Hybrid a zväčšenie baterie

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Axel.Foley »

oltcitak: :lol: =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

druidcz
*
Příspěvky: 24
Registrován: 24 kvě 2021, 11:05

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od druidcz »

kolicek píše: 26 bře 2022, 10:44 Je jeste potreba pocitat ze baterie ani v jednom modelu nevydrzi vecne a po nekolika letech to bude neprodejne auto :mrgreen:
Do budoucna bude tech ojetin s baterkama spousta, tak jak jsou dneska specializovane firmy co delaji repase turba/vstriku/DPF/nevim ceho jeste v dieslech, tak budou v budoucnu i firmy, co budou menit batterypacky.
Tucson NX4e Hybrid 4x4 Style Premium
i30 1.6 GDI
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od stefanpilat »

Ty firmy už existují, např. https://www.hybrid-servis.cz/. Zkušenost s nimi nemám, recenze mají pozitivní.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od slabostka »

kolicek píše: 26 bře 2022, 10:44 Je jeste potreba pocitat ze baterie ani v jednom modelu nevydrzi vecne a po nekolika letech to bude neprodejne auto :mrgreen:
- som myslel ze tieto bludy uz mame za sebou.... u nas auto auris I s technikou prius III 10 rokov, 216 000 km a na baterkach nebadam znatelnu zmenu.Iste nieco slo nadol ale nic zasadne co by sa odrazilo na napr.. na spotrebe ci jazde.
Naopak v toyote ti elektriku otestuju za cca 30e a vies na com jazdenka je.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od stefanpilat »

Starší Toyoty v hybridech používají NiMH baterie. Ty mají sice nižší energetickou hustotu a některé další dílčí nevýhody, ale vyšší životnost. Takže bych zkušenosti s nimi na hybridy s Li-Ion bateriemi radši úplně nepřenášel. Ale rozhodně netvrdím, že budou za pár let na odpis. To je blbost. Hybridní Ioniqy tu jezdí už šestým rokem a ještě jsem nezaznamenal, že by si někdo na stav jejich baterií stěžoval. Hybridní Sonatu s Li-Ion baterií Hyundai vyrábí už od roku 2011, takže nějaké zkušenosti s tím už přece jenom má. Nějak zvlášť bych se toho nebál. Na tom autě odejde spíš dřív něco jiného než baterie. I se sníženou kapacitou to auto bude jezdit dál, jen se o něco málo zvedne spotřeba. A i kdyby odešla úplně, tak repas nebude po těch letech drahý. Ve full hybridech je ta baterie docela malá a časem bude dost baterií z aut, co dojezdila z jiných důvodů.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Vegan
*
Příspěvky: 63
Registrován: 05 pro 2020, 15:09

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Vegan »

stefanpilat píše: 28 bře 2022, 21:53 Starší Toyoty v hybridech používají NiMH baterie. Ty mají sice nižší energetickou hustotu a některé další dílčí nevýhody, ale vyšší životnost. Takže bych zkušenosti s nimi na hybridy s Li-Ion bateriemi radši úplně nepřenášel. Ale rozhodně netvrdím, že budou za pár let na odpis. To je blbost. Hybridní Ioniqy tu jezdí už šestým rokem a ještě jsem nezaznamenal, že by si někdo na stav jejich baterií stěžoval. Hybridní Sonatu s Li-Ion baterií Hyundai vyrábí už od roku 2011, takže nějaké zkušenosti s tím už přece jenom má. Nějak zvlášť bych se toho nebál. Na tom autě odejde spíš dřív něco jiného než baterie. I se sníženou kapacitou to auto bude jezdit dál, jen se o něco málo zvedne spotřeba. A i kdyby odešla úplně, tak repas nebude po těch letech drahý. Ve full hybridech je ta baterie docela malá a časem bude dost baterií z aut, co dojezdila z jiných důvodů.
No ona slavná NIMH baterie má také své problémy a dost možná větší než Li-Ion, respektive Li-pol, která je podle štítku v hybrydním Tusíkovi.
Např... NiHM hůře snáší chlad, zatímco Li-* nemají rády nabíjení v teplotách pod 5 stupňu, ale vybíjení jim nevadí. NiHM má sice teplotní práh níže, ale pak jí vadí cokoliv a tím myslím například i otřesy, proto jistou dobu dost odcházeli v kanadě a dost lidí si na to stěžovalo, jak zmrzne jistá část stává se hodně křehkou a mohou se po nějakém stáří elektrody drolit.
U baterií záleží vždy na mnoho věcech jak optimalizovat životnost a opravdu vůbec, ale vůbec neplatí, že Li-* má nižší cyklickou životnost, popravdě může a nemusí být opak pravdou, ale je tu jedno velké ale... Každá baterie se musí používat mimo plnou kapacitu + se musí dobře balancovat, obojím se sníží zase její efektivní kapacita, ale pořád v poměru váha/kapacita vede Li-* nad NiHM a díky SW snížení hraničních hodnot napětí těch cyklů vydrží Li-* opravdu hodně.
Daweo
*
Příspěvky: 31
Registrován: 22 říj 2022, 10:25

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Daweo »

Zdravím,

jelikož jsem Tucsona HEV (169kw 4x4) převzal cca 2 týdny zpět a již jsem s ním najezdil okolo 1000km, tak mohu dát nějaké poznatky pro ty, co o této motorizaci uvažují.

Volbu motoru jsem řešil s prodejcem na základě předpokládaného užití. Zvažoval jsem PHEV a nebo HEV kvůli jejich výkonu. Vzhledem k tomu, že nemám možnost doma nabíjet a více, jak 50% cest mám po dálnici, byl jsem zrazován z obou verzí, ale nakonec jako vhodnější byla vybrána verze HEV kvůli limitu nabíjení....
Motor jede na můj vkus poměrně často (nedostanu aku pod 25% kapacity v eko režimu a na více, jak 75%), na druhou stranu poskakování v koloně či popojíždění po městě vypíná motor poměrně často a jedu na elektřinu.

Co jsem ale za těch cca 1000km (2 týdny) zjistil?
-> spotřeba od převzetí je 6,5L / 100km
-> spotřeba od posledního tankování 5,6L / 100km
-> i přes EKO režim je spotřeba a elektromotor závislý na řidičovi a jeho snažení....
-> málo kdy dostanu z elektromotoru více jak 10kw, nicméně konstantně od startu po vzpnutí dává alespoň 5kw
-> jízda čistě na elektriku mi přijde velmi nahodilá - i při více, jak 50% elektřiny jedu často na motor
-> s vypnutým motorem jsem poskakoval jak ve městě, koloně, tak svištěl i při 120kmh po dálnici
-> při cestě pod 5km je spotřeba odstrašující
-> na youtube je video, kde řidič ukazuje, kolik auto reálně žere a jak dlouho je zapnutý / vypnutý motor, škoda ze toto není možné zobrazit rovnou v autě a je třeba to dopočítávat. Obecně mi ale chybí v palubním počítači spousta informací...

Kde jsem jezdil?
Prvních cca 750km mělo v sobě 2x200km po dálnici okolo 120kmh, 150km při rychlosti 90-110kmh, 100km po městě a zbytek po okreskách (s vesnicemi), žádné prudké akcelerace, ale dálnice s adaptivním tempomatem, který určitě spotřebu lehce navýšil (nepředvídá a nereaguje jako člověk, ale když se zkrátí nastavená vzdálenost, automaticky zpomaluje, kdežto člověk by začal "plachtit").
Dnešních cca 250km bylo po okreskách, tak že max 100kmh, kopcovitý terén, vesnice. Cesta tam chtěla 5,9l na 100 a cesta zpět už jen 5,0l na 100.

Očekávám, že spotřeba během následujících měsíců začne lehce klesat s tím, jak se lépe sžiji s motorem a jak se vlastně motor zajede. Zároveň doufám, že se trošku umoudří převodovka, která se mi zbytečně (podle mne) podřazovala a nechávala nízký rychlostní stupeň.

I přes opatrnou akceleraci mohu říct, že auto má obstojné množství výkonu a už se těším, až bude plně zajeté, abych si mohl bez výčitek ověřit, co se v něm ukrývá....

Mít možnost nabíjet doma, bral bych PHEV, neboť tam vidím i přes mé časté dálnice 200+km velký potenciál jednak v úspoře, tak i k lokálnímu neznečišťování prostředí. Dokud nebude připraveno rozumné řešení pro lidi z paneláku, tak je pro mne HEV jasnou volbou....

PS: věřím tomu, že 2-3kw baterka by tomu autu slušela trošku více a doufám, že do budoucna budou certifikované & bezpečné "upgrade" sady třeba do prostoru kufru pod podlážku, obdobně jako je dnes možno bezproblémově namontovat LPG do téměř jakéhokoliv auta.
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od slabostka »

baterka musí mať aj termomenežment a kopec ďalších vecí... to nie je len strčiť nejaké články niekam pod sedadlo a spojiť drátky :lol:
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Daweo
*
Příspěvky: 31
Registrován: 22 říj 2022, 10:25

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Daweo »

Vsak nerikam jit za strejdou do sousedni vesnice at neco zbastli :-)....
Jelikoz si hraju s RC autama, tak horlavost LIPOL neni uplne neco neznameho, a je to velky strasak... tak ze urcite to musi byt kvalitni (komplexni) reseni... ne jen "bateriovej clanek"
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Uživatelský avatar
drobcek73
**
Příspěvky: 187
Registrován: 11 čer 2018, 17:26
Bydliště: Bratislava

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od drobcek73 »

Daewoo, ďakujem za tvoju krátku recenziu.
Budem rád, keď dáš časom ďalšie info o aute. Ja som bol minulý týždeň na testovacej jazde s HEV a aj ja som rozhodnutý pre tento typ pohonu, nakoľko si tiež neviem predstaviť nabíjať PHEV z paneláku...
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Uživatelský avatar
speci
*
Příspěvky: 88
Registrován: 27 čer 2022, 22:17

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od speci »

Daweo: Jak poznáš, že jede aktuálně elektromotor na 10kw?

Jinak jestli jedeš jen 5km, tak si vypni ventilaci. Spalovak se jinak snaží co nejrychleji ohřát kabinu.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od dibarbora »

Daweo píše: 23 říj 2022, 02:34 .....

PS: věřím tomu, že 2-3kw baterka by tomu autu slušela trošku více a doufám, že do budoucna budou certifikované & bezpečné "upgrade" sady třeba do prostoru kufru pod podlážku, obdobně jako je dnes možno bezproblémově namontovat LPG do téměř jakéhokoliv auta.
Okrem toho, že taký kit určite nebude... robiť len tak dielensky takýto zásah do konfigurácie batériového systému s napätím stoviek V je čistý hazard.

Vo finále by zvýšenie kapacity nepomohlo... nemal by si to príležitosť nabiť. Ani taký zjazd z horského prechodu nedokáže urobiť nejaký extra frmol v baterke.. stačí si pozrieť testy elektromobilov... dobitie predstavovalo jednotky percent.
Hlavnou myšlienkou full-hybridu je uložiť prebytočnú kinetickú energiu do akumulátora... nespáliť ju v brzdách. Na to je akumulátor dimenzovaný. aby dokázal väčšinu prebytočnej energie uložiť... vzhľadom na dimenziu auta a potom s ňou pomôcť spaľovaciemu motoru.. elektro jazda je len drobný bonus ale nie hlavný cieľ. To, že máš pocit malého podielu elektrojazdy je aj daň za použitý spaľovací motor.
Priamovstrekový turbomotor je od podstaty nevhodný na takúto aplikáciu. Aby Ti ten motor v aute niečo prežil a nemusel si furt riešiť zahumusený olej benzínom a karbón po pár tisíc km, tak manažment ho musí držať zohriaty... takže elektriku využíva hlavne ako výpomoc. V takejto konfigurácii ako to ponúka :hyu: to nikdy nebude a ani nemôže byť HSD od Toyoty, kde sa na elektriku jazdí podstatne viac...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
speci
*
Příspěvky: 88
Registrován: 27 čer 2022, 22:17

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od speci »

S tím kitem naprosto souhlasím. V česku by ti větší baterie byla naprosto k ničemu. Mám spočítané, že na skoro vybitou baterii potřebuješ přibližně 400m výškových metrů po serpentinách, aby se zapnul spalovák a brzdil motorem(baterka full). Pro nějakého hoteliéra v Alpách by se zase větší baterie určitě hodila. V takovém případě lze nabít baterii nad 75%. Ukazatel nabití není lineární. Při nabití nad těch 75% ujedeš jakoby více než na 1% mezi 25-75%.

Ukázka co se dá ujet na 1,5kWh baterku.
https://en.mapy.cz/s/ledakecamu
https://en.mapy.cz/s/jateropoto

Jako drobný bonus mi fakt elektro jízda nepřijde :D Ano Toyota se častěji rozjíždí pouze na ev. To mě u Tucsonu dost štve, že někdy i při totálním hlazení plynu v zácpě se zapíná spalovák. Tucson zase dokáže daleko déle jet ustálenou rychlostí na ev.

Daweo má najeto zatím 1000km, časem zjistí jak ho nejlépe využívat. Tak bych z toho nedělal ukvapené závěry, že je to pohon na hovno. Honda má už dlouho přímovstřik hybrid, Lexus(Toyota) nově turbo motor s hybridem a hydroměničem.

Na popojíždění 5km to auto vhodné není. To ani PHEV pod 15C(nemá elektrické topení). No spíš žádné moderní spalovací auto kromě Toyoty a pár posledních mohykánů.

Na závěr pár typů pro jízdu s Tucsonem HEV:
- Když chci jet na ev(např. bude za chvílí začínat klesání, 50 v obci) Tak pustím plyn, auto spadne do ev módu, pak dám lehce plyn a auto jede až do vybití baterie na ev.
- Auto si načítá trasy co jezdíte a pamatuje si je. Vypne spalovák před horizontem. Řešil jsem to tady na fóru, jak vybít baterii před klesáním. Po druhé jak jsem tudy jel, tak už se baterie nenabíjela.
- Osobně jezdím s otáčkoměrem a ne tím hybrid ukazatelem. S ním ale zjistíte, kdy se připojují klasické brzdy. Tak bych se naučil jezdit tak, abych je minimálně používal. Začal dříve brzdit než jsem byl zvyklý. Aby energie nešla fuč.
- Pokud jsem někde na horách na parkovišti. A pojedu dlouho dolů tak vypnu ventilaci. Jinak vám to zbytečně zapne spalovák. Ventilaci si zapnu někde dole.
Naposledy upravil(a) speci dne 23 říj 2022, 20:29, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8138
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Mexican »

to je tak ked niekto nechape rozdiel medzi HEV a PHEV :-)
pac tych 1,5kWh v Tucsonovi / Sportage je celkom dost na bezny hybrid.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Daweo
*
Příspěvky: 31
Registrován: 22 říj 2022, 10:25

Re: Hybrid a zväčšenie baterie

Příspěvek od Daweo »

@Speci:
Pokud vyznělo, že jsem s Tucsonem, potažmo jízdou na elektriku / výpomoc motoru nespokojen, tak se omlouvám - spíš na základě videí jsem trošku doufal, že to bude fungovat asi trošku jinak (nejedno video ukazuje až 70-80% času jízdy s vypnutým benzínovým motorem). Jak jsi napsal správně, je to o zvyku a nalezení nějakého optima, což po týdnu a půl a 1000km (ok, teď již 1700km) nejde zvláště, pokud 60% je dálnice, 25% okresky a zbytek město.
V horách nebydlím a upřímně, pokud bych měl profil trati, co jsi poslal, tak bych doufal, že i 1000km dlouhá trať bude jen na elektřině (v přiměřeném sklonu samozřejmě).

Zapínání motoru v zácpě jsem zatím nepocítil (mám zapnutý otáčkoměr místo ukazatele nabíjení / vybíjení), ale záleží, jak dlouho poskakuji. Jízda na ele v ustálené rychlosti nad 80kmh mne hodně překvapila (čekal jsem že 80-90 bude tak nějak limit a ono ne)....

Změna stylu jízdy je rozhodně potřeba - a více méně se o to i snažím
-> lepší práci s plynem se učím (snad) každou cestou, ale zatím se mi nepodařilo dostat akumulátor pod 25% (což je možná OK)
-> v autě nemám navigaci (mám jen 8" rádio) > to si též "pamatuje" profil trasy, co jezdím? O tom jsem nikde nic v příručce nečetl a ani jsem to neslyšel
-> otáčkoměr mi též vyhovuje více
-> ventilací myslíš klimatizaci, nebo ještě něco jiného? AC nechávám běžet vlastně permanentně... (PS: ano, na krátké vzdálenosti by se nemělo auto používat obecně)

K elektromotoru a 10Kw: v menu "autorádia" mám info o využití spalovacího motoru / spotřebě a elektromotoru. Co jsem ale koukal přes víkend do návodu tak je to průměr za cca 2,5 minuty, tak že aktuální "maximální" využití elektromotoru vlastně nikde není...

@dibarbora:
Toyota s hybridy vlastně přišla, tak zkušenosti bude mít větší.

@drobcek73:
Ok, něco sepíšu, jen co tu z moudrých a zkušených hlav vyzískám informace, ať zbytečně nepíšu o něčem co je chybou mezi volantem a sedadlem.... Zatím jsem pozitivně naladěn (ostatně už z videorecenzí jsem byl tak nějak rozhodnut a 10 min jízda autem - škoda, že byla tak krátká) mne utvrdila :-).... Jen si dobře rozmysli, co chceš za výbavu.... v tom lituji asi nejvíc byť vlastně nevím, zda to, co nemám, mne vadí jen pro to, že to nemám a nebo pro to, že bych to chtěl využívat :D PS: rozhodně při příští návštěvě servisu budu řešit parkovací senzory vpředu....
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Úpravy (tuning)“