MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
klídek, toto auto je o komfortu cestování a image. Rozhodně není o zlevnění cestování to by za velmi specifických podmínek mohla teoreticky být Dacia Spring. S malým dojezdem se pojí fakt, že toho technicky nejde najet hodně a tím pádem nedojde k úspoře. Ten kdo si to koupí to nedělá z důvodu peněz.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Reklama
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Zatím jsem jen nakukuji,servisuji jednu šestku a doma mám CX3, tohle co prezentuješ,jsem si vyzkoušel, žádná hitparáda to není.Mr. HYUNDAI píše: ↑31 led 2022, 18:03 Zjednodušeně řečeno jsou BEV segmentů B a SUV B zamýšlená jako druhá či třetí auta do městského a příměstského provozu s nájezdem do 120 km za den.
Děti do školky a školy, na nákup. Přes noc v garáži nebo přes den v práci dobít.
Na co kouli nebo zahrádku na auto do města na nákupy? Nějaká zábava za volantem se taky nečeká...
Ale musím uznat, že MX-30 je nečekaně jízdně dobrá - ať už komfortem nebo reakcemi .
Akorát ty ceny v poměru k našim příjmům jsou jaksi mimo .
Na západ od našich hranic, zejména s podporou dotací, to zas tak nereálné není.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Tohle co tu prezentuji je čistě, pouze a jenom múj názor. A samozřejmě budu rád za každý další. Ale chtělo by krapet rozvést .
Například co v porovnání s čím není žádná hitparáda...
Například co v porovnání s čím není žádná hitparáda...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Jak na to koukam, tak vada zadních dveri mi přijde jen v tom, ze pokud je vzadu někdo kdo zvládne vystoupit/nastoupit sám, tak řidič se musí odpoutat - jestli jsem zachytil spravne, ze přední pasy jsou na dveřích.
Jak jsem psal krátce jinde, dostala mě statická prohlídka iong 5 tim, ze středová konzole byla celá posuvná a třeba v mem případě by se hodilo, ze jde snadno projit autem na druhou stranu, což tady nepřipadá v úvahu.
V příštích letech se má hnout BEV více a více, tak uvidime jakým směrem se vydají. Tento je zajímavý, ale ne k mému použití.
A.D FVE, zatím netusim jak jsou nastaveny dotace a jestli je hodláš využít, ale pokud to neni svázané s místem instalace, tak se dá sundat a dodávkou převézt na nove bydlení (pokud bude stále rodinný dům).
Jak jsem psal krátce jinde, dostala mě statická prohlídka iong 5 tim, ze středová konzole byla celá posuvná a třeba v mem případě by se hodilo, ze jde snadno projit autem na druhou stranu, což tady nepřipadá v úvahu.
V příštích letech se má hnout BEV více a více, tak uvidime jakým směrem se vydají. Tento je zajímavý, ale ne k mému použití.
A.D FVE, zatím netusim jak jsou nastaveny dotace a jestli je hodláš využít, ale pokud to neni svázané s místem instalace, tak se dá sundat a dodávkou převézt na nove bydlení (pokud bude stále rodinný dům).
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Vím,že je to Tvoje prezentace.Mr. HYUNDAI píše: ↑01 úno 2022, 06:35 Tohle co tu prezentuji je čistě, pouze a jenom múj názor. A samozřejmě budu rád za každý další. Ale chtělo by krapet rozvést .
Například co v porovnání s čím není žádná hitparáda...
Když už budu chtít auto za tyhle kačky,tak raději pořádný kus auta a klidně skočím do rok starého nevimjaka,ten je proti tomuto velikostně úplně jinde. A hlavně co tady vím od kluků ,co je jezdí ,tak ty škůdky zima tragédie a tohle je na tom s malou baterií ještě horší. Ale elektro bych viděl jako druhé do rodiny a stačí na to pětikule od Fiatu.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Tak já teď jsem ochotný za tyhle prachy koupit ženě nový BEV na max 100 km denně. Do toho se i MX-30 v zimě v pohodě vejde .
500 je sladká, v některých barvách dokonale holčičí auto. Ale ze seznamu kandidátů jí, stejně jako e-2008, vyřadila absence vyhřívání volantu. To je jedna z hlavních položek požadované výbavy...!
500 je sladká, v některých barvách dokonale holčičí auto. Ale ze seznamu kandidátů jí, stejně jako e-2008, vyřadila absence vyhřívání volantu. To je jedna z hlavních položek požadované výbavy...!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Kdo vyhřívaný volant jednou zkusil, jinak již (obvykle) nechce...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Zejména pokud se bavíme o té něžnější polovině lidstva .
Ale uznávám, že v tomto požadavku jí plně chápu .
Ale uznávám, že v tomto požadavku jí plně chápu .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
To já taky
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Vyhrievaný volant,som považoval za číru zhovadilosť.
Teraz sa smejem sám sebe.
Teraz sa smejem sám sebe.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
-
- *
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 črc 2021, 12:09
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Mně osobně se Mazdy vždycky líbily svým strohým a jednoduchým designem. V té nádhérné červené samozřejmě. Trošku si ale neumím představit nastupování dozadu v užší uličce na parkovišti, obzvláště když auta se zvětšují, parkovací místa jsou snad normami ještě z dob minulých.
Hyundai i30 FB, family comfort, 1.0T-gdi, engine red
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
To jsou - pokud si dobře pamatuji, tak norma na rozměry parkovacího místa je z roku 1977 .
Já umím, mám v garáži spoustu krámů . A nebylo to tak zlý jak jsem se původně obával. Luxování interiéru bylo nakonec vcelku komfortní (pokud se dá tahle činnost označit jinak než opruz ). Rozhodně to díky menší šířce samotného auta šlo lépe než u Tucsonu...
Já umím, mám v garáži spoustu krámů . A nebylo to tak zlý jak jsem se původně obával. Luxování interiéru bylo nakonec vcelku komfortní (pokud se dá tahle činnost označit jinak než opruz ). Rozhodně to díky menší šířce samotného auta šlo lépe než u Tucsonu...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Z venku na první pohled neurazí a interiér se až na ten korek zdá příjemný a dobře zpracovaný. Dveře? No, nevím. Snad bych si zvyknul. Co je ale opravdu tragédie? Spotřeba a dojezd!
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
Mazda MX-30 - klid v duši
Asi před třemi týdny se ozval Mr. , že se mu povedlo "ukecat" prodejce a bude mít na víkend Mazdu MX-30. Komplet v elektrice, s dojezdem pouhých 200 km, takže jezdit po republice s tím moc nepůjde. Z jednoduchého důvodu - aby byla k dispozici zásuvka pro potřeby dobíjení. Mé rozhodování bylo rychlé - ano, přijedu. Mazdí Kodo dizajn můžu. S Mazdou jsem ještě nejezdil a vše je jednou poprvé. Sice nejsem nijak zvlášť fanouškem elektromobility tvrdě tlačené a prosazované Bruselem "přes mrtvoly", ale proč bych Mazdu nezkusil... když se navíc můžu potkat s několika skvělými lidmi a strávit s nimi pár příjemných hodin
Usedám tedy v sobotu ráno do auta a mířím do středních Čech. Počasí není nic moc, je lehce pod nulou. Cestou se mírně oteplí, místy mrholí. Přicházím na místo testu. Je 6°C, sucho. Otevřou se garážová vrata a mě se naskytne první pohled na "šedivku". Zezadu. Relativně robustní zadní nárazník, zadní kulatá světla posazena jakoby na blatnících, páté dveře nic moc velikosti, jejichž tvar opticky auto zužuje. Podtrhuje to stříbrná střecha, která s mazdí modře-šedivou hezky ladí.
Trochu neobvykle, na rozdíl od jiných testů, jako první otevíráme páté dveře. Kufr je dostatečně prostorný, s téměř rovnou podlahou. Je hezky a poctivě očalouněný materiálem, který na první i na druhý pohled vypadá dostatečně kvalitně. Šňůřky držící plato jsou také bytelné a jejich uchycení jak na rámu dveří, tak pod platem, je řešeno hezkými detaily Tady někdo přemýšlel, říkáme si. Pod podlahou je akorát prostor na nabíjecí kabel, hák na tažení auta a lepící sadu na kola.
Auto jede ven z garáže. Při couvání vydává zvuk, jakousi kvázi melodii, která má asi sloužit jako upozornění pro chodce. Jako na potvoru téměř okamžitě začíná drobně mrholit Takže rozsvítit světla, tady full led. Překvapí pocitově masivní předek. Nízko položené denní svícení slouží současně jako blinkry. Nevadilo by mít ho trochu výš Pohled na "čumák" na denním světle prozradí nezaměnitelnost současného dizajnového jazyka Mazdy. Ač je auto osobité, hned na první pohled je jasné, že je to Mazda. Takže buď se vám líbí nebo ne. Jak jsem psal výše, patřím do první skupiny
Při prvním pohledu zboku mě jako první napadla Mazda RX-8. Stejně, jako u RX-8, i u MX-30 je na první pohled vidět jenom jedny dveře, ty druhé jsou "neviditelné". Při druhém pohledu mě zaujala relativně dlouhá kapota a v kontrastu s ní poměrně malá kabina. Svůj podíl na tom má profil kupé, jež umocňuje střecha podélně rozdělená na dvě části a klesající ve dvou různých úrovních: střecha samotná končí spojlerem, rám nad dveřmi klesá kapánek strměji a dojem kupé podtrhuje. Celkově auto působí kompaktním dojmem.
Otevírám dveře. Uvnitř najdu kliku a otevřu i druhé dveře. Zadní dveře mají panty vzadu, dveře se otevírají proti sobě. Autu chybí B-sloupek, ten je integrovaný do zadních dveří. Podobnost s RX-8 čistě náhodná? Ač se zdá, že zadní dveře jsou malé, jejich otevření a nepřítomnost B-sloupku vytvoří velký prostor k zadním sedačkám.
Jak psal Mr. , pohled pod kapotu nás rozesmál. Chtělo by se říct "v rohu se krčí elektromotor", on je ale vlastně na svém místě. Dovolím si použít vysvětlení Mr. :"Letos má přijít do prodeje PHEV varianta MX-30, kde ovšem bude spalovák sloužit výhradně jako generátor (bude to Wankel) a pod přední kapotou je před řidičem nachystané místo právě pro něj."
Nasedám za volant. Je to elektro, takže ač je "nastartováno", v autě je ticho. První pohled na interiér prozradí, že tohle bude hodně příjemné místo pro život. Použité materiály působí příjemným a hodnotným dojmem. Umělá kůže na přístrojovce, tvrdý plast pod ní, korek na středové konzole, sedačky kombinující textil a kůži. Vše je poctivě slícované a skvěle zpracované. Zajímavým detailem je korek použitý na vnitřní straně madla dveří, přesně tam, kam člověk chytá dlaní při zavírání dveří. Příjemný a luxusním dojmem působící je rovněž kontrast černé stropnice a světlých sedaček. Ačkoliv je na středové konzole okolo voliče převodovky použitý tvrdý plast, není lesklý Jak příjemná změna v porovnání s NX4 a jinými auty
Dizajn interiéru je z mého pohledu skvělý. Jednoduchý, řidiče ničím neruší, prostorný. Přístrojovka je velká tak akorát. V jejím středu "trůní" displej multimediálního systému, jenž se ovládá tlačítky a kolečkem na středové konzole. Geniálně jednoduché, jednoduše geniální. A hlavně funkční Jedinou výtku mám k ovládání klimatizace přes dotykový displej, tohle řešení moc nemusím. Osvětlení interiéru obstarávají ledky. Potešila přítomnost držáku na brýle pod stropem přesně tam, kde má být (kam se poděla u ). Zapnu rádio a točím hlasitost k číslu 20. Zvuk z reproduktorů je krásně čistý a zřetelný, tóny jsou čitelné, nic neduní. Žádný problém s reprodukcí zvuku. Moc příjemné překvapení. Ze sériového zvukového systému - na rozdíl od prémiového systému KRELL v Sante Fe testovaném na podzim... Jestliže takhle skvěle hraje již standard, jak asi hraje BOSE
Dost bylo kochání se, jdeme jezdit. Elektrika pomůže s nastavením sedačky, výškově a podélně si nastavím volant. Vypínám rádio a zapínám si pás ukotvený v zadních dveřích. Na dveřích si najdu tlačítko pro nastavení zrcátka. Vlastně dvě, každé zrcátko má svoje vlastní Nízkozdvihové, podsvícené. Zrcátka jsou uchycena na dveřích a jelikož mám krátké nohy a nejsem "ležák", měl jsem pocit, že levé zrcátko mám celkem blízko očí. Rozsah nastavení zrcátka je ale značný, takže nebyl problém nastavit si ho do požadované polohy. Zapínám stěrače - ukazatel zvolené polohy spínače je také osvětlený. Zajímavý detail Před očima mi na head-up displeji svítí aktuální rychlost auta a aktuální povolená rychlost v místě, kde se auto nachází.
Na voliči převodovky řadím "D", přidávám plyn. Auto se nehlučně hýbe vpřed. S přibývající rychlostí se začne z reproduktorů linout generovaný zvuk motoru. Člověk má pocit, jakoby byl pod kapotou spalovací motor a podvědomě tomu přizpůsobuje rychlost jízdy. Kožený volant má průměr tak akorát, tloušťka věnce je také příjemná. Řízení potěší svou tuhostí a přesností. I přes nulovou zpětnou vazbu od předních kol není problém "vycítit" kam auto jede. Každé zatočení volantem vede auto tam, kam člověk chce. Tak nějak přirozeně, nenásilně. Bez ohledu na to, zda se jedná o lehké, sotva znatelné, posunutí volantem nebo zatočení o 110°.
Bereme auto na nejvíc rozbité a zaplátované silnice, které se v okolí místa testu nachází. Vzhledem k hmotnosti auta a kolům o velikosti 18" je zvědavost slabý výraz pro očekávání, jak se asi bude chovat podvozek. První retardér, první výmol, záplaty. Padá mi brada. Myšleno v tom nejlepším. Držím auto polovinou na rovném asfaltu, druhou na záplatách. Další a další nerovnosti, pod celým autem i na krajnicích, další retardéry, dlažební kostky. Ty nerovnosti pod autem jsou, jsou vidět, ale nejsou cítit. Je sice trochu slyšet, že kola překonávají nějaké nerovnosti, ale to je vše. Naladění podvozku je neuvěřitelné, odhlučnění také. Je neuvěřitelné, jakým způsobem dokáže podvozek pohltit nerovnosti A nejen to. Vyskytlo se pár esíček a podvozek je dal lehce, levou zadní. A karoserie se ani nehla. Žádné zhoupnutí, nic. Doslova. Dovolil jsem si ho dokonce přirovnat k podvozku i30 N-Line, kterou jsme testovali v Orlických horách. S jediným rozdílem: zatím co v i30 jsem měl pocit, že podvozek mě, svým způsobem, nutí využívat jeho možnosti, v MX-30 bylo vše nenucené. Jakoby auto chtělo říct: řidiči, jsem tu pro tebe, s klidem v duši se věnuj řízení, já udělám zbytek práce za tebe a když budeš chtít, máš tady skvělý podvozek pro trochu zábavy za volantem
Posoudit spotřebu nemohu, nemám s tím relevantní zkušenosti. Výrobce deklaruje 19 kWh/100 km. S autem jsem se neloudal a zvolil jsem spíš sportovní styl jízdy. Po najetí 40,6 km na PP svítila spotřeba 19,1 kWh/100 km. Tipuji, že kdybych se trochu krotil, spotřeba by byla nižší.
Posez za volantem je skvělý a sedačka řidiče - ta tady vlastně ani není, protože je tady velice příjemné křeslo Je příjemně tvrdé, velké tak akorát, nikde nic netlačí, v zákrutách podrží, navíc skvěle vypadá. Co víc si přát Po návratu z jízdy jsem si ještě sednul dozadu. Za sebe si sednu, ale moc místa tam není. Sedák nemá právě ideální sklon, dlouhou trasu bych tam absolvovat nechtěl. Být transevropským křižníkem ale stejně není účel tohoto auta.
Co dodat na závěr? Komu je auto určeno? Je to stylovka. Skvěle postavená a z kvalitních materiálů. S dojezdem předurčujícím MX-30 na ježdění kolem komína, ideálně jako druhé auto do rodiny. A to do rodiny, která má možnost nabíjení auta dle potřeby. Dokáže být nezáludným společníkem a také potešit za volantem. Není perfektní, ale je dost zajímavá na to, aby zaujala. Masové zboží nikdy nebude. Což je také určité plus
Asi před třemi týdny se ozval Mr. , že se mu povedlo "ukecat" prodejce a bude mít na víkend Mazdu MX-30. Komplet v elektrice, s dojezdem pouhých 200 km, takže jezdit po republice s tím moc nepůjde. Z jednoduchého důvodu - aby byla k dispozici zásuvka pro potřeby dobíjení. Mé rozhodování bylo rychlé - ano, přijedu. Mazdí Kodo dizajn můžu. S Mazdou jsem ještě nejezdil a vše je jednou poprvé. Sice nejsem nijak zvlášť fanouškem elektromobility tvrdě tlačené a prosazované Bruselem "přes mrtvoly", ale proč bych Mazdu nezkusil... když se navíc můžu potkat s několika skvělými lidmi a strávit s nimi pár příjemných hodin
Usedám tedy v sobotu ráno do auta a mířím do středních Čech. Počasí není nic moc, je lehce pod nulou. Cestou se mírně oteplí, místy mrholí. Přicházím na místo testu. Je 6°C, sucho. Otevřou se garážová vrata a mě se naskytne první pohled na "šedivku". Zezadu. Relativně robustní zadní nárazník, zadní kulatá světla posazena jakoby na blatnících, páté dveře nic moc velikosti, jejichž tvar opticky auto zužuje. Podtrhuje to stříbrná střecha, která s mazdí modře-šedivou hezky ladí.
Trochu neobvykle, na rozdíl od jiných testů, jako první otevíráme páté dveře. Kufr je dostatečně prostorný, s téměř rovnou podlahou. Je hezky a poctivě očalouněný materiálem, který na první i na druhý pohled vypadá dostatečně kvalitně. Šňůřky držící plato jsou také bytelné a jejich uchycení jak na rámu dveří, tak pod platem, je řešeno hezkými detaily Tady někdo přemýšlel, říkáme si. Pod podlahou je akorát prostor na nabíjecí kabel, hák na tažení auta a lepící sadu na kola.
Auto jede ven z garáže. Při couvání vydává zvuk, jakousi kvázi melodii, která má asi sloužit jako upozornění pro chodce. Jako na potvoru téměř okamžitě začíná drobně mrholit Takže rozsvítit světla, tady full led. Překvapí pocitově masivní předek. Nízko položené denní svícení slouží současně jako blinkry. Nevadilo by mít ho trochu výš Pohled na "čumák" na denním světle prozradí nezaměnitelnost současného dizajnového jazyka Mazdy. Ač je auto osobité, hned na první pohled je jasné, že je to Mazda. Takže buď se vám líbí nebo ne. Jak jsem psal výše, patřím do první skupiny
Při prvním pohledu zboku mě jako první napadla Mazda RX-8. Stejně, jako u RX-8, i u MX-30 je na první pohled vidět jenom jedny dveře, ty druhé jsou "neviditelné". Při druhém pohledu mě zaujala relativně dlouhá kapota a v kontrastu s ní poměrně malá kabina. Svůj podíl na tom má profil kupé, jež umocňuje střecha podélně rozdělená na dvě části a klesající ve dvou různých úrovních: střecha samotná končí spojlerem, rám nad dveřmi klesá kapánek strměji a dojem kupé podtrhuje. Celkově auto působí kompaktním dojmem.
Otevírám dveře. Uvnitř najdu kliku a otevřu i druhé dveře. Zadní dveře mají panty vzadu, dveře se otevírají proti sobě. Autu chybí B-sloupek, ten je integrovaný do zadních dveří. Podobnost s RX-8 čistě náhodná? Ač se zdá, že zadní dveře jsou malé, jejich otevření a nepřítomnost B-sloupku vytvoří velký prostor k zadním sedačkám.
Jak psal Mr. , pohled pod kapotu nás rozesmál. Chtělo by se říct "v rohu se krčí elektromotor", on je ale vlastně na svém místě. Dovolím si použít vysvětlení Mr. :"Letos má přijít do prodeje PHEV varianta MX-30, kde ovšem bude spalovák sloužit výhradně jako generátor (bude to Wankel) a pod přední kapotou je před řidičem nachystané místo právě pro něj."
Nasedám za volant. Je to elektro, takže ač je "nastartováno", v autě je ticho. První pohled na interiér prozradí, že tohle bude hodně příjemné místo pro život. Použité materiály působí příjemným a hodnotným dojmem. Umělá kůže na přístrojovce, tvrdý plast pod ní, korek na středové konzole, sedačky kombinující textil a kůži. Vše je poctivě slícované a skvěle zpracované. Zajímavým detailem je korek použitý na vnitřní straně madla dveří, přesně tam, kam člověk chytá dlaní při zavírání dveří. Příjemný a luxusním dojmem působící je rovněž kontrast černé stropnice a světlých sedaček. Ačkoliv je na středové konzole okolo voliče převodovky použitý tvrdý plast, není lesklý Jak příjemná změna v porovnání s NX4 a jinými auty
Dizajn interiéru je z mého pohledu skvělý. Jednoduchý, řidiče ničím neruší, prostorný. Přístrojovka je velká tak akorát. V jejím středu "trůní" displej multimediálního systému, jenž se ovládá tlačítky a kolečkem na středové konzole. Geniálně jednoduché, jednoduše geniální. A hlavně funkční Jedinou výtku mám k ovládání klimatizace přes dotykový displej, tohle řešení moc nemusím. Osvětlení interiéru obstarávají ledky. Potešila přítomnost držáku na brýle pod stropem přesně tam, kde má být (kam se poděla u ). Zapnu rádio a točím hlasitost k číslu 20. Zvuk z reproduktorů je krásně čistý a zřetelný, tóny jsou čitelné, nic neduní. Žádný problém s reprodukcí zvuku. Moc příjemné překvapení. Ze sériového zvukového systému - na rozdíl od prémiového systému KRELL v Sante Fe testovaném na podzim... Jestliže takhle skvěle hraje již standard, jak asi hraje BOSE
Dost bylo kochání se, jdeme jezdit. Elektrika pomůže s nastavením sedačky, výškově a podélně si nastavím volant. Vypínám rádio a zapínám si pás ukotvený v zadních dveřích. Na dveřích si najdu tlačítko pro nastavení zrcátka. Vlastně dvě, každé zrcátko má svoje vlastní Nízkozdvihové, podsvícené. Zrcátka jsou uchycena na dveřích a jelikož mám krátké nohy a nejsem "ležák", měl jsem pocit, že levé zrcátko mám celkem blízko očí. Rozsah nastavení zrcátka je ale značný, takže nebyl problém nastavit si ho do požadované polohy. Zapínám stěrače - ukazatel zvolené polohy spínače je také osvětlený. Zajímavý detail Před očima mi na head-up displeji svítí aktuální rychlost auta a aktuální povolená rychlost v místě, kde se auto nachází.
Na voliči převodovky řadím "D", přidávám plyn. Auto se nehlučně hýbe vpřed. S přibývající rychlostí se začne z reproduktorů linout generovaný zvuk motoru. Člověk má pocit, jakoby byl pod kapotou spalovací motor a podvědomě tomu přizpůsobuje rychlost jízdy. Kožený volant má průměr tak akorát, tloušťka věnce je také příjemná. Řízení potěší svou tuhostí a přesností. I přes nulovou zpětnou vazbu od předních kol není problém "vycítit" kam auto jede. Každé zatočení volantem vede auto tam, kam člověk chce. Tak nějak přirozeně, nenásilně. Bez ohledu na to, zda se jedná o lehké, sotva znatelné, posunutí volantem nebo zatočení o 110°.
Bereme auto na nejvíc rozbité a zaplátované silnice, které se v okolí místa testu nachází. Vzhledem k hmotnosti auta a kolům o velikosti 18" je zvědavost slabý výraz pro očekávání, jak se asi bude chovat podvozek. První retardér, první výmol, záplaty. Padá mi brada. Myšleno v tom nejlepším. Držím auto polovinou na rovném asfaltu, druhou na záplatách. Další a další nerovnosti, pod celým autem i na krajnicích, další retardéry, dlažební kostky. Ty nerovnosti pod autem jsou, jsou vidět, ale nejsou cítit. Je sice trochu slyšet, že kola překonávají nějaké nerovnosti, ale to je vše. Naladění podvozku je neuvěřitelné, odhlučnění také. Je neuvěřitelné, jakým způsobem dokáže podvozek pohltit nerovnosti A nejen to. Vyskytlo se pár esíček a podvozek je dal lehce, levou zadní. A karoserie se ani nehla. Žádné zhoupnutí, nic. Doslova. Dovolil jsem si ho dokonce přirovnat k podvozku i30 N-Line, kterou jsme testovali v Orlických horách. S jediným rozdílem: zatím co v i30 jsem měl pocit, že podvozek mě, svým způsobem, nutí využívat jeho možnosti, v MX-30 bylo vše nenucené. Jakoby auto chtělo říct: řidiči, jsem tu pro tebe, s klidem v duši se věnuj řízení, já udělám zbytek práce za tebe a když budeš chtít, máš tady skvělý podvozek pro trochu zábavy za volantem
Posoudit spotřebu nemohu, nemám s tím relevantní zkušenosti. Výrobce deklaruje 19 kWh/100 km. S autem jsem se neloudal a zvolil jsem spíš sportovní styl jízdy. Po najetí 40,6 km na PP svítila spotřeba 19,1 kWh/100 km. Tipuji, že kdybych se trochu krotil, spotřeba by byla nižší.
Posez za volantem je skvělý a sedačka řidiče - ta tady vlastně ani není, protože je tady velice příjemné křeslo Je příjemně tvrdé, velké tak akorát, nikde nic netlačí, v zákrutách podrží, navíc skvěle vypadá. Co víc si přát Po návratu z jízdy jsem si ještě sednul dozadu. Za sebe si sednu, ale moc místa tam není. Sedák nemá právě ideální sklon, dlouhou trasu bych tam absolvovat nechtěl. Být transevropským křižníkem ale stejně není účel tohoto auta.
Co dodat na závěr? Komu je auto určeno? Je to stylovka. Skvěle postavená a z kvalitních materiálů. S dojezdem předurčujícím MX-30 na ježdění kolem komína, ideálně jako druhé auto do rodiny. A to do rodiny, která má možnost nabíjení auta dle potřeby. Dokáže být nezáludným společníkem a také potešit za volantem. Není perfektní, ale je dost zajímavá na to, aby zaujala. Masové zboží nikdy nebude. Což je také určité plus
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: MAZDA MX-30 DR e-Skyactiv/GT Plus/Luxury Modern
https://www.autoviny.sk/testy/123415/dl ... az-6-hodin
vyzera to tak, ze tepelny manazment nebude mat baterka perfektne zmaknuty ak niekto bude nabijat len vonku, mimo garaze, tak ho to moze neprijemne prekvapit. najma, ak by niekto s takymto autom planoval dlhsie vylety. obavam sa, ze ako to bude v lete, ci nebude opat podobny problem :/Tam, kde kedysi na AC nabíjaní (striedavým prúdom) indikovalo plne nabitú batériu za niečo vyše troch hodín, je zrazu vyše 6 hodín. A DC nabíjanie (jednosmerným prúdom) trvá vyše 3 hodiny. Spozoroval som aj iné bizarné situácie, keď odhadovaný čas AC nabíjania ukázalo auto ako 3 h 20 min a DC rýchlonabíjania 3 h 10 min, teda iba o 10 minút rýchlejšie.
Navyše sa kolegovi stalo, že auto pri príchode na nabíjaciu stanicu auto ukazovalo čas AC nabíjania 3 h 50 minút, po takmer hodine to však zrazu bolo vyše 6 hodín. Batéria asi vychladla a prestala byť schopná prijímať taký veľký prúd. Dokonca som už videl aj dlhší odhadovaný čas pri rýchlonabíjaní.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane