po ručním nastavení, aby mi foukalo na nohy. U Tucsona to mám obdobné, tam jsem navíc vypozoroval, že je nastavená automatika asi o zhruba stupeň víc, tj. v i30 jezdím s nastavenou 21 v Tucsonu 22 stupňů.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Problém s topením a chlazením
Tak a tady konečně důkaz z měření teploty. Začal jsem s nastavením, při kterém to nejvíce chladilo, tj. 25 stupňů. Jak jsem ale nastavil teplotu pod hodnotu okolní teploty, tak místo studeného vzduchu jde z výdechů teplý vzduch. Také si všimnete i času.
Dnes na delší cestě jsem to detailně zkoušel a ukazuje se, že čím níže nastavím teplotu, tím více to topí. Naopak nastavením nad teplotou okolí, to moc velký vliv nemá a z výdechů jde jen o něco teplejší vzduch než je venku. Ale jak se nastaví 26 a více, tak to začne skokem topit.
Dnes na delší cestě jsem to detailně zkoušel a ukazuje se, že čím níže nastavím teplotu, tím více to topí. Naopak nastavením nad teplotou okolí, to moc velký vliv nemá a z výdechů jde jen o něco teplejší vzduch než je venku. Ale jak se nastaví 26 a více, tak to začne skokem topit.
- Přílohy
-
- IMG_20210903_145110_copy_448x598.jpg (81.96 KiB) Zobrazeno 1774 x
-
- IMG_20210903_144109_copy_466x622.jpg (77.98 KiB) Zobrazeno 1774 x
-
- IMG_20210903_143849_copy_463x618.jpg (79.01 KiB) Zobrazeno 1774 x
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Problém s topením a chlazením
to je jako by byl otočený konektor na klapce, která míchá vzduch z venku se vzduchem z radiátoru topení. Když má chladit tak topí a když má topit tak chladí, ale jen se přibližuje venkovnímu vzduchu. Najs. Jsem zvědavej co na to servis.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i