První závada - auto cuká

Hyundai Tucson (ne Tuscon) 2. generace 2015 - 2020 (TLE)

Moderátor: Moderátoři

slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od slabostka »

úplne najobyčajnejšie sviečky vydržia 30 000km, platina, iridium násobne viac...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Boryš
****
Příspěvky: 1131
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od Boryš »

Intervaly údržby máš v návodu... U svíček by se myslím měly řešit km a ne doba.
chammeleonnn
*
Příspěvky: 11
Registrován: 24 srp 2020, 16:20

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od chammeleonnn »

Víc mi v servise neřekli a pochybuju, že by se sami od sebe zabývali proč ta svíčka odešla. Pro ně prostě vadná svíčka a hotovo. To jsem ještě ujel pár km a rozsvítil se nízký tlak pneu pravá přední 2,3 přičemž levá přední 2,2 levá zadní 2,3 a pravá zadní 2,2.
Hyundai Tucson, r.v. 2020, 1.6 T-GDi, DCT, Packet Technology, Polar White
Uživatelský avatar
Jondre
**
Příspěvky: 118
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od Jondre »

Svíčky můžeš měnit kdy chceš, někteří "sportovci" ti napíší i co 20 000 km, ale bežně se u benzíňáků mění po 60 000.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od slabostka »

ono obyčajná sviečka stojí 3-4E, platina-iridium cez 10E, takže meniť to každých 20 000km je plytvanie
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od idam.i »

Každých 20.000 je skoro,no to čo predpisuje :hyu: je iný blud.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od motorol »

Je zajimave, ze u obyc svicek predepisi 60 tis km a u iridium 160 tis km a většina lidi to bere jako bernou minci. Pokud jde o olej, tak kazdej ví, ze nejpozději měnit na poloviční najezd a podobne je to u vzduchového filtru. Cim to, když obyc svice stoji 50-80 Kč/ks, tj je to daleko levnejsi než ten olej, ale je to plýtvání?

Jinak, ze odejde dříve se stát může a nic špatného bych v tom nehledal.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od slabostka »

meniť sviečku v polovičke intervalu je blbosť. U oleja to môže byť vhodné. Filter vzduchu - tak asi snáď podľa čistoty vzduchu kde sa jazdí. V železiarnach je iná kvalita vzduchu ako v Tatrách.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od motorol »

Ale podstata je stejná: pokud výrobce napíše, ze svíčka vydrzi milion km. Tak všichni řeknou fajn a max budou naštvaní, když po 500 tis km odejdou. Pokud někdo napíše, ze olej vydrzi 40 tis km, tak se najde spousta expertu, kteří ví, ze to je moc. V cem je tedy rozdíl?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od slabostka »

v povahe súčiastky. Vyčerpanie oleja je podstatne závislejšie od spôsobu prevádzky. Čiže je všeobecne známe že 15 000km je vrchol pri ideálnych podmienkach ktoré skoro nikto nesplní, 10 000km je taká zlatá hodnota, u istých druhov užitia auta je to 7500km. V Rusku napr. autíčkari počítajú motohodiny čo je naozaj presnejší údaj pretože motor môže bežať 100 motohodín a neprejde nič ale olej sa vyčerpáva.
No a sviečky vydržia tie km, ale naozaj ak sa vymenia o chlp skôr iste sa polepší zapaľovaniu ako celku - cievkam, ukáže sa to na spotrebe, emisný systém... ale skracovať to o polovicu je podľa mna blbosť.
Neviem aké máte vy intervaly - na hybride mám 90 000km a overené vydržia to platinové s prehľadom, Vitara 60 000km rovnako bez problémov ale mením pri 50 000km..... Za mna výmena kúsok skôr ale s rozumom.
Ale bavíme sa o stave že motor je OK, nieže dymí jak cigánska piecka... a berie 1l oleja na 1000km
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od Mexican »

z vlastnej skusenosti by som sa drzal 40-50 000km max u sviecok. Vymena sviecok je otazka par minut, jedneho kluca (resp predlzenia u nejakej normalnej gola sady, napr z obchodu s potravinam :D . Date si k tomu jedneho lahvaca. Pozor na utahovaci moment

u novych aut v zaruke by som sa skutocne drzal tych 50 000km. A skutocne pri pravidelnych servisnych prehliadkach s technikom diskutovat. Nechapem ludi, ktori tam prijdu, posadia sa technik nieco naklepe do compu a baba mu to bez mihnutia brvy podpise. Vzdy ked idem na servisnu prehliadku, viem co budem chciet menit ja sam je to otazka 5 minutovej pripravy vecer pred servisom

to ze sviecka nevydrzi sa stat moze. V tomto pripade to skoncilo este dobre, sviecka sa mohla pokojne rozpadnut a to by sposobilo vo valci slusnu paseku
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odjinud
***
Příspěvky: 976
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od Odjinud »

Vetsina lidi podle me svicky nikdy nemeni. Jednou jsem mel dobrou naladu a chtel jsem predchozimu autu "doprat" "aby to lepe jelo", tak jsem se ptal na svicky a kabely k nim - pry se nemeni. Btw tlumice pry taky ne, olej v prevodovce taky ne... tak nevim.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od slabostka »

tak to neviem posúdiť..... sviečky sú v servisnom pláne na rozdiel od prevodového oleja....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od Mexican »

prevodovy olej u manualnej prevodovky fakt vydrzi - ja som ho menil v 120 000km, teraz mam 370 000km (takze matika je jasna a de-facto potvrdzuje zivotnost auta ktoru casto vyrobcovia uvadzaju okolo stvrt miliona km

neverim, ze auto ktore ma napr 100 000km na jednych svieckach funnguje, tie sviecky by sa museli extremne podarit vo fabrike
tlmice sa relativne lahko testuju. Bud zacnu rosit olej alebo proste netlmia spravne a poztat to pri prejazdoch nerovnosti. Na cestach v okoli Brna by som si nedovolil tvrdit, ze origo tlmice vydrzia viac nez 150 000km a je jedno za aky cas to najazdi. Zene teraz odpadla prachovka u fabky ktora ma len 115 000km ale je to rv 2003. Proste gumene dorazy su napadrt vekom, nie kilomentrami. Ulozenia budu v rovnakom stadiu smrti. Podvozkove diely budu odchadzat rozne, pretoze cesty a vyuzitie auta je rozne. Mal som obdobie, ked som na podvozok nesiahol 100 000km a pri stavbe baraku a drncani sa s vlekom po lomoch a katastrofalnych cestach v okoli brna mam pocit, ze pod auto leziem snad kazdych 30 000km

ale to uz sme trochu mimo temu cukania u noveho Tucsonu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1802
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: První závada - auto cuká

Příspěvek od Maras »

Musím oponovat. Já měl Hondu Jazz a svíčky jsem menil ve 100k podle intervalu výrobce a byly v pohodě. Na tom autě, když už mělo 139 k bylo vše původní, kromě brzd.Vsechny silentbloky, tlumiče atd původní a vse drželo. Kamarád má od novoty Civic 9 a najeto 170k rok výroby 2012 a opět vše původní.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „Tucson II“