A přesně o tomhle to je. Srovnáváš 2 konstrukčně různé motory při stejném kvaltu. Atmosféra byla, je a vždy bude točivý motor, takže potřebuje vyšší otáčky, aby jsi měl výkon. S turbem můžeš mít ten výkon při mnohem nižších otáčkách, takže můžeš dát i vyšší kvalt, ale to neznamená, že budeš mít nižší spotřebu. Ta se odvíjí od výkonu a ne otáčkách. Férové by tedy bylo místo 4 hodit trojku a hned bys viděl, jak ta 1.5 vystřelí bez jakéhokoliv zpoždění. A jak tu píší jiní, v podstatě tím zároveň provedeš i italskou údržbu. Pochybuju, že turbo bude někdo takto prohánět na vyšších otáčkách, takže se pak nesmí divit, že mají motor plný karbonu. My tu 1.5 můžeme v klidu provětrávat, aniž bychom jí tím nějak ublížili a mělo to nějaký dramatický dopad na spotřebu.
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
No je to moje prvé nové auto, dočítal som sa že niekto mení po max 5tis olej... ja už mám cca 3 tis, auto by som chcel čo najdlhšie preto sa radšej informujem ako to teda s tou prvou výmenou skutočne jecsgut píše: ↑24 dub 2022, 23:39 Já plánuju měnit až po roce, pokud nebudu mít do té doby najeto víc ... Autorizák nutný ze zákona není, nicméně se to obecně doporučuje, aby vám pak v případě záruky neříkali, že bylo něco provedeno špatně, něco zanedbáno,..
Myslím, že ceny Hyu nepatří k nejvyšším. Ušetřit by se ale každopádně dalo. Záleží, jaké máte s autem taky záměry...
02/2022 Hyundai i30 kombi 1,5i CVVT - Smart Engine red
ex: Škoda Fabia 1.4. MPI, 50kW, RV: 2000
ex: Škoda Fabia 1.4. MPI, 50kW, RV: 2000
Re: Motor 1.5DPi
Tak si tady tak pročítám ty akcelerační stesky a říkám si, že mám asi nějaké jiné auto, nebo nějaké jiné vnímání času a prostoru. Opravdu si nevzpomínám, kdy jsem musel při předjíždění v 90 řadit trojku - možná tak někdy do nějakého kopce s plným nákladem(?). A to si myslím, že opravdu nejsem brzda provozu. Samozřejmě, když za sebou vidím nějakého nasupeného TDI Pašíka nebo Ovci, tak je rád nechám, ať se předvedou první, protože ano, 81 kW a 144 Nm jsou samozřejmě limitující a vyžadují, aby člověk při řízení trochu přemýšlel.
Ale pavouky, jak píše Maras, občas samozřejmě vymetám, zvláště proto, že manželka, která autem jezdí přes týden především, toto dělat rozhodně nebude
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Jsou na to různé názory, někdo vám řekne, že čím častěji měnit, tím lepší a kašlat na předepsaný rok/kilometry, někdo, že měnit až příliš má taky svá úskalí. Osobně si myslím, že platí to první bez omezení četnosti, nicméně sám mám přes 6 tisíc km a ještě jsem to neřešil.
Cestou teoreticky může být výměna v neautorizáku, bez záznamů, a do autorizáku si zajedete pro pocit až v předepsaném "povinném" termínu rok/30 000 km.
Mimochodem, 30 000 km mi přijde zas až hodně, nevím, jestli to není trochu propagace motoru jako za bezúdržbový stroj, oproti turbům třeba.
Je to teda vaření z vody, vycucané z prstu, ale osobně jsem si stanovil hranici rok/20 000 km. A sám přemýšlím nad autorizákem, nebo běžným servisem, kam jezdívám. Asi ale první 2, 3 návštěvy zvolím autorizák, možná udělají i něco víc (aktualizace softwaru,... Ale třeba jsem domýšlivý).
Cestou teoreticky může být výměna v neautorizáku, bez záznamů, a do autorizáku si zajedete pro pocit až v předepsaném "povinném" termínu rok/30 000 km.
Mimochodem, 30 000 km mi přijde zas až hodně, nevím, jestli to není trochu propagace motoru jako za bezúdržbový stroj, oproti turbům třeba.
Je to teda vaření z vody, vycucané z prstu, ale osobně jsem si stanovil hranici rok/20 000 km. A sám přemýšlím nad autorizákem, nebo běžným servisem, kam jezdívám. Asi ale první 2, 3 návštěvy zvolím autorizák, možná udělají i něco víc (aktualizace softwaru,... Ale třeba jsem domýšlivý).
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Opravdu má tento motor interval výměny 30000 km? Není náhodou poloviční?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Axeli, 1.5DPi má skutečně interval výměny oleje 30tis. km. Vzhledem k tomu, že ta atmosféra netvoří saze tak, jako turbobenzín, a nemá tak velký problém s ředěním oleje, tak si mohou dovolit dát delší interval. Ale jestli by to mělo být jen 20 tis. nebo 30 tis či více?
Popravdě ten interval by mělo auto upravovat dle jízdního režimu a samo by mělo vyzývat k výměně. Ale jestli to umí nebo ne nevím. Každopádně zdraví rozum velí jedno. Jezdím často krátké trasy měním olej častěji.
Popravdě ten interval by mělo auto upravovat dle jízdního režimu a samo by mělo vyzývat k výměně. Ale jestli to umí nebo ne nevím. Každopádně zdraví rozum velí jedno. Jezdím často krátké trasy měním olej častěji.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Já mám interval po 20000km v servisní knížce nebo rok
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus ,engine red (28.2.2022)
Re: Motor 1.5DPi
Přesně před rokem jsem auto s tímto motorem kupoval a v servisní knížce mám jeden rok nebo 30tisíc km. Ty km mě vůbec netrápí, ať tam je 10, 20 nebo 30 tisíc. Já s bídou najedu ani ne těch 10 a tak olej měnit budu každý rok. A mimochodem, po 2000km, po záběhu, jsem nechal ojel vyměnit.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Díky za informaci, opravdu se mi nechtělo věřit, že je servisní interval takhle natažen. Tipoval jsem 15 tis., max. 20. Těch 15 beru jako rozumný interval pro výměnu oleje.JackK78 píše: ↑25 dub 2022, 13:35 Axeli, 1.5DPi má skutečně interval výměny oleje 30tis. km. Vzhledem k tomu, že ta atmosféra netvoří saze tak, jako turbobenzín, a nemá tak velký problém s ředěním oleje, tak si mohou dovolit dát delší interval. Ale jestli by to mělo být jen 20 tis. nebo 30 tis či více?
Popravdě ten interval by mělo auto upravovat dle jízdního režimu a samo by mělo vyzývat k výměně. Ale jestli to umí nebo ne nevím. Každopádně zdraví rozum velí jedno. Jezdím často krátké trasy měním olej častěji.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Mě prodejce přesvědčoval že opravdu v dnešní době přesných výroben není třeba dávat olej dřiv než je psané i s tím že auto je nové. Ale pravdou je že on mi tvrdil že je tam W30 , že je to i manualu. Což není pravda. Ale já víc jak 5000 za rok asi nenajedu, takže první výměnu necham po tom roce. DPI se pyšní tím dvojtým vstřikem, takže těch morbidních 30K km by mu třeba nevadilo.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Mám 1.4 CWWT a interval 30kkm nebo 1 rok takže pro 1.5 DPI žádná novinka
Re: Motor 1.5DPi
DPi má v návodu výměnu oleje po 30 tis. km nebo roce v běžném a 15 tis. km nebo 6 měsících v náročném provozu.
Re: Motor 1.5DPi
Já si to teda měnil sám. Neměl jsem to dělat, protože jsem nezvládl povolit filtr (je tam málo místa a nemám na to ten porychtovač). Ale ten olej co z toho vytekl byla fakt dost špína bordel. Nalil jsem tam nový a bohužel nechal ten starý filtr. Lepší jak drátem do oka. Ale rozhodně bych nečekal těch 30 000km. Po zajetí možná, ale v tom novém je těch "otěrek" asi opravdu dost. Teď mi přijde, že po 4000km je trochu hlučnější, než byl na začátku. Tak přemýšlím, jestli to evyměnit ještě jednou i s tím filtrem (koupit na to ten blbinec).
Jinak teda kvetu z tý hlučnosti od podběhů. Jsou povrchy, na kterejch mě z toho fakt bolí hlava. Doufám, že se to trochu zlepší s nástřikem spodku. Nebo že si na to zvyknu. Nechápu... Asistenty, infotaimenty, kamery, ale aby se trochu pověnovali takový otravnosti, to ne. Mám pocit, že tam snad ve vrchnim uložení neni ta guma, nebo já nevim... To mě fakt štve. Docela mě překvapuje, že to ten Vaculík nezmínil. Ve 130 km/h mi to teda extra hlučné nepřijde, ale zato ty podběhy slyším už od rozjezdu.
Jinak teda kvetu z tý hlučnosti od podběhů. Jsou povrchy, na kterejch mě z toho fakt bolí hlava. Doufám, že se to trochu zlepší s nástřikem spodku. Nebo že si na to zvyknu. Nechápu... Asistenty, infotaimenty, kamery, ale aby se trochu pověnovali takový otravnosti, to ne. Mám pocit, že tam snad ve vrchnim uložení neni ta guma, nebo já nevim... To mě fakt štve. Docela mě překvapuje, že to ten Vaculík nezmínil. Ve 130 km/h mi to teda extra hlučné nepřijde, ale zato ty podběhy slyším už od rozjezdu.
Re: Motor 1.5DPi
Interval výměny oleje( jako i intervaly ostatních provozních kapalin) je stanoven výrobcem na dobu krytí záruky. Čili udělán tak, aby to auto" nějak" vydrželo. Automobilku už nezajímá vůz po záruce. Automobilka nepotřebuje, aby měl člověk auto třeba 20let a spokojeně mu sloužilo.
Pokud si chce auto člověk držet i po záruce, měl by tomu přizpůsobit i intervaly výměny provozních kapalin. Ideálně zkrátit. Kdyby šel do toho člověk opravdu do důsledku, tak i olej, pokud to dovolí specifikace, vybírat dle provozovani vozidla. Časté zimní starty, jízda na krátké vzdálenosti a nebo jezdím dlouhe trasy? Vše se dá vzít v úvahu.
Ale na druhou stranu chápu, že ne každý se v tom chce takhle "vrtat" a nebo mu to nic neříká. Tak prostě ať vezme ten nejlevnější olej, který splnuje specifikaci a ten vymění třeba už v 10 tkm. Pro motor je to jen dobře.
Pokud si chce auto člověk držet i po záruce, měl by tomu přizpůsobit i intervaly výměny provozních kapalin. Ideálně zkrátit. Kdyby šel do toho člověk opravdu do důsledku, tak i olej, pokud to dovolí specifikace, vybírat dle provozovani vozidla. Časté zimní starty, jízda na krátké vzdálenosti a nebo jezdím dlouhe trasy? Vše se dá vzít v úvahu.
Ale na druhou stranu chápu, že ne každý se v tom chce takhle "vrtat" a nebo mu to nic neříká. Tak prostě ať vezme ten nejlevnější olej, který splnuje specifikaci a ten vymění třeba už v 10 tkm. Pro motor je to jen dobře.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
tak ako popisane mnohokrat - zalezi od pouzitia auta. Daval som tu priklad s autom mojej manzelky
manzelka, Stonic: kazdy den do prace a z prace, sem-tam nakup - takze 2x13km
tz dva studene starty, ohriatie oleja, nasledne vychladnutie oleja. Sem tam v polovici druhej trasy to este rozlozi nakupom na 30-40 minut, kde ten poloohriaty olej znovu vychladne
ja a moje auto - cesta za rodicmi na SK: 250k tam a 250km nazpat. Po ceste si dam pauzu na 10 minut na WC a kafe. Takze motor nevychladne
Ohriaty motor pracuje v optimalnych podmienkach, to iste ohriaty olej. Dostava sa do neho minimum kondenzatu, paliva a podobne
za tyzden zena teda najazdi 130km, a ma 10 cyklov ohriatia a vychladnutia oleja
ja za tyzden najazdim 500km a mam 2 cykly okriatia a vychladnutia
vidite ten rozdiel? a chapete ze je blud operovat niecom ako "vymena oleja raz za x tisic km?"
Preto u mestskeho auta je tych 7-10 000km optimum v pripade ak chcem aby bolo okay
Preto je u bezne pouzivanych aut v pohode tych 15 000km a preto je mozne v niektorych pripadoch ist aj na 20-25 000km interval. Vsetko podla toho ako to auto pouzivam
mam 386 000km, stojim na novej zamkovke a nie je tam z motoru / prevodovky ani kvapka. Pozrite si dlazby parkovisk
manzelka, Stonic: kazdy den do prace a z prace, sem-tam nakup - takze 2x13km
tz dva studene starty, ohriatie oleja, nasledne vychladnutie oleja. Sem tam v polovici druhej trasy to este rozlozi nakupom na 30-40 minut, kde ten poloohriaty olej znovu vychladne
ja a moje auto - cesta za rodicmi na SK: 250k tam a 250km nazpat. Po ceste si dam pauzu na 10 minut na WC a kafe. Takze motor nevychladne
Ohriaty motor pracuje v optimalnych podmienkach, to iste ohriaty olej. Dostava sa do neho minimum kondenzatu, paliva a podobne
za tyzden zena teda najazdi 130km, a ma 10 cyklov ohriatia a vychladnutia oleja
ja za tyzden najazdim 500km a mam 2 cykly okriatia a vychladnutia
vidite ten rozdiel? a chapete ze je blud operovat niecom ako "vymena oleja raz za x tisic km?"
Preto u mestskeho auta je tych 7-10 000km optimum v pripade ak chcem aby bolo okay
Preto je u bezne pouzivanych aut v pohode tych 15 000km a preto je mozne v niektorych pripadoch ist aj na 20-25 000km interval. Vsetko podla toho ako to auto pouzivam
mam 386 000km, stojim na novej zamkovke a nie je tam z motoru / prevodovky ani kvapka. Pozrite si dlazby parkovisk
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023