Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
Před nedávnem jsem startoval pri napětí 11,7V, venku mrzlo a na drc. Říkal jsem si, baterka je v háji, tak jsem ji hodil na nabijecku(c tek 5.0) a za dve hodiny byla plná. Fakt nevím, jak ten krém AGM funguje, ale zatím v pohodě. Nicméně start napětí nikdy nemam vyšší než 12,1V a to je dle nabíječky plná....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
Směroplatné by bylo napětí odpojeného Aku.
Jakmile auto "ožije", již je z baterky odebírán proud a napětí poklesne.
A ta AGMkka je trochu mrcha a klame tělem.
Pokud mi auto chvíli stojí na dvoře, občas něco dám do kufru, doliju kapalinu, a podobně, občas si pustím hudbu, tak potom před jízdou mrknu na voltmetr a na něm je 12.0 nebo něco velmi podobného.
Být Tebou, nedělám si z toho hlavu!
Jakmile auto "ožije", již je z baterky odebírán proud a napětí poklesne.
A ta AGMkka je trochu mrcha a klame tělem.
Pokud mi auto chvíli stojí na dvoře, občas něco dám do kufru, doliju kapalinu, a podobně, občas si pustím hudbu, tak potom před jízdou mrknu na voltmetr a na něm je 12.0 nebo něco velmi podobného.
Být Tebou, nedělám si z toho hlavu!
Re: Nabijanie baterie
Jasně, směroplatné měření vypadá úplně jinak, ale já to myslel jako porovnání za stejných podmínek. Když otočím klíčkem, tak odběr bude stejný a ještě před nastartováním se kouknu na napětí. Různý auta se budou lišit, ale moje bude mít stejný odběr. Podle toho napětí lze usuzovat na stav nabití. A takto dá se porovnat jak moc akumulátor dobije inteligentní dobíjení oproti tomu když dobiju aku z externí nabíječky do plna (na vločku pro AGM aku)
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
Ahoj, hlavu si s tím opravdu nedělám! Spíš trošku nechápu ten princip AGM baterie. Na netu furt píšou, že nabitá bat.ma mit 12.8V atd. Mě pri plném nabiti ukazuje 12,5V. U klasiky to bylo jasné, tady moc ne...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
celkem se mi líbí popis od Varty a řídím se jím :
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/p ... utobaterii
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/p ... utobaterii
Re: Nabijanie baterie
Hm,tak podle té tabulky je ma baterie už dva roky po smrti, protože třeba dnes těsně před startem mi voltmetr ukazoval 11,8V. A tak to mám pořád i v létě.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijanie baterie
toz panove, dneska som dobijal nabijackou aj Stonica (tz inteligentne nabijanie, AGM) a 3 hodiny po nabiti mi voltmeter skutocne podobne ako spominal Cecil - u mna ukazuje 12.45V. Viac tam asi nenaperiem Som zvedavy ako dlho baterka vydrzi, pretoze podla takych znamych rad ma okolo 75-80% kapacity. Co by bolo super u nejakej LiPo baterky ale asi nie u AGM/klasiky z hladiska zivotnosti
V Accentovi mi 5 rocna baterka (Bosch S4) ukazuje po plnom nabiji 12.68V (tiez par hodin po odpojeni nabijacky)
V Accentovi mi 5 rocna baterka (Bosch S4) ukazuje po plnom nabiji 12.68V (tiez par hodin po odpojeni nabijacky)
- Přílohy
-
- IMG_20220102_173237_HHT.jpg (69.46 KiB) Zobrazeno 868 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nabijanie baterie
Proto říkám že by mě zajímalo, jak ten srac vlastně funguje
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
AGM je akorát jiná technologie výroby, která je robustnější a zvládne intenzivnější nabíjení a vybíjení (protože v autech se start-stop to do ní víc pere inteligentní nabíjení a víc jí dávají zabrat neustálé restarty). Domnívám se, že i ten AGM program na nabíječce není nic než jiného než to, že to do ní pere víc.
Re: Nabijanie baterie
To je fakt dost málo.
To je naměřeno tím čínským bazmekem v zásuvce? Nebo klasickým voltmetrem?
Asi se ptám zbytečně, ale pro jistotu.....
Stejně bych zkusil odpojit Aku od auta, nabít a potom nechat uležet pár hodin, co se ukáže na voltmetru pak. (jestli by Ti nevadilo vymazání některých údajů)
Re: Nabijanie baterie
Při nabíjení vždy odpojím + svorku a nic se nevymaže. Nabíjí doplna, změřím za hoďku a mám napětí 12,4-12,5. Dojedu domu a ráno je tam opět 12 a min....Cestou domu to samozřejmě nedobiji...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
Njn chytré nabíjení pozná, že je baterka plná a místo jejího udržování ti šetří palivo.
Ideální by tedy asi bylo nabíjet vždy po jízdě, ctek na to má v příslušenství ten konektor, který se dá napevno zabudovat a pak to nebude takovej opruz. A jestli se ti to zdá jako moc práce, tak to ber jako přípravu na vlastnictví elektromobilu.
Ideální by tedy asi bylo nabíjet vždy po jízdě, ctek na to má v příslušenství ten konektor, který se dá napevno zabudovat a pak to nebude takovej opruz. A jestli se ti to zdá jako moc práce, tak to ber jako přípravu na vlastnictví elektromobilu.
Re: Nabijanie baterie
El.mobil bych si teď nekoupil, nemám ho kde nabíjet..... Baterii nabíjím vždy ( na tajňačku ) v práci, tzn.po příjezdu. A pak ta cesta domů... No však Mexican měl podobné údaje. Takže spíš jsem zvědavy, jak dlouho ta baterka vydrží...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
Já jsem nabíjel v neděli, protože auto dlouho stálo. Před nabitím 11,9 V a po nabití 12,84 V chvíli po odpojení nabíječky, nabíječka CTEK MXS 5.0
Nabíjelo se to asi 5-6 hodin.
Nabíjelo se to asi 5-6 hodin.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: Nabijanie baterie
Stačí se podívat do návodu, třeba ten můj CTEK. Normální typ 14,4 V a AGM 14,7 V. https://www.manualypdf.cz/ctek/mxs-5-0/manu%C3%A1l?p=3i30mpact píše: ↑02 led 2022, 18:53 AGM je akorát jiná technologie výroby, která je robustnější a zvládne intenzivnější nabíjení a vybíjení (protože v autech se start-stop to do ní víc pere inteligentní nabíjení a víc jí dávají zabrat neustálé restarty). Domnívám se, že i ten AGM program na nabíječce není nic než jiného než to, že to do ní pere víc.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW