Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Ahojte, tak som konečne majiteľom krásneho Hyundai i30 Fastback s 1,5 T-GDI MHEV iMT vo farbe Silky Bronze vo výbave (Family) Smart.
(CZ, nedajte sa pomýliť že píšem slovensky) Na auto som čakal od června a prišlo v listopadu. Vo vlákne "i30 čekací doba" som sľúbil že svoje skúsenosti s týmto autom napíšem, možno sa to niekomu bude hodiť.
Než začnem s recenziou upozorňujem že predtým som jazdil na Peugeote 206 vo výbave Roland Garros so super motorizáciou 1.6 16v 80kw, čo bolo maličké živé autíčko ktoré však malo svoj vek a bolo treba upgradovať. Moje dojmy z Fastbacku sú teda ovplyvnené týmto autom na ktoré som bol zvyknutý a trochu ich porovnávam, aj keď si uvedomujem že je to na svetelné roky vzdialené technologicky, triedou aj štandardom technológie doby.
Takto ten môj Svišť (zatiaľ ho tak označuje manželka, neviem či sa to chytí) vyzerá
Aktuálne ho mám doma asi 3 týždne za ktoré sa mi podarilo najazdiť 1 200 km, čo je myslím dostatok spoločne stráveného času na vytvorenie prvých dojmov. Na Peugeote jazdím skôr športovejšie, na novom Fastbacku zatiaľ chodím tak že by bola na mňa asi babička hrdá - žiadna prudká akcelerácia, žiadne prudké brzdenie, otáčky sa snažím držať medzi 2000 - 3000, často radím. (Nie som brzda ani zďaleka, ale na rozbehy na zelenú sa neponáhľam). Poznáte to, klasické "zábehové" správanie sa. Mal som šťastie že som auto dostal presne na víkend pred plánovaným výletom za rodinou kde som hneď nabehal 800 km na okreskách - lepší čas a priestor na prvé kilometre snáď ani nemohli byť.
Komfort
Nájsť si perfektnú polohu za volantom bolo pre mňa veľmi jednoduché, výhľad cez stĺpiky mám dobrý, na cestu tiež. Sedí sa mi veeeľmi pohodlne, bederná opierka by mohla byť výraznejšia, to je pravda. Ale po 4 hodinovej ceste z ktorej som z Peugeotu vystúpil rozsekaný a unavený som z Fastbacku vystúpil a asi ako z kresla z obývačky, úplne svieži a v pohode. Odhlučnenie motora je veľmi dobré, najviac hluku robia pneu - zimné 16tky, ale nie je to nič strašné. Oproti tomu na čo som zvyknutý je tam až desivé ticho. Vyhrievané sedačky a vyhrievaný volant sú dve veci na ktoré som si zvykol behom 5 minút a auto bez nich už nechcem. Automatické prepínanie diaľkových funguje veľmi dobre, za 3 hodiny v noci ma "zradilo" asi len raz. Tam som potom zazmätkoval a skúšal som to vypnúť manuálne a chudáka proti mne som musel dobre oslepiť kým som na to prišiel (sorry).
Vzadu je dosť miesta pre niekoho do cca 182 cm aj na dlhšiu cestu, ale vyšší človek si tam pohodlie veľmi neurobí. No, s manželkou sme dvaja a keby pribudli do rodiny ďalší členovia, tak predpokladám že aspoň prvých 10 rokov ich výška nebude nad 182 cm, tak by tam nemal byť žiadny problém. (Dlhšie ako 10 rokov auto neplánujem mať, kvôli deťom možno za cca 5 rokov by som vzal SUV). Kufor je pre mňa na bežné použitie, zistil som, až neprakticky veľký. Musím začať robiť väčšie nákupy.
Lakťová opierka má ideálnu výšku aj dĺžku vzhľadom k riadiacej páke keď si ju dáte dopredu. Ale žiaľ potom trošku zavadzia ak chcete pracovať s ručnou brzdou - ja žijem trošku v kopcovatej oblasti, takže to celkom vnímam. Páčka smeroviek má nešťastné zakončenie, lepšie by bolo guľaté ako hranaté - keď máte svetlá manuálne zapnuté, pri zapínaní smeroviek sa potom dotýkate páčky ktorá je na dotyk zvláštna. Aspoň ja to tak vnímam. Stierače majú rozumnú frekvenciu a dá sa s tým slušne pracovať.
Podvozok filtruje niektoré nerovnosti vynikajúco, napríklad kočičí hlavy a podobe. Niektoré horšie, napríklad "zlepy" na diaľniciach je dosť počuť a cítiť výrazne viac ako som čakal. Nie je to samozrejme nič strašné, len som z toho bol prekvapený keď vidím ako krásne si podvozok poradí s desivou jamou a potom tenký zlep na diaľnici spracuje horšie ako ten môj starý Peugeot (čo je ale jediná vec ktorú Peugeot odtlmil o trošku lepšie, ostatné boli násobne horšie). Celú dobu podvozok sedí na ceste ako prikovaný, ide len o komfort a to ako ten podvozok spracuje ten konkrétny typ nerovnosti.
Auto je komfortné, ale až tak že máte málo feedbacku - žiadne vibrácie, žiadny hluk, žiadny odpor volantu konzistentný s mierou zatočenia a rýchlosťou. Pri starej 206tke som vedel podľa zaradeného stupňa a hluku či vibrácií na +- 5km/h povedať rýchlosť, takže som zvyknutý sledovať cestu a nie budíky. Myslel som že idem tak 45-55 cez obec, kuknem na budík a bolo tam skoro 80 km/h. Sobota ráno, oči na ceste, super výhľad, nikde nikto a žiadny problém, ale tú rýchlosť som fakt nevnímal telom ani sluchom ani zrakom - auto je komfortné, ale je to aj za cenu užitočného feedbacku. Teraz sa učím čumieť na budíky ako v autoškole a som nervózny keď nepozerám toľko na cestu... (a nie som si istý či tam náhodou nebolo úsekové meranie, tŕpnem vždy keď otváram poštovú schránku ). Až doteraz som si neuvedomoval ako veľmi v súhre som ako vodič bol s mojím peugeotom... no nič, to je cena za komfort a za chvíľku si určite zvyknem.
Elektronika
Musím pochváliť Start-Stop systém ktorý funguje perfektne, stlačím tlačítko pred jazdou a ani raz sa mi motor nevypol, takže to nemá chybu, a krásne modro svieti že je všetko v poriadku. Auto tiež hlási kontrolkou na palubovke keď človek zabudne vypnúť lane keep asista, čo si ľahko všimnete a naozaj neprehliadnete - vypnete stlačením a držaním tlačidla na volante. Výborne.
8" Infotainment reaguje dobre, prehráva z USB a dá sa s tým slušne pracovať so zložkami, spárovanie telefónu cez bluetooth a telefonovanie cez auto ide vynikajúco. Navi nemám, taže nemôžem hodnotiť. Hudba je horšia. Nie som žiadny audiofil, ale nižšiu kvalitu prehrávania niektorých songov počujem, a to dosť. Bassy a hĺbky sú prekvapivo dobré, ale výšky a niektoré tóny sú také nejaké zašumené. Zistil som ale zaujímavú vec, a to že keď pridáte hlasitosť tak sa to dosť zlepší, čo je divné lebo na viacerých zariadniach čo som doteraz mal to fungovalo presne naopak. S infotainmentom som sa až tak dobre nemal čas zoznámiť, neskúšal som ani android auto a podobne, ale keď sa k tomu dostanem môžem to napísať do ďalšej recenzie ak by to niekto chcel.
Automatická klimatizácia je klasika a funguje dobre, som vďačný za fyzické tlačítka a koliečka. Auto sa často dosť zahmlieva zvnútra a to aj počas dlhšej jazdy (jazdil som vtedy keď bol odmäk takže vlhkosť extrémna), ale funkcia odmlžení si s tým rýchlo poradila. Za 200 km úsek som to ale musel použiť tak 15x a fúka to pomerne nepríjemne teplý vzduch aj na pasažierov. Hlavná je ale viditeľnosť. Myslím že pri použití ostrekovačov sa klíma na vnútornú cirkuláciu neprepne, lebo cítim vôňu ostrekovačov. Tak musím kupovať aromatizovanú zmes a žiadny problém.
Na krátke úseky som skúšal aj tempomat. Zajíždím motor, takže radím často, mením rýchlosť, nejazdím na tempomat - ale skúšal som funkcionalitu párkrát a schválne v kopcoch (a v jednom meste kde viem že merajú) a rýchlosť drží krásne a spoľahlivo, deaktivuje sa letmým dotykom brzdy, super. Auto tiež upozorňuje na únavu vodiča, zatiaľ to je u mňa úplne mimo, ale možno sa to mňa časom naučí. Upozornenie na odchádzajúce auto pred vami keď stojíte na červenej a hľadáte pesničku na infotainmente funguje dobre a je užitočné, mohlo by reagovať trošku rýchlejšie.
Otravuje ma pípanie pri zapnutí auta čo sa žiaľ nedá vypnúť, aspoň som to teda nenašiel nikde v nastaveniach. Reset spotreby sa dá nastaviť pri tankovaní alebo manuálne, čo je lepšie riešenie ako pri vypnutí auta. Nepamätá si nastavenie LKA na warning only, nepamätá si vypnutie autonómneho brzdenia, ale aspoň si pamätá nastavenie že to začne brzdiť až neskôr a nie precitliveno (zatiaľ ani neviem že to tam mám a dúfam že to tak aj ostane). Rovnako tak sa dá vypnúť automatické zamykanie vozu čo je fajn, keď chcem zamknem to manuálne na dlhších cestách.
Parkovacia kamera je dostatočne ostrá a má pekný široký záber. Len je furt od niečoho špinavá alebo je na nej voda, čo dosť znižuje kvalitu obrazu. Nie však tak že by to bolo nepoužiteľné. Pri fastbacku ste pri cúvaní odkázaní čisto na kameru a okolie kontrolujete bočnými spätnými zrkadlami, to zadné okienko je tam asi len pre svetlo a image. (ale kto si kupuje FB vie do čoho ide) Senzory tiež pomáhajú, sú až moc "upišťané" keď parkujete a za vami je kríček, ale radšej nech sú citlivé viac ako menej. Samostmievacie zrkadlo funguje na výbornú. Myslel som pôvodne že to bude blbosť. Blbý som bol ja, a teraz to chcem aj na bočné späťáky. Vynikajúca vec, krásne to filtruje tie led svetlá bez homologácie tej 15 rokov starej audiny s 19-ročným vodičom čo sa na vás lepí lebo idete len 110 (po okreske), až tak že im mení farbu z modrej na zelenú. Cool.
Svetlá (LED) mám pocit že svietia dobre, ale nízko. V noci so stretávacími sú niektoré (väčšina) navigačné návesti prakticky nečitateľné. Diaľkové svietia tak silno, že sú niektoré značky a návesti, hlavne informačné značky s textom, tak strašne ožiarené až sú paradoxne nečitateľné. Neviem či je to o zvyku alebo či som nejako svetlo-slepý alebo čo ale manželka to (ne)videla rovnako, ešte sa na to pozriem.
Jazdné vlastnosti
Auto je dosť lemravé a nechce sa mu za plynom. Pokiaľ teda spravíte tú chybu že zabudnete prehodiť z Eco Módu na Normal. Eco mód je... asi najlepšie slovo či mi napadá - omyl ? Na tom by som asi to auto ani nezajížděl, má až nebezpečne pomalé reakcie . Normal mód je klasická bežná jazda, vhodný hlavne na cesty mimo špičky kedy nie je problém sa v pohode rozbehnúť a dáva dôraz na komfort. Nie je to dravý mód do dopravnej špičky kedy každé auto bojuje aby stihlo aspoň druhú zelenú a nemuselo čakať na tretiu alebo aby sa stihlo pripojiť ešte pred ten kamión či pred ten starý diesel. Na bežné pohodové jazdenie alebo pre človeka ktorý sa tak neponáhľa je tento mód vynikajúci. SPORT mód som zatiaľ skúšal len krátko (na ochutnávku) a aj to po prvých 1000 km, takže k nemu zatiaľ veľa povedať neviem - ale je to veľký rozdiel, a tento mód budem asi v budúcnosti väčšinu času využívať keď pre nič iné, tak pre to že pri ňom nie je volant tak veľmi preposilovaný ako pri Normale. Na zajíždění ale SPORT nie je podľa mňa vhodný, takže využívať ho postupne začnem až po 2 000 km - zatiaľ sa nikam neponáhľam a na dynamickejšiu jazdu si počkám, Normal na bežné jazdenie určite stačí.
Spotrebu mám na tých okreskách, v zime a na zimných gumách a s novým nezabehnutým motorom 5,4 litra. A to naozaj nechodím pomaly, aj som obiehal, len som sa snažil nevytáčať motor nad 3000 (nad 4000 ani pri obiehaní) a plynule a kľudne sa rozbiehať a brzdiť. Podľa mňa dosť dobré, aj keď to boli dlhé trasy a motor bol krásne zahriaty.
Podvozok auta je extrémne sebaistý. Nemám problém mu veriť aj na prudších zákrutách vo vyšších rýchlostiach. To auto proste sedí, a pritom udržuje posádku v slušnom komfrote, nenakláňa sa a nehúpe. Inžinieri spravili kus práce s tým podvozkom. Paradoxne čo ma "limitovalo" keď som skúšal ísť rýchlejšie cez zákruty nebol podvozok, ani motor (ktorý nebolo treba ani vytáčať a hravo si s tým poradil). Limit bola sedačka vodiča. Nie som žiadny malý chalan, a v tej sedačke sa sedí naozaj pohodlne. Ale až tak dobre a pevne ma nedrží. No a keď ma tam poriadne a presne nedrží, tak auto samozrejme neviem dosť sebaisto a presne ovládať v rýchlosti do zákrut. Tam sa prejavuje zámer s ktorým bolo auto vyrobené - elegantný vzhľad, komfortná a trochu dynamická, no určite nie športová jazda. Možno to má n-line inak, ale tie zákruty o ktorých hovorím som v Peugeote šiel tiež a rovnakou rýchlosťou a cítil som sa viac "v kontrole" auta práve kvôli tomu že ma sedačka držala pevnejšie. Pritom v Peugeote by som si o moc vyššiu rýchlosť už nedovolil práve z obavy že to podvozok nezvládne, vo fastbacku kľudne ak by ma to nevytláčalo zo sedačky . No, je to proste ladené do komfortu a s tým som spokojný.
Obavy vo mne vzbudzovala elektronická spojka. Chýba mi tam feedback či je spojka už v kontakte alebo ešte nie, motor takmer nepočuť, vibrácie nič, odpor spojky nič. Ale spojka je konzistentná a preto nepochybujem že je to len o zvyku. Problém trošku s rozbehmi do kopca bez ručnej, s ručnou úplne v pohode. Radenie dvojky z jednotky zatiaľ neviem spraviť presne. Na peugeote radím tak že by ste si to nevšimli a to aj pri prudšom rozjazde, ale pri tom fastbacku to jemne ale stále cítiť je. Zvyknem si, naučím sa na to, ale je to ťažšie spraviť perfektne.
Brzdy na mojom starom Peugeote treba presviedčať. Brzdí dobre (aj keď furt bliká že nemá brzdovú kvapalinu, ale to ten francúz kecá ), ale treba to 2 cm stlačiť a potom na 5 cm zaberajú pekne a ak ešte pritlačíte tak už zaberajú až moc. Brzdy na novej i30 reagujú asi na myšlienku tak že začnú brzdiť a pri dotyku už stojíte, stlačiť som ich ešte neskúšal - aj brzdy treba zajet a to treba robiť jemne. Myslím že z časti je to tým že sú ešte úplne nové a z časti že tak asi majú brzdy na novom a dobrom aute reagovať, ale oproti starej 206tke je brutálny rozdiel a musím sa sústrediť na to aby som brzdil jemne. Ak by som to stlačil ako som zvyknutý na kľudné a plynulé brzdenie na Peugeote, asi by som zašmykoval.
Dojmy a postrehy na záver
Keď som po víkende a 800 km s fastbackom presadol do Peugeotu, nechápal som ako som sa do tak malého auta vôbec zmestil. Predtým sa mi zdalo úplne v pohode a teraz sa tam cítim ako slon v garzonke. Tiež doporučujem na peugete 206 neskúšať zaradiť 6tku, prevodovke sa to nepáči a bude na vás škrípať zubami . S Fastbackom sa žije a jazdí krásne - a to aj v zábehu. Jazda bola extrémne komfortná až oddychová. Všetko je intuitívne a nachádza sa tam kde to má byť.
A stala sa mi aj menšia haluz - pri jazde sa nám vo vyšších rýchlostiach ozývalo divné a dosť hlasné pískanie, ako keby od predného ľavého kolesa. Zastavil som a obzrel auto a nič som nenašiel. Robilo to stále. Po 10 minútach som problém odhalil - trošičku som nedovrel okno vodiča a robil to len vzduch
Mám ale podozrenie že automatické prepínanie svetiel (denné - stretávacie) nefunguje správne, musím si ešte prečítať poriadne ten manuál a pozrieť sa na to niekedy poriadne. Rodine a známym sa auto náramne páči, sivý interiér ide veľmi pekne k tej farbe a vyzerá to naozaj decenente. Na základe prvých dojmov kúpu s manželkou určite neľutujeme a veľmi sa teším až auto zajedu a budem môcť naozaj využívať výkon aj dynamiku čo 1,5 T-GDI prináša.
Ak to niekto prečítal celé tak ďakujem, a ak chcete rád napíšem aj ďalšiu recenziu keď toho Svišťa zajedu.
(CZ, nedajte sa pomýliť že píšem slovensky) Na auto som čakal od června a prišlo v listopadu. Vo vlákne "i30 čekací doba" som sľúbil že svoje skúsenosti s týmto autom napíšem, možno sa to niekomu bude hodiť.
Než začnem s recenziou upozorňujem že predtým som jazdil na Peugeote 206 vo výbave Roland Garros so super motorizáciou 1.6 16v 80kw, čo bolo maličké živé autíčko ktoré však malo svoj vek a bolo treba upgradovať. Moje dojmy z Fastbacku sú teda ovplyvnené týmto autom na ktoré som bol zvyknutý a trochu ich porovnávam, aj keď si uvedomujem že je to na svetelné roky vzdialené technologicky, triedou aj štandardom technológie doby.
Takto ten môj Svišť (zatiaľ ho tak označuje manželka, neviem či sa to chytí) vyzerá
Aktuálne ho mám doma asi 3 týždne za ktoré sa mi podarilo najazdiť 1 200 km, čo je myslím dostatok spoločne stráveného času na vytvorenie prvých dojmov. Na Peugeote jazdím skôr športovejšie, na novom Fastbacku zatiaľ chodím tak že by bola na mňa asi babička hrdá - žiadna prudká akcelerácia, žiadne prudké brzdenie, otáčky sa snažím držať medzi 2000 - 3000, často radím. (Nie som brzda ani zďaleka, ale na rozbehy na zelenú sa neponáhľam). Poznáte to, klasické "zábehové" správanie sa. Mal som šťastie že som auto dostal presne na víkend pred plánovaným výletom za rodinou kde som hneď nabehal 800 km na okreskách - lepší čas a priestor na prvé kilometre snáď ani nemohli byť.
Komfort
Nájsť si perfektnú polohu za volantom bolo pre mňa veľmi jednoduché, výhľad cez stĺpiky mám dobrý, na cestu tiež. Sedí sa mi veeeľmi pohodlne, bederná opierka by mohla byť výraznejšia, to je pravda. Ale po 4 hodinovej ceste z ktorej som z Peugeotu vystúpil rozsekaný a unavený som z Fastbacku vystúpil a asi ako z kresla z obývačky, úplne svieži a v pohode. Odhlučnenie motora je veľmi dobré, najviac hluku robia pneu - zimné 16tky, ale nie je to nič strašné. Oproti tomu na čo som zvyknutý je tam až desivé ticho. Vyhrievané sedačky a vyhrievaný volant sú dve veci na ktoré som si zvykol behom 5 minút a auto bez nich už nechcem. Automatické prepínanie diaľkových funguje veľmi dobre, za 3 hodiny v noci ma "zradilo" asi len raz. Tam som potom zazmätkoval a skúšal som to vypnúť manuálne a chudáka proti mne som musel dobre oslepiť kým som na to prišiel (sorry).
Vzadu je dosť miesta pre niekoho do cca 182 cm aj na dlhšiu cestu, ale vyšší človek si tam pohodlie veľmi neurobí. No, s manželkou sme dvaja a keby pribudli do rodiny ďalší členovia, tak predpokladám že aspoň prvých 10 rokov ich výška nebude nad 182 cm, tak by tam nemal byť žiadny problém. (Dlhšie ako 10 rokov auto neplánujem mať, kvôli deťom možno za cca 5 rokov by som vzal SUV). Kufor je pre mňa na bežné použitie, zistil som, až neprakticky veľký. Musím začať robiť väčšie nákupy.
Lakťová opierka má ideálnu výšku aj dĺžku vzhľadom k riadiacej páke keď si ju dáte dopredu. Ale žiaľ potom trošku zavadzia ak chcete pracovať s ručnou brzdou - ja žijem trošku v kopcovatej oblasti, takže to celkom vnímam. Páčka smeroviek má nešťastné zakončenie, lepšie by bolo guľaté ako hranaté - keď máte svetlá manuálne zapnuté, pri zapínaní smeroviek sa potom dotýkate páčky ktorá je na dotyk zvláštna. Aspoň ja to tak vnímam. Stierače majú rozumnú frekvenciu a dá sa s tým slušne pracovať.
Podvozok filtruje niektoré nerovnosti vynikajúco, napríklad kočičí hlavy a podobe. Niektoré horšie, napríklad "zlepy" na diaľniciach je dosť počuť a cítiť výrazne viac ako som čakal. Nie je to samozrejme nič strašné, len som z toho bol prekvapený keď vidím ako krásne si podvozok poradí s desivou jamou a potom tenký zlep na diaľnici spracuje horšie ako ten môj starý Peugeot (čo je ale jediná vec ktorú Peugeot odtlmil o trošku lepšie, ostatné boli násobne horšie). Celú dobu podvozok sedí na ceste ako prikovaný, ide len o komfort a to ako ten podvozok spracuje ten konkrétny typ nerovnosti.
Auto je komfortné, ale až tak že máte málo feedbacku - žiadne vibrácie, žiadny hluk, žiadny odpor volantu konzistentný s mierou zatočenia a rýchlosťou. Pri starej 206tke som vedel podľa zaradeného stupňa a hluku či vibrácií na +- 5km/h povedať rýchlosť, takže som zvyknutý sledovať cestu a nie budíky. Myslel som že idem tak 45-55 cez obec, kuknem na budík a bolo tam skoro 80 km/h. Sobota ráno, oči na ceste, super výhľad, nikde nikto a žiadny problém, ale tú rýchlosť som fakt nevnímal telom ani sluchom ani zrakom - auto je komfortné, ale je to aj za cenu užitočného feedbacku. Teraz sa učím čumieť na budíky ako v autoškole a som nervózny keď nepozerám toľko na cestu... (a nie som si istý či tam náhodou nebolo úsekové meranie, tŕpnem vždy keď otváram poštovú schránku ). Až doteraz som si neuvedomoval ako veľmi v súhre som ako vodič bol s mojím peugeotom... no nič, to je cena za komfort a za chvíľku si určite zvyknem.
Elektronika
Musím pochváliť Start-Stop systém ktorý funguje perfektne, stlačím tlačítko pred jazdou a ani raz sa mi motor nevypol, takže to nemá chybu, a krásne modro svieti že je všetko v poriadku. Auto tiež hlási kontrolkou na palubovke keď človek zabudne vypnúť lane keep asista, čo si ľahko všimnete a naozaj neprehliadnete - vypnete stlačením a držaním tlačidla na volante. Výborne.
8" Infotainment reaguje dobre, prehráva z USB a dá sa s tým slušne pracovať so zložkami, spárovanie telefónu cez bluetooth a telefonovanie cez auto ide vynikajúco. Navi nemám, taže nemôžem hodnotiť. Hudba je horšia. Nie som žiadny audiofil, ale nižšiu kvalitu prehrávania niektorých songov počujem, a to dosť. Bassy a hĺbky sú prekvapivo dobré, ale výšky a niektoré tóny sú také nejaké zašumené. Zistil som ale zaujímavú vec, a to že keď pridáte hlasitosť tak sa to dosť zlepší, čo je divné lebo na viacerých zariadniach čo som doteraz mal to fungovalo presne naopak. S infotainmentom som sa až tak dobre nemal čas zoznámiť, neskúšal som ani android auto a podobne, ale keď sa k tomu dostanem môžem to napísať do ďalšej recenzie ak by to niekto chcel.
Automatická klimatizácia je klasika a funguje dobre, som vďačný za fyzické tlačítka a koliečka. Auto sa často dosť zahmlieva zvnútra a to aj počas dlhšej jazdy (jazdil som vtedy keď bol odmäk takže vlhkosť extrémna), ale funkcia odmlžení si s tým rýchlo poradila. Za 200 km úsek som to ale musel použiť tak 15x a fúka to pomerne nepríjemne teplý vzduch aj na pasažierov. Hlavná je ale viditeľnosť. Myslím že pri použití ostrekovačov sa klíma na vnútornú cirkuláciu neprepne, lebo cítim vôňu ostrekovačov. Tak musím kupovať aromatizovanú zmes a žiadny problém.
Na krátke úseky som skúšal aj tempomat. Zajíždím motor, takže radím často, mením rýchlosť, nejazdím na tempomat - ale skúšal som funkcionalitu párkrát a schválne v kopcoch (a v jednom meste kde viem že merajú) a rýchlosť drží krásne a spoľahlivo, deaktivuje sa letmým dotykom brzdy, super. Auto tiež upozorňuje na únavu vodiča, zatiaľ to je u mňa úplne mimo, ale možno sa to mňa časom naučí. Upozornenie na odchádzajúce auto pred vami keď stojíte na červenej a hľadáte pesničku na infotainmente funguje dobre a je užitočné, mohlo by reagovať trošku rýchlejšie.
Otravuje ma pípanie pri zapnutí auta čo sa žiaľ nedá vypnúť, aspoň som to teda nenašiel nikde v nastaveniach. Reset spotreby sa dá nastaviť pri tankovaní alebo manuálne, čo je lepšie riešenie ako pri vypnutí auta. Nepamätá si nastavenie LKA na warning only, nepamätá si vypnutie autonómneho brzdenia, ale aspoň si pamätá nastavenie že to začne brzdiť až neskôr a nie precitliveno (zatiaľ ani neviem že to tam mám a dúfam že to tak aj ostane). Rovnako tak sa dá vypnúť automatické zamykanie vozu čo je fajn, keď chcem zamknem to manuálne na dlhších cestách.
Parkovacia kamera je dostatočne ostrá a má pekný široký záber. Len je furt od niečoho špinavá alebo je na nej voda, čo dosť znižuje kvalitu obrazu. Nie však tak že by to bolo nepoužiteľné. Pri fastbacku ste pri cúvaní odkázaní čisto na kameru a okolie kontrolujete bočnými spätnými zrkadlami, to zadné okienko je tam asi len pre svetlo a image. (ale kto si kupuje FB vie do čoho ide) Senzory tiež pomáhajú, sú až moc "upišťané" keď parkujete a za vami je kríček, ale radšej nech sú citlivé viac ako menej. Samostmievacie zrkadlo funguje na výbornú. Myslel som pôvodne že to bude blbosť. Blbý som bol ja, a teraz to chcem aj na bočné späťáky. Vynikajúca vec, krásne to filtruje tie led svetlá bez homologácie tej 15 rokov starej audiny s 19-ročným vodičom čo sa na vás lepí lebo idete len 110 (po okreske), až tak že im mení farbu z modrej na zelenú. Cool.
Svetlá (LED) mám pocit že svietia dobre, ale nízko. V noci so stretávacími sú niektoré (väčšina) navigačné návesti prakticky nečitateľné. Diaľkové svietia tak silno, že sú niektoré značky a návesti, hlavne informačné značky s textom, tak strašne ožiarené až sú paradoxne nečitateľné. Neviem či je to o zvyku alebo či som nejako svetlo-slepý alebo čo ale manželka to (ne)videla rovnako, ešte sa na to pozriem.
Jazdné vlastnosti
Auto je dosť lemravé a nechce sa mu za plynom. Pokiaľ teda spravíte tú chybu že zabudnete prehodiť z Eco Módu na Normal. Eco mód je... asi najlepšie slovo či mi napadá - omyl ? Na tom by som asi to auto ani nezajížděl, má až nebezpečne pomalé reakcie . Normal mód je klasická bežná jazda, vhodný hlavne na cesty mimo špičky kedy nie je problém sa v pohode rozbehnúť a dáva dôraz na komfort. Nie je to dravý mód do dopravnej špičky kedy každé auto bojuje aby stihlo aspoň druhú zelenú a nemuselo čakať na tretiu alebo aby sa stihlo pripojiť ešte pred ten kamión či pred ten starý diesel. Na bežné pohodové jazdenie alebo pre človeka ktorý sa tak neponáhľa je tento mód vynikajúci. SPORT mód som zatiaľ skúšal len krátko (na ochutnávku) a aj to po prvých 1000 km, takže k nemu zatiaľ veľa povedať neviem - ale je to veľký rozdiel, a tento mód budem asi v budúcnosti väčšinu času využívať keď pre nič iné, tak pre to že pri ňom nie je volant tak veľmi preposilovaný ako pri Normale. Na zajíždění ale SPORT nie je podľa mňa vhodný, takže využívať ho postupne začnem až po 2 000 km - zatiaľ sa nikam neponáhľam a na dynamickejšiu jazdu si počkám, Normal na bežné jazdenie určite stačí.
Spotrebu mám na tých okreskách, v zime a na zimných gumách a s novým nezabehnutým motorom 5,4 litra. A to naozaj nechodím pomaly, aj som obiehal, len som sa snažil nevytáčať motor nad 3000 (nad 4000 ani pri obiehaní) a plynule a kľudne sa rozbiehať a brzdiť. Podľa mňa dosť dobré, aj keď to boli dlhé trasy a motor bol krásne zahriaty.
Podvozok auta je extrémne sebaistý. Nemám problém mu veriť aj na prudších zákrutách vo vyšších rýchlostiach. To auto proste sedí, a pritom udržuje posádku v slušnom komfrote, nenakláňa sa a nehúpe. Inžinieri spravili kus práce s tým podvozkom. Paradoxne čo ma "limitovalo" keď som skúšal ísť rýchlejšie cez zákruty nebol podvozok, ani motor (ktorý nebolo treba ani vytáčať a hravo si s tým poradil). Limit bola sedačka vodiča. Nie som žiadny malý chalan, a v tej sedačke sa sedí naozaj pohodlne. Ale až tak dobre a pevne ma nedrží. No a keď ma tam poriadne a presne nedrží, tak auto samozrejme neviem dosť sebaisto a presne ovládať v rýchlosti do zákrut. Tam sa prejavuje zámer s ktorým bolo auto vyrobené - elegantný vzhľad, komfortná a trochu dynamická, no určite nie športová jazda. Možno to má n-line inak, ale tie zákruty o ktorých hovorím som v Peugeote šiel tiež a rovnakou rýchlosťou a cítil som sa viac "v kontrole" auta práve kvôli tomu že ma sedačka držala pevnejšie. Pritom v Peugeote by som si o moc vyššiu rýchlosť už nedovolil práve z obavy že to podvozok nezvládne, vo fastbacku kľudne ak by ma to nevytláčalo zo sedačky . No, je to proste ladené do komfortu a s tým som spokojný.
Obavy vo mne vzbudzovala elektronická spojka. Chýba mi tam feedback či je spojka už v kontakte alebo ešte nie, motor takmer nepočuť, vibrácie nič, odpor spojky nič. Ale spojka je konzistentná a preto nepochybujem že je to len o zvyku. Problém trošku s rozbehmi do kopca bez ručnej, s ručnou úplne v pohode. Radenie dvojky z jednotky zatiaľ neviem spraviť presne. Na peugeote radím tak že by ste si to nevšimli a to aj pri prudšom rozjazde, ale pri tom fastbacku to jemne ale stále cítiť je. Zvyknem si, naučím sa na to, ale je to ťažšie spraviť perfektne.
Brzdy na mojom starom Peugeote treba presviedčať. Brzdí dobre (aj keď furt bliká že nemá brzdovú kvapalinu, ale to ten francúz kecá ), ale treba to 2 cm stlačiť a potom na 5 cm zaberajú pekne a ak ešte pritlačíte tak už zaberajú až moc. Brzdy na novej i30 reagujú asi na myšlienku tak že začnú brzdiť a pri dotyku už stojíte, stlačiť som ich ešte neskúšal - aj brzdy treba zajet a to treba robiť jemne. Myslím že z časti je to tým že sú ešte úplne nové a z časti že tak asi majú brzdy na novom a dobrom aute reagovať, ale oproti starej 206tke je brutálny rozdiel a musím sa sústrediť na to aby som brzdil jemne. Ak by som to stlačil ako som zvyknutý na kľudné a plynulé brzdenie na Peugeote, asi by som zašmykoval.
Dojmy a postrehy na záver
Keď som po víkende a 800 km s fastbackom presadol do Peugeotu, nechápal som ako som sa do tak malého auta vôbec zmestil. Predtým sa mi zdalo úplne v pohode a teraz sa tam cítim ako slon v garzonke. Tiež doporučujem na peugete 206 neskúšať zaradiť 6tku, prevodovke sa to nepáči a bude na vás škrípať zubami . S Fastbackom sa žije a jazdí krásne - a to aj v zábehu. Jazda bola extrémne komfortná až oddychová. Všetko je intuitívne a nachádza sa tam kde to má byť.
A stala sa mi aj menšia haluz - pri jazde sa nám vo vyšších rýchlostiach ozývalo divné a dosť hlasné pískanie, ako keby od predného ľavého kolesa. Zastavil som a obzrel auto a nič som nenašiel. Robilo to stále. Po 10 minútach som problém odhalil - trošičku som nedovrel okno vodiča a robil to len vzduch
Mám ale podozrenie že automatické prepínanie svetiel (denné - stretávacie) nefunguje správne, musím si ešte prečítať poriadne ten manuál a pozrieť sa na to niekedy poriadne. Rodine a známym sa auto náramne páči, sivý interiér ide veľmi pekne k tej farbe a vyzerá to naozaj decenente. Na základe prvých dojmov kúpu s manželkou určite neľutujeme a veľmi sa teším až auto zajedu a budem môcť naozaj využívať výkon aj dynamiku čo 1,5 T-GDI prináša.
Ak to niekto prečítal celé tak ďakujem, a ak chcete rád napíšem aj ďalšiu recenziu keď toho Svišťa zajedu.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
- Reklama
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Díky za pěkné čtení, ať spolehlivě slouží a přináší jenom radost
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Parádní popis nového auta. Užívejte si ho v radosti.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Paráda,nech ti to pekne sviští.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Jestli máš v infotainmentu zapnutou automatickou funkci vnitřní recirkulace při použití ostřikovačů a zdá se ti, že nefunguje, tak zkus ručně aspoň jednou na panelu klimatizace ten vnitřní okruh zavřít a pak otevřít. Mělo by to pak začít fungovat při ostřikování automaticky. Tedy jen dokud nevypneš zapalování.
A v obci můžeš delším podržením tlačítka tempomatu na volantu aktivovat omezovač, pak si tam můžeš nastavit 55km/h (což odpovídá 50 dle gps) jako limit a nemusíš pořád koukat na tachometr. Auto ti nedovolí limit překročit a samo ubírá plyn, když se k limitu přibližuješ.
A v obci můžeš delším podržením tlačítka tempomatu na volantu aktivovat omezovač, pak si tam můžeš nastavit 55km/h (což odpovídá 50 dle gps) jako limit a nemusíš pořád koukat na tachometr. Auto ti nedovolí limit překročit a samo ubírá plyn, když se k limitu přibližuješ.
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Bol by som ti veľmi vďačný ak by si odfotil ten šedý interiér.
Mám ho objednaný (aj keď v polokoži) a okrem marketingových fotiek som ho ešte nikde inde nevidel.
Mám ho objednaný (aj keď v polokoži) a okrem marketingových fotiek som ho ešte nikde inde nevidel.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Něco málo šedého interiéru je tady - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... start=4200
K tomu mlžení interiéru - v tomhle vlhku nevypínat kompresor klimatizace a zbytečně nezapínat vnitřní okruh .
K tomu mlžení interiéru - v tomhle vlhku nevypínat kompresor klimatizace a zbytečně nezapínat vnitřní okruh .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Díky moc!
Je to možno ešte lepšie ako som si predstavoval
Základný interiér bol na mňa dosť čierny a čakal som, že kontrastné panely to trochu rozbijú.
Ale na ten biely čo bol v premium testovačke to nemá no
Je to možno ešte lepšie ako som si predstavoval
Základný interiér bol na mňa dosť čierny a čakal som, že kontrastné panely to trochu rozbijú.
Ale na ten biely čo bol v premium testovačke to nemá no
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
pekna recenzia prvych dojmov a zelam nech auto sluzi k plnej spokojnosti. Motorizacia je super, ale asi by soom vynechal ten MHEV. Realne to neprinasa nic a miesto na rezervu sa vzdy hodi a da sa vyuzit lepsie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Jenže 1,5 T-GDi bez MHEV umí jen koncernová sestra KIA - tedy zatím...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Mr Hyundai: bod pre KIU teda
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Počkejme si na FL i30.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Foxy: Super napsáno Přeji hodně spokojených a šťastných kilometrů za volantem.
Budu rád (a asi nejen já), když budeš průběžně doplňovat své postřehy, radosti i starosti.
Budu rád (a asi nejen já), když budeš průběžně doplňovat své postřehy, radosti i starosti.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Foxyho Fastback 1,5-TGDI MHEV iMT
Perfektní recenze .... mnoho šťastných kilometrů
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020