Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Návrh řešení:
půjčit si Favorita, nejlépe Mk1, jezdit s ním několik dní, hlavně po dálnicích a jiných betonových cestách. Po přesednutí zpět do naší i30 bude problém s hlukem vyřešen!
půjčit si Favorita, nejlépe Mk1, jezdit s ním několik dní, hlavně po dálnicích a jiných betonových cestách. Po přesednutí zpět do naší i30 bude problém s hlukem vyřešen!
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Já myslím, že "stodvacítka" by byla ještě lepší nástroj .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Na moje první auto mi nesahej
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Daj pozor,aby sa kruh neuzavrel.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
To je dneska hodně drahá legrace.
Ale zase by byl v mnohem lepším stavu než ten můj tehdejší shnilý vrak. Ale byl to originál - limuzína v černé "štětkové metalíze" a polepený spoustou obrovských samolepek od Algidy, které překrývaly díry v Duroplastu . Ale první, je prostě první...
Ale zase by byl v mnohem lepším stavu než ten můj tehdejší shnilý vrak. Ale byl to originál - limuzína v černé "štětkové metalíze" a polepený spoustou obrovských samolepek od Algidy, které překrývaly díry v Duroplastu . Ale první, je prostě první...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Štěpáne, rozhodně nesouhlasím!
Když jsem přesedl ze služebního Favorita do mé 125, bylo to jako balzám na (d)uši.
Samozřejmě mluvím o podvozku, motor je jiný příběh.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Já narážel právě na ten motůrek .
Ale jinak jsem rozhodně fanoušek řady Š 742 - měl jsem jich několik - A i M. Š 781 mi neseděla - proto jsem nakonec žádnou nevlastnil .
Ale jinak jsem rozhodně fanoušek řady Š 742 - měl jsem jich několik - A i M. Š 781 mi neseděla - proto jsem nakonec žádnou nevlastnil .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Š781, alias Favorit začal ve Škodovce éru "betonových" předních náprav.
Ve Favoritech/Formanech zažívaly mé uši středověk.
Ve Favoritech/Formanech zažívaly mé uši středověk.
Re: Motor 1.5DPi
No, je fakt, že očekávat od i30 1.5 DPI akustickou pohodu někde na úrovni Mercedes S - Classe asi nelze (tedy jel jsem v něm jen jednou ), ale mně vrtá hlavou jiná věc. Mám za to, že předfaceliftové provedení (1.4 MPI) na tom bylo v tomto ohledu lépe, stejně tak jako je na tom podstatně lépe KIA Ceed II/III 1.4 MPI. A to se tedy pohybujeme na stejné úrovni, u stejného koncernu a dokonce v předchozí (resp. polopředchozí) generaci. Dělá to na mě tedy dojem, že je tu u 1.5 DPI něco nedořešeného, odfláknutého.
Když se např. podívám na výfukovou soustavu zmíněného Ceedu II, tak vidím, že svody za motorem jsou poctivě pokryty jakousi hutnou absorpční vrstvou a i dál je výfuk důkladně zaizolován, jen cca 20 cm okolo lamda sondy je bez izolace. U 1.5 DPI je kus bez izolace skoro 2x tak dlouhý a svody jako takové jsou odstíněny jen jakýmsi tepelně odrazivým opláštěním. Nevím, zda je pes zakopán zrovna tady, ale jisté podezření to ve mně vyvolává. Nemohu se tedy zbavit dojmu, že by možná stačilo málo, a mohlo by být výrazně lépe. Pokud bych tedy něco napsal do "Marasovy knihy námětů", pak by to bylo zejména toto.
Ne že by byl ten akustický projev k nevydržení, zvláště na dálnicích to paradoxně nevnímám skoro vůbec, ale sám bych v tom rád něco podnikl a zkusil z auta v tomto směr dostat maximum (tedy co se týče hluku, tak vlastně minimum ) Až bude po zimě, chci si auto zespodu trochu prolézt a např. s tím Ceedem pořádně porovnat. Ostatně pokud se někdy zadaří a skutečně se uskuteční sraz "fóristů", snad bude možné to z tohoto hlediska srovnat i s onou 1.4 MPI, pokud tam s ní někdo přijede.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Porovnávať Kiu a z pohľadu materiálov a niektorých "menej dôležitých detailov" veľmi nejde, na to pozor.... Kia na tom istom technologickom základe vždy hrala vyššiu ligu.... Takú i30 3gen a Ceed 3gen mám porovnanú viac než dosť.... a úplne stačí chytiť volant do ruky a človeku je hneď jasno kto je pánom..... ostatné detaily to len potvrdzujú...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Nerad z pohledu tohoto fóra, ale rád už jako majitel vozidla Kia - musím ti dát jednoznačně za pravdu
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1.5DPi
Cenový rozdiel sa musí niekde prejaviť... aspoň na SK Kia vždy mierila na flotily a do súkromných garáží....
Teraz má napríklad voči ohromný bonus v podobe 1,5TGDi bez MH a tej robotizovanej spojky iMT6...
Dlhodobo má napr. Ceed miesto na roletu pod podlahou... i30PD snáď už po 3 FL nič... nehrozí
Aby som zase len nehanil... tak aspoň na SK ma do červena vytáča, že Ceed nemá predné parkovacie senzory v nejakej nižšej výbave (ku kamere a zadným senzorom)... vždy len súčasť najvyššej výbavy ako časť inteligentného parkovacieho systému....
Teraz má napríklad voči ohromný bonus v podobe 1,5TGDi bez MH a tej robotizovanej spojky iMT6...
Dlhodobo má napr. Ceed miesto na roletu pod podlahou... i30PD snáď už po 3 FL nič... nehrozí
Aby som zase len nehanil... tak aspoň na SK ma do červena vytáča, že Ceed nemá predné parkovacie senzory v nejakej nižšej výbave (ku kamere a zadným senzorom)... vždy len súčasť najvyššej výbavy ako časť inteligentného parkovacieho systému....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Rozdílů je víc dibarbora, např. Kia nemá přísvit do zatáček, nemá motor 1.5 DPi o kterém je tohle vlákno a mohli bychom najít další, Kia má hrát roli v koncernu toho spíše sportovnějšího a Hyundai toho komfortnějšího atd..
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
No, současný Ceed byl prej navrhovanej tak, aby byl co nejtišší, což by vysvětlovalo ty vrstvy izolace. Bohužel jediný, co se nepodařilo, bylo odhlučnit podvozek, takže hodně záleží na kvalitě vozovky, po které jedeš. Asi testovali jen na dobrejch cestách? Oproti tomu současná i30 je od podvozku subjektivně odhlučněná lépe, ovšem ten výfuk u 1.5DPi, no darmo mluvit.WalterB píše: ↑06 led 2022, 23:05No, je fakt, že očekávat od i30 1.5 DPI akustickou pohodu někde na úrovni Mercedes S - Classe asi nelze (tedy jel jsem v něm jen jednou ), ale mně vrtá hlavou jiná věc. Mám za to, že předfaceliftové provedení (1.4 MPI) na tom bylo v tomto ohledu lépe, stejně tak jako je na tom podstatně lépe KIA Ceed II/III 1.4 MPI. A to se tedy pohybujeme na stejné úrovni, u stejného koncernu a dokonce v předchozí (resp. polopředchozí) generaci. Dělá to na mě tedy dojem, že je tu u 1.5 DPI něco nedořešeného, odfláknutého.
Když se např. podívám na výfukovou soustavu zmíněného Ceedu II, tak vidím, že svody za motorem jsou poctivě pokryty jakousi hutnou absorpční vrstvou a i dál je výfuk důkladně zaizolován, jen cca 20 cm okolo lamda sondy je bez izolace. U 1.5 DPI je kus bez izolace skoro 2x tak dlouhý a svody jako takové jsou odstíněny jen jakýmsi tepelně odrazivým opláštěním. Nevím, zda je pes zakopán zrovna tady, ale jisté podezření to ve mně vyvolává. Nemohu se tedy zbavit dojmu, že by možná stačilo málo, a mohlo by být výrazně lépe. Pokud bych tedy něco napsal do "Marasovy knihy námětů", pak by to bylo zejména toto.
Ne že by byl ten akustický projev k nevydržení, zvláště na dálnicích to paradoxně nevnímám skoro vůbec, ale sám bych v tom rád něco podnikl a zkusil z auta v tomto směr dostat maximum (tedy co se týče hluku, tak vlastně minimum ) Až bude po zimě, chci si auto zespodu trochu prolézt a např. s tím Ceedem pořádně porovnat. Ostatně pokud se někdy zadaří a skutečně se uskuteční sraz "fóristů", snad bude možné to z tohoto hlediska srovnat i s onou 1.4 MPI, pokud tam s ní někdo přijede.
Pokud však chceš tichý auto z koncernu Kia, tak XCeed je jasná volba, už má přepracovanej podvozek a na hluk od kol netrpí.