Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Dneska ujeto 50 km po Praze s průměrnou spotřebou 5.1l/100km.

Ano, je to převážně tempomatových 85km/h po jižní spojce a 105km/h po okruhu, v takovém režimu si to s ohřátým motorem bere něco málo pod 5l/100km. :)

Průměr za celou dobu života auta, tj. srpna do teď je 6.3l/100km.
Reklama
 

willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Tak už jsem najel na "zimní spotřebu":
DSC_0120a.jpg
DSC_0120a.jpg (54.5 KiB) Zobrazeno 1881 x
Stejnou trasu jezdím v létě za stejných podmínek až o litr méně!
Inu, venku kosa, k tomu zimní gumy....
Pro srovnání spotřeba od dubna:
DSC_0125a.jpg
DSC_0125a.jpg (62.69 KiB) Zobrazeno 1881 x
A teď mi někdo vysvětlete jak to počítá hodiny? To bych měl průměr přes 100km/h :^o
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

Tuším že hromadné info se automaticky resetuje každých 9999 km, takže vydrž ...
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

Motor 1.5 DPi, vyrobeno v listopadu, koupeno 3.12.2021, najeto zatím 650 km, zimní pneu 195/65 R15, průměrná spotřeba 6.2 l, ale při delší trase asi 60 km po dálnici i okreskách, se objevilo i 5.9 l, otáčky mezi 2000-3500, plynulá jízda jak po dálnici, tak po normální silnici. Je to ještě brzy, ale myslím si, že by neměl být problém jezdit do 6 l a delší trasy 5.7 - 5.8 l, možná i míň... 8)
rybak1057
*
Příspěvky: 81
Registrován: 06 úno 2021, 17:42
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od rybak1057 »

Asi 13000 a celkovej prumer 6.8
Praha dynamicky, jinak to neumim
A fakt nemam dojem, ze je ten motor nejak citelne zdechlej, protoze zas tak zdechlej neni kdyz se s tim clovek szije
I30 1.5DPI kombi Comfort 16" 2021
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Po městě je ten motor naprosto dostačující, dokonce většinou stačí mít pořád zařazenou trojku, ta pobere skoro všechno a případně ještě nastavenej omezovač na 55km/h. Brzda to rozhodně není. Otáčky se v takovém režimu pohybujou kolem 2500, pokud si to dobře vybavuju.
Muhandis
Příspěvky: 4
Registrován: 16 úno 2021, 19:15

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Muhandis »

remkren píše: 20 lis 2021, 22:10 @Leendrix: Jo jo, já jsem se jen ptal, kdyby měl někdo v Ostravě čerstvou novou i30 1.5DPI, že by sis mohl vyzkoušet ten rozdíl po zajetí, protože když jsem to auto měl začátkem léta úplně nové, tak jsem byl hodně zklamaný jaká je to lemra líná, ale po 5000 se to začalo měnit a teď jsem plně spokojený. Takže by nebylo od věci sednout do takových dvou aut pro srovnání - úplně nového a pak zajetého.
I když si myslím, že ty budeš zklamaný i tím mým zajetým autem, protože když se podívám na to, co jsi vlastnil a vlastníš za auto, tak na tak malý výkon nebudeš vůbec zvyklý.
Mám 500km a je to super... Čím viac sedím v tom aute tým viac sa mi páči
2010 VW Polo 1,2 TSI 77kw
2015 Skoda Superb 4x4
2021 Huyndai i30 1,5 Dpi combi
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

V tomto vlákně je pěkné kouzlo nechtěného, baner "přechod od DPi online a rychle" :mrgreen:
Život tropí hlouposti.
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Jasný DPI má teď hodně lidí a snaží se ho zbavit :-D pokud jde o dodavatele energie. Ale poslední komenty mě velice těší. Ubíjí mě to čekání s nejistotou že by to mělo byt HTP :D . A pěkně to od té moji listopadové objednávky podražilo.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

i30mpact píše: 15 pro 2021, 14:20 Po městě je ten motor naprosto dostačující, dokonce většinou stačí mít pořád zařazenou trojku, ta pobere skoro všechno a případně ještě nastavenej omezovač na 55km/h. Brzda to rozhodně není. Otáčky se v takovém režimu pohybujou kolem 2500, pokud si to dobře vybavuju.
Přijde mi pružnější a úspornější než 1.6 MPI 75 kW v Octavii II, tam bylo ale jen 5 rychlostí...
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Teda musim mit asi hodne tezkou nohu. Ja mam najeto 1700 km a prumerna spotreba sviti 6.7. Dneska jsem byl vyzkouset novy usek dalnice od Hermanic do Hradce Kralove a prumer za jizdu tam a zpet , tedy 90 km a to 40 po dalnici, istatni mesto nebo okresky a svitiloal na me 7,5. To jsem jel mezi 100 a 135 km/ h. Po zahrati jsem prvne zkusil slapnout na plyn a trosku to prohnat na 4500 otavkach a uz bych nerekl, ze ten motor je tichy 😁 Tichy mi prijde, kdyz to drzim v rozmezi 2 az 3 tis. otacek . Pak to ma takovy zvláštní zvuk, prijde mi ze mam diru ve vyfuku.Ta spotreba bude taky dost ovlivnena tim, ze at jedu pomalu na jakoukaliv stranu tak mam kopce 😁 hold Dvur Kralove je tak trosku dira okolo Labe a hory na blizku.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Jo, hodně záleží na stylu jízdy a na podmínkách, třeba dneska jsem najel asi 60 km zase po Praze a okolí a průměr byl 6,6. Stačí, že se ochladilo a provoz nebyl plynulý.
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

DPI je deklarován jako motor obzvláště vhodný pro studené starty, krátké trasy, jízdy po městě.
To je určitě pravda, nicméně čistě z hlediska spotřeby to tak úplně nevypadá, resp. při takovém provozu si docela rád "přihne". Když srovnám spotřebu 1.5 DPI a 1.0 T-GDI, tak na stejné trase (16 km) si DPI podle palubního počítače řekne skoro o litr na 100 km víc (6,6 l vs. 5,8 l). Při další jízdě (zahřátém motoru) pak ten rozdíl samozřejmě trochu klesá.
To samo o sobě není v rozporu s tím, že na krátké trasy opravdu vhodný je - zkrátka atmosféra s nepřímým vstřikem..
Nám doma kolísá celková průměrná spotřeba (měřená) od 6,0 do 6,7 l/100 km - sama teplota (léto/zima) na to zásadní vliv nemá, ale poměr krátkých a delších jízd pochopitelně ano.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Presne ako je deklarované.Atmo s nepriamym vstrekom je najvhodnejší motor pre krátke trasy,určite nie najekonomickejší.Aj keď na skákanie po meste by bolo ele. auto najvhodnejšie. :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Dokud ti nezdraží elektřinu....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“