Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Ohledně LPG souhlasím, že s rentabilitou to tak slavné není - plynu to bere víc a benzínu to na studený rozjezd taky dost upije.
Ale technicky bych se toho nebál. Ve firmě máme skoro všechny Ceedy (1.4 MPI) od jakziva na plyn a problémy s tím nebyly nikdy. Navíc u el. vstřiku téměř mizí i jiné chování z hlediska výkonu (u starých motoru s karburátoremto bylo něco jiného), o hlučnosti nemluvě - člověk v podstatě nepozná, na co momentálně jede. Pravda ale je, že ta auta jezdí spíš dlouhé trasy a cca 40 tis. km/rok, takže tam to ekonomický smysl dávalo (teď ale KIA do Ceedu uz MPI motory nemontuje, takže nové kusy s T-GDI zůstávají na benzinu). Nemyslím si, že mezi MPI a DPI bude z hlediska LPG velký rozdíl.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Reklama
 

Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

To já jsem se zase nesetkal s autem přestavěným na plyn (od různých firem co dělají přestavbu) u kterého by permanentně nesvítila kontrolka "grilovaného kuřete" (což může zakrýt jiný závažný problém) a zároveň nezačaly občas vynechávat válce, kvůli problémům se vstřikovači a o nemazaných ventilech nemluvě. Zkrátka já mám u sebe a svého blízkého okolí jen negativní zkušenosti a víc starostí a nervů, jak užitku levnějšího ježdění. Jsem jeden ze zastánců názoru, že pokud to není odladěný tovární plyn (jako třeba u Dacie), tak benzínový motor má zůstat takový na co byl navržen a jakákoliv přestavba zadělává na budoucí problémy.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves »

co se týká těch továrních přestaveb Dacií, tak nevím jak teďka, ale v minulosti s tím bylo v ČR dost problémů zejména kvůli kvalitě zdejšího LPG (v DE, I, FRA s tím problém nebyl), a paradoxně bylo lepší tak dát nějakou dodatečnou vestavbu od zkušenejch machrů.
Jinak v Merče je už z fabriky u továrního LPG jiná hlava a ventily než u verze jen na benzín, takže se přímaz něřeší. Ale spousta lidí si nechávala dělat přestavbu dodatečně protože Meriva měla stejně výkonnou verzi čistě na benzín i benzín+LPG, a pokud nedají přímaz tak mají velké problémy.
Jinak zkušenost s grilovaným kuřetem v Merče mám taky, diagnostika ukázala že je vadné čidlo před katalizátorem. V prvním servisu oznámen důvod poškození hlodavcem (dle stop od tlapiček kočky), i přes moji poznámku že při stání na volnoběh při LPG se mi zdá jakoby šel motor na 3 válce. Čidlo jsem nechal vyměnit v servisu kam jezdím normálně, zkušební jízda byla OK a nepravidelný chod se neprojevil tak následoval odjezd k domovu. Po asi 5-ti minutách jízdy se kuře rozsvítilo znovu nepravidelný chod motoru. Takže druhý den opět cesta do servisu a zase chyba čidla, po vymázání chyby vše OK, a když jsem se ptal jestli to zkoušely i na plyn tak šlo auot zovu na dílnu a po asi hodině zkoušení se podařilo nepravidelný chod zachytit, takže skutečným problémem byl vadný vstřikovač LPG na jednom válci, ale doporučení bylo preventivně vyměnit všechny 4. Naštěstí to Opel uznal na záruku a výměna vstřiků byla zdarma.

Ale LPG má kromě některých nevýhod i svá pozitiva, protože při cestách na dovolenou to při dojezdu ±400km to člověka nutí dělat pravidelné bezpečnostní zastávky na tankování. A dá se říct že i cesta do končin které člověk nezná znamená plánování a hledání kde se bude tankovat, takže je to takový předskokan elektroaut, s tím rozdílem že mám možnost mít ještě 50l benzínu v autě, a případně jet na benál když nebude kde natankovat LPG.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Téma : motor 1,5 DPi. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

Ve SM a v recenzi od Vaculíka zaznelo, že má EGR? Je tomu tak? Jinak dle toho co napsal, pohodové auto.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Pokud to vlákno čteš důsledně, ta musíš vědět, že tady jde o diskuzi, jestli je výhodné 1.5 DPi přestavět na plyn.
Jo a co se týče Vaculíka, tak v posledním Světu motorů (co tady někdo zkopíroval) je spíš článek o FL combi i30. Podrobnější test je ale v posledním podzimním speciálu SM.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

Otázka byla na EGR. To ostatní, co kdo zkopíroval a nebo tvé dojmy pokud se netýkají mé otázky jsou liché.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Ta moje reakce neplatila tobě ale byla reakcí na příspěvek od idam.i.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Alf6 píše: 18 zář 2021, 15:56 Otázka byla na EGR. To ostatní, co kdo zkopíroval a nebo tvé dojmy pokud se netýkají mé otázky jsou liché.
Jistě, že má egr. To mají už asi všechna auta!
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

daves píše: 18 zář 2021, 12:04 co se týká těch továrních přestaveb Dacií, tak nevím jak teďka, ale v minulosti s tím bylo v ČR dost problémů zejména kvůli kvalitě zdejšího LPG (v DE, I, FRA s tím problém nebyl), a paradoxně bylo lepší tak dát nějakou dodatečnou vestavbu od zkušenejch machrů.
Jinak v Merče je už z fabriky u továrního LPG jiná hlava a ventily než u verze jen na benzín, takže se přímaz něřeší. Ale spousta lidí si nechávala dělat přestavbu dodatečně protože Meriva měla stejně výkonnou verzi čistě na benzín i benzín+LPG, a pokud nedají přímaz tak mají velké problémy.
Jinak zkušenost s grilovaným kuřetem v Merče mám taky, diagnostika ukázala že je vadné čidlo před katalizátorem. V prvním servisu oznámen důvod poškození hlodavcem (dle stop od tlapiček kočky), i přes moji poznámku že při stání na volnoběh při LPG se mi zdá jakoby šel motor na 3 válce. Čidlo jsem nechal vyměnit v servisu kam jezdím normálně, zkušební jízda byla OK a nepravidelný chod se neprojevil tak následoval odjezd k domovu. Po asi 5-ti minutách jízdy se kuře rozsvítilo znovu nepravidelný chod motoru. Takže druhý den opět cesta do servisu a zase chyba čidla, po vymázání chyby vše OK, a když jsem se ptal jestli to zkoušely i na plyn tak šlo auot zovu na dílnu a po asi hodině zkoušení se podařilo nepravidelný chod zachytit, takže skutečným problémem byl vadný vstřikovač LPG na jednom válci, ale doporučení bylo preventivně vyměnit všechny 4. Naštěstí to Opel uznal na záruku a výměna vstřiků byla zdarma.

Ale LPG má kromě některých nevýhod i svá pozitiva, protože při cestách na dovolenou to při dojezdu ±400km to člověka nutí dělat pravidelné bezpečnostní zastávky na tankování. A dá se říct že i cesta do končin které člověk nezná znamená plánování a hledání kde se bude tankovat, takže je to takový předskokan elektroaut, s tím rozdílem že mám možnost mít ještě 50l benzínu v autě, a případně jet na benál když nebude kde natankovat LPG.
Remkren ,je toto o 1,5DPi? :-k
:D
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Ano je. Protože celé to vzniklo jako debata ohledně uvažování o přestavbě 1.5 DPi na plyn. A jestliže někdo uvažuje o přestavbě na plyn, tak je dobré přečíst si pár obecných příspěvků o zkušenostech lidí s LPG. Samozřejmě neexistuje zkušenost s přestavbou 1.5 DPi na plyn, protože je to relativně nový motor a zkušenosti nejsou. Některé principy jsou ale obecné, ať už se jedná o přestavbu motoru jakékoliv značky, takže není třeba být úzkoprsý, když někdo píše o zkušenostech s LPG na jiném autě obzvlášť u obecné zkušenosti s kontrolkou stavu motoru, problémy se vstřikovači nebo kvality LPG u nás.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves »

To Idam_i:

Když už se tu včera rozjela diskuze na téma dodatečná montáž LPG k 1,5 DPi, tak jsem přidal svoji zkušenosti s aktuálním vozem s továrním LPG, jako potvrzení remkenových slov o zkušenostech jeho kamarádů. A pro ty co čtou i mezi řádky to je vlastně pár důvodů proč už další auto na LPG dorovolně nechci a zvolil jsem tento motor.
Je to velký problém?
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

Cecil67 píše: 18 zář 2021, 16:41
Alf6 píše: 18 zář 2021, 15:56 Otázka byla na EGR. To ostatní, co kdo zkopíroval a nebo tvé dojmy pokud se netýkají mé otázky jsou liché.
Jistě, že má egr. To mají už asi všechna auta!
Jde v tomto případě o tak zvaný vnitřní EGR (systém D-CVVT) a nebo klasický, vnější EGR.? Díky za odpověď
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

To už po mě chceš moc, nejsu automechanik :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 »

V pohodě :D Už to stejně čtu. Odpovím si tedy sám. :D Motor je pouze CVVT. Tímpadem nemá výfukové ventily. Má tedy jen ventily na straně sání. Takže vnitřní EGR nemá a jedná se o klasicke EGR. Což je bohužel ta horší varianta.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“