start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: start&stop i30
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: start&stop i30
Mr. díky, ušetřil jsi mi práci se psaním!
csgut: povinně nastudovat!
*
Za mne jen jedna poznámka k článku:
autor píše, že při brzdění (motorem) se nabíjí až šestnácti Volty.
Nevím jak je to u Škody, kterou zmiňuje, ale u není na Aku více než 14,7V. Nikdy!
csgut: povinně nastudovat!
*
Za mne jen jedna poznámka k článku:
autor píše, že při brzdění (motorem) se nabíjí až šestnácti Volty.
Nevím jak je to u Škody, kterou zmiňuje, ale u není na Aku více než 14,7V. Nikdy!
Re: start&stop i30
Máme Tucsona 4 měsíce, mildhybrid.
Od začátku sleduji tuto debatu a přiznám se, že nějaké odpojování káblíku a přelepování kontrolky izolepou mě neoslovilo. U mildhybridu snad ani toto není možné.
Ten článek ale beru vážně, dík za něj a tak moje řešení bude takové, že jsem právě objednal nabíječku C-tec a 1, 2x za měsíc připojím auto na tuto nabíječku.
Od začátku sleduji tuto debatu a přiznám se, že nějaké odpojování káblíku a přelepování kontrolky izolepou mě neoslovilo. U mildhybridu snad ani toto není možné.
Ten článek ale beru vážně, dík za něj a tak moje řešení bude takové, že jsem právě objednal nabíječku C-tec a 1, 2x za měsíc připojím auto na tuto nabíječku.
Re: start&stop i30
Díky za odkaz, prolétnul jsem ho zatím jen rychle . Ale nechápu tak nějak pořád, proč by nemělo stačit dobití za jízdy autem? Neříkejte mi, že se to vlivem inteligentního dobíjení nedostane aspoň jednou za měsíc na oněch doporučovaných přes 14 V?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: start&stop i30
Dávám ještě znovu odkaz k počtení a porozumění tématu:https://www.garaz.cz/clanek/stop-start- ... d-21003800
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: start&stop i30
Tohle jsem četl. Ale mluví to, nepletu-li se, především o StartStopu a jeho negativních důsledcích pro baterku. Já ho vypínám po každém startu vozidla automaticky. Proto má otázka spíš mířila na to inteligentní dobíjení. Jestli i tak je problémem a vyplatí se tu pojistku/konektor na (-) pólu odpojit... Nedává mi to tak nějak smysl, když stejně píšete, že max. dobíjecí napětí je u regulováno. V čem teda přesně vadí inteligentní dobíjení? Kdy se mi baterka za jízdy "nežádouc" nedobíjí? A je to vůbec nežádoucí? Ví se to vůbec? Je možný, že v těch článcích něco přehlížím ...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11634
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: start&stop i30
Až Ti po třech letech baterka bez varování exne a zjistíš jakou stojí ránu, tak si pak nestěžuj, že Tě nikdo nevaroval a nesnažil se Ti to vysvětlit...
Prostě se o baterku musíš starat a zajistit její nabití, protože auto se o to ani nepokusí. Buď tedy inteligentní nabíjení vyřadíš z činnosti nebo budeš pravidelně dobíjet externí nabíječkou.
Životnost baterie není prioritou!!!! Honí se gramy CO2, které inteligentní dobíjení ušetří v laboratoři
Prostě se o baterku musíš starat a zajistit její nabití, protože auto se o to ani nepokusí. Buď tedy inteligentní nabíjení vyřadíš z činnosti nebo budeš pravidelně dobíjet externí nabíječkou.
Životnost baterie není prioritou!!!! Honí se gramy CO2, které inteligentní dobíjení ušetří v laboratoři
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: start&stop i30
To csgut
Problémové jsou dvě věci:
-za normálních okolností jezdíš většinou s jen částečně nabitým Aku
-když už začne alternátor nabíjet jde většinou o proudy o dost větší než standardní 1/10C
*
Bod jedna platí pravděpodobně pro všechny automobilky.
Bod dvě, nevím, nemám dost informací. Rád bych to změřil u mého (našeho) auta, ale bohužel nemám klešťák na stejnosměrný proud.
*
Ja osobně tento problém zatím neřeším, bydlím v kopcovitém terénu a velmi často brzdím motorem. Uvidím jak dlouho mi Aku vydrží.
*
Ještě malá vsuvka ekonomicko-ekologická:
jakkoliv je EU zelenodebilní, toto přímo nenařídila. To je berlička automobilek, aby snížila emise.
Pravda, je to jen o pár gramů, ale i to se počítá. Že to ve výsledku zaplatí spotřebitel (a hodně) to už nikoho nesere.
Edit: vidím, že částečně dubluju Mr.
Problémové jsou dvě věci:
-za normálních okolností jezdíš většinou s jen částečně nabitým Aku
-když už začne alternátor nabíjet jde většinou o proudy o dost větší než standardní 1/10C
*
Bod jedna platí pravděpodobně pro všechny automobilky.
Bod dvě, nevím, nemám dost informací. Rád bych to změřil u mého (našeho) auta, ale bohužel nemám klešťák na stejnosměrný proud.
*
Ja osobně tento problém zatím neřeším, bydlím v kopcovitém terénu a velmi často brzdím motorem. Uvidím jak dlouho mi Aku vydrží.
*
Ještě malá vsuvka ekonomicko-ekologická:
jakkoliv je EU zelenodebilní, toto přímo nenařídila. To je berlička automobilek, aby snížila emise.
Pravda, je to jen o pár gramů, ale i to se počítá. Že to ve výsledku zaplatí spotřebitel (a hodně) to už nikoho nesere.
Edit: vidím, že částečně dubluju Mr.
Re: start&stop i30
Odpědi zde asi už jsou, případně zde článek:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Ve finále to je stejné jako další články co zde už nejspíš jsou.
Jednoduše řečeno, int.dobíjení je jako "na houpačce", riskuje se tím, že auto se odtsaví v době, kdy by se měla baterie začít dobíjet, obzvlášť v zimním období to není pro baterku to co by chtěla, ještě když auto stojí pár dní. Ale samozřejmě každého věc
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Ve finále to je stejné jako další články co zde už nejspíš jsou.
Jednoduše řečeno, int.dobíjení je jako "na houpačce", riskuje se tím, že auto se odtsaví v době, kdy by se měla baterie začít dobíjet, obzvlášť v zimním období to není pro baterku to co by chtěla, ještě když auto stojí pár dní. Ale samozřejmě každého věc
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Re: start&stop i30
csgut:
Pokud jezdíš se zapnutýma potkávačkama (jako já), tak ID nemusíš řešit. V tomto režimu to podle všeho dobíjí stále, zhruba 14,1 - 14,3 V podle venkovní teploty. Já teda povětšiniou drhnu krátké trasy (do 10 km) a tak i přes to cca 1x měcíčně dobiju do plna nabíječkou.
Už se mě totiž kdysi stalo, že jsem s vycuclou baterkou zůstal v 1:00 v noci v místech ne úplně vhodných k noclehu.
Pokud jezdíš se zapnutýma potkávačkama (jako já), tak ID nemusíš řešit. V tomto režimu to podle všeho dobíjí stále, zhruba 14,1 - 14,3 V podle venkovní teploty. Já teda povětšiniou drhnu krátké trasy (do 10 km) a tak i přes to cca 1x měcíčně dobiju do plna nabíječkou.
Už se mě totiž kdysi stalo, že jsem s vycuclou baterkou zůstal v 1:00 v noci v místech ne úplně vhodných k noclehu.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: start&stop i30
Jezdím jen na LED přes den, když to jde, a i vzadu mám LED žárovky, takže odběr by byl asi malý, nicméně eliminuji riziko, že nenastartuji.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Re: start&stop i30
Díky za odpovědi. O ekodebilitě, která má krátkozraké oči a nezohledňuje prodej nových baterek, jejich výrobu a jejich likvidace (nemluvě o elektromobilech) nepochybuju. Ale zároveň jsem si myslel, že by teda mohlo stačit udělat opatření proti tomu dementnímu nabíjení, že budu svítit natvrdo... A při tom opravdu doufám, že to dobíjí, jak má a jak píše Patr. Ověřoval to někdo skutečně? Mimochodem, kolik stojí baterie? Koukám kolem 3000,-... Neříkám absolutně, že to je málo, ale zas jestli ji vyměním za 5, nebo za 6 let, to mi nepřijde už taková darda... Finančně pro jednoho uživatele, nikoli v tom objemu z hlediska ekologie.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: start&stop i30
Nevím jaká máš světla!
(podpis chybí )
S klasikou, čili žárovkami to opravdu nabíjí trvale(svítí-li potkávačky).
Kup si voltmetr do zásuvky, budeš přesně vědět na čem jsi!
(podpis chybí )
S klasikou, čili žárovkami to opravdu nabíjí trvale(svítí-li potkávačky).
Kup si voltmetr do zásuvky, budeš přesně vědět na čem jsi!
Re: start&stop i30
Klasika, halogeny, Comfort 1.5 HDi .. Pardon a díky.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: start&stop i30
Jinak mi pořád hlava nebere, proč si myslíte, že konstantní nedobíjení baterie jí jakkoli škodí. Tady jsem opačného názoru. Pro mě je důležitá informace, že prahová hodnota dobíjení je hlídaná (i v rámci inteligentního dobíjení).
Argumenty:
Když auto stojí (většinu času), taky se nedobíjí.
Když jezdím tak nějak průměrně, normálně, baterie se mi jistě dobije sama - nechápu, proč voláte někteří po dobíjení externí nabíječkou. Ono ty baterie jsou taky dneska už někde jinde, než baterie před 15 lety .
Mám zkušenost s provozem Opela a BMW. V obou baterie přes 10 let, bez jednoho dobití. Jízdy spíš krátké, tím hůř pro baterku a dieselův motor. Opel ještě nic inteligentního neměl, u BMW bych se nedivil, byť to není žádný nový auťák.
A nepište mi, nebo klidně pište , ať dělám, jak myslím... Já jen chci pádný důvody a ty mi ani ty články nepřinesly - pojednávají, mám pocit o trochu něčem jiném. Ten na Aktuálně jsem ještě nečetl.
Argumenty:
Když auto stojí (většinu času), taky se nedobíjí.
Když jezdím tak nějak průměrně, normálně, baterie se mi jistě dobije sama - nechápu, proč voláte někteří po dobíjení externí nabíječkou. Ono ty baterie jsou taky dneska už někde jinde, než baterie před 15 lety .
Mám zkušenost s provozem Opela a BMW. V obou baterie přes 10 let, bez jednoho dobití. Jízdy spíš krátké, tím hůř pro baterku a dieselův motor. Opel ještě nic inteligentního neměl, u BMW bych se nedivil, byť to není žádný nový auťák.
A nepište mi, nebo klidně pište , ať dělám, jak myslím... Já jen chci pádný důvody a ty mi ani ty články nepřinesly - pojednávají, mám pocit o trochu něčem jiném. Ten na Aktuálně jsem ještě nečetl.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.