Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

Před nedávnem jsem startoval pri napětí 11,7V, venku mrzlo a na drc. Říkal jsem si, baterka je v háji, tak jsem ji hodil na nabijecku(c tek 5.0) a za dve hodiny byla plná. Fakt nevím, jak ten krém AGM funguje, ale zatím v pohodě. Nicméně start napětí nikdy nemam vyšší než 12,1V a to je dle nabíječky plná....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Reklama
 

willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od willy50 »

Směroplatné by bylo napětí odpojeného Aku.
Jakmile auto "ožije", již je z baterky odebírán proud a napětí poklesne.
A ta AGMkka je trochu mrcha a klame tělem.
Pokud mi auto chvíli stojí na dvoře, občas něco dám do kufru, doliju kapalinu, a podobně, občas si pustím hudbu, tak potom před jízdou mrknu na voltmetr a na něm je 12.0 nebo něco velmi podobného.
Být Tebou, nedělám si z toho hlavu! :D/
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Pjotr1 »

Jasně, směroplatné měření vypadá úplně jinak, ale já to myslel jako porovnání za stejných podmínek. Když otočím klíčkem, tak odběr bude stejný a ještě před nastartováním se kouknu na napětí. Různý auta se budou lišit, ale moje bude mít stejný odběr. Podle toho napětí lze usuzovat na stav nabití. A takto dá se porovnat jak moc akumulátor dobije inteligentní dobíjení oproti tomu když dobiju aku z externí nabíječky do plna (na vločku pro AGM aku)
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

Ahoj, hlavu si s tím opravdu nedělám! Spíš trošku nechápu ten princip AGM baterie. Na netu furt píšou, že nabitá bat.ma mit 12.8V atd. Mě pri plném nabiti ukazuje 12,5V. U klasiky to bylo jasné, tady moc ne... :lol:
H i30 combi Comfort 1.5DPI
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od clifftorr »

celkem se mi líbí popis od Varty a řídím se jím :
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/p ... utobaterii
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

Hm,tak podle té tabulky je ma baterie už dva roky po smrti, protože třeba dnes těsně před startem mi voltmetr ukazoval 11,8V. A tak to mám pořád i v létě.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mexican »

toz panove, dneska som dobijal nabijackou aj Stonica (tz inteligentne nabijanie, AGM) a 3 hodiny po nabiti mi voltmeter skutocne podobne ako spominal Cecil - u mna ukazuje 12.45V. Viac tam asi nenaperiem :-D Som zvedavy ako dlho baterka vydrzi, pretoze podla takych znamych rad ma okolo 75-80% kapacity. Co by bolo super u nejakej LiPo baterky ale asi nie u AGM/klasiky z hladiska zivotnosti

V Accentovi mi 5 rocna baterka (Bosch S4) ukazuje po plnom nabiji 12.68V (tiez par hodin po odpojeni nabijacky)
Přílohy
IMG_20220102_173237_HHT.jpg
IMG_20220102_173237_HHT.jpg (69.46 KiB) Zobrazeno 868 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

Proto říkám že by mě zajímalo, jak ten srac vlastně funguje :mrgreen:
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact »

AGM je akorát jiná technologie výroby, která je robustnější a zvládne intenzivnější nabíjení a vybíjení (protože v autech se start-stop to do ní víc pere inteligentní nabíjení a víc jí dávají zabrat neustálé restarty). Domnívám se, že i ten AGM program na nabíječce není nic než jiného než to, že to do ní pere víc.
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od willy50 »

Cecil67 píše: 02 led 2022, 17:07 Hm,tak podle té tabulky je ma baterie už dva roky po smrti, protože třeba dnes těsně před startem mi voltmetr ukazoval 11,8V. A tak to mám pořád i v létě.
To je fakt dost málo.
To je naměřeno tím čínským bazmekem v zásuvce? Nebo klasickým voltmetrem?
Asi se ptám zbytečně, ale pro jistotu..... :D
Stejně bych zkusil odpojit Aku od auta, nabít a potom nechat uležet pár hodin, co se ukáže na voltmetru pak. :-k (jestli by Ti nevadilo vymazání některých údajů)
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

Při nabíjení vždy odpojím + svorku a nic se nevymaže. Nabíjí doplna, změřím za hoďku a mám napětí 12,4-12,5. Dojedu domu a ráno je tam opět 12 a min....Cestou domu to samozřejmě nedobiji...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact »

Njn chytré nabíjení pozná, že je baterka plná a místo jejího udržování ti šetří palivo.

Ideální by tedy asi bylo nabíjet vždy po jízdě, ctek na to má v příslušenství ten konektor, který se dá napevno zabudovat a pak to nebude takovej opruz. A jestli se ti to zdá jako moc práce, tak to ber jako přípravu na vlastnictví elektromobilu. :)
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Cecil67 »

:shock: El.mobil bych si teď nekoupil, nemám ho kde nabíjet..... Baterii nabíjím vždy ( na tajňačku :) ) v práci, tzn.po příjezdu. A pak ta cesta domů... No však Mexican měl podobné údaje. Takže spíš jsem zvědavy, jak dlouho ta baterka vydrží... :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
madPav3L
**
Příspěvky: 105
Registrován: 28 lis 2018, 23:14

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od madPav3L »

Já jsem nabíjel v neděli, protože auto dlouho stálo. Před nabitím 11,9 V a po nabití 12,84 V chvíli po odpojení nabíječky, nabíječka CTEK MXS 5.0
Nabíjelo se to asi 5-6 hodin.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Uživatelský avatar
madPav3L
**
Příspěvky: 105
Registrován: 28 lis 2018, 23:14

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od madPav3L »

i30mpact píše: 02 led 2022, 18:53 AGM je akorát jiná technologie výroby, která je robustnější a zvládne intenzivnější nabíjení a vybíjení (protože v autech se start-stop to do ní víc pere inteligentní nabíjení a víc jí dávají zabrat neustálé restarty). Domnívám se, že i ten AGM program na nabíječce není nic než jiného než to, že to do ní pere víc.
Stačí se podívat do návodu, třeba ten můj CTEK. Normální typ 14,4 V a AGM 14,7 V. https://www.manualypdf.cz/ctek/mxs-5-0/manu%C3%A1l?p=3
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“