Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od slabostka »

počuj s tou strednou triedou si ma pobavil.... stredná trieda je tá ktorú vždy ošklbú ako prvú a jedinú.... a stredná trieda sa vozí v inom ako 15 ročnom aute.... a ak v novom tak nie v stonicu - inak ten stonic je pekné auto ale nie je to vcelku malé?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od idam.i »

Mexican, ver že za panelák v Prahe kúpiš aj dva baráky na vidieku. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican »

idam - ja ti to verim. Sice nechapem tych ludi, pretoze mne moj novy dom11km od Namesti Svobody v Brne fakt vyhovuje. A ked sa zbavim dvoch bytov na prenajom, tak koncim v praci (pocitam do 5 rokov :-) to uz budem mat hotovy projekt obytnej dodavky zacinam teraz na jar 2022 a proste sa staneme nomadmi. Barak bude drzat cashflow prenajmom a bude istotou na dochodok (uz teraz je to 7 ciferne cislo, takze nie, panelak v prahe fakt nie. Je to hlupost a dufam ze ludom to casom dojde ze aj dalej od velkych miest je to super, dokonca vyrazne lepsie

takze - som rad ze si mozem baterku nabit doma, na krytom stani. garaz nepotrebujem, tam mam motorky :-)

slabostka - Stonic je maly. Asi. Je vlastne vacsi ako Accent. Co je moja mierka pre vsetko :-) Manzelka nie je borec, jej velke auto peero nezvacsi. uprimne, nevidim vo "velkych" autach ziadnu vyhodu. Dnes mi volala zena ze o tyzden bude, moc sa tesim :-) legendu Accenta samozrejme nezatieni. Pretoze Accent je skutocne len jeden. PS 374 400km a len druha autobateria. :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Michael30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Michael30 »

chlapi, tak ako to ma byt správne s tým nabíjaním AGM batérií na nových autách s int.nabijaním a SS. Čítam xxx článkov, ale nikde nie je uvedený jednoznační postup. Ktorý z nasledujúcich postupov je správny ?
1. odpojiť batériu (spravidla stačí -) a tak nabiť
2. neodpájať a nabíjačku pripojiť priamo na svorky
3. neodpájať, + pripojiť priamo na batériu, ale záporný kábel zapojiť mimo batériu, niekde na kostru - akýkoľvek šrob, ktorý je dobre prepojený s kostrou.
Mam nabíjačku Bosch C3, podľa návodu postup podľa bodu 2 pripadne 3.
Podľa návodu od auta (i30_2021) mam odpojiť batériu a nabíjať mimo auta, s tým že upozorňujú, že po pripojení budem musieť navštíviť autor.servis kvôli nastaveniu RJ, auto.dotahovanie okien..... Keď som písal priamo do Hyundai do CZ (pravdepodobne Nošovice), tak pán mi odpísal že mam navštíviť aut.servis...a blalbla. V prípade nutnosti ak chcem nabíjať batériu sám, tak mam postupovať podľa manuálu k auta a podľa manuálu nabíjačky. Lenže podľa manuálu od auta mam odpojiť batériu a podľa manuálu k nabíjačke mam postupovať podľa bodu 2. pripadne 3. Takže ako ? Ak bod 3, tak akú to ma logiku keď bude zapojene mínus pol metra od batérie ? Keďže nie je kľuč v zapaľovaní, tak RJ asi nevyhodnotí nič a keby aj, tak v momente nabíjania keď pripojím merák kdekoľvek na plus a mínus, tak všade nameriam hodnotu napätia aké ide z nabíjačky. Ďakujem za vysvetlenie, prajem pekný novy rok a xxx km bez nehody.
i30 1.5DPi
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od dibarbora »

Už roky používam možnosť č. 2 .... keď je použitá seriózna nabíjačka, tak riziko je minimálne a nehrozia žiadne peripetie súvisiace s odpojenou baterkou. Čo sa týka pripájania záporného pólu na karosériu (aby prúd tiekol cez battery sensor)... podľa mňa absolútna zbytočnosť, RJ to vo vypnutom stave určite nesleduje.

Stanovisko výrobcu v rámci príručky ani iné byť nemôže... bezpečnostné predpisy a snaha urobiť auto "idiotensicher" jednoducho nepustí...

Stačí pritom chodiť s otvorenými očami po autosalóne a človek si rýchlo všimne, že autá na showroom-och sú bežne pripojené na nabíjačku spôsobom č.2... a to dlhodobo.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact »

Používám možnost 2, kdybych někde našel nějakou pěknou kostru, klidně bych použil 3. Moderní inteligentní nabíječky (doporučuju CTEK MXS 5.0) s baterkou v autě nemají žádný problém.

Jinak ten bod 3 - zapojení na kostru místo záporného pólu baterie je proto, že při nabíjení může vznikat vodík a ten se vzduchem tvoří u baterky výbušnou směs a teoreticky, když pak ten konektor u baterky zajiskří třeba při odpojení, tak může dojít k výbuchu. Když máš ten záporný pól nabíječky připojený daleko od baterky, tak je menší riziko, že se to stane. Osobně to neřeším, protože nabíjím venku na vzduchu.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

Ja zase odpojim + od baterie , pripojim na něj nabíječku a mínus zapojim na kostru. Mam ctek 5. Pak zapojim plus na baterii a muzu jet :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
EFISO
**
Příspěvky: 428
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od EFISO »

Rozumný dôvod prečo odpájať + od batérie ?
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

Protoze mi to poradili v zastoupeni hyundaie.... :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
EFISO
**
Příspěvky: 428
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od EFISO »

Samozrejme že to musia povedať aby predišli reklamácii ak by zákazník použil amatérsku nabíjačku a poškodil elektroniku auta neodborným spôsobom . U inteligentných nabíjačiek také dačo nemôže nastať . Preto je v manuáloch k zriadeniam každé piate slovo WARNING a DANGERS . Je lepšie ako potom súdiť zo zákazníkom že to nebolo napísane že že to nesmie .Ale zbytočne potom všetko vymažeš z pamäť odpojením akumulátora ale ak ti to poradil v :hyu: tak určite vedia čo je pre zákazníka lepšie :wink: Mňa by ani nenapadlo stále odpájať pri každom dobíjaní a potom nastavovať naspäť čas ,stanice atd.... Všetko naj do 2022 :wink:
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

Tobe a vám všem také vše nej v novém roce. Mimochodem vymaze se pouze aktuální prum.spotreba. Nic vic....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Michael30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2021, 10:02

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Michael30 »

OK, takze pokial doverujem nabijacke, tak budem postupovat podla bodu 2.
Autobaterie som uz niekolko krat nabijal (hlavne v minulom tisicroci) ale AGM este nie, tak mam este jednu otazku pre tych co maju prax s nabijanim AGM. Na nabijacke mam dva rezimy 14,4 - pre starsie typi bat. a 14,7 pre AGM. Je nutne nabijat AGM 14.7 V ? Co sa stane ak budem AGM nabijat len 14,4 V ? Zrejme pri 14,4 ju budem nabijat dlhsie a nabijem na max 90% - co mi vobec nevadi. vdaka
i30 1.5DPi
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od willy50 »

Je to tak jak jsi odpověděl. I když může teoreticky chybět pár procent do 100% nabití je to možná lepší stav, než (byť jen trochu) přebíjet.
*
Mmch nikdy jsem při nabíjení Aku neodpojoval. Nemá to žádný význam.
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od daves »

Ptal jsem se při přebírání auta před vánoci jak nabíjet, kam dát kostru atd, a odpověď byla že pokud mám nabíječku s mikroprocesorem a režimem pro AGM baterie tak klidně přímo v autě a neopojovat ji, a použít ty "plechy" vyvedený od kontaktů baterie.
Mám nabíječku Lidl-B1 s programem pro AGM takže až přijde na dobíjení tak to zkusím v autě.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican »

prave mam napichnutu Powerfix autonabijacku na KII Stonic, bez odpojenia proste nacvakle na konektory, rezim vlocka (AGM). predtym som dobijal Accenta a este predtym rano moto BMW s AGM baterkou. Vsetko pekne klasika, bez vytahovania, plus na plus, minus na minus a zastrcit do zasuvky, zvolit rezim a voila.

inak je fakt divne, ale raz za 2 tyzdne mrknem na Stonica a vzdy ma medzi 12.25 az 12,35V. Aj pri jazdeni krasich aj dlhsich tras
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“