Opět delší doba bez nějakých informací o modré krásce
Pojďme to napravit
Dle aktuálního stavu km je zřejmé, že došlo k další- "oficiálně" druhé servisní prohlídce a výměně oleje. Servis stejný, jako vždy, práce odvedena opět v maximálním standardu i přes moje speciální požadavky a přítomnost u prohlídky
Filtry- vzduchový a kabinový si měním sám, takže to můžeme vynechat.
Vzduchový filtr pro 1,5T-GDi i jako MHEV : Filtron-AP 197/5
Kabinový filtr: Filtron K1314- klasický, K1314A- uhlíkový.
Olej vlastní, na zimu jsem nasadil viskozitu a normu doporučovanou výrobcem,takže:
Petro-Canada Supreme Synthetic 0W-20, olej motorový, syntetický, specifikace: SAE 0W-20, API SP/ SP RC, SN, SN RC, SN PLUS, ILSAC GF-6A, ILSAC GF-5, Chrysler MS-6395, FORD WSS-M2C962-A1, GM dexos1™ Gen 2 (D10380HG024) Asian OEMs: Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Toyota
No mlaská si na to pěkně
Je to za 30tis. km čtvrtý olej a už asi najedeme na klasický interval 15tis. km. Mezi výměnami není potřeba dolévat ani kapku oleje. Úbytek je naprosto minimální. Olej je při vypuštění čistý, lehce zapáchá po benzinu, ale to je u přímém vstřiku naprosto normální, barva oproti originálu prakticky shodná-lehounce tmavší. Filtr originál Kia. Opět musím pochválit ty prostupy v krytu motoru, jsou dostatečně velké a velmi pohodlně se demontují z krytu, čímž odpadá demontáž krytu. Pohodlný přístup k filtru i vypouštěcímu šroubu olejové vany a nic neušpiníte olejem
Mezitím, než vykapal olej se mechanik věnoval brzdám, jako na každé prohlídce a já si opravil nástřik výfuku a tlumiče zinkem, vyměněna podložka pod šroubem a auto může dolů.
Než nalijeme olej sundávám cívku a vymontovávám svíčku prvního válce pro kontrolu.
A tady máme dvě příjemná překvapení
-první je, že výrobcem svíčky už není YURA- USA, ne že by byly špatné, ale blbě se sháněla kvalitně fungující alternativa
.
To že jsou iridiové už nikoho doufám nemůže překvapit.
Novým výrobcem je NGK a to by v aftermarketu mohlo být zajímavější
Stejně je lepší používat originály
Takže zde nový typ svíček s označením:
- 20211126_141938.jpg (67.8 KiB) Zobrazeno 1027 x
- 20211126_141938.jpg (67.8 KiB) Zobrazeno 1027 x
- 20211126_141938.jpg (67.8 KiB) Zobrazeno 1027 x
- druhé překvapení je na opačné straně svíčky a to je ještě lepší. Po 30tis. km jsou svíčky čisté a jako nové. Což potvrzuje můj pocit
a předchozí zkušenosti s palivem Benzina Verva 100, efecta 95. Jak a po jaké době vypadaly svíčky na Benzina prémiové palivo je tady v mém vláknu dřív u 1,4T-Gdi. No a po přechodu na palivo od EO obyč. N95, ale bez biosložky a s aditivací VIF vlastnoručně to vypadá takhle. Ne, že ten motor na to palivo krásně a hladce, bez jakéhokoliv cukání jezdí s velmi zajímavou spotřebou, ale ty svíčky a jejich čistota je velké a moc příjemné překvapení
Vydržte to v EO co nejdéle prosím
Zde svíčka, bez jakýchkoliv úprav:
- 20211126_142038.jpg (51.71 KiB) Zobrazeno 1027 x
Pak už jen nalít nový olej, nastartovat a jezdíme dál s úsměvem. Moc si to auto užívám.
Ještě se vrátím kousek zpět a napíšu něco málo k mnou zakoupeným zimním pneu.
Přece jen už na nich mám odjeto pár tisíc kilometrů a díky prozatímní letošní počínající zimě- docela překvapivé- i pro silničáře tradičně
, už ty dojmy jsou dost vypovídající.
Takže jedná se o tuto pneumatiku:
https://velko-pneu.cz/pneu/178830-nexen ... 8-v-zimni/
Co k ní napsat?
Za ty peníze, je to absolutní PECKA! A to je i pro mě doslova šok. Nexen a až tak dobrý???
Je to vcelku velmi tichá a komfortní pneumatika s netradičním vzorkem. Na suchu příjemně neutrální, přitom velmi dobré přilnavosti a agilního zatáčení i při relativně rychlých výjezdech.
Na mokru je výtečná a absolutně nezáludná. Ale kde je ta guma naprosto excelentní je zima, mráz a sníh. Opět se mi potvrdilo moje zaujetí a slabost pro asymetrický dezén, místo směrového. Sice nějaký decilitr ztratí člověk na spotřebě, ale ty vlastnosti na sněhu a ledu jsou příkladné
Jak jízdní, tak brzdné. Ještě uvidíme jak to bude s výdrží a hlučností po mírném sjetí, ale za tu cenu? Není co řešit.
Musím uznat i po zkušenosti z loňské zimy, že domácí člen koncernu Continental- Barum Polaris 5, ač vůbec není špatná, se na tyhle pneu nechytá
A ani cenově
A když oproti "top značkám" mám cenově místo jedné pneu dvě a půl a jsem s nimi tak spokojen, co bych psal dál
Přeju Vám všem pohodové prožití svátků Vánoc, odpočiňte si jak fyzicky, tak psychicky a ať už je sakra ten rok tří dvojek normální!!!
A ať Vám vaši plechoví miláčci dělají jen radost
Stejně jako mě.