Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Já s hlukem při jízdě problém nemám když má motor do 3750 otáček. To si tak potichu přede a je v pohodě. Když přidám plyn a otáčky se zvednou nad 3750 motor změní zvuk a dost ho slyším jak je vytočený a je to pro mě takový nezvyk. Ten zvuk motoru se Vám taky mění kolem 3750otáček?
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Pánové, dopřál bych vám jízdu v i30 I s motorem 1,4 CVVT na dálnici Pětikvalt při 130 točí 4250 Teprve pak by jste si uvědomili jak je motor 1,5 tichý
PS: Jestliže se ale bavíme o někom s dokonalým sluchem, kdo doma poslouchá hudbu z gramofonu McIntosh položeného na betonové desce v kombinaci s repro B&W Nautilus, ten je u na nesprávné adrese.
PS: Jestliže se ale bavíme o někom s dokonalým sluchem, kdo doma poslouchá hudbu z gramofonu McIntosh položeného na betonové desce v kombinaci s repro B&W Nautilus, ten je u na nesprávné adrese.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
willy50 píše: ↑30 zář 2021, 18:04 Včera jsem jel po nějaké době po dálnici, umlčel jsem rádio a manželku a soustředil se na hluk který se tady onehdá probíral. Slyšel jsem hluk od kol(naše kvalitní betonky), ale od motoru žádné rezonance, nic! Měnil jsem rychlost od cca 110 do 140, speciálně jsem se soustředil na asfaltových úsecích, no nevím, pořád nic. Je divné jak si na to někdo stěžuje, určitě si nevymýšlí, jiní zase nic neslyší.
Chtěl bych vědět jestli to někomu dělá i s krátkou verzí. Mám pocit, že si stěžovali majitelé dlouhých.
*
Jo a už jsem zaznamenal to "bouchnutí" při zařazení jedničky.
Já mám zkušenost s kombíkem 1.5 DPI (stejná konfigurace jako v SM), zkoušel jsem to na výjezdu z magistrály na D1 (od Bauhausu na Pankráci, takže postupně limity 50km/h, 80 km/h, 100km/h až po 130km/h za Prahou směrem k Průhonicím - https://mapy.cz/s/botovupusa ) a ve 130 už je jasně slyšet silné hučení na frekvenci 120Hz, které přehluší vše ostatní včetně zvuku motoru - imho je to přesně to hučení, na který poukazuje SM.
Protože obrázek vydá za tisíc slov, tady je spektrogram (aplikace Spectroid, měřeno na sedadle za řidičem) při 130km/h - ta rezonance je ta jasně žlutá linka na 120Hz.
https://imgur.com/a/LnVEqik Pro představu - tohle je tón na frekvenci 120Hz, je to slyšet na dobrejch sluchátkách nebo subwooferu ale ZTLUM si je, než si to pustíš! - https://www.youtube.com/watch?v=pf-vULfjYK8
Takže, technicky vzato je ten motor opravdu tichý, to jenom výfuk rezonuje a bohužel zrovna při dálniční rychlosti. Není to úplně komfortní, ale dá se s tím žít.
Re: Motor 1.5DPi
já mám mám 1.4 cvvt a při 4250 ot/min je zvuk stejný jako u mé předchozí Thalie 1.4 16v , která šestku neměla takže pohoda. mimochodem v i30 na šestku při 4250 ot/min je nějakých 150-160 km/h takže pohoda.Axel.Foley píše: ↑30 zář 2021, 20:24 Pánové, dopřál bych vám jízdu v i30 I s motorem 1,4 CVVT na dálnici Pětikvalt při 130 točí 4250 Teprve pak by jste si uvědomili jak je motor 1,5 tichý
PS: Jestliže se ale bavíme o někom s dokonalým sluchem, kdo doma poslouchá hudbu z gramofonu McIntosh položeného na betonové desce v kombinaci s repro B&W Nautilus, ten je u na nesprávné adrese.
U 1.5 DPI nejde o hlučnost jako takovou , ale nepříjemný zvuk/rezonance při 130km/h , vzpoměl jsme si na dávné Fiat Tipo kdy jsem měnil prasklý vlnovec za univerzální vlnovec a přesně pak to mělo tento nepříjemný zvukový projev.
Re: Motor 1.5DPi
i30mpact: skvělý tip, zítra (vlastně už dnes) to taky otestuju. Schválně to porovnám s Ceedem (1.4MPI), který vnímám jako velmi tichý. Vzdy mě proto překvapilo, že co se prostých decibelu týče (měřeno v jednoduche apl. Soundmeter), je na tom Ceed +/- stejne, dokonce někdy i hůře, ale v i30 (1.5 DPI) pritom subjektivně vnímám větší hluk.
Pak je tu otazka: známe problematické frekvence, známe zdroj hluku, co se s tím dá ale dělat? Pokud by existovalo nějaké jednoduché řešení, bylo by škoda to nechat být.
Ale za mě ještě jedna poznamka: ja ten nepříjemný zvuk neslyším při 130 km/h, ale spíš při určitých kombinacích otáček a akcelerace jako takové.
Pak je tu otazka: známe problematické frekvence, známe zdroj hluku, co se s tím dá ale dělat? Pokud by existovalo nějaké jednoduché řešení, bylo by škoda to nechat být.
Ale za mě ještě jedna poznamka: ja ten nepříjemný zvuk neslyším při 130 km/h, ale spíš při určitých kombinacích otáček a akcelerace jako takové.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Ad zvuk, jak uz tu rikam od pocatku (sorry, vim ze uz jsem s tim otravny), je ponekud vyssi a soucasne ponekud neprijemny. Auto toci na dalnici na 6ku vice nez by mohlo (kratka petka a sestka), nicmene ted se ukazuje, ze hlavnim viníkem je spis nejaka rezonance pri dalnicnich rychlostech, nez vyssi otacky (i ty maji ale svou roli).
Pokud je to vyfuk, mohlo by to mit do budoucna reseni pri jeho vymene, pokud tedy to jako chybu uzna a zacne hledat reseni napr. v jinem tvaru vyfuku, zesileni v kritickych mistech atd., nevim, nejsem konstrukter. Pripadne s rim muzeme experimentovat sami.
Kazdopadne, pokud jde o vibrace, u me jsou stale rozpoznatelne vibrace do volantu, radicky a pedalu, a to v celem rozsahu rychlosti, takze je otazka, jestli motor neni zdrojem vibraci, ktery se pak dale siri a zesiluji. Nekdo tu zminoval syrove silentbloky, nicmene auto uz ma 11tis. km najeto, takze mi to spis prijde jako vlastnost.
Pokud je to vyfuk, mohlo by to mit do budoucna reseni pri jeho vymene, pokud tedy to jako chybu uzna a zacne hledat reseni napr. v jinem tvaru vyfuku, zesileni v kritickych mistech atd., nevim, nejsem konstrukter. Pripadne s rim muzeme experimentovat sami.
Kazdopadne, pokud jde o vibrace, u me jsou stale rozpoznatelne vibrace do volantu, radicky a pedalu, a to v celem rozsahu rychlosti, takze je otazka, jestli motor neni zdrojem vibraci, ktery se pak dale siri a zesiluji. Nekdo tu zminoval syrove silentbloky, nicmene auto uz ma 11tis. km najeto, takze mi to spis prijde jako vlastnost.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
No, mám podobnou zkušenost jako clifftorr, měnil jsem na předchozím autě katalyzátor. Byl to jeden díl spolu s vlnovcem (to je ta první část výfuku), originál byl nahrazen Škoda economy dílem a výsledkem byla úplná změna zvuku motoru, při provozu se najednou objevily rezonance při 1500 ot a násobcích. 3000ot/min vycházelo na 5. stupeň cca 100 km/h, auto v té rychlosti znělo, jak když permanentně brzdíš motorem. Stačilo však jet 90 nebo 110 a opět bylo tiché.
Takže to vidím podobně, musely by se dát dohromady chytré hlavy v Háčku a vymyslet novej vejfuk, což vidím dost nereálně. Možná při faceliftu, když si bude dost lidí u dealerů stěžovat (eh, teda poskytovat zpětnou vazbu)? Já sám s tím experimentovat nebudu, dá se s tím žít.
Takže to vidím podobně, musely by se dát dohromady chytré hlavy v Háčku a vymyslet novej vejfuk, což vidím dost nereálně. Možná při faceliftu, když si bude dost lidí u dealerů stěžovat (eh, teda poskytovat zpětnou vazbu)? Já sám s tím experimentovat nebudu, dá se s tím žít.
Re: Motor 1.5DPi
No jo, ale tohle uz facelift je... a i30 tim mozna konci.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Maras tuším písal že i30 línia sa predlžuje o pár rokov a dostane ešte aspoň jeden facelift. Podľa mňa je to aktuálne príliš úspešné auto aby to ukončili. Otázne je či budú držať 1.5 DPi motor...
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Motor 1.5DPi
ono s tými rezonanciami v aute je veda - aj som sa počudoval bo by ma to ani nenapadlo... vraj je to dôležitá časť ladenia auta....
i30 je predsa nosný model - nižšia stredná hatch - kombi, s čím iným by asi uspeli v EU?
i30 je predsa nosný model - nižšia stredná hatch - kombi, s čím iným by asi uspeli v EU?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
Rádio umlčet umím, jak se to prosím dělá s manželkou?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
Chlapi, neřešte už ty blbosti s hlukem Všiml jsem si, že devadesáti procentům zde na foru to jako hlučné nepřijde, tak o to jde, ne.... Hlavní je spokojenost.... a to já osobně jsem...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
No, treba prave to GPF ten zvuk odladi
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW