Když se podíváme na současnou nabídku předfaceliftových Kon, tak je tam Kona EV Style Premium 64 kWh za 839 990 Kč, sleva 446 900 Kč:
https://vozy.hyundai.cz/predvadeci/kona-electric/50214
Před krátkou dobou tam byla ve stejné konfiguraci asi za 780 000 Kč, ale ta byla rychle pryč.
S ní srovnatelná je v nabídce předváděček Kona Style 1,6 T-GDI 130 kW DCT za 560 000 Kč, sleva 68 180 Kč:
https://vozy.hyundai.cz/predvadeci/kona/51160
Existují samozřejmě i lacinější modely Kony, ale ty nejsou co se týče výbavy a výkonu s tou Konou EV srovnatelné.
Cenový rozdíl je tak 280 000 Kč. To se někomu, kdo třeba ročně najezdí kolem 30 000 km a to převážně ve městě a po okreskách, může už v nějakém rozumném čase vyplatit, a to za podmínky, že se spokojí s předváděčkou před faceliftem. Já si ale klidně ještě pár let počkám, až ten cenový rozdíl bude příznivější, není kam spěchat.
Co se degradace baterie u současných elektrických Hyundajů týče, tak vlastně nikdo neví. Ta auta nejsou na trhu ještě tak dlouho, aby se dokázala výrazněji projevit. Před časem nějaký borec podrobně analyzoval stav baterie u Kii e-Niro asi po 70 000 km, tedy zhruba v polovině kilometrů, na které se vztahuje záruka. Niro má stejné vnitřnosti jako Kona. Zjistil degradaci asi 0,8 % a to jen kvůli jednomu slabšímu článku, který by se dal teoreticky vyměnit. Ta degradace se schovala do té nevyužitelné části kapacity, takže reálný pokles dojezdu stále nula. Čísla tahám z paměti, nechce se mi to teď dohledávat, ale tak nějak to bylo. Jestli se to potvrdí i dalšími testy, tak ti vypadá že by ty Li-pol baterie u
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
mohly být držáky a obavy z jejich brzké degradace snad budou neoprávněné.