Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
s dvojhmotym zotrvacnikom maju problem prave piloti, ktori nerozumeju zakladnej fyzike
Samozrejme, nemat dvojhmotak ma svoje vyhody a nevyhody. Vyhodou je vlastne ta jedna - ze odpada suciastka ktora sa moze poruchat. To ale mozme povedat to iste aj o vyhrievanom volante
Samozrejme, nemat dvojhmotak ma svoje vyhody a nevyhody. Vyhodou je vlastne ta jedna - ze odpada suciastka ktora sa moze poruchat. To ale mozme povedat to iste aj o vyhrievanom volante
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Motor 1.5DPi
Zdravím všechny
Vzhledem k tomu, že jsem na motoru 1.5 DPi najezdil již něco přes 7000 km, chtěl bych se zde podělit o své zkušenosti s tímto motorem.
Hyundai HB 1.5 DPi, základní červená, výbava start plus, tedy 195/65 zimní. Navíc jsou pouze přední a zadní park. senzory, pevné tažné zařízení,
dodatečné dodělání napájení kamery mini USB u zpětného zrcátka a potom před řidičem na levé straně držák a další napájení tentokrát
USB C na mobil (navigaci). Každý má na výbavu jiné nároky, ale já jsem chtěl jen to co opravdu budu potřebovat. Navíc i zde určitě taky platí
heslo automechaniků ,, Co tam není, nemůže se pokazit".
Začal bych poslední cestou na Slovensko, která vedla po trase Brno - U.H. - U.B. - Starý Hrozenkov - Žilina - Ružomberok - Poprad - Prešov - Košice. Kdo tuto trasu zná, tak ví, že min. půlka vede po dálnicích a je to přibližně 500 km. Tuto trasu jsem projel s průměrnou spotřebou 5,6 l na 100km. Posádka 2 osoby, plný kufr a ještě nějaké další věci na zadních sedadlech. Rychlost na běžných silnicích 80-100 km/h, po dálnici 110-130 km/h a obec 50 km/h. Stejná trasa nazpátek v nepatrně rychlejším tempu byla potom se spotřebou 5,7 l na 100 km. Jen pro porovnání, tuto trasu mám projetou i s krátkou Škodou Fabií II 1.2 Tsi 63kw se stejnou posádkou a stejnými podmínkami jízdy za 5.1 l na 100 km, Škodou Felicií 1.3 MPI 50kw za 6 l na 100 km a také s Hyundai i30 Combi 1.6 81kw diesel (úplně nový asi před 4 roky) s puštěnou klimatizací po celou jízdu za 5,2 l na 100 km.
Komfort cestování byl za mě nejlepší v současné i30. Výše uvedená naftová i30 Combi měla tenkrát trošku problémy pouze u zadní nápravy při přejíždění např. želez. přejezdu, motor 1.6 diesel pracoval tiše a byl vzhledem k obsahu i pružný. Současná I30 je ohledně jízdních vlastností a komfortu určitě na lepší úrovni. Hlučnost motoru a pružnost je také ok. Nejlépe si, podle mne, motor na dálnici ,,pobrukuje" při 120 km/h.
(je to ale jen můj názor) Ta je i dobrým kompromisem mezi rychlostí, spotřebou a otáčkami.
Auto jsem si kupoval na běžné ježdění hlavně po normálních silnicích a občasné jízdy po dálnici. Při tomto režimu se pohybuji se spotřebou mezi
5.3 až 5.7 l na 100 km silnice (trasa 10 až 30 km) a 5.6 až 5.8 l na 100 km dálnice. Snažím se, aby otáčky byl vždy kolem 2000 při jízdě po normální silnici. Na dálnici jsou potom otáčky přiměřeně vyšší. S touto spotřebou a vozidlem jsem celkově spokojen. Samozřejmě spotřebu ovlivňuje také to, jak daleko se jede, zda mrzne nebo ne, zda fouká vítr nebo ne, obsazenost vozidla a plno dalších podmínek. Dlouhodobou spotřebu mám od té doby co jsem auto koupil na 6,1 l na 100 km. Od začátku tam bylo stále 6.2 l. Vzhledem k tomu, že jsem auto provozoval zatím jen v zimních odmínkách, tak předpokládám, že spotřeba bude v letních měsících ještě o trošku lepší. Když uvážím, že bych za stejné peníze (350 tis) koupil auto o třídu menší, tedy např. Fábii 1.0 MPi s tříválcem, je toto určitě rozumnější volba. Komu by potom nestačila velikost kufru 395 l může šáhnout po verzi Combi, kde za rozumný příplatek 25 tisíc bude určitě spokojený s 602 l. Myslím, že dnes není na trhu moc konkurentů-Combíků za cenu kolem 400 tisíc.
Vzhledem k tomu, že jsem na motoru 1.5 DPi najezdil již něco přes 7000 km, chtěl bych se zde podělit o své zkušenosti s tímto motorem.
Hyundai HB 1.5 DPi, základní červená, výbava start plus, tedy 195/65 zimní. Navíc jsou pouze přední a zadní park. senzory, pevné tažné zařízení,
dodatečné dodělání napájení kamery mini USB u zpětného zrcátka a potom před řidičem na levé straně držák a další napájení tentokrát
USB C na mobil (navigaci). Každý má na výbavu jiné nároky, ale já jsem chtěl jen to co opravdu budu potřebovat. Navíc i zde určitě taky platí
heslo automechaniků ,, Co tam není, nemůže se pokazit".
Začal bych poslední cestou na Slovensko, která vedla po trase Brno - U.H. - U.B. - Starý Hrozenkov - Žilina - Ružomberok - Poprad - Prešov - Košice. Kdo tuto trasu zná, tak ví, že min. půlka vede po dálnicích a je to přibližně 500 km. Tuto trasu jsem projel s průměrnou spotřebou 5,6 l na 100km. Posádka 2 osoby, plný kufr a ještě nějaké další věci na zadních sedadlech. Rychlost na běžných silnicích 80-100 km/h, po dálnici 110-130 km/h a obec 50 km/h. Stejná trasa nazpátek v nepatrně rychlejším tempu byla potom se spotřebou 5,7 l na 100 km. Jen pro porovnání, tuto trasu mám projetou i s krátkou Škodou Fabií II 1.2 Tsi 63kw se stejnou posádkou a stejnými podmínkami jízdy za 5.1 l na 100 km, Škodou Felicií 1.3 MPI 50kw za 6 l na 100 km a také s Hyundai i30 Combi 1.6 81kw diesel (úplně nový asi před 4 roky) s puštěnou klimatizací po celou jízdu za 5,2 l na 100 km.
Komfort cestování byl za mě nejlepší v současné i30. Výše uvedená naftová i30 Combi měla tenkrát trošku problémy pouze u zadní nápravy při přejíždění např. želez. přejezdu, motor 1.6 diesel pracoval tiše a byl vzhledem k obsahu i pružný. Současná I30 je ohledně jízdních vlastností a komfortu určitě na lepší úrovni. Hlučnost motoru a pružnost je také ok. Nejlépe si, podle mne, motor na dálnici ,,pobrukuje" při 120 km/h.
(je to ale jen můj názor) Ta je i dobrým kompromisem mezi rychlostí, spotřebou a otáčkami.
Auto jsem si kupoval na běžné ježdění hlavně po normálních silnicích a občasné jízdy po dálnici. Při tomto režimu se pohybuji se spotřebou mezi
5.3 až 5.7 l na 100 km silnice (trasa 10 až 30 km) a 5.6 až 5.8 l na 100 km dálnice. Snažím se, aby otáčky byl vždy kolem 2000 při jízdě po normální silnici. Na dálnici jsou potom otáčky přiměřeně vyšší. S touto spotřebou a vozidlem jsem celkově spokojen. Samozřejmě spotřebu ovlivňuje také to, jak daleko se jede, zda mrzne nebo ne, zda fouká vítr nebo ne, obsazenost vozidla a plno dalších podmínek. Dlouhodobou spotřebu mám od té doby co jsem auto koupil na 6,1 l na 100 km. Od začátku tam bylo stále 6.2 l. Vzhledem k tomu, že jsem auto provozoval zatím jen v zimních odmínkách, tak předpokládám, že spotřeba bude v letních měsících ještě o trošku lepší. Když uvážím, že bych za stejné peníze (350 tis) koupil auto o třídu menší, tedy např. Fábii 1.0 MPi s tříválcem, je toto určitě rozumnější volba. Komu by potom nestačila velikost kufru 395 l může šáhnout po verzi Combi, kde za rozumný příplatek 25 tisíc bude určitě spokojený s 602 l. Myslím, že dnes není na trhu moc konkurentů-Combíků za cenu kolem 400 tisíc.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
dobre a obsirne popisane. Bohuzial rozptyl 110 az 130 je moc velky na nejake to riesenie spotreby. Litrovy TGDI ma rozdiel medzi tempomatovou 110 a tempomatovou 130 v pripade Stonicu na trase 30km rozdiel 0,9l/100 (merane podla PP)
Nayse je dialnica Trencin-Kosice (s tymi nedokoncenymi usekmi) v podstate trasa plackou/udoliami a tak velmi vhodna na nizku spotrebu
Co sa tyka spotreby, Spritmonitor u 1,5 DPI hovori 11 uzivatelov, priemer 7l rovnych. Myslim, ze dlhodobo je tych 6,5 realnych co je fakt fajn
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... minkm=1000
Nayse je dialnica Trencin-Kosice (s tymi nedokoncenymi usekmi) v podstate trasa plackou/udoliami a tak velmi vhodna na nizku spotrebu
Co sa tyka spotreby, Spritmonitor u 1,5 DPI hovori 11 uzivatelov, priemer 7l rovnych. Myslim, ze dlhodobo je tych 6,5 realnych co je fakt fajn
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... minkm=1000
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Nevím o nikom tady na fóru, kdo by jezdil průměr za 7l/100. Buď ti Němci jezdí převážně město, nebo jezdí jak prasata. Běžná spotřeba se pohybuje u tohohle motoru léto 5,5 - 5,8, zima 6-6,3 v mém případě a u ostatních to bude +- podobné.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Přesně to jsem si taky říkal, ale možná to bude tou neomezenou dálnici.
Ono při nějakých 160 km/h to poleze dost nahoru.
Willy50 má dlouhodobou spotřebu 5,4l(asi, už jsem se na ni asi měsíc nepodíval )
Ono při nějakých 160 km/h to poleze dost nahoru.
Willy50 má dlouhodobou spotřebu 5,4l(asi, už jsem se na ni asi měsíc nepodíval )
Re: Motor 1.5DPi
mám sice 1.4 , najeto 32kkm , 70% Praha, průměr 6.5 l
Re: Motor 1.5DPi
Do přelomu roku jsem spoléhal na měření PP, ten se mi podle pár kontrol dle dotankování odchyloval o 1dl/100km, samozřejmě ve prospěch dobré reputace motoru. Od nového roku (4 nebo 5 tankování) si data značíme do elektromotorů a vychází mi 5,4 na 100. Podotýkám, že se jedná o čistě zimní provoz se vším všudy - nízkými venkovními teplotami, jízdou na zimních pneumatikách, každodenním využíváním vyhřívání volantu i sedačky... Když jsem auto kupoval, říkal jsem si, že budu spokojený, když bude jezdit do 6,5 l. Jsem o litr níž a z motoru nadšený
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Re: Motor 1.5DPi
Jondre píše: ".....značíme do elektromotorů a vychází.......
???? asi automatické opravy?
???? asi automatické opravy?
Re: Motor 1.5DPi
Tempomat jsem nepoužil ani jednou a jak jsem psal, tak po té dálnici jsem se snažil jet těch 120 km/h...Mexican píše: ↑21 bře 2022, 15:05 dobre a obsirne popisane. Bohuzial rozptyl 110 az 130 je moc velky na nejake to riesenie spotreby. Litrovy TGDI ma rozdiel medzi tempomatovou 110 a tempomatovou 130 v pripade Stonicu na trase 30km rozdiel 0,9l/100 (merane podla PP)
Nayse je dialnica Trencin-Kosice (s tymi nedokoncenymi usekmi) v podstate trasa plackou/udoliami a tak velmi vhodna na nizku spotrebu
Co sa tyka spotreby, Spritmonitor u 1,5 DPI hovori 11 uzivatelov, priemer 7l rovnych. Myslim, ze dlhodobo je tych 6,5 realnych co je fakt fajn
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... minkm=1000
Re: Motor 1.5DPi
Netušim jak to děláte ja mam při 120 spotřebu na dalnici 7l/100. Do prace jezdim 16 km a nedostanu se pod 6,5 spiš jsem tak 6,8:) Celkovou spotřebu za 7000 mam 6,6. Pod 6l/100 se dostanu jen při delši jizdě při max 90 km , delši myslim nad 30 , jakmile dojedu na semafory a projedu krajskym městem jsem zase nad 6,2. Mame asi každej jinej motor nebo nemáte okolo sebe žádné kopce.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Anebo tam řadíš jen 4 kvalty
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
no se 6 jsem měl problém , to přiznávám .Už tam umim dát vše i zpatečku
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Při 160 km/h se samozřejmě zvýší odpor vzduchu a otáčky a to by se konkrétně u motoru 1.5 Dpi projevilo určitě vyšší spotřebou, myslím, že tomuto motoru vyhovují otáčky mezi 2000 až 3000 max 3500, to je potom úsporný. Kdo chce jezdit 160 km/h a hlavně po dálnici, ať si pořídí jiný motor např. diesel nebo benzín s turbem a obojí s větším obsahem.
Re: Motor 1.5DPi
@Mouse80 To je nějaké divné. Před čtrnácti dny jela dcera s přítelem na víkend do Jeseníků a jejich zpáteční cesta byla 4,8. Tak jsem si řekl, že budu zkoušet jezdit do práce a z práce každý den na spotřebu (je to 20km tam a 20km zpátky a z toho víc jak polovina po Ostravě). Když tedy jedu na spotřebu, tak to byla teď v těch ranních mrazech asi 6 a když je teplo, tak se dostanu na 5,8. Dnes jsem jel po dálnici asi 20 km do Polska a zpátky pro benzín rychlostí 120 km/h a spotřeba 6,2.
Jinak najeto mám necelých 20000.
Jinak najeto mám necelých 20000.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000