Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
problém s předjížděním bych na dálnici neviděl a ani nepociťuju, spíš na okreskách, kde je málo času a potřebuješ pořádnou akceleraci k předjetí kamionu, ale věřím, že až si na sebe zvykneme a já budu přesně vědět, co od auta čekat, tak to bude všechno OK-ale samozřejmě, tady je TB super.
I30 SW 1,5DPI Smart
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Zase takový problém to neni. Zrovna jsem se vrátil z města a na té Tebou vzpomínané okresce jsem předjížděl náklaďák s vlekem do mírného kopce, podřadil jsem na ll, plný knedlík a předjetí byla otázka pár vteřin. Motor jde krásně lineárně za plynem a je výborně předvídatelný.
Pokud budeme mít v autě čtyři chlapy plus nejakou bagáž, no tak s tím už budeme muset holt trochu zvolnit!
Pokud budeme mít v autě čtyři chlapy plus nejakou bagáž, no tak s tím už budeme muset holt trochu zvolnit!
Re: Motor 1.5DPi
Spotřeba je vždy úměrná požadavku na výkon plus ztráty, proto je třeba motory srovnávat především z pohledu jejich výkonu a ne objemu. Ona objemová atmosféra vypadá z pohledu spotřeby hrozivě, ale realita je jinde. Problém málo výkonných motorů je jejich vytáčení (a to včetně TB) a snahy dolovat z nich maximální výkon. Jenže tu nastává problém přehřívání spalin a samovolná detonace. Od doby, co mají motory svody chlazené vodou, tak se při velké zátěží nemusí přivstřikovat palivo jen kvůli chlazení. A to je hodně znát. Co se týče detonačního hoření, tak k tomu má větší sklon právě TB z důvodů vyšších tlaků a teplot. Jen Mazda se Skyactive se snaží udělat z benzínového motoru vznětový právě řízeným detonačním hořením, ale to není sranda.
Když porovnám zrychlení 81 kW 1.5 s 96 kW 1.2 Puretechu v Peugeotu 2008, tak ten Peugeot je o něco rychlejší, ale mám při tom zrychlení pocit, že ten vibrující tříválec snad vylétne z kapoty. Krom toho jsou při prudké akceleraci cítit drobné záškuby motoru, což by mohl být právě projev detonačního hoření. A že by to byl zátah jako u 100 kW 2.0 TDCi v Octavii se říci nedá. Ta 1.5 akceleruje rovnoměrně a táhne opravdu až do omezovače. Prostě je třeba mít na paměti, že zrychlení je úměrné výkonu.
A co se týče spotřeby, je tu pár dalších věcí. U nafty mě sere, že se do normované spotřeby nezahrnuje zvýšená spotřeba pro regeneraci DPF, která je dnes dost častá. Jenže to by se jim nehodilo. Problém tříválcových motorů jsou především vibrace, kterých se motor nikdy nezbaví a u TB jsou ty vibrace znát ještě více. A bohužel vibrace vždy zpomalují rotaci a tedy zvyšují spotřebu a to ne zrovna nezanedbatelně. Schválně se koukněte na charakteristiku tzv. vibromotorů. Tam je krásně vidět, jak s rostoucí velikostí nevývažku a tedy i síly vibrací roste spotřeba motoru při stejných otáčkách. Přitom s každým nárůstem otáček ty vibrace sílí, tj. u tříválce by měl výrazněji růst odpor motoru než u hladkého chodu čtyřválce. Taky si vzpomeňte, jak zachrastí autíčko na setrvačník a prudce zpomalí, když se ten mechanismus vytočí tak, až se dostane do určité rezonanční vibrace. Takže bych se klidně vsadil, že naše čtyřválcová 1.5 má menší spotřebu pro pohon samotného motoru než tříválcový TB o objemu 1.0 nebo 1.2. A dost možná i takový dvoulitr by mohl mít menší odpor na chod, zvláště pak ve vyšších otáčkách. Toto by totiž vysvětlovalo, proč v normované spotřebě malé TB vedou. Zde se motory ženou do co nejmenších otáček, kde ty vibrace motor tolik nezpomalují, ale v reálném provozu a třeba při jízdě po dálnicí už ta spotřeba TB vzroste výrazněji a pak se nedivím, když čtu, že na dálnici má třeba i 2,5 l atmoška lepší spotřebu než 1.2 tříválec.
Když porovnám zrychlení 81 kW 1.5 s 96 kW 1.2 Puretechu v Peugeotu 2008, tak ten Peugeot je o něco rychlejší, ale mám při tom zrychlení pocit, že ten vibrující tříválec snad vylétne z kapoty. Krom toho jsou při prudké akceleraci cítit drobné záškuby motoru, což by mohl být právě projev detonačního hoření. A že by to byl zátah jako u 100 kW 2.0 TDCi v Octavii se říci nedá. Ta 1.5 akceleruje rovnoměrně a táhne opravdu až do omezovače. Prostě je třeba mít na paměti, že zrychlení je úměrné výkonu.
A co se týče spotřeby, je tu pár dalších věcí. U nafty mě sere, že se do normované spotřeby nezahrnuje zvýšená spotřeba pro regeneraci DPF, která je dnes dost častá. Jenže to by se jim nehodilo. Problém tříválcových motorů jsou především vibrace, kterých se motor nikdy nezbaví a u TB jsou ty vibrace znát ještě více. A bohužel vibrace vždy zpomalují rotaci a tedy zvyšují spotřebu a to ne zrovna nezanedbatelně. Schválně se koukněte na charakteristiku tzv. vibromotorů. Tam je krásně vidět, jak s rostoucí velikostí nevývažku a tedy i síly vibrací roste spotřeba motoru při stejných otáčkách. Přitom s každým nárůstem otáček ty vibrace sílí, tj. u tříválce by měl výrazněji růst odpor motoru než u hladkého chodu čtyřválce. Taky si vzpomeňte, jak zachrastí autíčko na setrvačník a prudce zpomalí, když se ten mechanismus vytočí tak, až se dostane do určité rezonanční vibrace. Takže bych se klidně vsadil, že naše čtyřválcová 1.5 má menší spotřebu pro pohon samotného motoru než tříválcový TB o objemu 1.0 nebo 1.2. A dost možná i takový dvoulitr by mohl mít menší odpor na chod, zvláště pak ve vyšších otáčkách. Toto by totiž vysvětlovalo, proč v normované spotřebě malé TB vedou. Zde se motory ženou do co nejmenších otáček, kde ty vibrace motor tolik nezpomalují, ale v reálném provozu a třeba při jízdě po dálnicí už ta spotřeba TB vzroste výrazněji a pak se nedivím, když čtu, že na dálnici má třeba i 2,5 l atmoška lepší spotřebu než 1.2 tříválec.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Jo a ještě jeden dodatek. Podívejte se na spotřebu motoru 1.0 T-Gdi a 1.5 DPi. Dle NEDC je na tom lépe tříválec, ale dle WLTP jsou na tom najednou oba motory stejně. A teď se podívejte, jaké jsou podmínky metodik (https://www.audi.cz/wltp) a jak jezdíme v reálu. Z porovnání je vidět, že nárůstem průměrné rychlosti ze 33 km/h u NEDC na 47 u WLTP vzrostla spotřeba u 1.0 T-GDi výrazně více než u 1.5 DPi. Kupodivu i u 1.5 T-GDi je ten nárůst vyšší. A teď se podívejte, jakou máte reálnou průměrnou rychlost. Ten, kdo je ve městě, tak bude asi někde mezi NEDC a WLTP, jenže kvůli krátkým trasám a studenému motoru ta spotřeba bude vyšší. Ony totiž ty normy vůbec nepočítají jízdu se studeným motorem. A ti co jezdí mimo město nebo nedej bože po dálnici, tak budou mít průměrnou rychlost vyšší a zde už bude hodně znát na stylu jízdy, ale dovolám si tvrdit, že s 1.5 DPi to nebude tak horké jako u TB. Kolikrát jsem si od partnerky vyslechl, jak má s 1.2 vyšší spotřebu, a že to je tím, jak jezdí rychleji než já, přitom máme oba podobný rychlostní průměr.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Úsměvná historka!Zdravím všechny 1,5 dpi motory.JackK78 ve svém příspěvku (za který mu děkuji) dal odkaz na https://www.audi.cz/wltp.Tam ve stati "Co je WLTP?" je v úvodu napsáno,že si zákazníci pořizují vozy mimo jiného podle výše emisních hodnot vozidla.Kolik znáte ze svého okolí lidí,kteří si koupili auto podle výše emisních hodnot?Stálo by to za anketu?Tak ať vám DPíčka jedou!
Re: Motor 1.5DPi
tak povedzme ľudia pozerajú aj na spotrebu a emisie sú odrazom aj -hlavne spáleného paliva.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
Možná se budeš divit kolik lidí na západ od nás se na hodnotu emisí dívá. Jiná země jiný mrav.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Motor 1.5DPi
Je to tak. Na Západě se enviromentální hnutí rozmáhá od začátku 70. let, takže v podstatě všichni, co jsou narození mezi roky 1950-1960, jsou jím v nějakém míře ovlivněni. Což už jsou kromě nejstarší generace téměř všichni. U nás je na tom podobně až generace narozená po roce 1990. Proto je mezi západem a východem Evropy v chápání některých věcí tak propastný rozdíl.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Motor 1.5DPi
JackK78: Jen technická poznámka - co se týče těchto údajů (patrně máš na mysli tabulky technických údajů https://s7g10.scene7.com/is/content/hyu ... ch-datapdf), tak se nemohu ubránit podezření, že tam má prostě tiskovou chybu. Těžko se mi věří tomu, že dva natolik odlišné motory vykazují zcela stejné parametry jak ve spotřebě, tak emisích ve všech režimech. Myslím si, že se někdo v při vyplňování údajů zkrátka správně netrefil s Ctrl+C / Ctrl+V a bylo!
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
stefanpilat: jo, dotáhli to k dokonalosti a to tak, že skáčou pod kola autům, přivazují se k silnici a fanaticky nenávidí všechna motorová vozidla.Tohle není pokrok, ale nové dogma - boj s emisema a záchrana planety. Ale nepleňme tohle vlákno věnované poctivému motoru, tohle patří jinde.stefanpilat píše: ↑09 zář 2021, 14:17 Je to tak. Na Západě se enviromentální hnutí rozmáhá od začátku 70. let, takže v podstatě všichni, co jsou narození mezi roky 1950-1960, jsou jím v nějakém míře ovlivněni. Což už jsou kromě nejstarší generace téměř všichni. U nás je na tom podobně až generace narozená po roce 1990. Proto je mezi západem a východem Evropy v chápání některých věcí tak propastný rozdíl.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
JackK78, na slovensku uz rovnaku spotrebu podla wltp 1.0tgdi a 1.5dpi nemaju
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Motor 1.5DPi
Možná máme v ČR nějaké zvláštní fyzikální zákony, které zvláště přejí atmosférickým motorům
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
No nevím jak to lidé mají s těmi emisemi.Naše,jinak "zelené" dcery,se při koupi nových aut rozhodně množstvím emisí vypouštěné jejich vozy neřídily.Dnes jsem ze zvědavosti oslovil 12 známých co si za poslední tři měsíce auta kupovali,včetně 20 a 30letých a NIKDO z nich emise neřešil.Tož tak.Ať žijí motory 1,5 DPi!:)
Re: Motor 1.5DPi
Skôr by som napísal, že iná krajina iné dane.... tým ľuďom by boli nejaké emisie ukradnuté, ale pri platení daní a poplatkov závislých od emisii a zdvihového objemu si každý prepočíta ako bude štát živiť a neživiť. Tieto naše polobanánové republiky sú v tomto smere zatiaľ krajinami zasľúbenými.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Nejenom daně je zajímají. Je tam spousta fanatických ekošílenců co to fakt žerou a věří tomu, že pomáhají planetě od CO2. Naopak si myslím, že my tady nejsme v tomhle směru banánová republika, spíš vidíme věci jasněji. Ale opět říkám, tohle do tohohle tématu nepatří.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...