remkren píše: ↑31 srp 2021, 12:50
A co brzdná dráha zimních gum v létě ??? "Gazdovský" rozum je v tomhle případě krátký rozum. Stejná ptákovina jako za sucha a mrazu pod nulou jezdit na letních.
- nemyslím si... brzdná dráha je v hlave nie v pneu... jazdím na niektorých autách len zimné pneu lebo malý nájazd a nie a nie nabúrať... ako vravel môj známi Když to umíš je to Brnkačka
A téma letné v zime na suchu - nože si pozri nejaký ten test ako to je, doporučujem.... napr. https://www.topspeed.sk/reportaze/mozu- ... -ale/13876 aby si nemusel hľadať
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Presne tak... nežijeme v ideálnom svete a je na elemente medzi sedačkou, volantom a pedálmi či zastaví alebo nie. Keď viem aké sú možnosti auta, tak tomu prispôsobím rýchlosť. Rovnako dobre sa môže vybúrať aj nejaký "fitipaldi" čo na zánovných super-hyper-pozlátených značkových letných pneumatikách nebude rešpektovať prírodu a do letnej búrky na diaľnici vletí 160 km/h bez akejkoľvek snahy spomaliť....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
"Když to umíš je to Brnkačka " Tak na toto skutečně není adekvátní odpověď. Čím víc si člověk myslí, že něco umí a ovládá, tak tím víc určitě časem dostane po uších. Nejdůležitější ale je, aby na to doplatil sám a ne třeba ten, co jede proti němu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008 ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015 ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Zle si to vysvetľuješ.... stále nemáme autonómne vozidlá.. z toho vyplýva, že za jazdu vozidla je zodpovedný človek. Ten človek musí prispôsobiť svoju jazdu
1/ počasiu
2/ stavu vozovky
3/ svojim schopnostiam
4/ stavu a charakteru vozidla... pretože je rozdiel spôsobilé a spôsobilé... je trochu iné zvezenie na Škode Felicia z roku 1995 a na Hyundai i30 z roku 2020. Samozrejme aj stavu obutia.....
Tomu, čo som napísal vyššie sa hovorí rešpektovanie zákonov prírody a udržanie vlastného ega na uzde.
Kto vyššie napísané nedokáže dodržať tak mu nepomôžu ani najlepšie gumy a najvybavenejšie auto a vo vlastnom záujme patrí do MHD ako pasažier a nie ako vodič za volant.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
No rozvíjí se tu diskuse trochu jiným směrem, jezdil jsem za mlada na jedněch gumách a byl jsem rád že jsem je vůbec sehnal - na plátně (kordu) se moc daleko neujede No na letních jsem jezdil v zimě skoro na Klínovec a to dost pravidelně na silnicích které se plužily a sypaly škvárou a to jen v zatáčce to že žiju je důkaz že i na letních to v zimě jde
Ano potvrzuji , že universální pneu není úplně 100% v obou obdobích, řekl bych že v zimě je tak na 70% obyčejné zimní pneu v létě tak na 80% obyčejné letní pneu. Pokud s tím vědomím vyrazím na silnici, v podstatě mi nic moc nehrozí. Normální řidič při normální jízdě využije pneu tak max. 50% jejich možností a to už se zavazadla v kufru přesunují a cestující nadávají že jedeš rychle
Tady jsem se dočetl, že na suché silnici je za mrazu letní pneumatika nebezpečná, bohužel s tímto nemohu souhlasit. Existuje několik testů (nezávislých na velkých gumárenských koncernech) které dokonce tvrdí opak. Na suché promrzlé silnici je prý brzdná dráha letní pneumatiky kratší s čímž se dá souhlasit, protože letní je celkově tužší, vzorek je kompaktnější (žádné nařezané lamely) a co je nejdůležitější je v kontaktu s vozovkou větší plochou. Podobná situace je i na mokru i na čistém ledu, jediná výhoda zimní pneu je ve sněhu a břečce.....
Mám letní sadu a mám zimní sadu, to jen pro ujasnění ale pokud bude jasno -5 a sucho opravdu na letních těžko někoho ohrozíš
remkren píše: ↑31 srp 2021, 13:41
"Když to umíš je to Brnkačka " Tak na toto skutečně není adekvátní odpověď. Čím víc si člověk myslí, že něco umí a ovládá, tak tím víc určitě časem dostane po uších. Nejdůležitější ale je, aby na to doplatil sám a ne třeba ten, co jede proti němu.
- je to absolútne adekvátna odpoveď tvojim komentom - všetko je v hlave, bezpečnejší je vodič na zimných v lete ktorý rozmýšľa ako hrdina na top letných ktorý to nemá v hlave zrovnané....
A čo k tým letným v zime na suchu? si sa nevyjadril tak máš priestor....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
nestává se mi to často, ale musím s Richard555 plně souhlasit. Jako kdyby popsal můj názor i zkušenosti, jen jsem nejezdil do Krušnejch ale do Jizerek.
Prostě celoročky jsou úplně v pohodě použitelný jen občas (extrémní nepříznivé vlivy) se musí jet trochu pomaleji než bych jel se sezónníma gumama.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Manzelka jazdi cca 7000km rocne, 90% 14km okreskami do prace a nasledne nazpat. Na fabii ma uz druhu sadu celorocnych pneu, tie prve (Sava Adapto po 4 rokoch nejak ztuhli a za dazda a v snehu zacali dost smykat), po vymene za Fulda Multicontrol velka spokojnost. Mame celkom velky krpal domov najma druha cast je celkom o drzku a obec sa moc nestara. Takze rano zjady v snehu, odpolko vyjazd po ujazdenom snehu a manzelka je velmi spokojna. Teraz som zvazoval kupit na poslednych 50 000km zivota Accenta celorocne, ale nejak som zabudol ze mam nove zimaky. Takze u noveho auta
Capture.PNG (15.19 KiB) Zobrazeno 608 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023