start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: start&stop i30
"Já nevím, školy nemám, jsem jen prostý člověk..." nejsem samozřejmě ani germánský fyzik, ani ten druhý vědec, ale já to zapojuji zrovna takto (resp. mám takto připojený stálý kabel). Tu chytrou krabičku to takto bere v potaz. Lepší způsob mě nenapadá.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Reklama
Re: start&stop i30
Chci se zeptat. Už budu brzo majitelem i30 N line. Ale k věci. Start stop funguje ve všech režimech, nebo ve sportu se motor nevypíná? Děkuji za odpověď
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: start&stop i30
Ve všech režimech a v ECO nejde vypnout!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: start&stop i30
Reaguju teď na jiné vlákno, ale nechci to tam zaplevelit off-topicem. Stop-start se už používá řadu let a za celou tu dobu se říká, jak škodí. To nijak nezpochybňuji. Autobaterii ale prý nevadí. Jako hlavní nevýhoda se uvádí, že způsobuje nedokonalé promazávání motoru a tím pádem zvýšené tření v ložiskách klikové hřídele. Věřím, že tomu tak může být. Ale řešila se už skutečně někdy závada motoru, u které by se dalo jasně říct, že ji způsobil stop-start? Já jsem o tom aspoň nikdy neslyšel. Tím stop-start nijak nehájím, jen mě zajímají reálně prokazatelné dopady toho systému, nejen teorie.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: start&stop i30
Ono motor má vo všeobecnosti životnosť tak cca 250 000 - 450 000 km a máloktoré auto so start-stopom má takýto nájazd. Tiež je ťažké určiť príčínu opotrebenia jedného či druhého dielu v auta - všetko prispieva k opotrebeniu, ťažko povedať čo akou mierou... ak jazdí jeden vodič na primeraných otáčkach a má zapnutý start stop a druhý veľmi podtáča, ten druhý bude mať väčšiu únavu dielov. Možno jeden z nich používal horší olej, možno nemenil pravidelne, možno jeden jazdil kratšie trasy, možno vytáčal za studena... Start stop prispieva k opotrebeniu, ale prečo by automobilky ktoré to tam dávať musia a snažia sa to prezentovať pre zákazníka čo si za to priplatí ako úžasnú vec platili milióny za štúdiu ako presne vplýva na motor dlhodobo, ak predpokladajú že to bude negatívne a o to ťažšie to budú obhajovať pred zákazníkom? Inak batérii to samozrejme škodí, len tým novým zďaleka nie tak ako tým starým. A najviac to škodí podľa mňa zahriatemu turbu a tiež je to nepriateľ komfortu v aute keď 1 či dve minúty stojí auto cez leto kým prejde vlak bez klimatizácie...
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: start&stop i30
Buďme vůbec rádi, že je možnost to alespoň vypnout.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: start&stop i30
Já bych právě očekával studii typu tenhle vzorek aut jezdil se stop-startem a tenhle bez, v tomto vzorku se po určité době projevily takové závady a stupeň opotřebení a v tomto ne. Pak by se z toho třeba dalo staticky něco vyvodit. Ale nikde jsem takovou studii nenašel. Samozřejmě máš úplnou pravdu v tom, že celkové opotřebení motoru závisí na mnoha faktorech a vliv samotného stop-startu se asi dá jen těžko samostatně posoudit. Mám však stále více dojem, že v současných autech sice může stop-start nějaké opotřebení navíc působit, pokud je však o motor jinak dobře pečováno, tj. je včas a pravidelně měněn olej, motor se nepodtáčí a netrápí za studena, je možná opotřebení způsobené stop-startem tak malé, že se ani v době životnosti auta nestačí projevit. Ale je to také jen předpoklad, chybí mi prostě data, o které by se nějaké závěry mohly opřít. Že je ale stop-start přinejmenším otravný, to je fakt bez ohledu na to, jak moc reálně vlastně škodí.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: start&stop i30
Nevím k čemu by taková studie člověku byla. Všem je jasné, že motor je nejzranitelnější právě při startu (snížení tlaku v mazací soustavě, mazání rotoru turba, namáhání součástek, zvýšení zatížení elektrické sítě vozidla). Když pominu tyhle nevýhody opotřebování motoru, elektrické sítě a díky tomu potřeby náročnějších a dražších materiálů a technologií mazání, tak má Start&Stop samé uživatelské nevýhody:
- Zdržování ostatních při rozjezdu na světlech, tedy snížení plynulosti provozu
- Nefunkčnost klimatizace
- Možné nebezpečné vypnutí motoru na frekventované křižovatce, kde je potřeba rychle reagovat při najíždění z vedlejší silnice.
... takže já opravdu takovou studii nepotřebuju, abych věděl, že systém start&stop je mi k h...
- Zdržování ostatních při rozjezdu na světlech, tedy snížení plynulosti provozu
- Nefunkčnost klimatizace
- Možné nebezpečné vypnutí motoru na frekventované křižovatce, kde je potřeba rychle reagovat při najíždění z vedlejší silnice.
... takže já opravdu takovou studii nepotřebuju, abych věděl, že systém start&stop je mi k h...
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20286
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: start&stop i30
U Tucsona TLE, při vypnutí motoru přes start/stop, klima i topení normálně běží. Jestliže hrozí vybití baterie, motor se nastartuje bez toho, aby bylo nutné šlápnout na spojku.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: start&stop i30
motoru to určitě neprospívá, ale pro častou aktivaci SS je nutná jízda ve městě a tedy obecně menší nájezd. V tomto režimu častých studených startů asi málokdo bude reklamovat, že motor vydržel jen 200kkm. Ono to bude i postupné, nejdříve začne více žrát olej, ... a tak se vlastník plíživě smíří s tím, že bude muset koupit něco jiného.
Daleko rychleji devastující účinek má SS na turbo v režimu, kdy např. po DE dálnici jedu "plnej knedlík" a pak sjedu k pumpě a SS mi hned vypne motor. To se téměř s jistotou zapeče olej na hřídeli turba a je jen otázka zda se zase časem rozpustí nebo ne. Zničených turbín nebo protékající olej není řídký jev.
Daleko rychleji devastující účinek má SS na turbo v režimu, kdy např. po DE dálnici jedu "plnej knedlík" a pak sjedu k pumpě a SS mi hned vypne motor. To se téměř s jistotou zapeče olej na hřídeli turba a je jen otázka zda se zase časem rozpustí nebo ne. Zničených turbín nebo protékající olej není řídký jev.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Dobrý den. Snad brzy budu mít svou i30ku a už jsem objednal za cca 3 tisíce od prodejce hyundai deaktivaci start/stopu hned jak auto přijde. Jen se chci zeptat je tu někdo kdo si tuto funkci nechal také v servisu hyundai deaktivovat a v čem to spočívá? Děkuji za odpovědi.
Hyundai i30 N Line HB 1.5 T-GDI, MT, Shadow gray (Stále čekatel, vůz objednán 27.5.21)
Re: start&stop i30
@Aifell76 - to kupuješ ako originál príslušenstvo od predajcu?
Ja som takyto mudul aj s funkciou auto-hold našiel v Hyundai cenniku vid nové vlakno
Ja som takyto mudul aj s funkciou auto-hold našiel v Hyundai cenniku vid nové vlakno
Hyundai i30 Combi, 1,5 GDI, DSG, Style, Engine Red
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
Re: start&stop i30
Jejda nového vlákna jsem si nevšiml. Klidně smažu. Ano kupuji to od prodejce za cca 3 tísice i s prací a zajímá mě jestli už s tím má někdo tady zkušenosti.
Hyundai i30 N Line HB 1.5 T-GDI, MT, Shadow gray (Stále čekatel, vůz objednán 27.5.21)
Re: start&stop i30
Toto mi odpísali z HMC info emailu:
Modul funguje tak, že v podstatě jen převrací funkci příslušného tlačítka pro vypnutí systému start/stop (resp. Auto hold).
To znamená, že místo vypnutí jej zapíná a místo zapnutí jej vypíná. Tlačítko, které je ve vozidle tedy funguje dál, akorát obráceně.
Takže když řidič nastartuje, systém Start/Stop bude neaktivní a systém Auto hold bude aktivní. Když se řidič rozhodne systém
použít, tak si jen stiskne tlačítko a systém bude opět aktivní. Modul lze zapojit pouze jeden ze systémů, nebo na oba dle přání.
Navíc určitou kombinací stisknutí tlačítka lze systém deaktivovat (jako by modul v autě nebyl). Modul neodporuje legislativě,
protože v podstatě jen mačká tlačítko, jako by to dělal řidič.
Modul funguje tak, že v podstatě jen převrací funkci příslušného tlačítka pro vypnutí systému start/stop (resp. Auto hold).
To znamená, že místo vypnutí jej zapíná a místo zapnutí jej vypíná. Tlačítko, které je ve vozidle tedy funguje dál, akorát obráceně.
Takže když řidič nastartuje, systém Start/Stop bude neaktivní a systém Auto hold bude aktivní. Když se řidič rozhodne systém
použít, tak si jen stiskne tlačítko a systém bude opět aktivní. Modul lze zapojit pouze jeden ze systémů, nebo na oba dle přání.
Navíc určitou kombinací stisknutí tlačítka lze systém deaktivovat (jako by modul v autě nebyl). Modul neodporuje legislativě,
protože v podstatě jen mačká tlačítko, jako by to dělal řidič.
Hyundai i30 Combi, 1,5 GDI, DSG, Style, Engine Red
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
Re: start&stop i30
Prakticky rovnaké príslušenstvo má aj KIA a tam to funguje úplne bez problémov.
Len tá cena bola asi dvojnásobná
Ale dobre vedieť, myslel som, že to Hyundai neponúka. Za tie prachy si to tam nechám dorobiť.
Ešte keby to štartovalo rovno v Sport
Len tá cena bola asi dvojnásobná
Ale dobre vedieť, myslel som, že to Hyundai neponúka. Za tie prachy si to tam nechám dorobiť.
Ešte keby to štartovalo rovno v Sport
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)