Ovladač dvojspojky - problém
Moderátor: Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 21 pro 2021, 21:06
Ovladač dvojspojky - problém
Ahoj, prosím, mám i40 1.7 CRDi (DCT) 104 kW C5D51, rok 2016 (vyšší výbavě Premium + pakete Luxury.). S tím autem jsem byla maximálně spokojená. Nicméně teď řeším, že po 5 letech a 1 měsíci mi odešla spojka. Začalo to řadit jen 2,4,6 a výkon motoru se snížil. Nájezd auta 155tisíc km, většinou dálky. Auto je pravidelně servisováno. V servisu mi řekli, že je potřeba vyměnit ovladač dvojspojky + setrvačník atd. oprava 150tisíc. Auto má měsíc po garanční záruce.
PROSÍM setkal jste se někdo již s touto závadou? Je možné, aby oprava stála tolik peněz? Nadále řeším, že jsem se v servisu ptala pokaždé, zda nemáme vyměnit olej v převodovce a bylo mi řečeno, že se nemusí neb výrobce to neřeší a ani nedoporučuje. Nicméně všude čtu, že by se to mělo.
Bylo by možné mi poradit, jak postupovat.
Děkuji moc. Šárka
PROSÍM setkal jste se někdo již s touto závadou? Je možné, aby oprava stála tolik peněz? Nadále řeším, že jsem se v servisu ptala pokaždé, zda nemáme vyměnit olej v převodovce a bylo mi řečeno, že se nemusí neb výrobce to neřeší a ani nedoporučuje. Nicméně všude čtu, že by se to mělo.
Bylo by možné mi poradit, jak postupovat.
Děkuji moc. Šárka
- Reklama
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Dobry den Sarko,
Mam i40 se stejným typem prevodovky a bohuzel jsem musel taky resit převodovku a to jiz 2x. Jednou to bylo na zaruku a pak jsem si to uz hradil sam. Ovladac spojky jsem sice zatim nemenil ale verim, ze me to priste nemine. Naštěstí uz se vsechny dily kolem ovladani DCT nabizi z druhovyroby od firmy Valeo, coz se montuje z prvovýroby a takze to muzem brat jako originalni dily za daleko lepsi cenu. Nedavno jsem videl, ze se zacal nabizet i ten ovladac spojky tzv actuator ale jen ten vychazi kolem 20.000kc. Musel bych se jeste podivat na vsechny cisla dilu. Budete muset koupit sadu spojek, setrvacnik a ve vasem pripade i ten aktuátor placnu vsechno vyjde kolem 50tkc. Casto se stava, ze bud sada spojek nebo setrvačník neni k mani, tak snad budete mit stesti.
Mam i40 se stejným typem prevodovky a bohuzel jsem musel taky resit převodovku a to jiz 2x. Jednou to bylo na zaruku a pak jsem si to uz hradil sam. Ovladac spojky jsem sice zatim nemenil ale verim, ze me to priste nemine. Naštěstí uz se vsechny dily kolem ovladani DCT nabizi z druhovyroby od firmy Valeo, coz se montuje z prvovýroby a takze to muzem brat jako originalni dily za daleko lepsi cenu. Nedavno jsem videl, ze se zacal nabizet i ten ovladac spojky tzv actuator ale jen ten vychazi kolem 20.000kc. Musel bych se jeste podivat na vsechny cisla dilu. Budete muset koupit sadu spojek, setrvacnik a ve vasem pripade i ten aktuátor placnu vsechno vyjde kolem 50tkc. Casto se stava, ze bud sada spojek nebo setrvačník neni k mani, tak snad budete mit stesti.
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 21 pro 2021, 21:06
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Šárka
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovladač dvojspojky - problém
v autorizaku vzdy odhovaraju od inych alternativ. Co je samozrejme blbost. Treba si podobnu opravu nechat nacenit na viac miestach, ideal k specialistom na prevodovky
Valeo by som sa rozhodne nebal, je to kvalita. Co mi ale nesedi ze pri 155 000km sa rozsype prevodovka, to je fakt auto od auta (pac tu lucia tvrdili ze DCT su dobre a bezporuchove prevodovky - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=90
bola ta prevodovka servisovana (vymena oleja/kontroly)? (nepytam sa na auto, pytam sa explicitne ci v ramci servisu prebehla napr vymena prevodovkoveho oleja a jeho filtrov)
Valeo by som sa rozhodne nebal, je to kvalita. Co mi ale nesedi ze pri 155 000km sa rozsype prevodovka, to je fakt auto od auta (pac tu lucia tvrdili ze DCT su dobre a bezporuchove prevodovky - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=90
bola ta prevodovka servisovana (vymena oleja/kontroly)? (nepytam sa na auto, pytam sa explicitne ci v ramci servisu prebehla napr vymena prevodovkoveho oleja a jeho filtrov)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 21 pro 2021, 21:06
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Převodovka nebyla servisovaná a už vůbec nevím o filtrech. To auto jezdilo na pravidelný garanční servis (5let). Ptala jsem se právě na výměnu oleje v převodovce, ale bylo mi řečeno, že u tohoto modelu se olej nemění a prý by to bylo naopak na škodu. Samotné mi to je záhadou, že se servis převodovky neděla. To auto mám měsíc po záruce
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Utčite by som vyhľadal špecialistu na automaticke prevodovky.To v akom stave máte prevodovku je dôsledok zanedbaného servisu a ten ste robili u nich v
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Jestliže je auto měsíc po záruce a celou dobu jezdilo na prohlídky do autorizáku, zkusil bych se obrátit přímo na import s žádostí o tzv. kulanci - tedy proplacení dílů nebo alespoň částečné proplacení. Pamatuju doby, kdy na to import docela slyšel, aktuálně nemám zkušenost, ale líná pusa... .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
-
- **
- Příspěvky: 137
- Registrován: 31 říj 2019, 17:46
Re: Ovladač dvojspojky - problém
No napr. moja prevodovka má necelých 40k km prebeh a práve riešim reklamáciu z toho dôvodu, že pri rozbehu na studeno trasie autom a občas medzi radením vybehnú otáčky bez výkonu, proste akoby tam bol neutrál. Spravili mi upgrade softvéru a nakalibrovali spojky na diagnostike, no nepomohlo to. Chcú mi vymeniť spojky aj keď neviem či zrovna tie sú na chybe, keďže problém sa prejavuje sporadicky...Mexican píše: ↑22 pro 2021, 13:50 Co mi ale nesedi ze pri 155 000km sa rozsype prevodovka, to je fakt auto od auta (pac tu lucia tvrdili ze DCT su dobre a bezporuchove prevodovky - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=90
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Jedou metodou pokus/omyl od nejlevnějších dílů k dražším. U záručních oprav celkem běžný postup...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Ovladač dvojspojky - problém
V čom si predstavuješ zanedbanie servisu?
Po mojom príspevku v https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=105 som sa dotazoval u pána Križáka pri Martine, čo servisuje výhradne automatické prevodovky a bolo mi povedané, že 7DCT je len robotizovaný manuál.
Nemá filter, do kontaktu s olejom prichádzajú len ozubené kolesá (rovnaku ako u manuálu). Spojky, spojkové valce a elektro-mechanické radenie je suché. Viď. príloha .
On samozrejme odporúča výmenu oleja v max. 60tis km ale aj tie čo opravoval nikdy neskončili kvôli zanedbanej výmene oleja ale kvôli zlyhaniu dielu ako je aj v tomto prípade.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Napríklad v tom,že jej neurobili výmenu oleja.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Ak to nie je v servisnom pláne tak je to nerelevantné a servis nepochybil.
To ,že sú pravdepodobne diely podimenzované je vec iná.
To ,že sú pravdepodobne diely podimenzované je vec iná.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Jak pise Storman - je to robotizovanej manual bez filtru a olej se meni jako u bezne M/T prevodovce. Bohuzel konstrukčně neni na tom nejlip... Jako nejvetsi minus vidim to, ze je tzv sucha a spojkove lamely hodne trpi hlavne v kolonach. Skoda ze tam nezustala ta stejna prevodovka jako u predfaceliftu od firmy Aisin s hydromenicem ale to uz se tady rozebiralo 1000x.
Sarko, budes potrebovat tyhle dily Valeo 836369 setrvacnik, Valeo 855101 spojkovou sadu vcetne loziska atd. Pak Valeo 855505 a to je ten aktuator, kterej ti odesel. Mozna by bylo moudre vzit ty dily na nekoho kdo je platce dph, jestli me rozumis. Zdravim FU
Jinak, doporucuju to nechat vymenit v servisu Hyundai, jelikoz maji vsechny potrebny veci k tomu jako napriklad serizovac aktuatoru, kalibrace prevodovky prez diagnostiku + dalsi spešl naradi... A taky vymenu oleje, kdyz uz to budou mit cely rozdelany. Hlavne me ver, ze zavada na tvem aute, neni diky tomu, ze tam nebyl menen olej!!! Urcite bych se ale obratil na Hyundai a zkusil to vyreklamovat, pokud mas v poradku servisní knizku. Oni dobre vi o problémech s DCT a menilo se to casto na záruku, coz byl i muj pripad. Dokonce casem museli udelat upgrade sade spojek jako vylepsenej díl, protoze se na mnoho lidi stezovalo...
Hlavne dej pak vedet jak jsi pochodila.
Sarko, budes potrebovat tyhle dily Valeo 836369 setrvacnik, Valeo 855101 spojkovou sadu vcetne loziska atd. Pak Valeo 855505 a to je ten aktuator, kterej ti odesel. Mozna by bylo moudre vzit ty dily na nekoho kdo je platce dph, jestli me rozumis. Zdravim FU
Jinak, doporucuju to nechat vymenit v servisu Hyundai, jelikoz maji vsechny potrebny veci k tomu jako napriklad serizovac aktuatoru, kalibrace prevodovky prez diagnostiku + dalsi spešl naradi... A taky vymenu oleje, kdyz uz to budou mit cely rozdelany. Hlavne me ver, ze zavada na tvem aute, neni diky tomu, ze tam nebyl menen olej!!! Urcite bych se ale obratil na Hyundai a zkusil to vyreklamovat, pokud mas v poradku servisní knizku. Oni dobre vi o problémech s DCT a menilo se to casto na záruku, coz byl i muj pripad. Dokonce casem museli udelat upgrade sade spojek jako vylepsenej díl, protoze se na mnoho lidi stezovalo...
Hlavne dej pak vedet jak jsi pochodila.
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Je to přesně, jak píše Storman. Psal to i dibarbora ve vláknu o DCT: "výrobce v případe MT6 anebo DCT7 považuje olej za doživotní . To je uvedeno na jedné straně manuálu- o stranu dále se hovoří o náročnějších provozních podmínkách / bez specifikace a tam je interval, chytře popsán stylem- kontrola popř. výměna , pro obě převodovky (MT6 a DCT) 120tkm.
Storman: Díky za osvětlení problematiky přes pana Križáka a hlavně za schema pro neznalé rádoby odborníky Viz. třeba Lukas40
K problému kolegyně Šárky.
Nebude to jednoduché, něco uhádat, ale určitě bych to zkusil, jak tady chlapi radí. Něco to stát bude, ale nemusela by to být taková darda
Jen je to všechno běh na dlouhou trať a nejhorší je, když člověk potřebuje jezdit
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 21 pro 2021, 21:06
Re: Ovladač dvojspojky - problém
Všem moc děkuji za vysvětlení. Nicméně se k tomu přidala další položka a to je POTRUBÍ SÁNÍ MOTORU a snad bude v pořádku ten EGR ventil. Prý ho údajně vyčistí. Oprava se tedy vyšplhala na 176tisíc
S autem jsem jezdila z 90% jen dálky.
Moc děkuji za rady a pomoc!
Šárka
S autem jsem jezdila z 90% jen dálky.
Moc děkuji za rady a pomoc!
Šárka