Náhlá smrt autobaterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Náhlá smrt autobaterie
Po třech letech co jezdím s I30 mi z ničeho nic odešla baterie. Při zastavení na křižovatce se vypnul motor jako vždy, ale následně už nešlo auto nastartovat a následoval odtah. Servis zjistil zničenou baterii, výměna za novou přišla na 5942Kč (LP370APE070SH0, Battery ASSY). Což mi přišlo docela brzo, náhlou smrt jsem u baterie ještě nezažil, předpokládám že je to díky auto-stop a dalším ekologickým vylepšením.
Chtěl jsem se zeptat, jaké máte zkušenosti s výdrží baterií, případně jestli máte někdo koupenou levnější baterii.
Chtěl jsem se zeptat, jaké máte zkušenosti s výdrží baterií, případně jestli máte někdo koupenou levnější baterii.
Hyundai i30 kombi III; 1,4 T-GDI
Hyundai i30 kombi II; 1,6 CVVT
Nissan Almera 1,5
Škoda Forman
Fiat 127
Hyundai i30 kombi II; 1,6 CVVT
Nissan Almera 1,5
Škoda Forman
Fiat 127
- Reklama
Re: Náhlá smrt autobaterie
Neumřela mi v i30 náhle, ale díky starostlivosti mého "neautorizovaného" servisu, který při každé prohlídce baterii kontroloval, jsem byl zavčasu o jejím stavu informován. Koupil jsem baterii Yuasa a vyměnil ji sám. Cena cca 3500.- vč dph.
A to SS poctivě vypínam
Ale inteligentní nabíjení dělá svoje
A to SS poctivě vypínam
Ale inteligentní nabíjení dělá svoje
Naposledy upravil(a) petzl62 dne 12 zář 2021, 22:52, celkem upraveno 1 x.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Náhlá smrt autobaterie
U mé staré i30 odešla baterie po čtyřech letech. Taky náhlá smrt. Obyčejná baterie, auto nemá S/S.
Následně Aku Varta vydrzela 7 let a měnil jsem ji proto, že v zimě byly problémy se startem.
Takze náhlá smrt asi není výsadou AGM Aku, S/S a inteligentního nabíjení.
Následně Aku Varta vydrzela 7 let a měnil jsem ji proto, že v zimě byly problémy se startem.
Takze náhlá smrt asi není výsadou AGM Aku, S/S a inteligentního nabíjení.
Re: Náhlá smrt autobaterie
Přesně a podrobně k tématu aut s dementním (pardon inteligentním) dobíjením :
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Náhlá smrt autobaterie
Proč se tomuto způsobu dobíjení říká "inteligentní", to jsem zatím taky nepochopil. Motor s např. 120 kW potřebuje pro trvalý pohon alternátoru asi 0,5 až 0,7 kW, což je zcela zanedbatelné. Proč tedy vůbec alternátor odpojovat ? Nechat napětí baterie klesnout pod 13 V a následně do ní cpát 16 V ? To jí asi na životnosti nepřidá. spíš naopak.
Mě v Accentu 1.5 CRDi odešla klasická olověná baterie 70 Ah po osmi letech. Prostě už odmítala nechat se dobít. Teď mám třetím rokem tzv. bezúdržbovou, o stejné kapacitě. Tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží.
Mě v Accentu 1.5 CRDi odešla klasická olověná baterie 70 Ah po osmi letech. Prostě už odmítala nechat se dobít. Teď mám třetím rokem tzv. bezúdržbovou, o stejné kapacitě. Tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží.
Re: Náhlá smrt autobaterie
Protože emise co2 při zkušebním cyklu kde diky nabité baterce nedobiji a par gramu se ušetří. Jinak baterku mam 7 let a je v pohode. Jen nemám start/stop.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Náhlá smrt autobaterie
Nestrašte s náhlou smrtí baterky. No ještě že mám startovací z Lídlu, kterou vozím v autě, teď jsem pomocí ní startoval sousedovo Quashqai s úplně vymlácenou baterkou. Má StartStop (to jeho auto).
Akorát to není na dízly, to je již vyzkoušeno. Benzín do 1,6 l to nastartuje.
Akorát to není na dízly, to je již vyzkoušeno. Benzín do 1,6 l to nastartuje.
Re: Náhlá smrt autobaterie
Známemu sa to stalo tiež, to bol tuším dva či tri roky starý služobný volkswagen so start/stop (nevypínal to). Na križovatke zastavil a už sa nerozbehol, volal asistenciu ktorá ho "nakopla" a došiel do servisu kde len vymenili batériu. Tieto moderné systémy sú proste čím ďalej tým viac elektronika a menej mechanika... a podobne ako sa na starých autách čas od času kontrolovala hladina oleja, tak na nových autách je dobré čas od času skontrolovať stav akumulátora. (tým nehovorím že sa pri stave oleja máme teraz spoliehať len na senzor, ale chápete čo myslím)
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Náhlá smrt autobaterie
Boryš : Každý akumulátor má určitou životnost. Ať už je to v mobilu, tabletu, aku vrtačce, holícím strojku, v autě, nebo v inteligentním vysavači. Akumulátor prostě a jednoduše je na hranicí životnosti a ho už prostě a jednoduše dobít nelze, nebo už nemá potřebnou kapacitu.
Takže jak tu kluci píší, že jim baterie v i30 s inteligentním nabíjením odešla po třech letech a mě klasická olověná vydržela osm let, je tady něco špatně. A dávat za AGM baterii skoro 6 tisíc každé tři roky, když já jsem dal po osmi letech necelé 2.000. Nechci rozpoutat žádnou diskuzi, ale stejně považuji "inteligentní dobíjení" za naprostý nesmysl, jehož přínosem není absolutně vůbec nic.
Takže jak tu kluci píší, že jim baterie v i30 s inteligentním nabíjením odešla po třech letech a mě klasická olověná vydržela osm let, je tady něco špatně. A dávat za AGM baterii skoro 6 tisíc každé tři roky, když já jsem dal po osmi letech necelé 2.000. Nechci rozpoutat žádnou diskuzi, ale stejně považuji "inteligentní dobíjení" za naprostý nesmysl, jehož přínosem není absolutně vůbec nic.
Re: Náhlá smrt autobaterie
Já se jen pochlubím, že u peugeota 406 mám baterii 13 let, jezdím trasy do 3km (to už je hodně) a baterka vydrží bez dobíjení od května do listopadu (trochu nechápu jak se to stíhá dobíjet, za tak krátkou trasu) A teď když byla poslední zima, tak to jsem dával baterku každý týden nebo dva podle mrazu na nabíječku a trasy stále kolem 2-3 km.
Re: Náhlá smrt autobaterie
Čo sa týka náhlej smrti akumulátora, tak písať, že je to doména áut s poslednými výdobytkami ala rekuperačné nabíjanie nie je ani zďaleka pravda. Platí to už od čias elektronického zapaľovania a elektronicky riadeného vstrekovania. Dobrý motor naskočí aj baterkou v "smrteľnom" kŕči a problém nedá poznať ani náznakom. Zažil som na starom passate B5, večer zaparkované, ráno problém odmoknúť. Najčastejší problém je náhla vnútorná deštrukcia štruktúry. Len na tom passate to spravila baterka vekom ťažko určiteľným... odhadom tak 8-9r. Prvé a posledné auto kde som poznal podľa štartu, že je baterka na odchode bola š.105... aj to asi kvôli tej smiešnej kapacite... 37Ah.
V dnešnej dobe nových áut.... minimum je vypínať sš systém, rekuperačné nabíjanie sa odstaviť nedá, takže treba aspoň kultúrne jazdiť(neurotik za volantom=skoršia smrť aku), veľa brzdiť motorom. Keď sa s tým behá len do vedľajšej ulice, tak občas nabiť... a počítať s tým, že 2-3roky je norma, 4-5 rokov malý zázrak. Pri každej servisnej prehliadke tvrdo vyžadovať protokol o meraní aku... aspoň k nahliadnutiu.
PS: autor vlákna by mohol napísať akú značku aku mal z prvovýroby.... ja mám v i30 Kórejský Rocket, ale videl som už na fotkách aj Vartu....
V dnešnej dobe nových áut.... minimum je vypínať sš systém, rekuperačné nabíjanie sa odstaviť nedá, takže treba aspoň kultúrne jazdiť(neurotik za volantom=skoršia smrť aku), veľa brzdiť motorom. Keď sa s tým behá len do vedľajšej ulice, tak občas nabiť... a počítať s tým, že 2-3roky je norma, 4-5 rokov malý zázrak. Pri každej servisnej prehliadke tvrdo vyžadovať protokol o meraní aku... aspoň k nahliadnutiu.
PS: autor vlákna by mohol napísať akú značku aku mal z prvovýroby.... ja mám v i30 Kórejský Rocket, ale videl som už na fotkách aj Vartu....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Náhlá smrt autobaterie
musím to napsat znova : SS ke zkrácení životnosti aku téměř nepřispívá. Největší podíl má inteligentní dobíjení a jak má agresivní algoritmy.
Olověná baterie má nejraději, když je stále nabitá na 100%. Startování jako takové jí nevadí. Ale vybytí pod 30% kapacity jí způsobuje nevratné poškození. A za toto vybíjení je odpovědné inteligentní (ne)dobíjení a ne SS.
Olověná baterie má nejraději, když je stále nabitá na 100%. Startování jako takové jí nevadí. Ale vybytí pod 30% kapacity jí způsobuje nevratné poškození. A za toto vybíjení je odpovědné inteligentní (ne)dobíjení a ne SS.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Náhlá smrt autobaterie
Lze koupit i o dost levněji, stačí trochu hledat. Tím neříkám, že je zadarmo.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Náhlá smrt autobaterie
Tak, tak, a ani není treba moc hledat.
Ceny 70Ah začínají někde na 3000Kč.
Otazka ale je, jestli si tu baterku vyměním sám. Auto se musí s Aku nějak zkonfigurovat. Alespoň se to tak všude píše. Chtěl bych zjistit co by se stalo kdybych Aku jen prostě vyměnil a rovnou vyjel bez nějakých tanečků okolo.
Pokud se to bez zásahu servisu neobejde, tak ta cena bude už někde jinde.
*
K životnosti AGM Aku:
-jako u každého Aku je nejvíce rozhodující počet cyklů. Takže S/S plus int. nabíjení samozřejmě život Aku zkracuje (samozřejmě jde o částečné cykly, ale ty se taky nasčítají)
-jde o relativně novou technologii výroby, je otázka jestli je vždy zvládnutá, protože náhlá smrt jde vždy za vadou Aku(pokud se neposere nabíjení, nebo nenecháme Aku zcela vybít)
*
Takže závěrem: diky ti Brusele, kvůli ušetřeným pár gramům CO2 se provoz auta prodražuje o desítky procent a výroba nových součástí vyprodukuje toho CO2 asi 100x vice. Vylít s vaničkou i dítě je asi dneska moderní
Ceny 70Ah začínají někde na 3000Kč.
Otazka ale je, jestli si tu baterku vyměním sám. Auto se musí s Aku nějak zkonfigurovat. Alespoň se to tak všude píše. Chtěl bych zjistit co by se stalo kdybych Aku jen prostě vyměnil a rovnou vyjel bez nějakých tanečků okolo.
Pokud se to bez zásahu servisu neobejde, tak ta cena bude už někde jinde.
*
K životnosti AGM Aku:
-jako u každého Aku je nejvíce rozhodující počet cyklů. Takže S/S plus int. nabíjení samozřejmě život Aku zkracuje (samozřejmě jde o částečné cykly, ale ty se taky nasčítají)
-jde o relativně novou technologii výroby, je otázka jestli je vždy zvládnutá, protože náhlá smrt jde vždy za vadou Aku(pokud se neposere nabíjení, nebo nenecháme Aku zcela vybít)
*
Takže závěrem: diky ti Brusele, kvůli ušetřeným pár gramům CO2 se provoz auta prodražuje o desítky procent a výroba nových součástí vyprodukuje toho CO2 asi 100x vice. Vylít s vaničkou i dítě je asi dneska moderní
Re: Náhlá smrt autobaterie
Už dlouho mám nabíječku ctek mxs 5. Používal jsem ji při dobíjení baterie v mé staré Fabii a vždycky pomocí krokosvorek. Vzhledem k inteligentnímu (spíš dementnímu) dobíjení mé nové i30 bych chtěl pravidelně baterku dobíjet a tak uvažuju, že bych namísto krokosvorek použil připojovací káblík s očkami z příslušenství ctek mxs 5 a natrvalo bych ho připevnil v autě k pólům baterie, abych mohl vždycky jen nacvaknout zástrčku nabíječky a nemusel připojovat krokosvorky.
Máte s tím někdo zkušenosti? Používáte to takto někdo?Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000