KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
A další auto mimo naši domovskou značku, i když tentokrát je to vlastně jen napůl, když je to koncernová sestra. Podle testu v posledním AutoTipu heslo „Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.“ až tak úplně v případě těchto dvou aut neplatí. Jenže já novinářům moc nevěřím, a tak se o tom zkusím přesvědčit sám.
Shodou okolností je zkoušené auto stejné jako měli k dispozici ve zmíněném testu – benzínový motor 1,6 T-GDi ve své silnější verzi s pomocí mild-hybridu, s pohonem všech kol a DCT převodovkou. Tuto mechaniku jsme tu už kdysi měli v Tucsonu ( https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=40274 ) a u mě to rozhodně tento pohon nevyhrál. Tucson byl tehdy na 18‘‘ kolech se standardními tlumiči, Sportage nastupuje v nejvyšší výbavě na 19‘‘ kolech a dokonce s elektronickými tlumiči, které v Tucsonu chválu zrovna nesklízely. No, nevypadá to na žádnou hitparádu .
Jako obvykle začneme prohlídkou exteriéru. Nové Sportage se začínají na silnicích objevovat, já jsem záměrně udělal fotky trochu nestandardní.
Tahle příď je všechno, jen je ne fádní. Každý nechť si na ní udělá názor sám, ty bumerangy DRL jsou zajímavé nejen při pohledu na auto samotné, ale i ve zpětném zrcátku, když vás Sportage dojede. Z profilu je znát podstatně „klidnější“ tvarování blatníků a boků než zvolil u Tucsonu, na první pohled je to vlastně velmi klidný design ozvláštněný jen nerezovou linkou pod okny a nenavazující z C sloupku do zadního spoileru. Záď už je opět trochu rozevlátější, zejména zlom pod zadním oknem, který je identický s řešením na nové EV6. A co na zádi vyloženě oceňuji, je přesun zadního blinkru do sdružených svítilen. jej přesunul dolů, KIA nahoru…. Troufám si tvrdit, že Tucson a Sportage jsou natolik vzhledově jiná auta, že asi nikomu nemohou připadat obě stejně hezká či obě stejně ošklivá. Jejich designové jazyky jsou natolik jiné, že každý si najde toho svého favorita. Já se nijak netajím tím, že tentokrát to u mě vyhrála KIA.
Shodou okolností je zkoušené auto stejné jako měli k dispozici ve zmíněném testu – benzínový motor 1,6 T-GDi ve své silnější verzi s pomocí mild-hybridu, s pohonem všech kol a DCT převodovkou. Tuto mechaniku jsme tu už kdysi měli v Tucsonu ( https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=40274 ) a u mě to rozhodně tento pohon nevyhrál. Tucson byl tehdy na 18‘‘ kolech se standardními tlumiči, Sportage nastupuje v nejvyšší výbavě na 19‘‘ kolech a dokonce s elektronickými tlumiči, které v Tucsonu chválu zrovna nesklízely. No, nevypadá to na žádnou hitparádu .
Jako obvykle začneme prohlídkou exteriéru. Nové Sportage se začínají na silnicích objevovat, já jsem záměrně udělal fotky trochu nestandardní.
Tahle příď je všechno, jen je ne fádní. Každý nechť si na ní udělá názor sám, ty bumerangy DRL jsou zajímavé nejen při pohledu na auto samotné, ale i ve zpětném zrcátku, když vás Sportage dojede. Z profilu je znát podstatně „klidnější“ tvarování blatníků a boků než zvolil u Tucsonu, na první pohled je to vlastně velmi klidný design ozvláštněný jen nerezovou linkou pod okny a nenavazující z C sloupku do zadního spoileru. Záď už je opět trochu rozevlátější, zejména zlom pod zadním oknem, který je identický s řešením na nové EV6. A co na zádi vyloženě oceňuji, je přesun zadního blinkru do sdružených svítilen. jej přesunul dolů, KIA nahoru…. Troufám si tvrdit, že Tucson a Sportage jsou natolik vzhledově jiná auta, že asi nikomu nemohou připadat obě stejně hezká či obě stejně ošklivá. Jejich designové jazyky jsou natolik jiné, že každý si najde toho svého favorita. Já se nijak netajím tím, že tentokrát to u mě vyhrála KIA.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Tak otevřeme dveře řidiče a podíváme se, jak KIA pojala interiér. Tucson byl při svém uvedení na trh se svým pojetím interiéru v běžné konfekci malou revolucí, jak je na tom tedy KIA?
Už výplň dveří dává najevo, že tady se neopisovalo a šlo se vlastní cestou. Výplň má velmi jednoduchý základní design, který ozvlášťnuje panel ze stejného materiálu, z něhož je ozdobná lišta na palubní desce (v každém výbavovém stupni jiná), v GT Line imitace karbonu. Loketní opěrka obsahuje známé ovladače oken a nastavení zrcátek. I zde jsou ovladače usazené v klavírním laku , takže pořád upatlané a při podrobné prohlídce zjistíte, že automatické dojezdy mají jen okna v předních dveřích… Asi se šetří čipy, ale tohle není to pravé místo. Zajímavým detailem je pomocné madlo na zavírání dveří na úrovni ovladače zrcátek. Palubní deska má velice jednoduchý základní tvar, členění je horizontální. V porovnání s Tucsonem je zcela odlišně vyřešeno osazení přístrojového tabletu a tabletu navigace. Zde je zvoleno řešení zakřivených propojených obrazovek, které působí velice kompaktně a jaksi přirozeně. Pokud mě paměť neklame, tak jako první toto řešení použil Mercedes, ale ruku na špalek za to nedám. Velice originální tvar mají výdechy ventilace. Bohužel ani palubní deska nezůstala ušetřena aplikace klavírního laku! Proč proboha?! Velmi příjemný je volant provedení GT Line. Má optimální průměr, věnec je příjemně tlustý, obšitý kůží. Ani po estetické stránce mu nelze nic vytknout. A ramena jsou poseta přesně těmi ovladači na které jsme zvyklí z .
Už výplň dveří dává najevo, že tady se neopisovalo a šlo se vlastní cestou. Výplň má velmi jednoduchý základní design, který ozvlášťnuje panel ze stejného materiálu, z něhož je ozdobná lišta na palubní desce (v každém výbavovém stupni jiná), v GT Line imitace karbonu. Loketní opěrka obsahuje známé ovladače oken a nastavení zrcátek. I zde jsou ovladače usazené v klavírním laku , takže pořád upatlané a při podrobné prohlídce zjistíte, že automatické dojezdy mají jen okna v předních dveřích… Asi se šetří čipy, ale tohle není to pravé místo. Zajímavým detailem je pomocné madlo na zavírání dveří na úrovni ovladače zrcátek. Palubní deska má velice jednoduchý základní tvar, členění je horizontální. V porovnání s Tucsonem je zcela odlišně vyřešeno osazení přístrojového tabletu a tabletu navigace. Zde je zvoleno řešení zakřivených propojených obrazovek, které působí velice kompaktně a jaksi přirozeně. Pokud mě paměť neklame, tak jako první toto řešení použil Mercedes, ale ruku na špalek za to nedám. Velice originální tvar mají výdechy ventilace. Bohužel ani palubní deska nezůstala ušetřena aplikace klavírního laku! Proč proboha?! Velmi příjemný je volant provedení GT Line. Má optimální průměr, věnec je příjemně tlustý, obšitý kůží. Ani po estetické stránce mu nelze nic vytknout. A ramena jsou poseta přesně těmi ovladači na které jsme zvyklí z .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Za volantem čekají zcela nově tvarované páčky s velmi zajímavým designem. Funkčnost samozřejmě bez připomínek.
Všimněte si panelu vlevo pod volantem - ovladač parkovací brzdy je poněkud nečekaně právě tady! A také máme za volantem nám důvěrně známý display. Jak je zvykem, každý jízdní režim má svou grafiku. Tady je máme v pořadí ECO, NORMAL a SPORT. Tím, že KIA si za barvu svého systému zvolila fialovou, je v režimu NORMAL dominantní barvou fialová. Je to zajímavý odstín .
Všimněte si panelu vlevo pod volantem - ovladač parkovací brzdy je poněkud nečekaně právě tady! A také máme za volantem nám důvěrně známý display. Jak je zvykem, každý jízdní režim má svou grafiku. Tady je máme v pořadí ECO, NORMAL a SPORT. Tím, že KIA si za barvu svého systému zvolila fialovou, je v režimu NORMAL dominantní barvou fialová. Je to zajímavý odstín .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Specialitou nové Sportage je tato funkční lišta, která ovládá buď ventilaci vozu nebo MMS. Stačí ťuknout na příslušný symbol a funkcionalita se změní. Ač to zní překombinovaně v praxi to funguje překvapivě dobře a intuitivně.
S výbavou GT Line souvisí moje oblíbená černá stropnice a díky panoramatické střeše je zde osazeno vnitřní osvětlení LED. Ale pak si rozsvítíte lampičku nad kosmetickým zrcátkem a tam na vás čeká… žárovka . Vtipným detailem je tvarování opěrky hlavy předních sedadel ze zadní strany, která může sloužit jako ramínko. Vtipné, praktické, ale za vyloženě krásné bych to asi neoznačil .
Tucson má svou prémiovou konzolu s tlačítkovým ovládáním převodovky, KIA také, ale s poněkud odlišně řešeným ovladačem. Pro rozjezd stačí otočit příslušným směrem, pro parkování stisknout středové tlačítko. Nemám problém s různými řešeními ovladačů a pro mě osobně není ve funkčnosti zásadní rozdíl. Ale proč je krucinál celá konzola, včetně tlačítek, v tom lesklém fuj ? Neustálé upatlání zaručeno!!!
Pojďme k něčemu veselejšímu. Testované auto je v plné palbě, takže sedadla GT Line mají kožené středy a semišové okraje. Jsou výborně tvarovaná, mají krásně pevné výplně a velmi dobře drží tělo. Ale já bych preferoval základní sedadla GT Line, která materiály používají obráceně.S výbavou GT Line souvisí moje oblíbená černá stropnice a díky panoramatické střeše je zde osazeno vnitřní osvětlení LED. Ale pak si rozsvítíte lampičku nad kosmetickým zrcátkem a tam na vás čeká… žárovka . Vtipným detailem je tvarování opěrky hlavy předních sedadel ze zadní strany, která může sloužit jako ramínko. Vtipné, praktické, ale za vyloženě krásné bych to asi neoznačil .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
A hurá na zadní sedadla. Výplň dveří odpovídá svým pojetím té přední.
Tentokrát se u vnitřní kliky dveří zastavím. Tvarování je neobvyklé, vyloženě se mi líbí a nijak to neomezuje její funkčnost.
Prostornost na zadních sedadlech je stejně jako v Tucsonu více než dostatečná, zadní opěradlo je samozřejmě polohovatelné. Oceňuji držák zadního bezpečnostního pásu, dalším vtipným detailem je háček na zadní straně opěradla předního sedadla a nabíjecí konektory implementované též do opěradel předních sedadel. Třízónová klimatizace má velmi příjemně fungující ovladače s jasnou haptickou odezvou.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
A došli jsme do kufru. Na papíře se objemy kufrů Tucsonu a Sportage mají lišit, ale pohledově to tak nevypadá.
Pod podlážkou nalezneme obvyklý kus polystyrenu s prohlubněmi na výbavu a pod ní baterii systému MHEV.
Oceňuji integrovaný háček do bočního plastu před ovladačem sklápění opěradel z kufru.
A kufr osvětluje LEDka!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
skoda toho cirkusackeho klaviroveho laku v exterieri a interieri. posobi to hrozne lacno a je to extremne neprakticke. Sportage ma zaujala asi viac ako Tucson, za tie prachy je to ale nieco co mat asi nebudem. Tie disky z GT line mi tiez moc nejdu, taka putova atrakcia
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
A jak tedy jezdí tento motor na těchto kolech?
Na testovaném Tucsonu jsme kritizovali naladění systému MHEV, který rekuperoval „humpolácky“, ve SPORTu auto nesmyslně podřazovalo a vůbec nevyužívalo možnosti pomocného systému MHEV. Jak to bude fungovat tady?
Sportage na nás čeká nastartovaná, aby nám nebyla taková zima, takže srovnat sedadlo, zapnout pás, otočit ovladač na D a v režimu ECO opouštíme parkoviště. První co zaujalo je výraznější odhlučnění motoru, při proplouvání městem o něm vlastně nevíme. Reakce na plyn jsou typicky ECO ospalé, nic co by překvapilo.
Tak si hezky přecvakneme na NORMAL. Auto lehce ožívá, stává se skutečně normální autem s lineární reakcí na pohyb pedálu plynu, motor se stále zvukově neprojevuje. Grafika MHEV chvíli hlásí tok do baterie, chvíli od baterie, podle polohy pedálu plynu. Reakce jsou očekávatelné, stejně jako když jsme v Neratově testovali i30 N Line.
Tak zkusíme SPORT, motor z pod kapoty toho stále moc neříká, ale z reproduktorů se dere zvuk „navíc“. Obvykle mě tyhle umělé hračičky štvou, ale tady to poprvé znělo vcelku přirozeně . Netuším, zda bych to nechal zapnuté na pořád, ale na zkoušku mě to docela bavilo.
A jak tedy reaguje pohonná soustava na seznámení plynu s podlahou? K mému velkému překvapení tak, jak by dle mě měla .
V ECO režimu se nestane skoro nic . Systém MHEV se snaží motoru pomoct a když na zrychlení trváte, tak podřadí. V režimu NORMAL je pomoc systému MHEV podstatně citelnější a podřazení rozhodně nepůsobí váhavě, nejlépe to vystihuje sousloví přirozené chování. A ve SPORTu? Rychlý nádech, okamžité podřazení a lineární zátah, když nohu z plynu sundáte, cítíte jak díky systému MHEV přichází brždění motorem, ale nastoupí sice intenzivně, ale plynule.
Systém MHEV tu pracuje tak, jak by dle mého názoru měl. Jistě, v ECO režimu umí plachtit a trápí motor v nízkých otáčkách, rekuperuje a pomáhá velmi jemně.
V režimu NORMAL činí chování motoru přirozeným – pomáhá překrýt turbodíru a při sundání nohy z plynu přiměřeně brzdí motorem.
A ve SPORTu pomáhá s překrýváním turbodíry, nabíráním otáček a následně brzděním motorem výrazně, ale bez kopanců a plynule.
Co tak úplně posoudit nemůžeme je spotřeba. Jednak to byla trasa relativně krátká, taky jsme se bavili dynamickými testy. Ale i tak jsme se dokázali dle PP pohybovat pod 8 litry Naturalu. Na úplně syrové auto (500 km) s pohonem všech kol a třemi chlapy na palubě - slušný výsledek.
Převodovka předvádí to, co všechny DCT koncernu H/K ve spojení s benzínovými motory – rychlé a plynulé řazení bez škubání a s převodem zvoleným právě tak, jak by to za daných okolností člověk udělal sám. Mluvit jí do práce pomocí pádel pod volantem je zbytečné.
Kruciš, opravdu to je stejný pohonný řetězec jako loni na Loučni? Nebo byl loňský Tucson nějaké nemocné auto . Projev těch dvou aut je totiž naprosto odlišný.
Řízení je přesné i nějaké informace od předních kol se najdou. A není přeposilované!
Brzdy jsou typický koncern H/K. Mají ostrý nástup a precizně se dávkují. Troufám si tvrdit, že řidič s mozkem je neutahá .
A co podvozek s elektronickými tlumiči na mnou tak neoblíbených 19‘‘ kolech? Chvíli hledáme pořádně rozbitou silnici, ale netrvá dlouho a máme tu kočičí hlavy a pak rozmlácenou okresku. A mně padá brada… Tohle už není o tom, že když máte žádná a záporná očekávání může přijít jen příjemné překvapení. Je pro mě nepochopitelné, jak se Sportage jen mírně pohupuje, projev karoserie vůbec neodpovídá tomu co oči vidí, že se pod koly nachází. I hluk je velmi dobře odstíněný. Kdyby mi někdo řekl, že na autě jsou obuté 17‘‘ neměl bych důvod mu nevěřit. Tak moc uvolněně a komfortně se Sportage na náročné silnici pohybovala. Ale abych se jen nerozplýval – velká a těžká kola v kombinaci s elektronickými tlumiči jsem dvakrát na švestkách nachytal. Ne, že by to byla vyloženě rána nebo kopanec do karoserie, ale hlubší nerovnost (resp. kanál) už tak úplně bez ztráty kytičky nebyly. Ano, s ohledem na velikost kol to pořád bylo hodně dobré, ale kombinace menšího kola, vyššího profilu a zřejmě i obyčejných tlumičů by to dle mého názoru vyřešila důstojněji.
Kdybych měl podvozku Sportage v tomto provedení vystavit vysvědčení v procentech, bylo by to za 95%. To je opravdu nečekaně dobrý výsledek!!!
Z mé dnešní zkušenosti plyne, že Sportage v tomto provedení je výrazně kultivovanější a jaksi dotaženější než byl loni testovaný Tucson se stejnou pohonnou sestavou. Ale stejně tak je nutno uvést, že když jsme před pár týdny zkoušeli Tucsona PHEV na 19‘‘ (i když na konvenčních tlumičích), tak byla úroveň práce podvozku výrazně lepší než při loňských testech. Což by znamenalo, že na vývoji stále pracuje a zavádí úpravy do výroby kontinuálně, což je jen dobře .
Než svoje dojmy a postřehy uzavřu, zmíním pár detailů.
Moc se mi líbí zrcátka na „stopkách“. V této výbavě doplněná o kamerky, takže toto auto umí nejen v přístrojovém štítu v příslušném kruhu po zapnutí blinkru promítat obraz z dané kamery pro lepší přehled za autem (stejně jako v testovaném Santa Fé), ale umí díky nim i birdview v různých úhlech . A stejně jako u Tucsonu musíme pochválit zakryté prahy a u zadních dveří i lem blatníku – čisté oblečení zaručeno . Tak jaká nová Sportage je? Designově zajímavá, praktická, s různými chytrými řešeními. Má dobře vyladěnou pohonnou soustavu, kde MHEV pracuje tak, jak pracovat má. Je nadstandardně odhlučněná, a to nejen od pohonu, ale i od podvozku. Stopu vede jistě a přitom se z vás nesnaží vytřást duši.
Má i negativa? Samozřejmě, že má a mrzí o to víc, že jsou to drobnosti, ale které umí pořádně otrávit. Proč mají automatický dojezd jen přední okna? Dálkové ovládání oken tak funguje jen na přední dveře. Palubní deska je moc pěkně namalovaná, ale materiály nejsou ty úplně nejšpičkovější. To, co na první pohled vypadá jako potažení vrchní části palubní desky kůží je jen výlisek, dotek prozradí plast průměrné úrovně, spodní polovina je z tvrdého plastu náchylného k poškrábání, a to je doplněno lištou z "karbonu" a také z klavírní černi. A kombinace LED osvětlení se žárovičkami je evergreen koncernu .
Jestli si toto konkrétní auto obhájí ceníkovou cenu téměř Kč 1.030.000,-- si musí každý přebrat sám.
Každopádně mě nová Sportage zaujala. Na poli pohonů nečekám zásadní rozdíly v porovnání s Tucsony, tam mě zřejmě nemá už čím překvapit. Když dobře funguje pohon, který v Tucsonu nefungoval, dá se očekávat, že ty, které v Tucsonu fungují budou fungovat i tady . Ale fakt mě zajímá, jaký bude jízdní projev Sportage na menších kolech s obyčejnými tlumiči .
Rád bych touto cestou poděkoval https://www.autocentrum.cz/kia/ za možnost vyzkoušení nové Sportage a zjištění, že v rámci koncernu H/K dokáží na stejném základě postavit dvě nejen vzhledově odlišná auta. A to je sakra dobrá zpráva
A nebyl jsem sám, snad se brzy dočkáme i druhého pohledu .
Bude to právě takové zklamání, jaké je očekáváno…?Na testovaném Tucsonu jsme kritizovali naladění systému MHEV, který rekuperoval „humpolácky“, ve SPORTu auto nesmyslně podřazovalo a vůbec nevyužívalo možnosti pomocného systému MHEV. Jak to bude fungovat tady?
Sportage na nás čeká nastartovaná, aby nám nebyla taková zima, takže srovnat sedadlo, zapnout pás, otočit ovladač na D a v režimu ECO opouštíme parkoviště. První co zaujalo je výraznější odhlučnění motoru, při proplouvání městem o něm vlastně nevíme. Reakce na plyn jsou typicky ECO ospalé, nic co by překvapilo.
Tak si hezky přecvakneme na NORMAL. Auto lehce ožívá, stává se skutečně normální autem s lineární reakcí na pohyb pedálu plynu, motor se stále zvukově neprojevuje. Grafika MHEV chvíli hlásí tok do baterie, chvíli od baterie, podle polohy pedálu plynu. Reakce jsou očekávatelné, stejně jako když jsme v Neratově testovali i30 N Line.
Tak zkusíme SPORT, motor z pod kapoty toho stále moc neříká, ale z reproduktorů se dere zvuk „navíc“. Obvykle mě tyhle umělé hračičky štvou, ale tady to poprvé znělo vcelku přirozeně . Netuším, zda bych to nechal zapnuté na pořád, ale na zkoušku mě to docela bavilo.
A jak tedy reaguje pohonná soustava na seznámení plynu s podlahou? K mému velkému překvapení tak, jak by dle mě měla .
V ECO režimu se nestane skoro nic . Systém MHEV se snaží motoru pomoct a když na zrychlení trváte, tak podřadí. V režimu NORMAL je pomoc systému MHEV podstatně citelnější a podřazení rozhodně nepůsobí váhavě, nejlépe to vystihuje sousloví přirozené chování. A ve SPORTu? Rychlý nádech, okamžité podřazení a lineární zátah, když nohu z plynu sundáte, cítíte jak díky systému MHEV přichází brždění motorem, ale nastoupí sice intenzivně, ale plynule.
Systém MHEV tu pracuje tak, jak by dle mého názoru měl. Jistě, v ECO režimu umí plachtit a trápí motor v nízkých otáčkách, rekuperuje a pomáhá velmi jemně.
V režimu NORMAL činí chování motoru přirozeným – pomáhá překrýt turbodíru a při sundání nohy z plynu přiměřeně brzdí motorem.
A ve SPORTu pomáhá s překrýváním turbodíry, nabíráním otáček a následně brzděním motorem výrazně, ale bez kopanců a plynule.
Co tak úplně posoudit nemůžeme je spotřeba. Jednak to byla trasa relativně krátká, taky jsme se bavili dynamickými testy. Ale i tak jsme se dokázali dle PP pohybovat pod 8 litry Naturalu. Na úplně syrové auto (500 km) s pohonem všech kol a třemi chlapy na palubě - slušný výsledek.
Převodovka předvádí to, co všechny DCT koncernu H/K ve spojení s benzínovými motory – rychlé a plynulé řazení bez škubání a s převodem zvoleným právě tak, jak by to za daných okolností člověk udělal sám. Mluvit jí do práce pomocí pádel pod volantem je zbytečné.
Kruciš, opravdu to je stejný pohonný řetězec jako loni na Loučni? Nebo byl loňský Tucson nějaké nemocné auto . Projev těch dvou aut je totiž naprosto odlišný.
Řízení je přesné i nějaké informace od předních kol se najdou. A není přeposilované!
Brzdy jsou typický koncern H/K. Mají ostrý nástup a precizně se dávkují. Troufám si tvrdit, že řidič s mozkem je neutahá .
A co podvozek s elektronickými tlumiči na mnou tak neoblíbených 19‘‘ kolech? Chvíli hledáme pořádně rozbitou silnici, ale netrvá dlouho a máme tu kočičí hlavy a pak rozmlácenou okresku. A mně padá brada… Tohle už není o tom, že když máte žádná a záporná očekávání může přijít jen příjemné překvapení. Je pro mě nepochopitelné, jak se Sportage jen mírně pohupuje, projev karoserie vůbec neodpovídá tomu co oči vidí, že se pod koly nachází. I hluk je velmi dobře odstíněný. Kdyby mi někdo řekl, že na autě jsou obuté 17‘‘ neměl bych důvod mu nevěřit. Tak moc uvolněně a komfortně se Sportage na náročné silnici pohybovala. Ale abych se jen nerozplýval – velká a těžká kola v kombinaci s elektronickými tlumiči jsem dvakrát na švestkách nachytal. Ne, že by to byla vyloženě rána nebo kopanec do karoserie, ale hlubší nerovnost (resp. kanál) už tak úplně bez ztráty kytičky nebyly. Ano, s ohledem na velikost kol to pořád bylo hodně dobré, ale kombinace menšího kola, vyššího profilu a zřejmě i obyčejných tlumičů by to dle mého názoru vyřešila důstojněji.
Kdybych měl podvozku Sportage v tomto provedení vystavit vysvědčení v procentech, bylo by to za 95%. To je opravdu nečekaně dobrý výsledek!!!
Z mé dnešní zkušenosti plyne, že Sportage v tomto provedení je výrazně kultivovanější a jaksi dotaženější než byl loni testovaný Tucson se stejnou pohonnou sestavou. Ale stejně tak je nutno uvést, že když jsme před pár týdny zkoušeli Tucsona PHEV na 19‘‘ (i když na konvenčních tlumičích), tak byla úroveň práce podvozku výrazně lepší než při loňských testech. Což by znamenalo, že na vývoji stále pracuje a zavádí úpravy do výroby kontinuálně, což je jen dobře .
Než svoje dojmy a postřehy uzavřu, zmíním pár detailů.
Moc se mi líbí zrcátka na „stopkách“. V této výbavě doplněná o kamerky, takže toto auto umí nejen v přístrojovém štítu v příslušném kruhu po zapnutí blinkru promítat obraz z dané kamery pro lepší přehled za autem (stejně jako v testovaném Santa Fé), ale umí díky nim i birdview v různých úhlech . A stejně jako u Tucsonu musíme pochválit zakryté prahy a u zadních dveří i lem blatníku – čisté oblečení zaručeno . Tak jaká nová Sportage je? Designově zajímavá, praktická, s různými chytrými řešeními. Má dobře vyladěnou pohonnou soustavu, kde MHEV pracuje tak, jak pracovat má. Je nadstandardně odhlučněná, a to nejen od pohonu, ale i od podvozku. Stopu vede jistě a přitom se z vás nesnaží vytřást duši.
Má i negativa? Samozřejmě, že má a mrzí o to víc, že jsou to drobnosti, ale které umí pořádně otrávit. Proč mají automatický dojezd jen přední okna? Dálkové ovládání oken tak funguje jen na přední dveře. Palubní deska je moc pěkně namalovaná, ale materiály nejsou ty úplně nejšpičkovější. To, co na první pohled vypadá jako potažení vrchní části palubní desky kůží je jen výlisek, dotek prozradí plast průměrné úrovně, spodní polovina je z tvrdého plastu náchylného k poškrábání, a to je doplněno lištou z "karbonu" a také z klavírní černi. A kombinace LED osvětlení se žárovičkami je evergreen koncernu .
Jestli si toto konkrétní auto obhájí ceníkovou cenu téměř Kč 1.030.000,-- si musí každý přebrat sám.
Každopádně mě nová Sportage zaujala. Na poli pohonů nečekám zásadní rozdíly v porovnání s Tucsony, tam mě zřejmě nemá už čím překvapit. Když dobře funguje pohon, který v Tucsonu nefungoval, dá se očekávat, že ty, které v Tucsonu fungují budou fungovat i tady . Ale fakt mě zajímá, jaký bude jízdní projev Sportage na menších kolech s obyčejnými tlumiči .
Rád bych touto cestou poděkoval https://www.autocentrum.cz/kia/ za možnost vyzkoušení nové Sportage a zjištění, že v rámci koncernu H/K dokáží na stejném základě postavit dvě nejen vzhledově odlišná auta. A to je sakra dobrá zpráva
A nebyl jsem sám, snad se brzy dočkáme i druhého pohledu .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Zatracený lesklý plasty. Kdy už to konečně přestane výrobce bavit? Jinak opět fajn čtení
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Nepřestane!!! Lidi to prý chtějí
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Minulý týden byla v autosalónu na Primě.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Sice jsem Autosalon už dávno hodil přes palubu, ale mohlo by být zajímavé se na to zpětně mrknout .
Díky za tip .
Díky za tip .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
zaujimavo Sportage yestoval Sulko. tam bolo vidiet, ze si to uzival
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Mr. : Díky za zajímavé počtení a srovnání.
PS: Už je objednaná?
PS: Už je objednaná?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Pokud myslíš objednávku nového auta k nám do rodiny - tak není objednaná.
Pokud bys měl na mysli test Sportage ve výbavě TOP na kolech 18'' a s normálními tlumiči, tedy téhle: tak ten objednaný je .
Pokud půjde vše dobře, tak do měsíce by měla být možnost přesně tohle auto otestovat (čeká se na značky a další s tím spojenou administrativu). Těžištěm plánovaného testu bude popis rozdílů mezi vzhledem (zejména vnějším) vrcholné verze GT Line a ostatními výbavami a zejména jízdní chování auta na menších kolech a bez elektronických tlumičů. Trasa je v plánu stejná jako u testované GT Line, takže by to mělo být srovnání s určitou vypovídací hodnotou .
Pokud bys měl na mysli test Sportage ve výbavě TOP na kolech 18'' a s normálními tlumiči, tedy téhle: tak ten objednaný je .
Pokud půjde vše dobře, tak do měsíce by měla být možnost přesně tohle auto otestovat (čeká se na značky a další s tím spojenou administrativu). Těžištěm plánovaného testu bude popis rozdílů mezi vzhledem (zejména vnějším) vrcholné verze GT Line a ostatními výbavami a zejména jízdní chování auta na menších kolech a bez elektronických tlumičů. Trasa je v plánu stejná jako u testované GT Line, takže by to mělo být srovnání s určitou vypovídací hodnotou .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate