I30 Smart 1.0 TGDI

Ukažte ostatním vaše auto a rozšiřte náš fan klub Hyundai. Pokud chcete, můžete napsat i recenzi.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

myscho
*
Příspěvky: 37
Registrován: 12 srp 2021, 09:58

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od myscho »

Ja len k tomu porovnaniu turba a atmo. Mám 1.4 MPI, čakám na 1.5 dpi.
Jediné čo ma štve, je horšie predbiehanie.

Inak je to jedno. Jasné, Škodovky s turbom mi ujdú na výjazdoch z obcí, alebo na vjazde na diaľnicu. Ale v 95% prípadov musia do minúty zvoľniť a som pri nich. Takže časová úspora je tam 0.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od Chasnik »

Stringo píše: 04 říj 2021, 22:14 Jezdím celkem svižně, ale taky mám denně 70km celkem blbého výškového profilu, což tu spotřebu zvedá... 8)
Pokud máš trasu s "blbým výškovým profilem", tak je turbomotor vhodnější. Benefity DPI se nejvíc projeví na rovinatých trasách. Jako s každou atmosférou je potřeba řadit, a to některé šoféry nebaví, uznávám. Já pro rychlé předjetí nemám problém v 70 podřadit na 2.

To srovnání se stodvácou beru jako nadsázku :wink:

davfel: gratulka k novému autu, tahle červená autu sedí mnohem lépe než ta základní pastelová :D/ Překvapila mě spotřeba Focusu 1.6: byl ten motor v pohodě nebo už byl načatý?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
davfel
*
Příspěvky: 58
Registrován: 18 srp 2021, 19:30

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od davfel »

No motor ve fofo občas rozsvítil kontrolku motoru. Ale co mám kamarády s tím stejným autem i motorem tak všem to bere 8.5 - 9.5L/100km
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od Chasnik »

Tak to buď rád, že ses toho zbavil... :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od Stringo »

myscho píše: 05 říj 2021, 10:53 Ja len k tomu porovnaniu turba a atmo. Mám 1.4 MPI, čakám na 1.5 dpi.
Jediné čo ma štve, je horšie predbiehanie.

Inak je to jedno. Jasné, Škodovky s turbom mi ujdú na výjazdoch z obcí, alebo na vjazde na diaľnicu. Ale v 95% prípadov musia do minúty zvoľniť a som pri nich. Takže časová úspora je tam 0.
To ti ujede i ta i30 s 1,0 T-GDi... Psal jsem že to je dobrý motor, ale na ježdění mimo město spíš nouzovka, pokud si to někdo koupí s nájezdem 15000-20000km ročně jako daily car do práce, tak ho upřímně lituju, protože finančně ta 1.0 T-GDi není zase o tolik dražší, ale je mnohem efektivnější. Navíc nejde ani tak o to, kdo jak ujede na výjezdu, ale jde primárně o předjíždění kamionů, kdy je to prostě nechutně slabé a i nebezpečné,manželce by to asi nevadilo, ta jede za traktorem třeba hodinu, ale jsou střelci, co začnou předjíždět a prostě jim to nejede a vlečou se vedle kamionu jak hlemýždi a to je nebezpečné.
Chasnik píše: 05 říj 2021, 11:00 Pokud máš trasu s "blbým výškovým profilem", tak je turbomotor vhodnější. Benefity DPI se nejvíc projeví na rovinatých trasách. Jako s každou atmosférou je potřeba řadit, a to některé šoféry nebaví, uznávám. Já pro rychlé předjetí nemám problém v 70 podřadit na 2.

To srovnání se stodvácou beru jako nadsázku :wink:

davfel: gratulka k novému autu, tahle červená autu sedí mnohem lépe než ta základní pastelová :D/ Překvapila mě spotřeba Focusu 1.6: byl ten motor v pohodě nebo už byl načatý?
No s tou akcelerací nejsem moc daleko od pravdy, komfortem samozřejmě nelze srovnávat...

Jinak ta dřívější 1,6 GDi mi připadala mnohem živější, když jsem se s ní kdysi svezl oproti té 1,5 DPi
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
myscho
*
Příspěvky: 37
Registrován: 12 srp 2021, 09:58

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od myscho »

Momentalne je 1.0 t lacnejšia ako atmo.
Nájazd mám cez 15 ročne, ja som atmo bral kvôli častým krátkym jazdam a predpokladu dlhšej výdrže.
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od Stringo »

Pokud najezdíš 15t ročně krátkými trasami, tak je to dobrá volba :wink:
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od Pjotr1 »

1.5 DPi je ideál do města. 1.0 T-Gdi je volba rozumu pro všechno.
Já se ale připojím ke krevní skupině Stringo. Užívám si emoce (zrychlení) s mou 1.4 T-Gdi. V sobotu jsem se hezky projel za nějakým novým Tuconem (ještě bez značek), který rozrážel cestu. Do 180 nám to zrychlovalo (i do kopce) podobně. Pak nás zpomalily slimáci v levém pruhu. Hezky to tomu Tucsonovi jelo.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od idam.i »

Podstivy zábeh toho nového Tucsona. 8-[

Som prekvapený aká raketa je ten "kafemlejnek".
https://youtu.be/EvTzJu8xTOI
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11632
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já překvapený nejsem ani trochu :mrgreen: !
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od idam.i »

No áno,EKOreally to chápam. :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od Chasnik »

Stringo píše: 05 říj 2021, 11:13
Chasnik píše: 05 říj 2021, 11:00 Pokud máš trasu s "blbým výškovým profilem", tak je turbomotor vhodnější. Benefity DPI se nejvíc projeví na rovinatých trasách. Jako s každou atmosférou je potřeba řadit, a to některé šoféry nebaví, uznávám. Já pro rychlé předjetí nemám problém v 70 podřadit na 2.

To srovnání se stodvácou beru jako nadsázku :wink:
No s tou akcelerací nejsem moc daleko od pravdy, komfortem samozřejmě nelze srovnávat...

Jinak ta dřívější 1,6 GDi mi připadala mnohem živější, když jsem se s ní kdysi svezl oproti té 1,5 DPi
Sežeň stodvácu, já dám k dispozici DPIčko a můžeme poměřovat. A s prstem v nose té škoduli ujede i manželčino RIO 1.2 DPI, které je díky protaženým kvaltům skutečný lenoch.

A GDi aby nebyla živější, když má deklarovaných 25 koní navíc. Mám slíbenou Ceedku JD na krátký testík, tak snad porovnám. Že bude lepší, o tom nepochybuju, jde o to, o kolik.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od WalterB »

Souhlas s Chasníkem - GDi je přímovstřik, takže i bez turba bude vždycky živější.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od willy50 »

Michal Karpat - autožurnál, najdi si na YT video, tam porovnává 1.5Dpi a 1.6Gdi
*
Stringo, to srovnání se Š120 je trošku mimo realitu. Ale jako vtip dobrý!
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: I30 Smart 1.0 TGDI

Příspěvek od WalterB »

Willy50: v tom testu spolu ale soutěží 1.5 DPi (81 kW, 144 Nm) a 1.6 MPi (88 kW, 156 Nm). Jde tedy o relativně vyrovnaný souboj dvou atmosfér s nepřímým vstřikem.
Motor 1.6 GDi (99 kW, 164 Nm) - přímý vstřik - je něco jiného. Ten by naší 1.5 DPi asi přeci jen vyprášil kožich. :mrgreen:
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odpovědět

Zpět na „Vaše auta / Club cars“