Tak i já si dovolím přispět se svoji troškou do mlýna ohledně 1.GP, kterou jsem nedávno absolvoval s naší Heduší. Taky v
Louda Auto, ale v Kolíně. Nechci primárně kritizovat, s žádným
jsem doposud na žádné garančce nebyl, nemám tedy srovnání, nevím, jak by proběhla jinde.
Už předem jsem se rozhodl nespekulovat a neřešit nějaké položky svépomocí - např. vlastní olej, filtr apod. Chápu, že i marže na značkových materiálech je legitimní položkou zisku dodavatele a tak jsem se rozhodl mu ji dopřát.
Neměl jsem žádné speciální požadavky, auto šlape jako hodinky. Na místě jsem jen zmínil dvě věci:
- aby mi trochu zvedli přední světla – přišlo mi, že svítí dost dolů,
- aby se mrkli na usazení levých zadních dveří, které sedí od začátku trochu křivě (viz obrázek) – při zakoupení auta jsem si toho tehdy nevšiml.
S cenou garančky se to vyvíjelo takto:
- orientační cena sdělená po telefonu měsíc předem (při objednání): cca 6.000 Kč
- předběžná cena před započetím prohlídky: 8.000 Kč (!)
- skutečná cena po provedení prohlídky: 7.159 Kč
Prohlídka trvala cca 1,75 hodiny a konkrétně vyúčtováno bylo:
- 11-ucet.jpg (45.65 KiB) Zobrazeno 876 x
Dolití chladící kapaliny je v pořádku, tam byl skutečně po roce úbytek, dolití ostřikovačů je ale dobrý fake – doléval jsem to den před tím, ne sice úplně do plna, ale 2 l se tam nemohly vejít ani náhodou. Při převzetí jsem to konstatoval, ale s ohledem na relativně zanedbatelnou částku nijak nehrotil.
Co se oněch dvou požadavků (světla a dveře) týče, tak u světel nejsem schopen dopad moc posoudit (nejsem si úplně jistý, možná to trochu lepší je), s dveřmi se prý tak pokusili nějak hnout, ale „víc to prý nejde“ (no nevím, tady jsem změnu nezaznamenal žádnou).
Z faktury mne docela zaujala ta hodinová sazba. Dělám v SW firmě a popravdě jsem netušil, jak se sazba práce mechanika servisu přiblížila např. sazbě, kterou účtujeme za programátory. Jestli na tom autě bylo opravdu odpracováno 2,2 hod, to netuším. Nevím, kolik lidí na něm dělalo – na faktuře je uveden jen jeden.
Ze servisu jsem v podstatě odjížděl jako neutrálně až mírně negativně naladěný zákazník. Možná jsem očekával trochu více za trochu méně, ale fakt je, že jsem byl na počátku dost pasivní a nechal věcem volný průběh. A opravdu nemám srovnání. Budu proto rád, když mě uvedete do obrazu svými zkušenostmi odjinud.
Přišel mi taky nějaký dotazník od MHC, abych práci servisu ohodnotil. Zatím jsem se nevyjádřil...
Ještě k těm dveřím:
Všiml jsem si, že tímto neduhem trpí docela dost aut různých značek. Ono to navíc zvlášť vynikne, když je okolo skel ten nerezový rámeček. V létě se mi na to díval i karosář, když mi opravoval promáčklinu na střeše a taky moc optimistický nebyl.
- 11-dvere.jpg (38.33 KiB) Zobrazeno 876 x