těsnost palivového potrubí

Moderátoři: frawd, Moderátoři

mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Dobrý večer,mechanik mi zavolal,že někde "PADÁ NAFTA"nějaká netěsnost a přisává si vzduch-horší start-až na podruhé nebo na potřetí.Vyměňovali
jsme žhavičky a palivový filtr.Nikde netěsnost není vidět.Setkal jste se s tím někdo?IX20/1.4crdi/2012.Děkuji Müller
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od Axel.Foley »

Podložky ve vstřikovačích jsou vyměněny?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Díky za odpověď.Auto je v serise-hledají netěsnost.Dám vědět.Müller
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od petzl62 »

Ahoj jmenovče :wink:
Neměnili palivový filtr?
Měnili, tak ať hledají v těsnění palivového filtru, napojení hadic. Odkalovací šroub pod filtrem. Samotné tělo filtru. Ale rozhodně to bude někde v oblasti filtru. :idea: Popřípadě kontrola napojení čerpadla pod zadním sedadlem na nádrži.
Při vadných podložkách pod vstřiky nepadá tlak nafty.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Zdravím,prosím,kde najdu to napojení pod zadním sedadlem?To napojení je přístupné z podsedačky,nebo pod autem?Dnes jsem různě odklápěl sedačky,koberce a nikde jsem žádný otvor nenašel.Já už úplně věřím tomu,že je špatná ta ruční pumpa.Dá se sehnat nová i s filtrem jako komplet?Kde a cena?Nikde v prodejnách náhradních dílů jsem nic nenašel.Dnes jsem napsal přímo do zastoupení Hyundai,tak uvidím.Z nouze bych zkusil i palivový filtr a "balonek".Díky Müller
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od petzl62 »

Pod zadním sedákem vlevo, pokud si pamatuju dobře, za řidičem. Je tam taková plechová kulatá krytka a když ji vymontuješ myslím že 3,4,nebo pět šroubků a pod tou krytkou uvidíš shora vrchol čerpadla a připojovací trubky k němu. Vypadá to viz. obrázek palivového čerpadla. A teď jsem si přitom vzpomněl, zkuste nastartovat s otevřeným víkem hrdla nádrže- ucpané odvzdušnění. A taky rezlo a uhnívalo napojení hrdla k potrubí nádrže v podběhu. shora v něm bývala dírka.
Ale já bych se zaměřil na palivový filtr. Dal jej ven a celý- vím je to hrozný opruz- zkontroloval a zaměřil se na ty plastové spojky, jestli jsou dobře zacvaknuté a zajištěné tou plastovou pojistkou a hadice a spony.
Obrázek čerpadla v nádrži: https://bazar.automedik.cz/AMD1296054938/hyundai/ix20
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Děkuji,zkusím hledat znovu.Heký den Müller
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Zdravím,tak jsem dnes "sám bez servisu" vyndal komplet čerpadlo i s filtrem,poutahoval všechno,vyčistil a znovu poskládal.Napumpoval a odvzdušnil,dal baterii,která byla na nabíječce až ukázala FULL.(12.3V).Startuji a nic.Řekl jsem manželce,aby držela na svorkách při startování měřák.Při startu spadlo napětí na 11.2V a pořád padalo níž.Je možné,že při takovém poklesu napětí elektronika nedvolí nastartovat?Objednána nová.77Ah 780A Varta.Děkuji Müller
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Zdravím,tak baterie nainstalována.Jaden den auto stálo a druhý den opět dlouhé startování.Takže oupena naftová hadička cca 6m/8,zpětné ventily a po neděli,až bude mít kamarád volnou "jámu",tak proběhne kontrola zespodu,popřípadě instalace hadiček a zpětného ventilu.
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Zdravím,tak baterie nainstalována.Jaden den auto stálo a druhý den opět dlouhé startování.Takže koupena naftová hadička cca 6m/8,zpětné ventily a po neděli,až bude mít kamarád volnou "jámu",tak proběhne kontrola zespodu,popřípadě instalace hadiček a zpětného ventilu.
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od petzl62 »

Kolik máš najeto? rok výroby? Jaký je tlak paliva na railu? Tlakové čidlo na railu v pořádku? Na to vše ale potřebuješ diagnostiku.
Taky může být v pytli/unavené tlakové čerpadlo ve filtru v nádrži...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Dobrý večer.2011/107000 km.Uvidíme,až budeme hledat na jámě.Do poslední chvíle nebyl problém.Jednou jsem potřeboval vycouvat ze stodoly,cca po hodině opět do stodoly vjet.Ráno potřebuji jet do Rakovníka,jdu pro auto a nenastartuji.Auto točí jako vzteklé a nic.Údajně imobilizer.Opravili a řekli,padá nafta.Dlouho startér točil až auto nastartovalo.Jel jsem s ním po dálnici cca 110 km.,a nešetřil ho.Nyní,když chci nastartovat,napumpuji ruční pumpou na filtru a startuji,až se rozběhne-asi 30 vteřin.Nechám cca 30 vteřin běžet,vypnu a za cca 15 vteřin chytne bez žhavení.Mám podezření na POTVORU KUNU.Ale to uvidíme až na jámě.Zatím moc děkuji Müller a to i s
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Dobrý večer,v nádrži palivové čerpadlo nemám.Takže jsme žádnou netěsnost "nenašli",tak jsme vyměnili komplet hadičky a natáhli z nádrže k filtru-bez rychlospojek a do hadice nainstalovali zpětný ventil,a stejně padá nafta.Nevím kde ještě hledat.Pokud bude zapotřebí,asi ještě namontuji na přívodní hadičku nízkotlaké čerpadlo,které se při zapnutí klíčku do první polohy přez relé sepne a bude palivo dodávat stále,takže bude soustava pořád naplněná.Dává cca 0.2baru.Je dobré vmontovat i do zpátečky zpětný ventil?(Rady známého).Jinak když načerpám ručně,potom cca 20-30vteřin startuji,auto nastartuje a běží pravidelně a nekouří.Děkuji Müller
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od petzl62 »

Palivové čerpadlo je součástí celého toho hebeda, které máš v nádrži. A dle mě je vadné. Musíš celou tu sestavu toho filtru rozebrat a uvnitř je takovýto stříbrný váleček a to je ono palivové čerpadlo: https://mlparts.cz/autodily/hyundai/ix2 ... Id=2187103
Vyměň ho a budeš mít pokoj a všechno, co jsi doteď udělal bylo skoro k ničemu. Pokud čerpadlo nedává dostatečný tlak, aby jsi palivo dostal v dostatečném množství k motoru je to o ničem. A tu sestavu, na kterou jsem ti dával odkaz v prvním příspěvku, prostě v nádrži máš a hotovo. [-X
A ještě pro jistotu jednou, součástí té sestavy- uvnitř JE ono palivové čerpadlo.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
mullertonda
*
Příspěvky: 55
Registrován: 03 pro 2015, 22:27
Bydliště: HOŘOVIČKY

Re: těsnost palivového potrubí

Příspěvek od mullertonda »

Zdravím a děkuji za odpověď.Když jsme vyndaly zadní sedačky,dostali se k víčku na nádrži,tak z něj vedli jenom dva dráty.Usoudili jsme,že to je k palivoměru.Takže jsme to víko ani neodšroubovávali.Koukal jsem na to čerpadlo v odkaze.Je tam poznámka "201504".Neměli ho až od tohoto roku?Já mám v TP první uvedení do provozu 2012,ale bylo prý vyrobeno 2011.Prosím,je možné,když nastartuj,že jede úplně v pohodě?Nekouří......Vysokotlaké čerpadlo není i s nízkotlakým jako jeden celek?Zkusíme znovu a pokud to bude opravdu to ČERPADLO V NÁDRŽI,okamžitě objednám.Zatím moc Děkuji Müller
IX20 1.4crdi 57kW šedá metla
Odpovědět

Zpět na „ix20“