start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: start&stop i30
Spíše slušnost a ohleduplnost.
Když vím, ze budu stát cca 5 minut či déle, je běžící motor opak ekologického terorismu.
Bez ohledu na typ motoru.
*
Je zvláštní, že řidiči nafťáků to mají tak nějak v krvi, klidně budou blafat i hodinu
Když vím, ze budu stát cca 5 minut či déle, je běžící motor opak ekologického terorismu.
Bez ohledu na typ motoru.
*
Je zvláštní, že řidiči nafťáků to mají tak nějak v krvi, klidně budou blafat i hodinu
- Reklama
Re: start&stop i30
Poslední příspěvky nejsou o častých startech s 10 vteřinami mezi vypnutím a startem - v tom asi většina není ve sporu, ale o tom nechat motor běžet delší dobu.
Re: start&stop i30
Každý ať dělá co uzná za vhodné. Já zastávám názor, že motoru a baterce škodí více vypnutí a znovuzapnutí motoru než 5 minutový volnoběh a vzhledem k nízkým emisím, které auto produkuje na volnoběhu budu preferovat životnost auta před okamžitou chvilkovou ekologií. V konečném součtu se podle mne budu chovat ekologičtěji, protože auto mi déle vydrží a nebudu zatěžovat prostředí výrobou dílů nutných pro časnější servis opotřebovanějšími díly díky vypnutí a zapnutí motoru (např baterka) nebo výrobou nového auta, které bych si musel v budoucnu koupit dříve než méně opotřebované auto.
Nicméně je to opravdu každého věc jak se zachová a z které strany se na to dívá. Je to jak z vratnými skleněnými lahvemi. Na první pohled se zdají ekologické, ale když se spočítá jejich celý životní cyklus včetně energie výroby, to, že náklaďák uveze míň, protože obaly víc váží, takže musí jet vícekrát a tudíž exhalacemi více zatíží životní prostředí. A také je třeba započítat chemikálie, které se používají na vymývání lahví, tak pokud jsou PET lahve důsledně recyklovány, tak vycházejí jednoznačně ekologičtěji než sklo.
Nicméně je to opravdu každého věc jak se zachová a z které strany se na to dívá. Je to jak z vratnými skleněnými lahvemi. Na první pohled se zdají ekologické, ale když se spočítá jejich celý životní cyklus včetně energie výroby, to, že náklaďák uveze míň, protože obaly víc váží, takže musí jet vícekrát a tudíž exhalacemi více zatíží životní prostředí. A také je třeba započítat chemikálie, které se používají na vymývání lahví, tak pokud jsou PET lahve důsledně recyklovány, tak vycházejí jednoznačně ekologičtěji než sklo.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: start&stop i30
Víc jak 1 minutový volnobeh je za mě zbytečnost, ani promrzly motor netrapim volnobehem zbytečně dlouho. Navíc jsem četl, ze na volnobeh nemusí být motor adekvátně promazavan, tedy to má negativní dopad na životnost (neplatí urcite paušálně pro všechny motory), tuhle myšlenku jsem dokonce snad slyšel od Vaculíka. Navíc Na baterku a její životnost má mnohem horší vliv inteligentní dobíjení než časté starty.
Re: start&stop i30
Polemizujte, dohadujte se, dělejte jak Vám velí Vaše svědomí, ale taky občas uvažujte a něco si o tom přečtěte i z nezávislých zdrojů... A neřekl bych, že o tom nic neví - ty zdroje
Jinak je to na vůli a rozumu každého SOUDRUHA
Dokonce už to tady někde na fóru je...
https://dfens-cz.com/start-stop/
A můj komentář?
Jinak je to na vůli a rozumu každého SOUDRUHA
Dokonce už to tady někde na fóru je...
https://dfens-cz.com/start-stop/
A můj komentář?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: start&stop i30
dovolím si to shrnout :
- S/S systém motoru asi neprospívá, ale reálně běžný uživatel s tím nebude mít problém
- inteligentní dobíjení zkracuje životnost aku, ale když se smíříte s tím, že aku vyměníte každé 4 roky tak nemusíte nic řešit
- demokracie = neměli bychom být bezohlední a netýrat sousedy smradem z volnoběhu (velmi závisí diesel/benzin, starý/nový, teplý/studený, GPF, ...)
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: start&stop i30
BORYŠ "Každý ať dělá co uzná za vhodné..." nemám rád, když někdo demagogicky v úplně jiných souvislostech, než autor zamýšlel a podrobněji vysvětlil, cituje část textu a dá ho do úplně jiných svých souvislostí i s jeho jménem. Není to fér.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: start&stop i30
ja sa priznavam, ze D4FA v Accentovi (Diesel, emisie bez problemov a bez znamosti - poctivo, aditivovane VIF) ked ho nastartujem, tak pri nakladani do kufru to nie je nijak prijemny pach. Dokonca je to celkom na poblitie.
Dodnes nechapem, ze nie su vsetkky krizovatky oznacene odpoctom. Podobne aj semafory pri stavebnych pracach. Ked vidim aj so zohriatym motorom viac nez 1 minutu, vypinam. U studenoeho sa mi to nastastie nedeje u pravidelnosti by som bol asi u tej minuty na vazkach. U dvoch by som vypol aj ten studeny diesel
u moderneho benzinu s DPF fakt moc necitit, co ale samozrejme nedava dovod k tomu aby to bezalo ked nemusi. ide len o to byt ohladuplny k okoliu
podobne sa mozme bavit o prudeni stani na semaforoch vecer/za tmy na brzde vypalujuc vodicovi vzadu bulvy.
Nas sused je ukazkovy sebecentricky posuk (tymto ho zdravim) a na predlzenie brka a ukazku svojich obchodnych uspechov ma X7. Casto ju nakopne a este minutu, dve stoji. Potom ful gas ulicou, prevodovka tam kope kvalty a za 70m v obytnej zone ma na tacho snad 70km/h, brzdi do zakruty a znovu full gas. Nejake naznacenie je mu cudzie. Aj ked som mu povedal, ze podobny pristup by si mohol odpustit a teraz je in skor byt eko, mat hybrid a odist tak aby clovek nerusil okolie tak na mna pozeral ako na Majku z Gurunu. Proste toto ho na vyskokej skole zivota neucili
Dodnes nechapem, ze nie su vsetkky krizovatky oznacene odpoctom. Podobne aj semafory pri stavebnych pracach. Ked vidim aj so zohriatym motorom viac nez 1 minutu, vypinam. U studenoeho sa mi to nastastie nedeje u pravidelnosti by som bol asi u tej minuty na vazkach. U dvoch by som vypol aj ten studeny diesel
u moderneho benzinu s DPF fakt moc necitit, co ale samozrejme nedava dovod k tomu aby to bezalo ked nemusi. ide len o to byt ohladuplny k okoliu
podobne sa mozme bavit o prudeni stani na semaforoch vecer/za tmy na brzde vypalujuc vodicovi vzadu bulvy.
Nas sused je ukazkovy sebecentricky posuk (tymto ho zdravim) a na predlzenie brka a ukazku svojich obchodnych uspechov ma X7. Casto ju nakopne a este minutu, dve stoji. Potom ful gas ulicou, prevodovka tam kope kvalty a za 70m v obytnej zone ma na tacho snad 70km/h, brzdi do zakruty a znovu full gas. Nejake naznacenie je mu cudzie. Aj ked som mu povedal, ze podobny pristup by si mohol odpustit a teraz je in skor byt eko, mat hybrid a odist tak aby clovek nerusil okolie tak na mna pozeral ako na Majku z Gurunu. Proste toto ho na vyskokej skole zivota neucili
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: start&stop i30
Tvůj text je celý o tom že si každý má dělat co se mu chce bez ohledu na druhé. Mně třeba vadí když někde stojí auta a běží na volnoběh. Nemyslím zrovna někde na křižovatce, i když tam kolikrát jde z výfuků něco jiného než čistý kyslík, ale třeba u škol, nebo při vykládání zboží u kšeftů... Nejsou to samé suprekovymoženosti z posledních měsíců, ale kolikrát kouřící blbě seřízené motory staré třeba 15 let. A že by vydávaly zpěv lesa místo vrčení, to také nebude tak pravdivé.
Re: start&stop i30
BORYŠ: Opět pokračuješ ve svých demagogických tirádách a na mé jedné větě, kterou jsi vtrhl z kontextu a dal do souvislostí se svým nechutným "na ostatní sere pes" a dáváš to do souvislostí s nějakým nesmyslným chováním automobilistů někde u škol nebo při vykládání zboží a ještě se starými kouřícími auty.
Svoje názory si piš samozřejmě jaké chceš, ale nedávej je do souvislostí s něčím jiným příspěvkem, který byl úplně, ale úplně o něčem jiném a navíc byl ekologicky zaměřený. Pokud je někdo aspoň trošku inteligentní, tak uzná, že to moje "Každý ať dělá co uzná za vhodné ..." se týkalo jen a jen toho, co jsem já napsal ve svém příspěvku:
- nepsal jsem o kouřících a hlučných autech u škol
- nepsal jsem o kouřících a hlučných autech při vykládání zboží
- nepsal jsem o starých neseřízených o kouřících a hlučných autech
Psal jsem pouze o 5minutovém stání na přejezdu s mou novou i30 1,5 DPI a dokonce jsem tam psal, že u svého starého dřívějšího auta jsem motor vždycky vypínal.
Tak si mě prosím neber do huby a nevykládej prosím kolem dokola, co jsem tím myslel nebo nemyslel a nespojuj mé názory se situacemi o kterých jsem nepsal a které s mým příspěvkem nemají vůbec nic společného!
Svoje názory si piš samozřejmě jaké chceš, ale nedávej je do souvislostí s něčím jiným příspěvkem, který byl úplně, ale úplně o něčem jiném a navíc byl ekologicky zaměřený. Pokud je někdo aspoň trošku inteligentní, tak uzná, že to moje "Každý ať dělá co uzná za vhodné ..." se týkalo jen a jen toho, co jsem já napsal ve svém příspěvku:
- nepsal jsem o kouřících a hlučných autech u škol
- nepsal jsem o kouřících a hlučných autech při vykládání zboží
- nepsal jsem o starých neseřízených o kouřících a hlučných autech
Psal jsem pouze o 5minutovém stání na přejezdu s mou novou i30 1,5 DPI a dokonce jsem tam psal, že u svého starého dřívějšího auta jsem motor vždycky vypínal.
Tak si mě prosím neber do huby a nevykládej prosím kolem dokola, co jsem tím myslel nebo nemyslel a nespojuj mé názory se situacemi o kterých jsem nepsal a které s mým příspěvkem nemají vůbec nic společného!
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: start&stop i30
Remkren, jsi srandista. Velká část příspěvku z 12 lis 2021, 21:04, na který jsem reagoval je v duchu "egoisté ví nejlíp co je správné, a druzí ať mjim houpnou na špek, budou si dělat co chtějí". Jen jsi to zaobalil, že je každého věc co a jak dělá. Tedy i s fest smrdícím a kouřícím autem z přelomu tisíciletí. Nic o pětiminutovém stání s tvým suprextratechbioeko přibližovadlem. Je humorné tvé přesvědčení že když budeš někde smradit půl hodiny a vrčet, protože šetříš planetu, svůj motor a svou baterii, tak to jiným nesmí vadit.
A to jak jsi napsal že si tě nemám brát do huby je hodné inteligentního diskutéra. Ale já si tě neberu do huby, jen píšu do diskuze, do které mi snad nemůžeš zakázat psát. Ledaže bys byl kamarád moderátorů a ti mi zablokují přístup... No i to může nastat.
A to jak jsi napsal že si tě nemám brát do huby je hodné inteligentního diskutéra. Ale já si tě neberu do huby, jen píšu do diskuze, do které mi snad nemůžeš zakázat psát. Ledaže bys byl kamarád moderátorů a ti mi zablokují přístup... No i to může nastat.
Re: start&stop i30
Proboha
Tady si fakt někdo myslí, že smyslem SS systému bylo a je vypínat motor z důvodu ekologie ???
Systém, který momentálně maximálně kritizují i opravdoví odborníci a konstruktéři motorů
Souhlasím plně s tímto člověkem i když za to schytal kritiku:
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... u-40377965
P.S. I někteří kritici a ekoserové by občas zasloužili ne na zadek, ale přes hubu. Rozum se u normálních lidí nachází v hlavě a ta se tou fackou občas otřepe. I když... těmto lidem by asi prospělo nakopat do řiti- rozum se jim přesunul jinam
A jakou radost mám z tohoto balíčku :
Tady si fakt někdo myslí, že smyslem SS systému bylo a je vypínat motor z důvodu ekologie ???
Systém, který momentálně maximálně kritizují i opravdoví odborníci a konstruktéři motorů
Souhlasím plně s tímto člověkem i když za to schytal kritiku:
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... u-40377965
P.S. I někteří kritici a ekoserové by občas zasloužili ne na zadek, ale přes hubu. Rozum se u normálních lidí nachází v hlavě a ta se tou fackou občas otřepe. I když... těmto lidem by asi prospělo nakopat do řiti- rozum se jim přesunul jinam
A jakou radost mám z tohoto balíčku :
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: start&stop i30
KIA to nemá jedným tlačítkom?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...