MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
První výraznější výlet mimo vody značky .
A tak, když jsme se začali poohlížet po elektromobilu pro ženu, u kterého není příliš podstatný dojezd ani místo na zadních sedadlech, nebyl důvod nevyzkoušet právě Mazdu MX-30, první elektromobil značky, který je postaven podle trochu jiných kritérií než o která se pokouší většina ostatních.
Na vnější vzhled si každý musí názor udělat sám. Já na Mazdách oceňuji, že na první pohled poznáte, že se jedná o Mazdu. Každý model je jiný, ale přitom všechny používají jednoznačný designový jazyk a jednotící prvky. Příď je na elektromobil až nečekaně mohutná a vysoká, vzhled odpovídá běžnému autu, které se pohybuje na hranici mezi běžným osobákem a SUV. S délkou 4.395 mm, šířkou (bez zrcátek) 1.795 mm a výškou 1.570 mm je MX-30 kompaktní a s ideálními proporcemi.
Osobitě působí zakončení zadních sloupků, které se opticky sbíhají pod zadním oknem a auto opticky drobet zužují.
Ač jsem vlastně žádnou pravověrnou Mazdu nikdy nevlastnil (rebrandovanou Fiestu s logy Mazda 121 fakt nepočítám), měl jsem k této značce vždy vcelku blízko. Kdysi jsem působil v Auto Zeman a k nim se dostal až jaksi časem, začínali s Mazdou a byli s ní spojeni celou dobu svého aktivního podnikání. Takže jsem od roku 2001 byl s Mazdami v neustálém kontaktu. A to ani nemluvím o tom, že Mazda byla jedna z prvních značek, která na náš trh po revoluci přišla a začala působit na Spořilově. Takže už od středoškolských let jsem měl tahle krásná a opravdu dobrá auta pořád na očích. Jenže se to nikdy správně „nepotkalo“ a žádnou jsme zatím doma neměli.A tak, když jsme se začali poohlížet po elektromobilu pro ženu, u kterého není příliš podstatný dojezd ani místo na zadních sedadlech, nebyl důvod nevyzkoušet právě Mazdu MX-30, první elektromobil značky, který je postaven podle trochu jiných kritérií než o která se pokouší většina ostatních.
Na vnější vzhled si každý musí názor udělat sám. Já na Mazdách oceňuji, že na první pohled poznáte, že se jedná o Mazdu. Každý model je jiný, ale přitom všechny používají jednoznačný designový jazyk a jednotící prvky. Příď je na elektromobil až nečekaně mohutná a vysoká, vzhled odpovídá běžnému autu, které se pohybuje na hranici mezi běžným osobákem a SUV. S délkou 4.395 mm, šířkou (bez zrcátek) 1.795 mm a výškou 1.570 mm je MX-30 kompaktní a s ideálními proporcemi.
Osobitě působí zakončení zadních sloupků, které se opticky sbíhají pod zadním oknem a auto opticky drobet zužují.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Největší zvláštností MX-30 jsou její dveře. Přední se otevírají konvenčně jak jsme zvyklí (úhel otevření je až 82 stupňů), ovšem zadní jsou zavěšeny vzadu, otevírají se tedy proti směru jízdy (až do úhlu 80 stupňů) s tím, že je lze otevřít až po otevření dveří předních.
Moc se mi líbí jednoduchost designu výplní předních dveří
Obtížně se popisuje dojem z interiéru, protože mě napadají dvě zcela protichůdná hodnocení. A nedokážu najít srozumitelnější popis – interiér působí vzdušně a přitom útulně. Je to prostě příjemné místo k pobytu, kde je místa právě tak hodně na to, abyste se cítili volně a přitom tak „málo“, aby to bylo místo, kde si nepřipadáte „opuštění“. Materiály použité v interiéru jsou určitě ekologické, ale nepůsobí recyklovaně – čalounění je velice příjemné na omak, umělá kůže je velice kvalitní.
Je jí potažena i horní část palubní desky. A přestože spodní část palubní desky je vyrobená v tvrdších plastů, rozhodně nepůsobí nijak levně. A úroveň zpracování je na očekávané špičkové úrovni.
A všimněte si korku – je to moc hezké, krásně to tlumí a nic po tom neklouže.Moc se mi líbí jednoduchost designu výplní předních dveří
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Specialitou interiéru je plovoucí konzola s ovladačem jízdních režimů a ovládáním MMS. MMS má zcela odlišnou logiku uspořádání a ovládání než jsme z zvyklí. Ale nemíním vynášet soudy, zda lepší či horší – prostě je to jiné a po zhruba 20 minutách jsem logiku ovládání a uspořádání vstřebal a pohyboval jsem se v celém systému zcela přirozeně. Obrazovka na vrchu palubní desky není dotyková, vše se ovládá pomocí otočného ovladače na plovoucí konzole. A proti funkčnosti tohoto řešení nelze vznést ani jednoho slova .
Pod plovoucí konzolou je nabíjecí centrum a konektory pro externí USB zdroje audia.
A přední sedadla – naprosto úchvatná. Během 10 minut jsem si našel ideální pozici a přesně tahle křesílka chci mít v obýváku. Ideální tuhost, skvělé rozměry, až nečekaně podrží v zatáčkách. Naprostá pecka.
Já sedím za volantem tak, že se pravou nohou opírám o plovoucí konzolu. A konstruktéři s někým, kdo sedí právě takto, počítali a konzola je z obou boků měkce obložena a polstrována. Moje koleno se na tuhle opěrku doslova těší .
O co lépe je na předních sedadlech, o to horší je to ovšem vzadu. Je nutno brát v potaz, že zadní sedadla nebyla středem zájmu konstruktérů. MX-30 je koncipována jako městské přibližovadlo, jako druhý vůz do rodiny. Vzadu se počítá tak maximálně s taškou nebo dítětem. Tomu odpovídá jednak podélný prostor (ale tady je nutno uznat, že pokud se na pravé straně dohodnou, tak oba za sebou sedící dospělí budou mít místa dost – sám jsem se tam 20 km vezl a nebyl v tomto směru problém). Ale sedák je ukotvený nízko, a tak nepodpírá stehna v dostatečné délce a posaz je tak trochu ve stylu „kolena u brady“. Na druhou stranu, deklarovaný dojezd se tam zvládnout dá .
Vtipné je zakrytí držáků nápojů, které má seshora také korkový obklad a při odkrytí držáků pro změnu zavírá loketní opěrku
Obrazovka má poněkud neobvyklý poměr stran, ale vůbec to není rušivé a už vůbec to není na úkor přehlednosti a účelnosti. Navigace má velice slušnou grafiku, systém reaguje rychle, výborně zvládá vyhledávání cílů. Prostě funguje bez výhrad!Pod plovoucí konzolou je nabíjecí centrum a konektory pro externí USB zdroje audia.
A přední sedadla – naprosto úchvatná. Během 10 minut jsem si našel ideální pozici a přesně tahle křesílka chci mít v obýváku. Ideální tuhost, skvělé rozměry, až nečekaně podrží v zatáčkách. Naprostá pecka.
Já sedím za volantem tak, že se pravou nohou opírám o plovoucí konzolu. A konstruktéři s někým, kdo sedí právě takto, počítali a konzola je z obou boků měkce obložena a polstrována. Moje koleno se na tuhle opěrku doslova těší .
O co lépe je na předních sedadlech, o to horší je to ovšem vzadu. Je nutno brát v potaz, že zadní sedadla nebyla středem zájmu konstruktérů. MX-30 je koncipována jako městské přibližovadlo, jako druhý vůz do rodiny. Vzadu se počítá tak maximálně s taškou nebo dítětem. Tomu odpovídá jednak podélný prostor (ale tady je nutno uznat, že pokud se na pravé straně dohodnou, tak oba za sebou sedící dospělí budou mít místa dost – sám jsem se tam 20 km vezl a nebyl v tomto směru problém). Ale sedák je ukotvený nízko, a tak nepodpírá stehna v dostatečné délce a posaz je tak trochu ve stylu „kolena u brady“. Na druhou stranu, deklarovaný dojezd se tam zvládnout dá .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Krásná je černá stropnice a kompletní osazení LEDkami, včetně osvětlení kosmetických zrcátek, které se spíná po odkrytí zrcátka.
A došli jsme ke kufru.
Na to, že se vlastně bavíme o malém autě je poměrně objemný, pečlivě čalouněný. Osvětlený samozřejmě LEDkou. Pod podlahou najdete místo na lepící sadu a nabíjecí kabel, víc není ani potřeba.
Zajímavý detail je toto tlačítko. MX-30 má bezklíčový vstup řešen tak, že reaguje na přítomnost či nepřítomnost klíče. Takže pokud s klíčem v kapse odcházíte od vozu, sám se zamkne. Ale co když potřebujete jen něco nosit do/z kufru a přitom by nebyl dostatečný přehled o interiéru? Tak prostě zamknete auto tímto tlačítkem (musíte mít klíč u sebe). A když skončíte, stačí kufr zavřít….
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Po testu i20 jsem se zaměřil na šňůrky držící plato – přesně tyto detaily ukazují kam to které auto na trhu zařadit…
MX-30 je vůbec auto se zajímavými detaily. Třeba trysky ostřikovačů čelního skla přímo na ramínkách stěračů .
Pro snazší vystupování ze zadních sedaček si můžete vpravo pomoct tímto poutkem.
Vlevo jsou čudlíky ovládání elektromotorků (sedadlo řidiče je v této výbavě ovládáno elektricky, pravé manuálně).
Ale jestli fungují za jízdy jsem neměl odvahu zkoušet ...25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
A mohutnost zámků zadních dveří, které zároveň nesou přední pásy důvěru rozhodně vzbuzuje! Všimněte si, že je osazen i boční airbag . Tady je místo pro jedinou zásadnější výtku – tohle místo se na některých nerovnostech umí ozvat jakýmsi klepáním. Určitou toleranci jednotlivých dílů chápu – airbag potřebuje svoje, ale mám i nápad jak to kdyžtak doma pořešit .
Na první i všechny další pohledy je vidět, že u konstrukce tohoto auta se myslelo a bylo pro jeho tvůrce důležité, aby vše fungovalo a aby se posádka cítila na palubě příjemně a v pohodě. Ale jak tohle auto vlastně jezdí… 25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Tak než vyrazíme, tak se podíváme pod kapotu. MX-30 je zkonstruovaná jako normální předokolka. A musím přiznat, že tento pohled mě v první chvíli rozesmál
Formality máme za sebou, dáme D a pustíme brzdu. Neslyšně se dáváme do pohybu a vyrážíme na obvyklý zkušební okruh jízdních vlastností a schopností podvozku.
Nebudu to nijak protahovat – podvozek MX-30 mě naprosto rozsekal. Po zkušenosti s IONIQem 5 jsem tak nějak předpokládal, že když s sebou auto tahá váhu baterek, i když tady jen 35,5 kWh, bude nutno podvozek u pseudoSUV naladit natvrdo a jízda bude utřesená. A ono NE!
Přestože kola jsou 18‘‘, tak komfort jízdy je přímo neskutečný. I odtlumení práce podvozku je na hodně vysoké úrovni. Zvuk práce podvozku jen slyšíte a ještě hodně vzdáleně. Auto se ani nijak nehoupe, karoserie udělá jeden jasně utlumený pohyb a to je všechno! Přesně takhle se v oblasti komfortu jízdy chovalo SantaFé. Ale i když jeho podvozek je na tu almaru úžasně pevný, pořád pohyby vysoké a těžké karoserie nelze potlačit – to je prostě fyzika. A tady MX-30 nabírá další body – je nižší, a tak dokáže famózní komfort kombinovat s neskutečně minimálními pohyby karoserie. Způsob jakým přejíždí retardéry, železniční přejezdy, díry v silnici je prostě z jiné dimenze
Dalším střípkem do mozaiky je řízení – zpětnou vazbu v pravém slova smyslu samozřejmě nečekejte, ale není přeposilované a prostřednictvím skvělého volantu (ten průměr a tloušťka věnce – ani jsem netušil, že si půjčili při konstrukci auta moje ruce, protože takhle mi žádný volant ještě nepadl) dostanete i nějaké ty informace co se s a pod předními koly děje.
Dneska sakra foukalo a ani při přesunech mezi obcemi na volném prostranství mezi poli to s MX-30 ani nehnulo
Co se moc soudit nedá jsou brzdy - rekuperace dokáže být tak silná, že se jich v normálním provozu nemusíte dotknout a na paniku naštěstí nedošlo.
Od elektromotoru se 105 kW a 265 Nm nelze čekat zázraky, ale stejně tak to není žádný louda. Má přesně tolik síly, kolik je zapotřebí a kolik čekáte. Táhne krásně pružně a v běžném provozu nebudete mít pocit nedostatku výkonu.
A co spotřeba? Výrobce udává 19 kWh na 100 km. To je v porovnání s konkurencí vlastně víc než dost. Jenže vtip je v tom, že tuhle spotřebu v pohodě dosáhnete, i když se budete bavit zátahem elektra a nijak se nebudete dynamicky omezovat! Když jsme zkusili cestu k ženě do práce a zpět, tak jsme se dočkali tohoto výsledku. Na první pokus neuvěřitelný! Teprve dnes jsem si začal hrát s úrovní rekuperace (celkem 4 – ovládání pádly pod volantem a rozdíly fakt citelné), tak se spotřeba vydala ještě níž. Po zvyknutí si na specifika konkrétního auta nepochybuji o průměrné spotřebě na úrovni 15 kWh bez velkého snažení.
Jak jízdní dojmy uzavřít? Jsem v šoku jak může elektrický auto jezdit – jak pohodlně, jistě, tiše a vlastně i zábavně… Neustále si vymýšlím další a další trasy, jen abych se zase svezl .
A ještě jedna perlička na závěr – v vypínám ISLW, protože se na něj dá spolehnout tak zhruba v 70%... Tady tu potřebu nemám, nachytal jsem systém jen 2x, a to v místech, kde jsou omezující značky osazené tak blbě, že je snadno přehlédne i pozorný řidič. A pak se řídí mapovými podklady, takže každé omezení ukončuje křižovatkou!
Haló - jde to!!!
A na závěr peníze. MX-30, když už, bychom mohli srovnávat s elektro Konou. A pokud pro Konu zvolíme menší baterii a slabší motor, aby parametry byly zhruba srovnatelné, tak Kona vyjde o něco levněji, to je pravda. Ale stejně tak otevřeně přiznávám, že každou korunu, o kterou je MX-30 dražší vidíte a Mazda si jí obhájí.
Ano, jsem příjemně překvapen, že ani v plné palbě cena MX-30 nepřekročí milion (když nezačneme blbnout s vícebarevným lakováním atp.).
Pokud zvolíme variantu s větším autem pro mě a elektro pro ženu, koupil bych MX-30? Mám ještě pár kandidátů, které si chci vyzkoušet, ale v tuhle chvíli je MX-30 ve vedení pelotonu elektromobilů, a to o parník!!! Že bych zkusil vymyslet, že větší PHEV by bylo pro ženu a já bych si pořídil MX-30, protože mně vlastně BEV s dojezdem 200 km úplně stačí…?
Moc děkuji CarStar Praha za půjčení - https://carstar.mazda.cz/ - byla to báječná zkušenost!
Tenhle "klíček" budu v pondělí vracet fakt nerad! P.S. Pokud Vás napadá nějaká specifická otázka – šup sem s ní než v pondělí ráno MX-30 vrátím.
Posléze jsem si uvědomil, že letos má přijít do prodeje PHEV varianta MX-30, kde ovšem bude spalovák sloužit výhradně jako generátor (bude to Wankel) a pod přední kapotou je před řidičem nachystané místo právě pro něj .Formality máme za sebou, dáme D a pustíme brzdu. Neslyšně se dáváme do pohybu a vyrážíme na obvyklý zkušební okruh jízdních vlastností a schopností podvozku.
Nebudu to nijak protahovat – podvozek MX-30 mě naprosto rozsekal. Po zkušenosti s IONIQem 5 jsem tak nějak předpokládal, že když s sebou auto tahá váhu baterek, i když tady jen 35,5 kWh, bude nutno podvozek u pseudoSUV naladit natvrdo a jízda bude utřesená. A ono NE!
Přestože kola jsou 18‘‘, tak komfort jízdy je přímo neskutečný. I odtlumení práce podvozku je na hodně vysoké úrovni. Zvuk práce podvozku jen slyšíte a ještě hodně vzdáleně. Auto se ani nijak nehoupe, karoserie udělá jeden jasně utlumený pohyb a to je všechno! Přesně takhle se v oblasti komfortu jízdy chovalo SantaFé. Ale i když jeho podvozek je na tu almaru úžasně pevný, pořád pohyby vysoké a těžké karoserie nelze potlačit – to je prostě fyzika. A tady MX-30 nabírá další body – je nižší, a tak dokáže famózní komfort kombinovat s neskutečně minimálními pohyby karoserie. Způsob jakým přejíždí retardéry, železniční přejezdy, díry v silnici je prostě z jiné dimenze
Dalším střípkem do mozaiky je řízení – zpětnou vazbu v pravém slova smyslu samozřejmě nečekejte, ale není přeposilované a prostřednictvím skvělého volantu (ten průměr a tloušťka věnce – ani jsem netušil, že si půjčili při konstrukci auta moje ruce, protože takhle mi žádný volant ještě nepadl) dostanete i nějaké ty informace co se s a pod předními koly děje.
Dneska sakra foukalo a ani při přesunech mezi obcemi na volném prostranství mezi poli to s MX-30 ani nehnulo
Co se moc soudit nedá jsou brzdy - rekuperace dokáže být tak silná, že se jich v normálním provozu nemusíte dotknout a na paniku naštěstí nedošlo.
Od elektromotoru se 105 kW a 265 Nm nelze čekat zázraky, ale stejně tak to není žádný louda. Má přesně tolik síly, kolik je zapotřebí a kolik čekáte. Táhne krásně pružně a v běžném provozu nebudete mít pocit nedostatku výkonu.
A co spotřeba? Výrobce udává 19 kWh na 100 km. To je v porovnání s konkurencí vlastně víc než dost. Jenže vtip je v tom, že tuhle spotřebu v pohodě dosáhnete, i když se budete bavit zátahem elektra a nijak se nebudete dynamicky omezovat! Když jsme zkusili cestu k ženě do práce a zpět, tak jsme se dočkali tohoto výsledku. Na první pokus neuvěřitelný! Teprve dnes jsem si začal hrát s úrovní rekuperace (celkem 4 – ovládání pádly pod volantem a rozdíly fakt citelné), tak se spotřeba vydala ještě níž. Po zvyknutí si na specifika konkrétního auta nepochybuji o průměrné spotřebě na úrovni 15 kWh bez velkého snažení.
Jak jízdní dojmy uzavřít? Jsem v šoku jak může elektrický auto jezdit – jak pohodlně, jistě, tiše a vlastně i zábavně… Neustále si vymýšlím další a další trasy, jen abych se zase svezl .
A ještě jedna perlička na závěr – v vypínám ISLW, protože se na něj dá spolehnout tak zhruba v 70%... Tady tu potřebu nemám, nachytal jsem systém jen 2x, a to v místech, kde jsou omezující značky osazené tak blbě, že je snadno přehlédne i pozorný řidič. A pak se řídí mapovými podklady, takže každé omezení ukončuje křižovatkou!
Haló - jde to!!!
A na závěr peníze. MX-30, když už, bychom mohli srovnávat s elektro Konou. A pokud pro Konu zvolíme menší baterii a slabší motor, aby parametry byly zhruba srovnatelné, tak Kona vyjde o něco levněji, to je pravda. Ale stejně tak otevřeně přiznávám, že každou korunu, o kterou je MX-30 dražší vidíte a Mazda si jí obhájí.
Ano, jsem příjemně překvapen, že ani v plné palbě cena MX-30 nepřekročí milion (když nezačneme blbnout s vícebarevným lakováním atp.).
Pokud zvolíme variantu s větším autem pro mě a elektro pro ženu, koupil bych MX-30? Mám ještě pár kandidátů, které si chci vyzkoušet, ale v tuhle chvíli je MX-30 ve vedení pelotonu elektromobilů, a to o parník!!! Že bych zkusil vymyslet, že větší PHEV by bylo pro ženu a já bych si pořídil MX-30, protože mně vlastně BEV s dojezdem 200 km úplně stačí…?
Moc děkuji CarStar Praha za půjčení - https://carstar.mazda.cz/ - byla to báječná zkušenost!
Tenhle "klíček" budu v pondělí vracet fakt nerad! P.S. Pokud Vás napadá nějaká specifická otázka – šup sem s ní než v pondělí ráno MX-30 vrátím.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
To skoro vypadá, že tohle auto nikoho nezaujalo, když se tu neobjevily žádné otázky ani reakce .
Ovšem soukromou cestou jsem otázku dostal. Jak na tohle auto reagovala moje žena a naše dcera.
Naší dceři bude v červnu 12 let a roste neskutečným tempem, zejména nohy má dlouhý až moc . Je tedy zapotřebí, navzdory mému tempu obměn, už v jejím případě pracovat s nároky na prostor jako u dospělého.
A od toho se odvíjelo její hodnocení - zvenku hezký, ty zadní dveře jsou fakt hustý , ale co ta barva . Vevnitř pěkný, vepředu se sedí dobře, pohodlná sedačka spolujezdce, je dobře vidět ven. Vzadu děs, tam se nevejdu, tam prostě jezdit nebudu. Ale pro dva dobrý, to můžete koupit .
Vztah mojí ženy k řízení auta je čistě spotřebitelský, jezdí jen když musí, a to téměř výhradě známé trasy (zdůrazňuji to téměř, SF si vyzkoušela celkem důkladně ). V pátek se projela do práce, aby si vyzkoušela známou trasu a změřili jsme spotřebu. A v sobotu jsme se odpoledne málem "porvali" kdo bude řídit na nákup... Troufám si tvrdit, že lepší vysvědčení od mojí ženy Mazda dostat nemohla
Když jsem dnes MX-30 vracel a povídal si s panem prodejcem, tak jsem musel přiznat, že je MX-30 už jedním kolem v naší garáži. Otázkou je co k ní do party. Mazda PHEV v nabídce nemá a v dostatečné velikosti mít nebude. Takže podle původních úvah bych si pro sebe měl pořídit Mazdu 6 (rozhodně sedana dokud jsou). Jenže mě se MX-30 strašně líbí a hlavně jsem nadšený z toho jak jezdí...
Že bych si MX-30 pořídil pro sebe a pro ženu třeba CX-30 (kdyby bylo vzadu dost místa)? To budu muset ještě pořádně promyslet ...
Ovšem soukromou cestou jsem otázku dostal. Jak na tohle auto reagovala moje žena a naše dcera.
Naší dceři bude v červnu 12 let a roste neskutečným tempem, zejména nohy má dlouhý až moc . Je tedy zapotřebí, navzdory mému tempu obměn, už v jejím případě pracovat s nároky na prostor jako u dospělého.
A od toho se odvíjelo její hodnocení - zvenku hezký, ty zadní dveře jsou fakt hustý , ale co ta barva . Vevnitř pěkný, vepředu se sedí dobře, pohodlná sedačka spolujezdce, je dobře vidět ven. Vzadu děs, tam se nevejdu, tam prostě jezdit nebudu. Ale pro dva dobrý, to můžete koupit .
Vztah mojí ženy k řízení auta je čistě spotřebitelský, jezdí jen když musí, a to téměř výhradě známé trasy (zdůrazňuji to téměř, SF si vyzkoušela celkem důkladně ). V pátek se projela do práce, aby si vyzkoušela známou trasu a změřili jsme spotřebu. A v sobotu jsme se odpoledne málem "porvali" kdo bude řídit na nákup... Troufám si tvrdit, že lepší vysvědčení od mojí ženy Mazda dostat nemohla
Když jsem dnes MX-30 vracel a povídal si s panem prodejcem, tak jsem musel přiznat, že je MX-30 už jedním kolem v naší garáži. Otázkou je co k ní do party. Mazda PHEV v nabídce nemá a v dostatečné velikosti mít nebude. Takže podle původních úvah bych si pro sebe měl pořídit Mazdu 6 (rozhodně sedana dokud jsou). Jenže mě se MX-30 strašně líbí a hlavně jsem nadšený z toho jak jezdí...
Že bych si MX-30 pořídil pro sebe a pro ženu třeba CX-30 (kdyby bylo vzadu dost místa)? To budu muset ještě pořádně promyslet ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Tady jsi na fóru Hyundai se nediv. Pomalu si založ účet na Mazda fóru.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
mne to auto neprijde nijak zaujimave.
Interier mi prijde taky dost bastl, taka ta prezentacia materialov ake vie vyrobca urobit a necitil by som sa tam dobre
Tie zadne dvere pre pasazierov su sranda. Bez posunu prednych sedadiel de-facto nepouzitelne a tak realne nevidim benefit oproti trojdveru
zaklincovane cenou by na ma to cele neprinutilo o tom vobec uvazovat. Ako bonus su na internete celkom dost pretriasane zle skusenosti s ceskym dovozcom a problematika zaruk
Interier mi prijde taky dost bastl, taka ta prezentacia materialov ake vie vyrobca urobit a necitil by som sa tam dobre
Tie zadne dvere pre pasazierov su sranda. Bez posunu prednych sedadiel de-facto nepouzitelne a tak realne nevidim benefit oproti trojdveru
zaklincovane cenou by na ma to cele neprinutilo o tom vobec uvazovat. Ako bonus su na internete celkom dost pretriasane zle skusenosti s ceskym dovozcom a problematika zaruk
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Mazda dělá pěkný auta, jak vzhledově, tak jízdně, ale to místo uvnitř prostě pro Evropany není. Jak sám píšeš, tak 4-místné auto je pro dva lidi ještě v pohodě, ale pro dva lidi a děti už je to prostě moc velký kompromis.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
A hele, pohlo se to ...
To Maras - nejen živ je člověk a pokud nebudeme porovnávat s konkurencí, tak zamrzneme ve vlastní bublině... A chystaná KIA je koncernová sestra, takže tam nám srovnání moc obzory nerozšíří .
To Mexican - fakt jsi pobavil. Sice jsi v tom neseděl, ale víš, že by ses tam necítil dobře. Sice jsi v tom neseděl, ale víš, že bez posunutí předních sedadel ze zadních nevylezeš - benefit těch zadních dveří viz níže...
To je přesně ta bublina o které píšu výše. Mně překvapilo, jak příjemné místo k životu to je a vyloženě mě překvapilo, jak funkční ty zadní dveře jsou .
Ohledně importu a záruk vím de facto jen o jednom chronickém stěžovateli a jeho problémech s dieselovou Mazdou 6. Ale dokázal zaplnit neuvěřitelné množství virtuálního prostoru, to teda klobouk dolů. Já naštěstí znám jednoho z nejdéle fungujících a objektivně nejlepších mechaniků co kdy Mazdu dělali, takže z tohoto pohledu já obavy nemám .
To i30mpact - ono to chce brát v potaz konstrukční zadání. To auto se zjevně vyvíjelo jako 2+2 - 2 dospělí a 2 děti. Zadní sedák je nízko a naplocho. Pro dospělého na prd, ale když tam dáš sedačku nebo podsedák, tak je to najednou stav ideál. Tady se prostě zjevně počítalo jen s dopravou malých a menších dětí, konstrukce dveří zajišťuje, že Ti dítě zezadu prostě nevystoupí, dokud neotevřeš přední dveře jsou "v pastí" . A přitom nemusíš díky těmhle zadním dvířkům hýbat s předním sedadlem a zároveň vytváříš jejich otevřením jakýsi koridor. Mně se tohle řešení líbilo už svého času na Merivě, i když tam to byly plnohodnotné dveře s pevným B sloupkem (taky jsem jí kdysi měl půjčenou na víkend a bylo to prima autíčko).
Tím, že já v tuhle chvíli hledám BEV pro dva, tak mě výše uvedené limity netrápí . Objektivně jsou na trhu za srovnatelné peníze praktičtější, úspornější a konzervativnější BEV, ale mě se na tomhle autě líbí jak při jeho konstrukci přemýšleli a jak jejich snažení nakonec dopadlo .
To Maras - nejen živ je člověk a pokud nebudeme porovnávat s konkurencí, tak zamrzneme ve vlastní bublině... A chystaná KIA je koncernová sestra, takže tam nám srovnání moc obzory nerozšíří .
To Mexican - fakt jsi pobavil. Sice jsi v tom neseděl, ale víš, že by ses tam necítil dobře. Sice jsi v tom neseděl, ale víš, že bez posunutí předních sedadel ze zadních nevylezeš - benefit těch zadních dveří viz níže...
To je přesně ta bublina o které píšu výše. Mně překvapilo, jak příjemné místo k životu to je a vyloženě mě překvapilo, jak funkční ty zadní dveře jsou .
Ohledně importu a záruk vím de facto jen o jednom chronickém stěžovateli a jeho problémech s dieselovou Mazdou 6. Ale dokázal zaplnit neuvěřitelné množství virtuálního prostoru, to teda klobouk dolů. Já naštěstí znám jednoho z nejdéle fungujících a objektivně nejlepších mechaniků co kdy Mazdu dělali, takže z tohoto pohledu já obavy nemám .
To i30mpact - ono to chce brát v potaz konstrukční zadání. To auto se zjevně vyvíjelo jako 2+2 - 2 dospělí a 2 děti. Zadní sedák je nízko a naplocho. Pro dospělého na prd, ale když tam dáš sedačku nebo podsedák, tak je to najednou stav ideál. Tady se prostě zjevně počítalo jen s dopravou malých a menších dětí, konstrukce dveří zajišťuje, že Ti dítě zezadu prostě nevystoupí, dokud neotevřeš přední dveře jsou "v pastí" . A přitom nemusíš díky těmhle zadním dvířkům hýbat s předním sedadlem a zároveň vytváříš jejich otevřením jakýsi koridor. Mně se tohle řešení líbilo už svého času na Merivě, i když tam to byly plnohodnotné dveře s pevným B sloupkem (taky jsem jí kdysi měl půjčenou na víkend a bylo to prima autíčko).
Tím, že já v tuhle chvíli hledám BEV pro dva, tak mě výše uvedené limity netrápí . Objektivně jsou na trhu za srovnatelné peníze praktičtější, úspornější a konzervativnější BEV, ale mě se na tomhle autě líbí jak při jeho konstrukci přemýšleli a jak jejich snažení nakonec dopadlo .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Měl jsem možnost se s MX-30 projet a... text se rýsuje Akorát trochu víc nestíhám, takže den - dva - tři potrvá, než to sem hodím. Jediné, co můžu říct, abych se moc neopakoval, je, že je to moc povedené auto
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Já mám Mazdy celkem rád, líbí se mi jejich designový jazyk, ale toto auto mě nějak nezaujalo. Z boku mám pocit, že jsou to dvě auta spojená v jedno, systém otevírání dvěří mi přijde použitelné tak pro dva, ale otevírat přední dvěře, když chce vystoupi/nastoupit někdo dozadu, to by mě asi hodně štvalo. Navíc je otázka, co tento systém bude dělat v budoucnu, až tuhost karoserie trochu poleví. Uvnitř je to fajn, i ta kombinace s korkem mi nevadí. Ta scifi konzole je něco jiného, ale zaujme a určitě bude při jízdě funkční a fajn. Stejně jako zvenku na mě auto působí jako spojení dvou aut, stejné je to uvnitř. Upředu to vypadá jako větší auto, vzadu zase městský prcek. A to celé zabalené do elektriky s cenovkou atakující milión. U mě ne, nejsem ani zdaleka cílová skupina pro tento vůz
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Mr. HYUNDAI podobna trieda je napr C-HR od Toyoty. Aj napriek tomu, ze sa nerobi ako PHEV, objektivne je to v porovnatelnej triede hodnotnejsie a zaujimavejsie auto. Pre mna osobne by bola rozumom aj srdcom ta C-HR vyrazne lepsou volbou
sediet v tom nemusim aby sa mi to nemuselo pacit (tiez viem ze kamna palia bez toho aby som sa ich chytil)
ak cakas, ze budem hikat ze MX30 je spica, tak to budem do buducna vediet a nebudem pisat nic. To sice potom postrada logiku diskutovania
sediet v tom nemusim aby sa mi to nemuselo pacit (tiez viem ze kamna palia bez toho aby som sa ich chytil)
ak cakas, ze budem hikat ze MX30 je spica, tak to budem do buducna vediet a nebudem pisat nic. To sice potom postrada logiku diskutovania
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023