Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
Dobrá práce
Teď by to ještě chtělo úplně to samé, ale za standardnich podmínek, t.j. s připojeným konektůrkem.
(vyzkoušel bych to sám už dávno, ale nemám klešťák na ss proud)
Nevím, jestli to je zapojeným konektorem, ale já mám napětí na baterii 14,6V až 14,7V.
*
Ještě poznámka k YT.
Název videa - měl by více vystihovat o čem to je.
Protože ve videu nemluvíš, mělo být i něco v popisu.
Ale pokud je toto video určeno jen pro Hyundai club forum, pak OK.
*
Každopádně za vše diky!
Teď by to ještě chtělo úplně to samé, ale za standardnich podmínek, t.j. s připojeným konektůrkem.
(vyzkoušel bych to sám už dávno, ale nemám klešťák na ss proud)
Nevím, jestli to je zapojeným konektorem, ale já mám napětí na baterii 14,6V až 14,7V.
*
Ještě poznámka k YT.
Název videa - měl by více vystihovat o čem to je.
Protože ve videu nemluvíš, mělo být i něco v popisu.
Ale pokud je toto video určeno jen pro Hyundai club forum, pak OK.
*
Každopádně za vše diky!
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
Velmi dobrá práce, díky.
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Nabijanie baterie
Bohužel okolo beterie už žádné místo není, už dlouho sem chtěl tam dát kleště a kamerku a zjistit jak tam skáče proud s tím inteligentním nabíjením přímo v provozu, bude asi brutální proud když tam do skoro vybité baterie cpe rovnou 14,7-15V.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Nabijanie baterie
jestli ti jde o přesnost měření napětí pak musíš zabrousit do jiné cenové kategorie, kde výrobce garantuje určitou odchylku např
https://www.conrad.cz/p/joy-it-jt-tc66c ... PAQAvD_BwE
myslím že odchylky jsou parádní:
Přesnost měření: ± 1 ‰ (+20 číslic)
Přesnost: ± 0,5 ‰ (+10 číslic)
Jestli ti to nestačí pak už jsou jen laboratorní měřáky , tím můžeš cejchovat ostatní voltmetry a ampérmetry např.
https://cdn.aukro.cz/images/sk696182098 ... 59d0b5c0c8
Re: Nabijanie baterie
To inteligentní nabíjení má svůj význam a jako skoro všechno určité výhody i nevýhody.
Zaprvé je třeba říci, že se tak úplně nejedná o inteligentní nabíjení a souvisí to bohužel právě o co nejvyšší úsporu paliva.
Velikost nabíjecího proudu závisí na stupni vybití akumulátoru a jeho kapacitě. Takže pokud budu mít aku např. 36Ah nabitou na 100 % a vedle toho 72Ah nabitou na 50 % tak obě budou mít v daný okamžik stejnou kapacitu. Jaké budou mít startovací proudy je otázka, ale stejně jako nabíjecí, tak i vybíjecí proud závisí na kapacitě baterky, takže klidně ta 72 Ah nabitá na 50 % může dát větší proud než plně nabitá 32 Ah. Co je ale zásadní, tak jsou právě ty nabíjecí proudy. Takže zatímco do té 72 Ah to alternátor může naprat naplno, tak do nabité 32 Ah skoro nic nedá. A jaký to má dopad?
Když jedu a není odběr, tak je alternátor odpojený a ušetřený výkon jde na kola. Když pojedu z kopce a budu brzdit motorem, tak naopak maximum proudu z alternátoru mi půjde do baterie. A tady je jasné, že víc se mi bude rekuperovat energie do polonabíté baterie než do zcela nabité, do které alternátor tak velký proud prostě nedá. Přesně takto fungují mild hybridy a elektromobily, akorát s mnohem většími proudy, protože mají mnohem větší kapacitu baterie a taky místo alternátoru je zde mnohem výkonnější elektromotor, který rovněž funguje jako alternátor. Proto se taky u hybridu a el. aut baterie nenabíjí na 100 %, ale ponechává se tam volná kapacita právě pro tu rekuperaci.
Samozřejmě je otázka, kolik paliva se ušetří. Ono to asi moc nebude, ale v tom ekoběsnění se hold snaží ušetřit pomalu každý ml. Jak moc se tím ničí baterie je také sporadické, protože baterie nemají rádi ani přebíjení, takže ono to udržování kolem 50 % asi nebude tak zlé. Co se týče napětí, tak staré typy aku, gelové a AGM mají trochu jiné voltáže a vybíjecí/nabíjecí křivky. Kdo jezdí pravidelně, tak by s AGM baterií neměl mít problém. Problém je dlouhodobé stání s polonabitou nebo hodně vybitou baterií kvůli sulfataci elektrod.
Proto mi koncepce mild hybridu přijde v řadě věcí lepší a dost možná i úspornější:
-startér a alternátor nahrazuje výkonnější elektromotor, který je schopen jak pomoci s výkonem, tak lépe rekuperovat energii.
- lithiový akumulátor s větší kapacitou netrpí na sulfataci a taky je schopen rázově pojmout větší proudy a tedy lépe rekuperovat energii
Zaprvé je třeba říci, že se tak úplně nejedná o inteligentní nabíjení a souvisí to bohužel právě o co nejvyšší úsporu paliva.
Velikost nabíjecího proudu závisí na stupni vybití akumulátoru a jeho kapacitě. Takže pokud budu mít aku např. 36Ah nabitou na 100 % a vedle toho 72Ah nabitou na 50 % tak obě budou mít v daný okamžik stejnou kapacitu. Jaké budou mít startovací proudy je otázka, ale stejně jako nabíjecí, tak i vybíjecí proud závisí na kapacitě baterky, takže klidně ta 72 Ah nabitá na 50 % může dát větší proud než plně nabitá 32 Ah. Co je ale zásadní, tak jsou právě ty nabíjecí proudy. Takže zatímco do té 72 Ah to alternátor může naprat naplno, tak do nabité 32 Ah skoro nic nedá. A jaký to má dopad?
Když jedu a není odběr, tak je alternátor odpojený a ušetřený výkon jde na kola. Když pojedu z kopce a budu brzdit motorem, tak naopak maximum proudu z alternátoru mi půjde do baterie. A tady je jasné, že víc se mi bude rekuperovat energie do polonabíté baterie než do zcela nabité, do které alternátor tak velký proud prostě nedá. Přesně takto fungují mild hybridy a elektromobily, akorát s mnohem většími proudy, protože mají mnohem větší kapacitu baterie a taky místo alternátoru je zde mnohem výkonnější elektromotor, který rovněž funguje jako alternátor. Proto se taky u hybridu a el. aut baterie nenabíjí na 100 %, ale ponechává se tam volná kapacita právě pro tu rekuperaci.
Samozřejmě je otázka, kolik paliva se ušetří. Ono to asi moc nebude, ale v tom ekoběsnění se hold snaží ušetřit pomalu každý ml. Jak moc se tím ničí baterie je také sporadické, protože baterie nemají rádi ani přebíjení, takže ono to udržování kolem 50 % asi nebude tak zlé. Co se týče napětí, tak staré typy aku, gelové a AGM mají trochu jiné voltáže a vybíjecí/nabíjecí křivky. Kdo jezdí pravidelně, tak by s AGM baterií neměl mít problém. Problém je dlouhodobé stání s polonabitou nebo hodně vybitou baterií kvůli sulfataci elektrod.
Proto mi koncepce mild hybridu přijde v řadě věcí lepší a dost možná i úspornější:
-startér a alternátor nahrazuje výkonnější elektromotor, který je schopen jak pomoci s výkonem, tak lépe rekuperovat energii.
- lithiový akumulátor s větší kapacitou netrpí na sulfataci a taky je schopen rázově pojmout větší proudy a tedy lépe rekuperovat energii
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Nabijanie baterie
Tak jsem v rámci servisní prohlídky dostal i info o akumulátoru, po půl roce provozu měl napětí 12.3V a nabitej byl asi tak na třetinu, doporučení: je v pohodě, ale potřebuje dobít. Hned jsem ho připojil a po šesti hodinách opět plnej.
Re: Nabijanie baterie
https://postimg.cc/DW59dRBp
pri nabíjaní akumulátora mám zapojiť - svorku priamo na - pol akumulátora, alebo na kontakt ešte pred - polom?
ospravedlňujem sa ale foto som dal do odkazu, ide ma šlak trafiť, neviem vložiť foto
nešlo by fórum nastaviť, aby foto šlo nahrať priamo z disku v PC?
pri nabíjaní akumulátora mám zapojiť - svorku priamo na - pol akumulátora, alebo na kontakt ešte pred - polom?
ospravedlňujem sa ale foto som dal do odkazu, ide ma šlak trafiť, neviem vložiť foto
nešlo by fórum nastaviť, aby foto šlo nahrať priamo z disku v PC?
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijanie baterie
zapoj to logicky na akukolvek odizolovanu cast. postup je napisany vzdy v navode na obsluhu nabijacky
fotky nahravat idu normalne, pozor na max rozlisenie
fotky nahravat idu normalne, pozor na max rozlisenie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nabijanie baterie
dosť sa tu rieši externé nabíjanie, čo sa mi zdá zbytočné, keď stačí odpojiť konektor, napríklad pred dlhšou jazdou....aby sa nemusel konektor prelepiť bolo by dobré zohnať rovnaký náhradný a len nasunuť, aby to nebolo zapatlane od lepidla lepiacej pásky, nevie niekto označenie toho konektora, alebo eshop, kde sa to dá kúpiť ?
Re: Nabijanie baterie
proviron : Dlhšia jazda je koľko Km ? 50,100? A prečo neodpojiť na trvalo ale iba pred dlhšou jazdou ? Myslíš že dlhšou jazdou budeš mať nabité na 100% ? ak nepoužiješ externú nabíjačku .Ak nedáš konektor z kontaktami tak nebude "vodotesný " iba tam nebudeš mať dieru
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijanie baterie
aby som to usetril - v praglu som nastartoval, jedna pauza na 66km (kafe+wc) takze 10 min max a nasledne dojazd do Brna, druhy den merane a bolo tam 12.4 (nasledne pichnute na lidl nabijacku a skoncilo to na 12.7)
upozornujem, ze baterka je gelovka ale nie je chytre nabijanie (accent2007). takze mantra ze dlhsou jazdou to nejak dobijete nie je vzdy pravda. takze ano, externa nabijacka je dobra a dolezita. oni najma kapacitne baterky u novych aut su fakt velke a ten maly altik to nestiha dobijat nech do toho pere co stiha.
upozornujem, ze baterka je gelovka ale nie je chytre nabijanie (accent2007). takze mantra ze dlhsou jazdou to nejak dobijete nie je vzdy pravda. takze ano, externa nabijacka je dobra a dolezita. oni najma kapacitne baterky u novych aut su fakt velke a ten maly altik to nestiha dobijat nech do toho pere co stiha.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nabijanie baterie
samozrejme, že samec aj samica budú z jednej strany zaslepené.....ale to vari netreba písať, či ? ide len o to, aby si nemusel nič lepiť a odliepať,
ako to budeš využívať, je len na tebe, kľudne aj s odpojením na stálo, je to jednoduchšie, ako sa srať s nabíjačkou, nie každý má tú možnosť, napríklad ked parkuješ pred panelákom a či mi to nabije na 90 alebo 100% je mi fuk, podstatné je, že ostane na žive
Re: Nabijanie baterie
ja neviem cim to je, ale dva roky stoji auto pred panelakom, v mrazi, bez dobijania, bez sledovania napätia.. a stale startuje na prvy sup pri aj pri --10
cim to bude? viete mi to prosim popisat?
cim to bude? viete mi to prosim popisat?
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Re: Nabijanie baterie
sud : 2 roky je krátky čas aby sa prejavila starostlivosť o akumulátor a ani teplota -10C nie je dačo extra výnimočne prečo by to nemalo naštartovať . V pohode ti to bude štartovať aj 4-5 rokov pri -10C ale ak by teplota klesla pod -18C a menej akumulátor bol starší ako 4-5 a viac rokov vtedy uvidíš v akej kondícii je Akumulátor bez starostlivosti . Niekomu iba pohasnú všetky kontrolky a smola a niekomu to naštartuje na prvý šup .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Nabijanie baterie
proviron : Ja som pred vyše 2 rokmi odpojil iba jeden 1pin (káblik) aby to trvalo dobýjalo na 14,6V najprv jeden ale nedržalo pamäť v pp tak som zapojil a vybral druhý a bolo to bez problémov stále 14,6V za každých okolnosti . Pred pol rokom som dával BI-LED projektory a DRL svietenie plus stabilizátor napätia a po pripojení toho odpojeného káblika zo senzora mi to stále dobíja na 14.6V takže momentálne senzor na akumulátore zapojený a napätie je trvalé na 14,6V .Ale aj tak raz dva týždne napojím na nabíjačku kde po 3 hod hlasí FULL . Akumulátor ma 3 roky 10 mesiacov a jeho kapacita je 78% Takže takto .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L