Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
To Stringo:
OK, beru to tak, že jsem se nevyjádřil přesně.
Samozřejmě, pokud mne někdo rychlejší dojede, podle možností mu uhnu, ale jde o to, že provoz je dnes vesměs dost hustý a uhnout není většinou kam.
Na druhé straně, pokud je silnice skoro prázdná a já vím, že budu na příští odbočovat doleva.......
*
Trošku s tím souvisí i "pouštění" rychlejších aut na okreskách. Pokud je okreska klikatá, rozbitá a jedu se ženou, která má problémy s tim, že se jí na takové cestě někdy dělá blbě, tak jedu relativně pomalu. Pokud nás dojede rychlejší auto, na prvním přehledném úseku zpomalím, dám blinkr a jedu co nejvíce u kraje. Mám ale pocit, že to hodně řidičů nechápe a nepředjedou nás.
Co dělám špatně, jak to řešíte vy? To už je otázka pro celé fórum
OK, beru to tak, že jsem se nevyjádřil přesně.
Samozřejmě, pokud mne někdo rychlejší dojede, podle možností mu uhnu, ale jde o to, že provoz je dnes vesměs dost hustý a uhnout není většinou kam.
Na druhé straně, pokud je silnice skoro prázdná a já vím, že budu na příští odbočovat doleva.......
*
Trošku s tím souvisí i "pouštění" rychlejších aut na okreskách. Pokud je okreska klikatá, rozbitá a jedu se ženou, která má problémy s tim, že se jí na takové cestě někdy dělá blbě, tak jedu relativně pomalu. Pokud nás dojede rychlejší auto, na prvním přehledném úseku zpomalím, dám blinkr a jedu co nejvíce u kraje. Mám ale pocit, že to hodně řidičů nechápe a nepředjedou nás.
Co dělám špatně, jak to řešíte vy? To už je otázka pro celé fórum
- Reklama
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
paragraf 12 odstavec 2: "V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3..,"
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Ano, můžeš (typicky jedeš v pravém pruhu na tempomat a v levém se to nějak seštosuje, tak kvůli tomu přece nebrzdíš. Nicméně důrazně doporučuju pokaždé, když někoho míjíš zprava, chovat se, jako kdyby o tobě nevěděl - tzn připravenej brzdit a uhnout. Dost často se stává, že ten poslední v levém pruhu nevydejchá, že musí brzdit a snaží se rychle přejet do pravého a podjet ostatní auta.
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Já mám 1.5DPI, takže nemusím ani zpomalovat nebo zastavovat, ostatní auta s turbomotory mě předjedou ať chci nebo ne.willy50 píše: ↑10 pro 2021, 13:39 Trošku s tím souvisí i "pouštění" rychlejších aut na okreskách. Pokud je okreska klikatá, rozbitá a jedu se ženou, která má problémy s tim, že se jí na takové cestě někdy dělá blbě, tak jedu relativně pomalu. Pokud nás dojede rychlejší auto, na prvním přehledném úseku zpomalím, dám blinkr a jedu co nejvíce u kraje. Mám ale pocit, že to hodně řidičů nechápe a nepředjedou nás.
Co dělám špatně, jak to řešíte vy? To už je otázka pro celé fórum
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
to s 1,5 DPI mě opravdu pobavilo
Je to jak napsal willy50 a jednoduše řečeno, v obci si jezdi ve kterém chceš pruhu, ale jakmile se za vámi začne tvořit souvislá řada aut, která zjevně brání v předjetí vozidlo v levém pruhu, tak už by toto vozidlo mělo z levého pruhu zmizet. Samozřejmě ve špičce, kdy je celé město jedna poskakující kolona se tohle nijak řešit nedá, jde mi spíš o ty zaryté levoproudaře... Proto jsme se zpočátku s willy50 neshodli.
Jiné je to na víceproudých silnicích mimo obec a dálnicích, tam je jasné stanoveno řazení do pravého pruhu, což se u nás od příštího roku na dálnicích začne hodně sledovat (info z neveřejného zdroje)...
K tomu blinkru mám stejný poznatek a už se ani o nějaké gesto autům za mě nesnažím a stejně tak ani v křižovatce pouštět auta probliknutím, protože lidi nedávají pozor a nechápou, že jedu ve vláčku a že je chci pustit se do vláčku připojit, takže již delší dobu jedu prostě bez těchto gest, je to spíš cesta k problému. Kdo chce mě objede, kdo nechce, tomu ani gesto nepomůže. Když jedu s vlekem, a vidím že za mnou přijede něco silnějšího, tak mu dám vědět a většinou to pochopí (Audi, BMW, Volvo apod....)
Je to jak napsal willy50 a jednoduše řečeno, v obci si jezdi ve kterém chceš pruhu, ale jakmile se za vámi začne tvořit souvislá řada aut, která zjevně brání v předjetí vozidlo v levém pruhu, tak už by toto vozidlo mělo z levého pruhu zmizet. Samozřejmě ve špičce, kdy je celé město jedna poskakující kolona se tohle nijak řešit nedá, jde mi spíš o ty zaryté levoproudaře... Proto jsme se zpočátku s willy50 neshodli.
Jiné je to na víceproudých silnicích mimo obec a dálnicích, tam je jasné stanoveno řazení do pravého pruhu, což se u nás od příštího roku na dálnicích začne hodně sledovat (info z neveřejného zdroje)...
K tomu blinkru mám stejný poznatek a už se ani o nějaké gesto autům za mě nesnažím a stejně tak ani v křižovatce pouštět auta probliknutím, protože lidi nedávají pozor a nechápou, že jedu ve vláčku a že je chci pustit se do vláčku připojit, takže již delší dobu jedu prostě bez těchto gest, je to spíš cesta k problému. Kdo chce mě objede, kdo nechce, tomu ani gesto nepomůže. Když jedu s vlekem, a vidím že za mnou přijede něco silnějšího, tak mu dám vědět a většinou to pochopí (Audi, BMW, Volvo apod....)
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Nejvic mi vadi ruzny opatreni mest a obci, jak sikanovat a inkasovat ridice. Tj. ruzny radary, zpomalovace, cyklopruhy, modry zony, zakazy stani, zony jen pro mistni atd. Samozrejme na to navazuje averze na strazniky a policajty.
Druha vec je stav silnic. Netreba u nas blize komentovat.
Ad ridici - osobne me az tak nic nerozhazi. Sam jezdim jak prase. Leda snad dva soubezne jednouci kamiony.
Cyklisti a chodci mi nijak nevadi, jsem taky cyklista a chodec.
---
Jo, jeste jedna vec me napada - panove, kdo prijedete do mesta odnekud, kde se jó dobre parkuje (typicky z venkova), kde treba i parkujete na svem, tak ve meste rozhodne nejde parkovat tak, abyste doplna otevreli oboje dvere. To pak zabirate 2 mista a mist je tu malo.
Druha vec je stav silnic. Netreba u nas blize komentovat.
Ad ridici - osobne me az tak nic nerozhazi. Sam jezdim jak prase. Leda snad dva soubezne jednouci kamiony.
Cyklisti a chodci mi nijak nevadi, jsem taky cyklista a chodec.
---
Jo, jeste jedna vec me napada - panove, kdo prijedete do mesta odnekud, kde se jó dobre parkuje (typicky z venkova), kde treba i parkujete na svem, tak ve meste rozhodne nejde parkovat tak, abyste doplna otevreli oboje dvere. To pak zabirate 2 mista a mist je tu malo.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
vďaka, viac takýchto vodičov. Rozumný šofér za tebou si to všimne, předjede a poďakuje. Držiteľ vodičského oprávnenia (nie dobrý vodič) si to ani nevšimne, alebo bude dumať čo sa asi autor tých zvláštnych signálov snaží povedať (jama vľavo? možno odbočím do poľa a možno nie? pozri - krásna ženská vpravo? ) . V každom prípade to je smola pre držiteľov vodičského oprávnenia ktorí nie sú skutočnými vodičmi, lebo prepásne krásnu šancu bezpečne obehnúť - my ostatní sme za to veľmi vďační, všímame si to a tiež to robíme.
Stringo chápem tej frustrácii, ale nevzdávaj to. Gentlmenskí vodiči čo tú dopravu sledujú a reagujú ešte existujú, len je ich čím ďalej menej.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Ještě k tomu pouštění. Dělám to tak už hóóódně dlouho a zdá se mi, že to dříve řidiči chápali mnohem více.
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
První odstavec jsi krásně zdůvodnil tím třetím, tak se tomu sakra nediv a nenazývej to šikanou .Odjinud píše: ↑10 pro 2021, 16:06 Nejvic mi vadi ruzny opatreni mest a obci, jak sikanovat a inkasovat ridice. Tj. ruzny radary, zpomalovace, cyklopruhy, modry zony, zakazy stani, zony jen pro mistni atd. Samozrejme na to navazuje averze na strazniky a policajty.
Ad ridici - osobne me az tak nic nerozhazi. Sam jezdim jak prase.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Mňa napríklad Policia neprudi vôbec.Posledne ma stavili asi 2 alebo 3 roky dozadu.Stači jazdiť podľa predpisov a je to.
A nie že by som ich nestretával.
A nie že by som ich nestretával.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Ja to nazývam šikanou tiež, a to ako prasa nejazdím. Jazdím občas rýchlo, to áno, ale ohľaduplne a s rozumom. Nad limit len vtedy keď mám veľmi dobrý výhľad na každú stranu a nehrozí že mi odniekiaľ skočí dieťa pod kolesá, a jazdím plynule bez zbytočne prudkých akcelerácii a brzdenia (zbytočne je kľúčový pojem, na križovatke si švihnem). Tie obmedzenia rýchlosti sú príliš často zbytočné, nevedú k lepšej bezpečnosti, len zdržujú ľudí. A čím zbytočnejšie obmedzenie rýchlosti, tým viac tam merávajú. Tam kde naozaj treba vymáhať dodržiavanie rýchlosti, tak tam som ešte policajtov nevidel - pretože tam ľudia dodržujú tak nejako prirodzene.
Ale hliadky mi až tak veľmi nevadia, skôr skryté automatizované meranie rýchlosti. Po pol roku prídu 4 pokuty. Načo to je dobré? Pokuta má v prvom rade upozorniť že ste porušili predpisy, v druhom rade má motivovať aby ste ich dodržiavali, a až na poslednom mieste má potrestať. Ale keď sa o tom priestupku dozviete tak dávno že už si ani nepamätáte či ste tam šli vy alebo manželka, tak to neplní žiadny účel len je to výpalné. Domáci vedia, dajú si tam pozor na tom úseku, ale cudzí za prejazd zaplatí - pričom sa o tom dozvie tak neskoro, že to ani nemá ten efekt že by tam nabudúce šiel pomalšie, lebo o tom nebude ani vedieť... Ak chce obec na nejakom úseku naozaj z bezpečnostných dôvodov vymáhať určitú rýchlosť, mala by na to podľa mňa upozorniť jasnou značkou - tu dodržuj, myslíme to vážne a preto meriame. A prípadná pokuta musí byť odoslaná okamžite, inak by mala byť neplatná.
Nezabúdajte že prekročenie rýchlosti nie je zďaleka najväčším faktorom nehôd. Je to v prvom rade nevenovanie sa riadeniu, v druhom neprispôsobenie rýchlosti okolnostiam - to nie je prekročenie. To znamená že bolo treba v danom aute v daný moment ísť X, aj keď limit bol >X. Ale ľudia sa spoliehajú viac na predpísanú rýchlosť ako na vlastný rozum.
Ale hliadky mi až tak veľmi nevadia, skôr skryté automatizované meranie rýchlosti. Po pol roku prídu 4 pokuty. Načo to je dobré? Pokuta má v prvom rade upozorniť že ste porušili predpisy, v druhom rade má motivovať aby ste ich dodržiavali, a až na poslednom mieste má potrestať. Ale keď sa o tom priestupku dozviete tak dávno že už si ani nepamätáte či ste tam šli vy alebo manželka, tak to neplní žiadny účel len je to výpalné. Domáci vedia, dajú si tam pozor na tom úseku, ale cudzí za prejazd zaplatí - pričom sa o tom dozvie tak neskoro, že to ani nemá ten efekt že by tam nabudúce šiel pomalšie, lebo o tom nebude ani vedieť... Ak chce obec na nejakom úseku naozaj z bezpečnostných dôvodov vymáhať určitú rýchlosť, mala by na to podľa mňa upozorniť jasnou značkou - tu dodržuj, myslíme to vážne a preto meriame. A prípadná pokuta musí byť odoslaná okamžite, inak by mala byť neplatná.
Nezabúdajte že prekročenie rýchlosti nie je zďaleka najväčším faktorom nehôd. Je to v prvom rade nevenovanie sa riadeniu, v druhom neprispôsobenie rýchlosti okolnostiam - to nie je prekročenie. To znamená že bolo treba v danom aute v daný moment ísť X, aj keď limit bol >X. Ale ľudia sa spoliehajú viac na predpísanú rýchlosť ako na vlastný rozum.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Je divné , že mě štve skoro vše co ostatní v tomto vláknu, ale jedno víc :
štve mi jak rychle klesá množství řidičů zvyšuje se množství uživatelů
štve mi jak rychle klesá množství řidičů zvyšuje se množství uživatelů
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Zdivočelých multi uživatelů
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Dnes sa posúvam v zápche a všimol som si Superba.Išiel divne z boka na bok.Keď som ho dobehol v jednej ruke cigareta ,v druhej mobil a niečo riešil.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Co mě štve za volantem při řízení na silnicích
Taky me udivuje, kolik je tu zavodniku, kteri pak nadavaji na policii, ze je prudi, trosku mi to pripomina paralelu se soucasnym stavem spolecnosti.
Ja jezdim 50/90/120, vzdy tedy vpravo, kdyz to jde a nemam problem.
Asi byste si nekteri meli pustit dokument 13 minut https://www.13minut.cz/
Ja jezdim 50/90/120, vzdy tedy vpravo, kdyz to jde a nemam problem.
Asi byste si nekteri meli pustit dokument 13 minut https://www.13minut.cz/