KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
mr.hyu mal si moznost jazdit aj v noci? ako si vnimal matrix {kia ich oznacuje ako adaptivne} svetlomety. v recenziach sa stazuju, ze maju malo segemntov a nie je to take jemne vykreslovanie aut ako u konkurencie.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Ne, za tmy jsem s ní nejel, sice mrholilo a chvílemi sněžilo, ale na vyzkoušení světel to nestačilo.
Tuhle "stížnost" jsem taky zaznamenal, ale vždy záleží s čím to člověk porovnává a z čeho přechází. Pokud ze statických LED, tak to musí být výrazný posun, pokud z Opláckých matrixů, tak to musí být návrat do pravěku .
Pokusím se test té TOPky načasovat tak, aby už byla tma. Testovací trasa vede po okreskách, takže tam by to mohlo něco ukázat .
Tuhle "stížnost" jsem taky zaznamenal, ale vždy záleží s čím to člověk porovnává a z čeho přechází. Pokud ze statických LED, tak to musí být výrazný posun, pokud z Opláckých matrixů, tak to musí být návrat do pravěku .
Pokusím se test té TOPky načasovat tak, aby už byla tma. Testovací trasa vede po okreskách, takže tam by to mohlo něco ukázat .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Mr. : Budu se těšit na srovnání aut s rozdílnou velikostí kol a s rozdílným tlumením.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Jj InteliLux je silno návikové.
https://youtu.be/3xN7zUMS_nU
https://youtu.be/3xN7zUMS_nU
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Jak už tady kolega předeslal, nebyl na test tohoto auta sám a protože jsem se u dealera nacházel na roční prohlídce- úmyslně nepíšu servisní, ale jen prohlídce (servisuju auto jinde a dle svých představ k mé plné spokojenosti). V souvislosti s prohlídkou na odstranění dílčích záručních závadiček, a probíhající „utajovanou“ kampaň na přehrání software ECU a DCT převodovky- pro ty, kteří si svým způsobem stěžují na projev DCT převodovky u nových vozidel r.v. 2021- se svým XCeedem, tak jsme využili nabídky prodejce, si po dobu probíhající prohlídky, odstranění závad a provedení kampaně s DCT převodovkou možnost vyzkoušet a podrobně prolézt tuhle velmi očekávanou čerstvou novinku sesterské automobilky KIA. No kdo by řekl ne?
Před salonem stojí nová Sportage, přesně v barvě mého auta Pacific blue a ve výbavě GTline, takže naprostý vrchol nabídky v tomto provedení. V tomhle autě nechybí co do výbavy nic. Tedy skoro nic. Tomu taky odpovídá cenovka a ta je tedy- slušné slovo mě nenapadá- velmi sebevědomá…
Tak se pojďme seznamovat, ať víme, jestli je sebevědomá právem.
Exteriér.
Zvenku je pro mne Sportage plná protikladů. Předek vozidla se přiznám- jako konzerva- je pro mne víc než kontroverzní a stále nejsem schopen tuhle avantgardu rozdýchat tak, aby se mi řečeno laicky, jednoduše líbil. S přibývajícím časem jej beru na milost, ale abych řekl jo, to se mi líbí- ani náhodou. Posunulo se to zatím k tomu budiž, ale bez nadšení. Tvar denních světel-bumerangy- docela jo, jak svítí LED matrixy jsem neměl možnost vyzkoušet, segmenty byly na rozsvícených světlech viditelné, ale zdá se mi jich dost málo oproti konkurenci, nicméně rozhodně budou svítit líp, než jakékoliv žárovky.
Boční profil auta naproti tomu, se mi doslova líbí a nemám k němu jedinou výhradu. Krásně vytažené blatníky a prolisy bez ostrých lomů a úhlů plynule navodí linii auta a kulaté blatníky jsou pohlazením oka vůči kulatým kolům, ne jako u Tucsonu, Toyoty a dalších, kde si hranatostí asi někdo říká, že by kola do budoucna měla být čtvercová.
Zadek vozu by na tom byl ještě lépe, ten bych snad i s nadšením pochválil, nebýt „idiotského“ použití lesklého plastu v dolní části pátých dveří a přecházející plynule do vrchní části nárazníku. Mimo to, že to považuju za vrchol nepraktičnosti, tak to na mě působí rušivě a hnusně.
S elektrickým otvíráním kufru je naštěstí eliminován zvuk drnčícího plastu u zabouchávání pátých dveří, ale u slabších výbav se na něj 100% připravte do pár měsíců používání. Ale pominu-li tento úlet, tak je zadek doslova mňam.
NEPODSTATNÉ MALIČKOSTI, jako je naprosto logické a ideální přesunutí směrových světel do centrálních zadních světel snad ani nebudu komentovat. Proč se k tomu nepřidaly couvací světla-pokud možno led a dvě, jako v Ceedu GT a mlhovky je mi záhadou- velká škoda.
Jak mohl být ten nárazník hezký, bez těch světel v pseudo matném stříbrném plastu. O funkčnosti světel už vůbec nemluvě- vlastní zkušenost s XCeedu obzvlášť u světla zpátečky.
Doslova dobře na mě působí ve výbavě GTline kombinace s černou střechou-obzvlášť s panoramatickým oknem a doplňky.
A v té zelenožluté splash Lemon variantě je to ještě větší pecka.
Pohled do kufru, nic nového a opět výtka. U auta s touhle cenovkou, považuji za naprostý standard Korejští soudruzi- potažení plastů v kufru textilií!!! Vrcholné překvapení je LED osvětlení prostoru kufru- KONEČNĚ!!!
V souvislosti s tím mi uniká proč osvětlení RZ a couvací světlo jsou řešena ještě klasicky žárovkou ???
Kontrola víčka palivové nádrže, vše při starém a dle mě dobrém. Kdo jednou zkoušel do bezvíčkového hrdla- obzvlášť třeba u Fordu, lít benzín třeba z kanystru, nebo dávkovat VIF, ví dobře o čem to je. Chtěl bych v tu chvíli mít toho myslitele nablízku.
Zvedáme kapotu motoru- ano zvedáme- hydraulika je i u auta nad milion jen sen - děkujeme koncerne VW Ženy menšího vzrůstu si kapalinu do ostřikovače nedolijí ani náhodou. Protože tu kapotu zvednout a zaaretovat tyčkou, je pro středně vysokého chlapa.
Pod kapotou klasika, Smartstream 1,6T-GDi v úsporném provedení, bez krytu motoru a s plastovou koncovkou měrky oleje!!! Takže olej za studena v mrazu nekontrolujte- kdo zná mou anabázi se stejnou měrkou oleje v 1,4T-GDi- ví proč vykřičníky. Jinak vše při starém co se týká MHEV. Já bych se mu, pokud ta možnost je, ještě vyhnul, myslím tomu pohonu MHEV.
Jinak z vlastní zkušenosti můžu napsat, že jsou motory Smartstream velmi dobré, až výborné co se projevu a spotřeby týká. Co se spolehlivosti týká, tak zatím nemám relevantní informaci oproti 1,4T-GDi se kterou jsem najel 180tis.+ bez jakýchkoliv problémů s DCT.
Aktuálně s 1,5T-GDi - 40tis. a zatím je to na potlesk.
Ale složitost tohoto motoru je neuvěřitelná. Nicméně výsledek zatím stojí za to!
Pojďme do interiéru.
Tady jsme na jiné planetě.
Jednoznačně paráda. Pokud jsem pochválil nový Tucson za interiér, tak proto, že je nevšední a jiný, ale... Ale jestli si umím představit něco, co mi dokonale vyhovuje, tak je to interiér nové Sportage. Jste tam jak v útulném pokojíčku bez jakýchkoliv úletů, vynechám-li oratorium na LESKLÉ ČERNÉ PLASTY SKORO VŠUDE i tam, kde vůbec nemají jakýkoliv smysl!!! Co bych dal třeba za matnou plastovou napodobeninu třeba titanu. To by byla dokonalost. Ne že by to změnilo pohled a klasifikaci pro mne dokonalosti, ale balík mikrovláknových utěrek bude naprostá nutnost. Ale jinak prostornost, vzdušnost, jednoduchost, přehlednost a pohodlí v této verzi je příkladná. Opravdu se v tom interiéru i díky černé stropnici, panoramě a variantě sedadel kůže- odvětrávaná- a alcantara na bocích, jezdí nesmírně pohodově a pohodlně a to jak jako spolujezdec, tak jako řidič.
Co opravdu znatelně překvapí je po nastartování motoru a vyjetí je opravdové ticho. Jak od motoru, absolutně žádné vibrace o hluku nemluvě a od kol je interiér také velmi dobře izolován a to jsme jezdili na zimních Nokianech! A ano i úsek kočičích hlav jsme si dali a hodně děravou a zalátanou cestu. Tady je vidět asi největší pokrok i oproti Tucsonu ve kterém jsem měl možnost jezdit a za tohle je potřeba jen a jen chválit.
Jízda.
Podvozku, jeho nastavení a dojmům se v testu věnoval hodně Štěpán, nebudu se tomu věnovat až tolik, je to zbytečné a jeho záda a pohodlnost je největším měřítkem.
Já se pověnuju okrajově víc pocitům z jízdy a z řízení tohoto vozu. Když se nad tím zamyslím, co jsem za ty kilometry za volantem strávil, tak hlavním atributem tohoto auta je za mě, že nemáte dojem, že řídíte tak velké auto. Vůbec se nedostavuje ten pocit řízení velké krabice - Tucson, až mastodonta - Santa Fe. Já si připadal chvílemi, jak ve svém autě tzn. CUV. Parádní výhled všemi směry, ano i kolem A sloupku, díky lepšímu umístění zrcátek na stopku, na dveře. Výborná orientace v prostoru díky jasným rohům karoserie, velmi solidní posed v interiéru, kdy do auta krásně a pohodlně nasednete a za volant doslova zapadnete.
Výborné a nepřeposilované je řízení i s trochou odezvy a informací od kol.
Jednoduché ovládání kruhovým voličem, za mě rozhodně lepší, jak tlačítka- ale pardon- klacek je klacek.
Volant mi v tomhle tříramenném provedení vyhovuje daleko víc jak ten dvouramenné cosi v posledních modelech . A je ve Sportagi velmi dobře zvládnutý jak do tloušťky, tak i provedením i když to zkosení spodní části je na pohled efektní, ale při větším zatáčení trochu ruší. Ale půjde si na to zvyknout. Ovladače na něm v pohodě, jsem na ně tak zvyklý.
Inovované páčky přepínačů pod volantem vynikající!
Strašně se mi líbí celá přístrojová deska- je přesně tam, kde má dle mě být, je přehledná s výbornou grafikou. A hlavně multi ovladač rádia/klimatizace- vynikající řešení! A nesmírně praktické. Ne takové to provedení ala Tucson: „Jen počkej“- Ruská digitální hra, kdy zajíc chytal vajíčka- pamětníci vědí a na mě tak ovladač klimatizace v NX4 s prominutím působí .
Pro mě byla jízda se Sportage obrovským překvapením a moc příjemným, právě kvůli tomu pocitu, že neřídím tak velké auto. Strašně příjemná a s DCT se ten zážitek ještě umocňuje. Ono jí chvilku trvá, než se naučí styl řidiče a pak i to občasné lehoučké cuknutí, nebo zbytečné podřazení eliminuje na minimum.
Zajímavostí je umístění tlačítka ruční brzdy vlevo pod volantem- ala kdysi Mercedes.
Jinak jsou veškeré ovládací tlačítka umístěna ideálně, jen strašná škoda, že z lesklého černého plastu v lesklém černém plastu. To už chce opravdu IQ do mínusu tohle vymyslet!!!
Líbí se mi provedení dveří v interiéru, zvláštní tvar madla s pomocným výčnělkem pro zavírání plně otevřených dveří. A parádní tvar i funkčnost vnitřních klik i jejich zapracování.
Moc fajn je parádní překrytí prahů a lemů u zadních dveří.
Uvedené auto je vybaveno prémiovým osmi reproduktorovým systémem Harman/Kardon- nehraje to špatně, ale JBL to teda zdaleka není jasný pane…
Velmi zajímavé a hezké je ambientní podsvětlení i když dost omezené, mohlo být na větší ploše, ale vím- šetříme.
Líbí se mi a moc zobrazení vozu ptačím okem, je to praktické a dobře udělané i zpracované v MMS.
Nelíbí se mi konkrétní litá 19“kola a už vůbec ne ty krytky v jejich středu.
Nelíbí se mi, i když bude praktická, zadní strana opěrek hlavy.
A teď co bych zkritizoval.
Tradičně si nemůžu odpustit absenci pouzdra na brýle. Nechápu, nechápu, nechápu!!!
Že auto v nejvyšší možné výbavě s cenou jak jsem psal nad milion, nemá head up displej je přinejmenším k zamyšlení.
Když už máme v interiéru s panoramou led světla, proč jsou pod slunečními clonami klasické žárovky ví asi jen rozpočtář v KIA Slovakia…
Nechápu, proč v odkládacím plastopolystyrenu v mezipodlaze není ani náhodou pamatováno na možnost odložit v něm roletu kufru, takže DODO?!
Automatické dojezdy oken pouze u předních? To jako fakt v autě s touhle cenovkou?!
Co napsat závěrem?
Jestli si Kia Sportage obhájí svou ambiciózní cenovku?
Za mne neobhájí.
Je to výborně postavené a ještě líp udělané auto, ale za víc jak milion očekávám podstatně víc. Pokud by byla cena o 200tis. níž, nebylo by se o čem bavit.
Ale cenová politika výrobců, diktovaná EU je prostě mimo realitu, bohužel. Zvykejme si, bude ještě hůř.
Být aktuálně v pozici člověka, který zvažuje koupi nového auta této kategorie a v mém hledáčku by se ocitnul koncern Hyundai/Kia- potažmo Tucson/Sportage, měl bych já asi naprosto jasno. Hlavně díky odstavci Interiér a jízda.
A každému, kdo tuhle situaci řeší, nebo řešit bude, bych jednoznačně doporučil si vyzkoušet obě auta.
Ale nezávidím tu situaci nikomu.
Díky moc prodejci v Pardubicích, jeho ochotě a trpělivosti s námi a naším prolézáním všeho možného i nemožného.
A díky taky servisu, za dobře odvedenou práci při reklamacích a kampani na DCT u mého XCeedu, jsem teď naprosto spokojen.
A díky Vám všem, kteří jste dočetli až sem
Jak už tady kolega předeslal, nebyl na test tohoto auta sám a protože jsem se u dealera nacházel na roční prohlídce- úmyslně nepíšu servisní, ale jen prohlídce (servisuju auto jinde a dle svých představ k mé plné spokojenosti). V souvislosti s prohlídkou na odstranění dílčích záručních závadiček, a probíhající „utajovanou“ kampaň na přehrání software ECU a DCT převodovky- pro ty, kteří si svým způsobem stěžují na projev DCT převodovky u nových vozidel r.v. 2021- se svým XCeedem, tak jsme využili nabídky prodejce, si po dobu probíhající prohlídky, odstranění závad a provedení kampaně s DCT převodovkou možnost vyzkoušet a podrobně prolézt tuhle velmi očekávanou čerstvou novinku sesterské automobilky KIA. No kdo by řekl ne?
Před salonem stojí nová Sportage, přesně v barvě mého auta Pacific blue a ve výbavě GTline, takže naprostý vrchol nabídky v tomto provedení. V tomhle autě nechybí co do výbavy nic. Tedy skoro nic. Tomu taky odpovídá cenovka a ta je tedy- slušné slovo mě nenapadá- velmi sebevědomá…
Tak se pojďme seznamovat, ať víme, jestli je sebevědomá právem.
Exteriér.
Zvenku je pro mne Sportage plná protikladů. Předek vozidla se přiznám- jako konzerva- je pro mne víc než kontroverzní a stále nejsem schopen tuhle avantgardu rozdýchat tak, aby se mi řečeno laicky, jednoduše líbil. S přibývajícím časem jej beru na milost, ale abych řekl jo, to se mi líbí- ani náhodou. Posunulo se to zatím k tomu budiž, ale bez nadšení. Tvar denních světel-bumerangy- docela jo, jak svítí LED matrixy jsem neměl možnost vyzkoušet, segmenty byly na rozsvícených světlech viditelné, ale zdá se mi jich dost málo oproti konkurenci, nicméně rozhodně budou svítit líp, než jakékoliv žárovky.
Boční profil auta naproti tomu, se mi doslova líbí a nemám k němu jedinou výhradu. Krásně vytažené blatníky a prolisy bez ostrých lomů a úhlů plynule navodí linii auta a kulaté blatníky jsou pohlazením oka vůči kulatým kolům, ne jako u Tucsonu, Toyoty a dalších, kde si hranatostí asi někdo říká, že by kola do budoucna měla být čtvercová.
Zadek vozu by na tom byl ještě lépe, ten bych snad i s nadšením pochválil, nebýt „idiotského“ použití lesklého plastu v dolní části pátých dveří a přecházející plynule do vrchní části nárazníku. Mimo to, že to považuju za vrchol nepraktičnosti, tak to na mě působí rušivě a hnusně.
S elektrickým otvíráním kufru je naštěstí eliminován zvuk drnčícího plastu u zabouchávání pátých dveří, ale u slabších výbav se na něj 100% připravte do pár měsíců používání. Ale pominu-li tento úlet, tak je zadek doslova mňam.
NEPODSTATNÉ MALIČKOSTI, jako je naprosto logické a ideální přesunutí směrových světel do centrálních zadních světel snad ani nebudu komentovat. Proč se k tomu nepřidaly couvací světla-pokud možno led a dvě, jako v Ceedu GT a mlhovky je mi záhadou- velká škoda.
Jak mohl být ten nárazník hezký, bez těch světel v pseudo matném stříbrném plastu. O funkčnosti světel už vůbec nemluvě- vlastní zkušenost s XCeedu obzvlášť u světla zpátečky.
Doslova dobře na mě působí ve výbavě GTline kombinace s černou střechou-obzvlášť s panoramatickým oknem a doplňky.
A v té zelenožluté splash Lemon variantě je to ještě větší pecka.
Pohled do kufru, nic nového a opět výtka. U auta s touhle cenovkou, považuji za naprostý standard Korejští soudruzi- potažení plastů v kufru textilií!!! Vrcholné překvapení je LED osvětlení prostoru kufru- KONEČNĚ!!!
V souvislosti s tím mi uniká proč osvětlení RZ a couvací světlo jsou řešena ještě klasicky žárovkou ???
Kontrola víčka palivové nádrže, vše při starém a dle mě dobrém. Kdo jednou zkoušel do bezvíčkového hrdla- obzvlášť třeba u Fordu, lít benzín třeba z kanystru, nebo dávkovat VIF, ví dobře o čem to je. Chtěl bych v tu chvíli mít toho myslitele nablízku.
Zvedáme kapotu motoru- ano zvedáme- hydraulika je i u auta nad milion jen sen - děkujeme koncerne VW Ženy menšího vzrůstu si kapalinu do ostřikovače nedolijí ani náhodou. Protože tu kapotu zvednout a zaaretovat tyčkou, je pro středně vysokého chlapa.
Pod kapotou klasika, Smartstream 1,6T-GDi v úsporném provedení, bez krytu motoru a s plastovou koncovkou měrky oleje!!! Takže olej za studena v mrazu nekontrolujte- kdo zná mou anabázi se stejnou měrkou oleje v 1,4T-GDi- ví proč vykřičníky. Jinak vše při starém co se týká MHEV. Já bych se mu, pokud ta možnost je, ještě vyhnul, myslím tomu pohonu MHEV.
Jinak z vlastní zkušenosti můžu napsat, že jsou motory Smartstream velmi dobré, až výborné co se projevu a spotřeby týká. Co se spolehlivosti týká, tak zatím nemám relevantní informaci oproti 1,4T-GDi se kterou jsem najel 180tis.+ bez jakýchkoliv problémů s DCT.
Aktuálně s 1,5T-GDi - 40tis. a zatím je to na potlesk.
Ale složitost tohoto motoru je neuvěřitelná. Nicméně výsledek zatím stojí za to!
Pojďme do interiéru.
Tady jsme na jiné planetě.
Jednoznačně paráda. Pokud jsem pochválil nový Tucson za interiér, tak proto, že je nevšední a jiný, ale... Ale jestli si umím představit něco, co mi dokonale vyhovuje, tak je to interiér nové Sportage. Jste tam jak v útulném pokojíčku bez jakýchkoliv úletů, vynechám-li oratorium na LESKLÉ ČERNÉ PLASTY SKORO VŠUDE i tam, kde vůbec nemají jakýkoliv smysl!!! Co bych dal třeba za matnou plastovou napodobeninu třeba titanu. To by byla dokonalost. Ne že by to změnilo pohled a klasifikaci pro mne dokonalosti, ale balík mikrovláknových utěrek bude naprostá nutnost. Ale jinak prostornost, vzdušnost, jednoduchost, přehlednost a pohodlí v této verzi je příkladná. Opravdu se v tom interiéru i díky černé stropnici, panoramě a variantě sedadel kůže- odvětrávaná- a alcantara na bocích, jezdí nesmírně pohodově a pohodlně a to jak jako spolujezdec, tak jako řidič.
Co opravdu znatelně překvapí je po nastartování motoru a vyjetí je opravdové ticho. Jak od motoru, absolutně žádné vibrace o hluku nemluvě a od kol je interiér také velmi dobře izolován a to jsme jezdili na zimních Nokianech! A ano i úsek kočičích hlav jsme si dali a hodně děravou a zalátanou cestu. Tady je vidět asi největší pokrok i oproti Tucsonu ve kterém jsem měl možnost jezdit a za tohle je potřeba jen a jen chválit.
Jízda.
Podvozku, jeho nastavení a dojmům se v testu věnoval hodně Štěpán, nebudu se tomu věnovat až tolik, je to zbytečné a jeho záda a pohodlnost je největším měřítkem.
Já se pověnuju okrajově víc pocitům z jízdy a z řízení tohoto vozu. Když se nad tím zamyslím, co jsem za ty kilometry za volantem strávil, tak hlavním atributem tohoto auta je za mě, že nemáte dojem, že řídíte tak velké auto. Vůbec se nedostavuje ten pocit řízení velké krabice - Tucson, až mastodonta - Santa Fe. Já si připadal chvílemi, jak ve svém autě tzn. CUV. Parádní výhled všemi směry, ano i kolem A sloupku, díky lepšímu umístění zrcátek na stopku, na dveře. Výborná orientace v prostoru díky jasným rohům karoserie, velmi solidní posed v interiéru, kdy do auta krásně a pohodlně nasednete a za volant doslova zapadnete.
Výborné a nepřeposilované je řízení i s trochou odezvy a informací od kol.
Jednoduché ovládání kruhovým voličem, za mě rozhodně lepší, jak tlačítka- ale pardon- klacek je klacek.
Volant mi v tomhle tříramenném provedení vyhovuje daleko víc jak ten dvouramenné cosi v posledních modelech . A je ve Sportagi velmi dobře zvládnutý jak do tloušťky, tak i provedením i když to zkosení spodní části je na pohled efektní, ale při větším zatáčení trochu ruší. Ale půjde si na to zvyknout. Ovladače na něm v pohodě, jsem na ně tak zvyklý.
Inovované páčky přepínačů pod volantem vynikající!
Strašně se mi líbí celá přístrojová deska- je přesně tam, kde má dle mě být, je přehledná s výbornou grafikou. A hlavně multi ovladač rádia/klimatizace- vynikající řešení! A nesmírně praktické. Ne takové to provedení ala Tucson: „Jen počkej“- Ruská digitální hra, kdy zajíc chytal vajíčka- pamětníci vědí a na mě tak ovladač klimatizace v NX4 s prominutím působí .
Pro mě byla jízda se Sportage obrovským překvapením a moc příjemným, právě kvůli tomu pocitu, že neřídím tak velké auto. Strašně příjemná a s DCT se ten zážitek ještě umocňuje. Ono jí chvilku trvá, než se naučí styl řidiče a pak i to občasné lehoučké cuknutí, nebo zbytečné podřazení eliminuje na minimum.
Zajímavostí je umístění tlačítka ruční brzdy vlevo pod volantem- ala kdysi Mercedes.
Jinak jsou veškeré ovládací tlačítka umístěna ideálně, jen strašná škoda, že z lesklého černého plastu v lesklém černém plastu. To už chce opravdu IQ do mínusu tohle vymyslet!!!
Líbí se mi provedení dveří v interiéru, zvláštní tvar madla s pomocným výčnělkem pro zavírání plně otevřených dveří. A parádní tvar i funkčnost vnitřních klik i jejich zapracování.
Moc fajn je parádní překrytí prahů a lemů u zadních dveří.
Uvedené auto je vybaveno prémiovým osmi reproduktorovým systémem Harman/Kardon- nehraje to špatně, ale JBL to teda zdaleka není jasný pane…
Velmi zajímavé a hezké je ambientní podsvětlení i když dost omezené, mohlo být na větší ploše, ale vím- šetříme.
Líbí se mi a moc zobrazení vozu ptačím okem, je to praktické a dobře udělané i zpracované v MMS.
Nelíbí se mi konkrétní litá 19“kola a už vůbec ne ty krytky v jejich středu.
Nelíbí se mi, i když bude praktická, zadní strana opěrek hlavy.
A teď co bych zkritizoval.
Tradičně si nemůžu odpustit absenci pouzdra na brýle. Nechápu, nechápu, nechápu!!!
Že auto v nejvyšší možné výbavě s cenou jak jsem psal nad milion, nemá head up displej je přinejmenším k zamyšlení.
Když už máme v interiéru s panoramou led světla, proč jsou pod slunečními clonami klasické žárovky ví asi jen rozpočtář v KIA Slovakia…
Nechápu, proč v odkládacím plastopolystyrenu v mezipodlaze není ani náhodou pamatováno na možnost odložit v něm roletu kufru, takže DODO?!
Automatické dojezdy oken pouze u předních? To jako fakt v autě s touhle cenovkou?!
Co napsat závěrem?
Jestli si Kia Sportage obhájí svou ambiciózní cenovku?
Za mne neobhájí.
Je to výborně postavené a ještě líp udělané auto, ale za víc jak milion očekávám podstatně víc. Pokud by byla cena o 200tis. níž, nebylo by se o čem bavit.
Ale cenová politika výrobců, diktovaná EU je prostě mimo realitu, bohužel. Zvykejme si, bude ještě hůř.
Být aktuálně v pozici člověka, který zvažuje koupi nového auta této kategorie a v mém hledáčku by se ocitnul koncern Hyundai/Kia- potažmo Tucson/Sportage, měl bych já asi naprosto jasno. Hlavně díky odstavci Interiér a jízda.
A každému, kdo tuhle situaci řeší, nebo řešit bude, bych jednoznačně doporučil si vyzkoušet obě auta.
Ale nezávidím tu situaci nikomu.
Díky moc prodejci v Pardubicích, jeho ochotě a trpělivosti s námi a naším prolézáním všeho možného i nemožného.
A díky taky servisu, za dobře odvedenou práci při reklamacích a kampani na DCT u mého XCeedu, jsem teď naprosto spokojen.
A díky Vám všem, kteří jste dočetli až sem
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
bol som zobrat v KIA Martin plastovy kryt podvozku na Stonica (manzelka ma asi zlu karmu, to auto systematicky likviduje - inak o tretinu lacnejsi nez v dvoch Kiach v Brne.
no a vomrkol som Sportage. V GT line mi osobne ten aufpreis nedava zmysel. Myslim, ze TOP s dct a 4x4 dava celkom zmysel a cele je to este za rozumny peniaz
inak petzl, pekne napisany test (na citanie ku kafe)
no a vomrkol som Sportage. V GT line mi osobne ten aufpreis nedava zmysel. Myslim, ze TOP s dct a 4x4 dava celkom zmysel a cele je to este za rozumny peniaz
inak petzl, pekne napisany test (na citanie ku kafe)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Jo tvou anabázi s KMCZ jsem na fízl booku četl. Že plýtváš energií při debatě na FCBK
Dej Stonicu větší kola
Díky. Doufám, že ti kafe nezhořklo
Test a jeho závěr je psán právě ke GTline.
Proto tu cenovku u mě neobhájil.
Prostě je za tohle milion nesmysl
Ale jinak nic nezměním na tom, že se v tom autě báječně jezdí
A je to neskutečný skok vpřed oproti minulé generaci i oproti NX4
Dej Stonicu větší kola
Díky. Doufám, že ti kafe nezhořklo
Test a jeho závěr je psán právě ke GTline.
Proto tu cenovku u mě neobhájil.
Prostě je za tohle milion nesmysl
Ale jinak nic nezměním na tom, že se v tom autě báječně jezdí
A je to neskutečný skok vpřed oproti minulé generaci i oproti NX4
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
petzl: Děkuji za počtení
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Já děkuji za přečtení
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Pekne zosumírované.
P.S. Ty máš ksichtoknihu???
To už som posledný z posledných??
P.S. Ty máš ksichtoknihu???
To už som posledný z posledných??
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Nejsi Igore, já ksichtoknihu taky nemám .
Díky Tondo -
Díky Tondo -
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8134
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
niekedy mam casu moc. Pac vejplata chodi sama, vonku je zima a tak sa neda jazdit na bicykli, neda sa jazdit na moto a neda sa robit na baraku. Takze energiu musim niekde vymlatit aby som bol na manzelku milypetzl62 píše: ↑12 úno 2022, 16:14 Jo tvou anabázi s KMCZ jsem na fízl booku četl. Že plýtváš energií při debatě na FCBK
Dej Stonicu větší kola
Díky. Doufám, že ti kafe nezhořklo
Test a jeho závěr je psán právě ke GTline.
Proto tu cenovku u mě neobhájil.
Prostě je za tohle milion nesmysl
Ale jinak nic nezměním na tom, že se v tom autě báječně jezdí
A je to neskutečný skok vpřed oproti minulé generaci i oproti NX4
Sportage 4x4 MHEV 1,6TGdi s DCT vo vybave Top + farba (vlastne nic viac by som nevyuzil, uz beztak je to az moc najma tie 18" kolesa by som pokojne radsej downgradoval na 17") je za 855 tyciek. Co je teda strasne, ale ani ten priplatok do klasickeho hybridu nedava zmysel (myslim 50 000kc) - to sa nikdy nevrati. Ideaelne by to bolo kupit pod 800. Vlastne aj to je moc a asi ostanem na svojicj max 550-600 za auto. Nedockavo cakam ci niekedy bude i30 CEW HEV (tz klasicky hybrid), este mam cca rok cas Ak by bolo moc zle, tak aj cednik. Ale musi to byt za dobre prachy, inak Accentovi posunime linku zivota na pol miliona kilometrov a potom rovno elektromobil
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Díky za postřehy o Kii, poslední dobou není moc času to tady pročítat a tedy až teď. Tomu jednomu couvacímu světlu se dá pomoci zapnutím zadní mlhovky, když už je to tak neprakticky udělané. My tuhle Kiu máme taky v práci už nějakou dobu, jenže nebyl čas, bo je frmol si ji omrknout a navíc pořád si ji někdo půjčuje ze zvědavosti co umí a neumí.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Při couvání si taky někdy pomáhám mlhovkami, musí být ale čisté
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: KIA Sportage GT Line Plus 1,6 T-GDi 132 kW MHEV DCT 4x4
Vítej v klubu, taky nemám a nechybí mi.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek