Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
je to tak že v dnešnej dobe je často potenciál motora zabitý dlhými prevodmi. Ak je tak ako popisuje vyššie bude to motor ktorý nepotrebuje vytáčať, ide skôr "dízlovo" od spodu čo pre poskakovanie v meste nemusí byť zlé....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
když to tak čtu tak mi připadá že mnoho lidí zapomělo jak se jezdí s atmo benzín motorem. je to několik let dozadu a motory 1.4 a 1.6 16v se vychvalovaly jako ostré motory pro hot-hatch(stilo,brava,clio atd), jakek to má odpich , ve vyšších otačkách to jede jako pila apod.
jelikož mám 1.4 najeto cca 30000km tak nemám problém jet plynulou jízdu 140-150 km/h , ano otáčky jsou okolo 4500 , to samý jsem zkusil s půjčenou 1.5 bez problému až ten zvuk kolem 130km/h stačí jet víc 135 a stejná pohoda jako s 1.4.
jelikož mám 1.4 najeto cca 30000km tak nemám problém jet plynulou jízdu 140-150 km/h , ano otáčky jsou okolo 4500 , to samý jsem zkusil s půjčenou 1.5 bez problému až ten zvuk kolem 130km/h stačí jet víc 135 a stejná pohoda jako s 1.4.
Re: Motor 1.5DPi
Jasne, technológia a doba sa posúva a ľudia často zabúdajú že na atmosféru treba otáčky... ale pri tomto motore si skôr myslím že na to kde je ten pes zakopaný prišiel Vaculík. Niekto tvrdí že je to veľmi dobrý a primerane živý motor, niekto že je dosť lenivý (čakali viac aj keď je to atmosféra). Ako je možné že je toľko rozporuplných názorov užívateľov na jeden a ten istý motor? Nebude to náhodou štýlom jazdy? V tom videu Vaculík vravel že klapka je otvorená na plno pri stlačení pedálu na cca 33 % a pri stlačení pedálu na cca 70 % a viac si auto začne sýtiť. (ak si to dobre pamätám) Ak je pri pedáli stlačenom na 1/3 klapka otvorená na plno rovnako ako pri stlačení na 2/3 tak šofér čo chce vyšší výkon a pridáva plyn postupne od 0/3 do 3/3 tak má samozrejme pocit (a správne) že auto už od 1/3 viac nereaguje, už je bez dychu. A má pravdu, lebo auto má klapku otvorenú rovnako a nič sa nedeje. Až keď stlačí viac ako 2/3 tak si začne sýtiť a pridávať viac, ale kým sa tam dostane na tú poslednú tretinku, má pocit že auto dáva čo môže a viac nevládze... Keď na to niekto dupne na plno od začiatku tak mu tá auto dá viac lebo tú druhú tretinku preskočí, kdežto keď niekto pridáva trošku plynulejšie tak zažíva frustráciu kým pomaličky presúva plynový pedál cez tú druhú tretinu, kde sa vlastne nič nedeje. A veľa ľudí z princípu ten plyn na podlahu proste nedajú a keď vidia že stlačili viac ako na polku a auto sa správa stále rovnako, nechajú to tak.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Motor 1.5DPi
Jasnačka je to úhel pohledu, někteří tvrdí, že s tím člověk předjede maximálně traktor, jiný jak v pohodě vše. Já jsem na atmo zvyklej. Takže pokud to nebude línější než to co mám, neměl by být problém . Haha 1.4 16v jojo úplná pila, hlavně do kopce .
Každopádně k mému dotazu, kde jsem tu tak pročítal dojmy čerstvého motoru.
Možná mi to zodpověděla tato stránka:
https://www.automobile-catalog.com/perf ... 0_1_5.html
Defakto oni mají test akcelerace o sekundu lepší než je na papíru, a ta hodnota už odpovídá 80kw. Dost možné to "zajíždění" jak tu bylo hodněkrát rozebráno.
Foxy: Je to tak: 30-40% pedál je plný kotel, kick-down už jen obohacuje. To bude asi kapku nezvyk. Na tu lineárnost jsem zvyklej u astry, nešlapu na to jako na tlačítko .
Každopádně k mému dotazu, kde jsem tu tak pročítal dojmy čerstvého motoru.
Možná mi to zodpověděla tato stránka:
https://www.automobile-catalog.com/perf ... 0_1_5.html
Defakto oni mají test akcelerace o sekundu lepší než je na papíru, a ta hodnota už odpovídá 80kw. Dost možné to "zajíždění" jak tu bylo hodněkrát rozebráno.
Foxy: Je to tak: 30-40% pedál je plný kotel, kick-down už jen obohacuje. To bude asi kapku nezvyk. Na tu lineárnost jsem zvyklej u astry, nešlapu na to jako na tlačítko .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Neplést si jabka s hruškama. Plný plyn znamená maximální otevření škrtící klapky a tedy maximální výkon při daných otáčkách. To také znamená maximální účinnost motoru. Bohužel u atmo výkon s otáčkami stoupá výrazně pomaleji než u turba, takže proto se říká, že je třeba výkon z motoru dolovat. Ale to je jeho přirozená vlastnost.
Čím dříve se klapka otevře naplno, tím dříve běží motor při maximální účinnosti a tedy i spotřeby. Výhodou atmo je lepší kontrola výkonu na kolech. U turba skoro vždy dojde ke škubání při rozjezdu, za což vám pneu určitě nepodekuji. Krom toho ve městě se s turbem moc dobře nejede, protože kvůli nadbytku výkonu se těžko udržuje malá rychlost. Jak se s turbobenzinovym tříválcem dostanete cca pod 2000 ot, tak motor docela protestuje. S 1.5 DPI si můžete jet po městě na 5 nebo i 6 a jen lechtat plynový pedál. A když potřebuju víc akcelerovat, tak tam kopnu nižší kvalty a je to. U turbobenzinovych tříválců je bohužel mylná představa, že jen stačí šlápnout na plyn. Pokud je motor v otáčkách, tak ano, ale snažit se zrychlovat třeba s 1500 nebo i 1800 otáček je pro motor utrpení, přestože graf točivého momentu říká, že to je ok. Jenže ty vibrace a surový zvuk podtoceneho tříválce nevěsti nic dobrého. U čtyřválce je to v pohodě, jenže těch už moc není.
Čím dříve se klapka otevře naplno, tím dříve běží motor při maximální účinnosti a tedy i spotřeby. Výhodou atmo je lepší kontrola výkonu na kolech. U turba skoro vždy dojde ke škubání při rozjezdu, za což vám pneu určitě nepodekuji. Krom toho ve městě se s turbem moc dobře nejede, protože kvůli nadbytku výkonu se těžko udržuje malá rychlost. Jak se s turbobenzinovym tříválcem dostanete cca pod 2000 ot, tak motor docela protestuje. S 1.5 DPI si můžete jet po městě na 5 nebo i 6 a jen lechtat plynový pedál. A když potřebuju víc akcelerovat, tak tam kopnu nižší kvalty a je to. U turbobenzinovych tříválců je bohužel mylná představa, že jen stačí šlápnout na plyn. Pokud je motor v otáčkách, tak ano, ale snažit se zrychlovat třeba s 1500 nebo i 1800 otáček je pro motor utrpení, přestože graf točivého momentu říká, že to je ok. Jenže ty vibrace a surový zvuk podtoceneho tříválce nevěsti nic dobrého. U čtyřválce je to v pohodě, jenže těch už moc není.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Souhlasím s popisy charakteristik turbo a atmo motorů, jen si troufám tvrdit, že křivka kroutícího momentu nebude u turbomotoru ukazovat, že zrychlování z 1500 otáček bude OK. V takových otáčkách má turbo půlnoc a ten "atmosférický" tříválcový litr mnoho výkonu ani krouťáku neposkytne.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Re: Motor 1.5DPi
mám delší zkušenost s atmo benzínem a teď i turbo benzinem. Hodně jezdím v Praze a žádné problémy jsem ani s jedním neměl a to kolony znám docela dobře. Ani atmo ani turbo nemá cenu týrat pod 1500 otáček. Výhoda turba je že za 2000 otáčkami je výrazně více cítit výkon (krouťák). Oba jsou do města vhodný. Kdybych si teď měl volit (bez ohledu na cenu) tak bych vybral turbo, je s ním více legrace. Jasně 3-válec pod 2000 duní, s tím se nedá nic dělat, to je nevyvážeností 3 pístů.
K tématu : pocit že 1.5DPi nezrychluje při okreskových rychlostech je dán tím že v 1/3 plynu je zcela otevřená klapka a zbylé 2/3 plynu už není z čeho brát. Problém není v motoru, ale v subjektivních pocitech řidiče : pokud ten motor ve městě tak krásně zrychluje tak se zdá že je výkonnější než má napsáno v papírech, ale při zrychlování za městem se těch 81kW už neokecá. Prostě se smiřte s tím, že jezdíte s 81kW a nesnažte si namlouvat že to je trhač asfaltu, je to motor na pohodu, prostě klídek.
K tématu : pocit že 1.5DPi nezrychluje při okreskových rychlostech je dán tím že v 1/3 plynu je zcela otevřená klapka a zbylé 2/3 plynu už není z čeho brát. Problém není v motoru, ale v subjektivních pocitech řidiče : pokud ten motor ve městě tak krásně zrychluje tak se zdá že je výkonnější než má napsáno v papírech, ale při zrychlování za městem se těch 81kW už neokecá. Prostě se smiřte s tím, že jezdíte s 81kW a nesnažte si namlouvat že to je trhač asfaltu, je to motor na pohodu, prostě klídek.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Motor 1.5DPi
Však ano, klapka se nám otevře na plno už při 1/3 sešlápnuté dráze plynu. Je to fajn, jen pak už se dál v té draze nic nového neděje (máme otevřeno) . Pokud to tedy chápu z těch všech informací správně. Balanc s plynem je tedy zásadní spíš jen v první půlce jeho dráhy.
Já bych se tříválečku vůbec nezastával, motor má přeci 4 dobý takt, 3 válec je proti přírodě, takhle to matka příroda nechtěla .
Navíc jsem to zkoušel, jak tam není těch 2000ot, turbo se nezapne a auto se ani nehne, protože bez toho turba je ten litr úplně v háji.
Ono ale i tu atmosféru mi je líto nechávat pod 2000.
Jinak co jsem to tak dostudovával, tak syrový motor by asi tu akceleraci měl mít někde u 13-14s, po správném zajetí 11-12. To je dle mě ten efekt o kterém tu všichni píšou. Ale vím prd, na auto ještě pár měsíců budu čekat . Prostuduju si ten manual, jak jste tu psali, je to čtení na půl roku, měli by to dávat při objednávce, doba čtení by odpovídala pak tomu dnešnímu covid čekání .
Já bych se tříválečku vůbec nezastával, motor má přeci 4 dobý takt, 3 válec je proti přírodě, takhle to matka příroda nechtěla .
Navíc jsem to zkoušel, jak tam není těch 2000ot, turbo se nezapne a auto se ani nehne, protože bez toho turba je ten litr úplně v háji.
Ono ale i tu atmosféru mi je líto nechávat pod 2000.
Jinak co jsem to tak dostudovával, tak syrový motor by asi tu akceleraci měl mít někde u 13-14s, po správném zajetí 11-12. To je dle mě ten efekt o kterém tu všichni píšou. Ale vím prd, na auto ještě pár měsíců budu čekat . Prostuduju si ten manual, jak jste tu psali, je to čtení na půl roku, měli by to dávat při objednávce, doba čtení by odpovídala pak tomu dnešnímu covid čekání .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Tohle všechno se tu probírá už snad podesáté Srovnávat atmosféru a turbomotor moc dobře nejde. A gor stejny obsahy! Takže nechápu, proč to pořád dokola řešíte? Každý motor má jiné plusy. A má je i naše 1.5 DPI. A právě proto je máme!!
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
@Cecil67 ... Takže nechápu, proč to pořád dokola řešíte? ...
Asi proto, že má tohle vlákno 108 stran a nikdo to nebude číst celé od začátku až do konce a řeší jen několik posledních aktuálních stran.
Asi proto, že má tohle vlákno 108 stran a nikdo to nebude číst celé od začátku až do konce a řeší jen několik posledních aktuálních stran.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
Akcelerace z 0 na100 je docela nic neříkající údaj. Kolik z nás asi takhle jezdí na plný kotel z místa na kilo? Daleko důležitější je schopnost motoru zrychlovat v určité, běžně používané rychlosti na vyšší rychlost v co nejkratším čase. A tady to má 1.5 na atmo motor docela slušné. Typicky z 50 na 100 při předjíždění a spodrazenim na 2, nebo alespoň 3 rychlostní stupeň. Srovnávat musíme s jinými atmo motory o podobné kubatuře.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20288
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Maras má pravdu. Pružnost motoru je to co by vás mělo zajímat, pánové. To za prvé. Za druhé - auto se zdá líné, protože motor je skvěle odhlučněný. A za třetí - záleží na zajetí motoru, stylu jízdy, palivu, četnosti výměn fitrů, oleje.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek