Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Pokud bych bydlel v Praze, vážně bych uvažoval o bezautí!
Jestliže nemám nějaké pojížďky mimo město (chata, rodina atd.), pak tam většinou stačí MHD.
Těch pár nutných případů by se dalo řešit taxi nebo půjčovnou.
To píšu jako zapřísáhlý obhájce IAD!!!
V menších městech to bývá o řád horší a na dědině se bez auta nedá obejít.
*
Zpět k tématu:
zimní spotřebu mám zatím o 1/2 až 1l vyšší než letní. Dnes 70km - 5,8l, prázdné auto, okresky, mírně kopcovitý terén. S 2 až 3 lidma plus náklad to bude další 1/2 litr.
I tak si myslím, že je motor úsporný.
Rád bych otestoval 1.0Tgdi, ten "nový" je prý lepší než ten původní. Mr. to takto hodnotí. S 1.0 jsem jezdil asi před pěti lety týden se spotřebou kolem 6l, ale to bylo v létě a byla to dlouhá i30.
Jestliže nemám nějaké pojížďky mimo město (chata, rodina atd.), pak tam většinou stačí MHD.
Těch pár nutných případů by se dalo řešit taxi nebo půjčovnou.
To píšu jako zapřísáhlý obhájce IAD!!!
V menších městech to bývá o řád horší a na dědině se bez auta nedá obejít.
*
Zpět k tématu:
zimní spotřebu mám zatím o 1/2 až 1l vyšší než letní. Dnes 70km - 5,8l, prázdné auto, okresky, mírně kopcovitý terén. S 2 až 3 lidma plus náklad to bude další 1/2 litr.
I tak si myslím, že je motor úsporný.
Rád bych otestoval 1.0Tgdi, ten "nový" je prý lepší než ten původní. Mr. to takto hodnotí. S 1.0 jsem jezdil asi před pěti lety týden se spotřebou kolem 6l, ale to bylo v létě a byla to dlouhá i30.
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
nepoznamenany malymi benzinovymi turbomotormi mozem povedat:
-> v nizkych otackach sa fakt nic nedeje. Tam by som videl benefit mild hybridu, pretoze s 1.0TGDi Stonicom sa rozbieham ako student v autoskole. Proste prechod medzi 1-2 je fakt hrozny. Dvojka ani pod plynom nedokaze poriesit take to hybanie sa v kolone ked auto nezastavi ale potrebuje sa z rychlosti chodze znovu rozbehnut. radenie z 3 do dva je tiez celkom o nervy. Neviem ci je to nohami (hvorim si snad nie) ale ani u 40kW fabie sa mi toto nestavalo, ani o 1.3 Fusionu (stvorvalec) a rozhodne nie u 1.5 CRDi u Accenta. Pomaha si celkom dost pomahat plynom, pomaly k trom tisicom (co sa mi u radenia 1-2 zda aj celkom dost
-> ten DPI (1.5) si myslim, ze je super volba. Ak by siel dat do Bayonu alebo Stonicu, rozhodne by som ho bral radsej ako oturbeny trojhrnek liter. A urcite by som nebol sam. Stonicov sa v 1.2 DPi predava fakt hodne, ale IMHo je to motor pre vsetkyc tie mamky a seniorov prilis narocny na pilotaz (predsa len treba radit)
-> do mesta by som neriesil i30 s 1,5 DPi. Tam by som riesil bud RIO alebo i20 s 1,2DPi (skoda ze ten napr nema moznost MHEV, to by bola pecka a ten 48V system by realne dokazal pomoct tam kde maju tieto maloobjemove atmosfery slabu chvilu.
-> v nizkych otackach sa fakt nic nedeje. Tam by som videl benefit mild hybridu, pretoze s 1.0TGDi Stonicom sa rozbieham ako student v autoskole. Proste prechod medzi 1-2 je fakt hrozny. Dvojka ani pod plynom nedokaze poriesit take to hybanie sa v kolone ked auto nezastavi ale potrebuje sa z rychlosti chodze znovu rozbehnut. radenie z 3 do dva je tiez celkom o nervy. Neviem ci je to nohami (hvorim si snad nie) ale ani u 40kW fabie sa mi toto nestavalo, ani o 1.3 Fusionu (stvorvalec) a rozhodne nie u 1.5 CRDi u Accenta. Pomaha si celkom dost pomahat plynom, pomaly k trom tisicom (co sa mi u radenia 1-2 zda aj celkom dost
-> ten DPI (1.5) si myslim, ze je super volba. Ak by siel dat do Bayonu alebo Stonicu, rozhodne by som ho bral radsej ako oturbeny trojhrnek liter. A urcite by som nebol sam. Stonicov sa v 1.2 DPi predava fakt hodne, ale IMHo je to motor pre vsetkyc tie mamky a seniorov prilis narocny na pilotaz (predsa len treba radit)
-> do mesta by som neriesil i30 s 1,5 DPi. Tam by som riesil bud RIO alebo i20 s 1,2DPi (skoda ze ten napr nema moznost MHEV, to by bola pecka a ten 48V system by realne dokazal pomoct tam kde maju tieto maloobjemove atmosfery slabu chvilu.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Souhlasím, rozjíždění nebo poskakování s 1.0 je o nervy. A možná i o spojku.
Re: Motor 1.5DPi
Nedokážu si představit situaci, ve které bych místo i30 1.5DPi HB volil Rio 1.2 DPi. Sice to Rio má všude strašně dobrý recenze, ale osobně si myslím, že 1.2 DPi bude dobrý motor tak do 50km/h a max. pro 2 osoby. i30 HB s 1.5 DPi je možná o něco dražší, ale v praxi mnohem použitelnější a podle recenzí si vezme 5-7l/100km, což je téměř stejný jak 1.5 DPi. Jistě, když se dá pedál na podlahu, tak oba motory řvou a žerou, ale ta 1.5 DPi ještě navíc i docela dobře jede.
Re: Motor 1.5DPi
Má sa iba obmedzovať výroba v prevodovkarni, oni sú tam 2 haly a jedna sa ruší. V KMS majú tiež 2 motorárne...
Re: Motor 1.5DPi
Asi by se to dalo, ale vetsina prazaku ma prave chatu / chalupu. A treba taky jezdi na lyze / kola ci na dovolene. No a pak se jezdi na nakupy proste jak je auto, tak se cile najdouwilly50 píše: ↑21 pro 2021, 16:13 Pokud bych bydlel v Praze, vážně bych uvažoval o bezautí!
Jestliže nemám nějaké pojížďky mimo město (chata, rodina atd.), pak tam většinou stačí MHD.
Těch pár nutných případů by se dalo řešit taxi nebo půjčovnou.
To píšu jako zapřísáhlý obhájce IAD!!!
V menších městech to bývá o řád horší a na dědině se bez auta nedá obejít.
*
Jinak jezdit po Praze ani moc nejde, bo se uz skoro nikde neda zaparkovat, nehlede na zacpy, a MHD je pomerne slusna (a rocni tramvajenku aka lítačku ma vetsina lidi).
Jinak ted se mi "podarilo" dostat na spotrebu 7,2l, cesta z Prahy do Přerova, po D1, 2 lidi a hodne darku a chlastu v aute:-)
Je pravda, ze jsem jel trvale tak 130-140, hodne predjizdel, a ke konci zkousel Vmax (zatim 180km/h na tacho, ale dalo by to jeste vic, ale nechci to moc pokouset).
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Tak tu mám výroční statistiky (technicky vzato jen půlroční, když to auto je z července ):
Re: Motor 1.5DPi
Na to je nejaka aplikace ? Ja mam auto mesic, tankoval hsem uz asi 4 krat, ale pri vanocnim , presneji predvanocnim uklidu se nejak uctenky vytratily. Takze ra rok 2021 je statisticka 0
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Já používám fuelly.com, při tankování si na účtenku opíšu stav kilometrů a pak to vyplňuju na webu ručně. Věřím že těch aplikací bude milion. Co vím, tak populární v Evropě je https://www.spritmonitor.de/ ale fuelly byla první, kterou jsem našel, tak už jí holt používám. V nouzi by asi posloužila i tabulka v Excelu.
Mimochodem, ty 6,3l/100km dlouhodobá odpovídá přesně tomu, co mi v autě říká PP.
Re: Motor 1.5DPi
Nainštaluj si do mobilu od nich apku... https://play.google.com/store/apps/deta ... l=sk&gl=US
a nebudeš musieť opisovať km na bloček... robota na parkovisku pri pumpe 2 minúty...
btw. presnosť palubáku.... pozerám, že už na nej celkom zapracovali... mne na i30 MY2018 palubák robí -0,5l/100km.
a nebudeš musieť opisovať km na bloček... robota na parkovisku pri pumpe 2 minúty...
btw. presnosť palubáku.... pozerám, že už na nej celkom zapracovali... mne na i30 MY2018 palubák robí -0,5l/100km.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Pár dnů zpět jsem jel poprvé "úplně plný" - 4 lidi, plný kufr batožín , plná nádrž atd.
A neměl jsem žádné problémy s udržením standardních rychlostí, tak jak jezdím poloprázdný!
Při akceleraci bylo třeba motor o trochu více vytáčet, ale žádný doom se nekonal!
Většina km bylo dálničních, 130/140km/h, spotřeba na 220km trase 6,5l.
A neměl jsem žádné problémy s udržením standardních rychlostí, tak jak jezdím poloprázdný!
Při akceleraci bylo třeba motor o trochu více vytáčet, ale žádný doom se nekonal!
Většina km bylo dálničních, 130/140km/h, spotřeba na 220km trase 6,5l.
Re: Motor 1.5DPi
Krásná spotřeba
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
No, abych byl upřímný mi se moc nelibi. Jsem z léta zvyklý cca o litr míň.
Hodně se podepisují zimní gumy a zima samotná. Když byly ty mrazivé dny, vyjížděl jsem ráno, bylo skoro -10 a teploměr vylezl na provozní teplotu až asi po 10km. To potom papá dost.
Hodně se podepisují zimní gumy a zima samotná. Když byly ty mrazivé dny, vyjížděl jsem ráno, bylo skoro -10 a teploměr vylezl na provozní teplotu až asi po 10km. To potom papá dost.
Re: Motor 1.5DPi
Máš pravdu, taky se mi to zdá vysoké. Ja si ani nepamatuju, kdy jsem měl spotřebu přes 6l. I teď v zimě mám kolem 5,8. Jezdím krátké trasy, dálnice i okresky, takovou směs.
H i30 combi Comfort 1.5DPI