Škubání motoru v nižších otáčkách.
Moderátor: Moderátoři
Škubání motoru v nižších otáčkách.
[/b]Zdravím všechny.
Vlastním auto Hyundai Tucson JM, 2CRDi,103kw,4WD,rok výr.2007,najeto cca 101 000km.
Auto jsem koupil v 6 měsíci 2018 z bazaru po ženské majitelce.Od té doby jsem najel asi 6000km.
Už od počátku jsem si všimnul občasného poškubnutí,jakési absence plynu na okamyh při nutné akceleraci třeba u výjezdu na křižovatce nebo předjíždění u 1500-2000 otáčkách 2-3 rýchl.stupeň.Jak se začal problém objevovat pořád v kratších intervalech začal jsem na fórech hledat možnou příčinu počínaje špatné nafty,a.t.d.Většinou ale bez kladného vyřešení.
Nechal jsem auto zkontrolovat na diagnostice,která nic neprokázala-vstřiky,lambdasonda,senzor diferenčního tlaku,senzor polohy plynového pedálu,EGR.Kontrolka nesvítila ani jedna,chyby v řídíci jednotce-žádné.Vše OK. U EGR se zdalo servisákovi,že reaguje trochu opožděně-otvírání a zavírání.Nechal jsem ho tedy v rámci amortizace vyměnit za nový-podotýkám,že po výměně se musí přes diagnostiku udělat nové-základní nastaveni,aby pracoval správně.Spotřeba mírne klesla průměr na 7,6-7,8l/100km.Ani tenhle kolotoč však neodstranil oné poškubávání motoru,Byl jsem v koncích.
Zajel jsem ještě jednou na diagnostiku,kde si mechanik při prudkém sešlápnutí plynového pedálu a jeho následném puštění všimnul zvuku jakoby pod tlakem utíkajícího vzuchu takové to klasické ts,ts,ts jako u nákladáku když odpouští přebytek vzduchu.Po přivoláni specialisty bylo jasno:-TURBO před koncem životnosti nedrží tlak v nižších otáčkách,nedotlakuje doplna a auto ztráci výkon , škube. U 1500 otáček začína Turbo zpínat,což by odpovídalo.Nechal jsem ho tedy vyměnit.
Použil jsem celkový repas od Garetu za 6000 Kč.
Ptáte se jak je možné,že TURBO odešlo už ve cca 100 000km.V servisu mi řekli,že to má na svědomí předchozí majitel,který asi jezdil krátké trasy ve vysokých otáčkách,kdy se nestihl motor ohřát,nebo naopak po delších trasách nenechal turbo dochladit tím,že by nechal motor chvíli běžet a až pak ho vypnul.
Auto po výměne jede jak raketa,škubání zmizelo a spotřeba-7,2l průměr. Doufám,že sice dlouhý,ale do detailu rozepsaný příběh pomůže někomu jako návod při řešení obdobného problému.
Hodně zdaru a pevné nervy všem!!!!!!
Vlastním auto Hyundai Tucson JM, 2CRDi,103kw,4WD,rok výr.2007,najeto cca 101 000km.
Auto jsem koupil v 6 měsíci 2018 z bazaru po ženské majitelce.Od té doby jsem najel asi 6000km.
Už od počátku jsem si všimnul občasného poškubnutí,jakési absence plynu na okamyh při nutné akceleraci třeba u výjezdu na křižovatce nebo předjíždění u 1500-2000 otáčkách 2-3 rýchl.stupeň.Jak se začal problém objevovat pořád v kratších intervalech začal jsem na fórech hledat možnou příčinu počínaje špatné nafty,a.t.d.Většinou ale bez kladného vyřešení.
Nechal jsem auto zkontrolovat na diagnostice,která nic neprokázala-vstřiky,lambdasonda,senzor diferenčního tlaku,senzor polohy plynového pedálu,EGR.Kontrolka nesvítila ani jedna,chyby v řídíci jednotce-žádné.Vše OK. U EGR se zdalo servisákovi,že reaguje trochu opožděně-otvírání a zavírání.Nechal jsem ho tedy v rámci amortizace vyměnit za nový-podotýkám,že po výměně se musí přes diagnostiku udělat nové-základní nastaveni,aby pracoval správně.Spotřeba mírne klesla průměr na 7,6-7,8l/100km.Ani tenhle kolotoč však neodstranil oné poškubávání motoru,Byl jsem v koncích.
Zajel jsem ještě jednou na diagnostiku,kde si mechanik při prudkém sešlápnutí plynového pedálu a jeho následném puštění všimnul zvuku jakoby pod tlakem utíkajícího vzuchu takové to klasické ts,ts,ts jako u nákladáku když odpouští přebytek vzduchu.Po přivoláni specialisty bylo jasno:-TURBO před koncem životnosti nedrží tlak v nižších otáčkách,nedotlakuje doplna a auto ztráci výkon , škube. U 1500 otáček začína Turbo zpínat,což by odpovídalo.Nechal jsem ho tedy vyměnit.
Použil jsem celkový repas od Garetu za 6000 Kč.
Ptáte se jak je možné,že TURBO odešlo už ve cca 100 000km.V servisu mi řekli,že to má na svědomí předchozí majitel,který asi jezdil krátké trasy ve vysokých otáčkách,kdy se nestihl motor ohřát,nebo naopak po delších trasách nenechal turbo dochladit tím,že by nechal motor chvíli běžet a až pak ho vypnul.
Auto po výměne jede jak raketa,škubání zmizelo a spotřeba-7,2l průměr. Doufám,že sice dlouhý,ale do detailu rozepsaný příběh pomůže někomu jako návod při řešení obdobného problému.
Hodně zdaru a pevné nervy všem!!!!!!
- Reklama
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
No krása: baba si pořídí dýzla, aby jí to cestou do Kauflandu míň žralo a pak tohle
Cena za repas nakonec slušná, ale odhaduju, že to okolo bylo ještě dražší: EGR něco koštuje a těch diagnostik a hodin v servise asi taky nebylo zrovna málo, nemluvě o těch týdnech nejistoty, co s tím vlastně je a kolik do toho ještě budu muset nasypat...
Tak snad sis toho smolíka vybral hned na začátku a teď už ti bude Tusík dělat jenom radost!
Cena za repas nakonec slušná, ale odhaduju, že to okolo bylo ještě dražší: EGR něco koštuje a těch diagnostik a hodin v servise asi taky nebylo zrovna málo, nemluvě o těch týdnech nejistoty, co s tím vlastně je a kolik do toho ještě budu muset nasypat...
Tak snad sis toho smolíka vybral hned na začátku a teď už ti bude Tusík dělat jenom radost!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
Přidávám se k Chasníkovi a taky přeji už jen a jen hodně spokojených kilometrů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
17.9.2020
Čaute, vlastním auto Hyundai Tucson TLE, 1.7 CRDi,85kw, rok výr.2015, nabehaných niečo málo cez 40 000km.
mám podobný problém ako "minculini" akurát bez toho zvuku (turba), na ktorý si prišiel. Správa sa to u mňa podobne, absencia plynu na malý moment pri 1500 ot/min, pri prevodoch 1,2,3,4. V 5 a v 6 prevodovom stupni som to nezaznamenal. V 1. prevodovom stupni sa absencia zvykne prejaviť dvakrát, pod 1500 a nad 1500 ale nie je to pravidlom, resp. nerobí to vždy. Celá táto anomália sa nelíši v tom či je motor zahriaty alebo studený. Diagnostika neukázala chybu, všimol som si ale, že v diagnostike je plynový pedál v kľudovom stave zatlačený na 14%, čomu nerozumiem, môže to byť takto od výroby?
Ako laik, ktorý zbieral cenné rady a tipy po skúsenejších ľuďoch .. som sa zameral na váhu vzduchu, EGR ventil a nekvalitné palivo. Váhu vzduchu som prečistil, hoci bola na pohľad čistá ako slovo Božie. EGR som zistil, že je elektrický takže som s nim zatiaľ nič nerobil. Neviem či tam na niečo prídem. Najväčšiu váhu som prikladal tankovaniu na všetkých tých, od pohľadu podradných pumpách. Skúsim dojazdiť nádrž a natankovať prémiové palivo.
Od kedy som si tento problém všimol mám dojem, že sa zdvihla spotreba, cca o 0,5l/100km. Obávam sa ale, že ak by to bolo palivom, to cukanie alebo absencia plynu na okamih by sa prejavila pri všetkých prevodových stupňoch.
V priebehu krátkej doby doplním ďalšie zistenia.
Čaute, vlastním auto Hyundai Tucson TLE, 1.7 CRDi,85kw, rok výr.2015, nabehaných niečo málo cez 40 000km.
mám podobný problém ako "minculini" akurát bez toho zvuku (turba), na ktorý si prišiel. Správa sa to u mňa podobne, absencia plynu na malý moment pri 1500 ot/min, pri prevodoch 1,2,3,4. V 5 a v 6 prevodovom stupni som to nezaznamenal. V 1. prevodovom stupni sa absencia zvykne prejaviť dvakrát, pod 1500 a nad 1500 ale nie je to pravidlom, resp. nerobí to vždy. Celá táto anomália sa nelíši v tom či je motor zahriaty alebo studený. Diagnostika neukázala chybu, všimol som si ale, že v diagnostike je plynový pedál v kľudovom stave zatlačený na 14%, čomu nerozumiem, môže to byť takto od výroby?
Ako laik, ktorý zbieral cenné rady a tipy po skúsenejších ľuďoch .. som sa zameral na váhu vzduchu, EGR ventil a nekvalitné palivo. Váhu vzduchu som prečistil, hoci bola na pohľad čistá ako slovo Božie. EGR som zistil, že je elektrický takže som s nim zatiaľ nič nerobil. Neviem či tam na niečo prídem. Najväčšiu váhu som prikladal tankovaniu na všetkých tých, od pohľadu podradných pumpách. Skúsim dojazdiť nádrž a natankovať prémiové palivo.
Od kedy som si tento problém všimol mám dojem, že sa zdvihla spotreba, cca o 0,5l/100km. Obávam sa ale, že ak by to bolo palivom, to cukanie alebo absencia plynu na okamih by sa prejavila pri všetkých prevodových stupňoch.
V priebehu krátkej doby doplním ďalšie zistenia.
Hyundai Tucson, 1.7 CRDi, Czech Edition, 5/2016
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
Jsem zvědavý, jak se dostaneš do EGRu bez jeho poškození Je totiž neoddělitelně spojen s chladičem výfukových plynů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
Tak, zatiaľ to vyzerá, že sa auto správa rovnako ako pri kúpe. Všetky ťažkosti, ktoré som vyššie popísal zmizli. A ten záhadný liek? Palivo. Hoci som to bral ako poslednú a najmenej reálnu možnosť, že sa niečo zmení. Natankoval som plnú na EuroOil, to ich prémiové palivo optimal diesel plus, kde deklarujú, že je bez biozložky.
Auto ide po plyne akoby malo o 20koní viac. Škubanie prestalo.
Toť moje zistenie aj pre ďalších pátračov.
Auto ide po plyne akoby malo o 20koní viac. Škubanie prestalo.
Toť moje zistenie aj pre ďalších pátračov.
Hyundai Tucson, 1.7 CRDi, Czech Edition, 5/2016
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
Ahoj.Mám něco podobného,ale při 5.6.stupni cca rychlost 110 a otačky 1750 2000 taky mi to občas cukne..a několikrát se mi stalo na dálnici,že jsem udržoval stejnou rychlost i otáčky a cukalo to jak blázen dokud jsem nepřidal plyn.Myslíš,že by to mohlo být turbem? mam 1.7crdi manual 85kw.Od nova koupené..najeto 105 000km a dělá mi to už cca od 40 000km v servisu nic nenašli.diagnostika ok..žádné závady..Auto mám ještě rok v záruce..Máš radu co dělat?Díky.
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
Ahoj. Nedokážem ti povedať či to môže byť turbo. Nie som veľký odborník ale z logiky veci by sa ťažkosti s turbom mohli prejaviť strátou oleja (v prípade, že máš auto pravidelne servisované tak by si stratu oleja zistil minimálne na kontrolke) alebo stratou výkonu, to by si mal ale cítiť v každom prevodom stupni v tebou popísaných otáčkach, navyše otáčky, ktoré popisuješ by mohli ukázať na vadu turba nakoľko je to moment kedy sa otvára (začína niekde okolo 1500ot./min). Ale ťažkostí môže byť viac, môže to byť aj znečistený EGR ventil. Nie som si celkom istý či by to odpovedalo aj zakarbonizovaným vstrekovacím tryskám. Väčšinou sa tak deje pri jazde na nízke otáčky a nekvalitné palivo.patte píše: ↑02 črc 2021, 07:52 Ahoj.Mám něco podobného,ale při 5.6.stupni cca rychlost 110 a otačky 1750 2000 taky mi to občas cukne..a několikrát se mi stalo na dálnici,že jsem udržoval stejnou rychlost i otáčky a cukalo to jak blázen dokud jsem nepřidal plyn.Myslíš,že by to mohlo být turbem? mam 1.7crdi manual 85kw.Od nova koupené..najeto 105 000km a dělá mi to už cca od 40 000km v servisu nic nenašli.diagnostika ok..žádné závady..Auto mám ještě rok v záruce..Máš radu co dělat?Díky.
Osobnú skúsenosť mám aj s brutal špinavým vzduchovým filtrom, ktorý dokázal zhodiť auto do núdzového režimu keď potrebovalo turbo vzduch v Alpách.
Hyundai Tucson, 1.7 CRDi, Czech Edition, 5/2016
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
ahoj děkuji za info.Hledám vše o tomto problému,protože v Mrci jsem byl na 4.garančce a když jsem problém znovu zminoval bylo mi řečeno,že diagnostika je čistá a že se jedná o mechanickou chybu .Neumi nebo nechtějí to opravit..tak mě to přivádí na myšlenku,že vědí co to dělá a čím to je,ale 1,7crdi už se nevyrábí tak to nechtěj opravovat..Příjmací technik mi nřekl,že neví co toje,ale ví,že zhoršovat se to nebude..Naopak mi doporučil po skoncení záruky nechat profesionálně načipovat auto..Tak mi příjde,že už si dělají srandu..Už mám takové nervy,že mam stochutí auto nechat profesionálně pod vedením soudního znalce rozebrat a pak jim to pěkně veřejně omlátit o hlavu..Nechal jsem udělat dekarbonizaci tu na vodíkové bázi a auto přede jak nové,ale občas mi to cukne,né jako před tím ale přeci....tak už nevím zda něco nedělám já špatně nebo je to konstrukční chyba z vyroby..
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
Od kedy tankujem len premiove palivo (90% na eurooil, optimal +) nemam s tym problem. Ruka v ruke som zacal jazdit na vyssie otacky cca 1700-2000, pre predstavu v obci na 3bprev.stup. a mimo na 90ke zaradena 5ka, auto ide ako ma bez skubania. V manuale ja nieknde na konci odporucanie, ze pri prvych neviem kolko asi 1000km treba jazdit medzi 2000-4000 ot/min co odhadujem, ze je idealny stav. Pricom na 1.7 crdi 85kW su 4000 ot/min najvyssi krutiaci moment.patte píše: ↑31 črc 2021, 09:40 ahoj děkuji za info.Hledám vše o tomto problému,protože v Mrci jsem byl na 4.garančce a když jsem problém znovu zminoval bylo mi řečeno,že diagnostika je čistá a že se jedná o mechanickou chybu .Neumi nebo nechtějí to opravit..tak mě to přivádí na myšlenku,že vědí co to dělá a čím to je,ale 1,7crdi už se nevyrábí tak to nechtěj opravovat..Příjmací technik mi nřekl,že neví co toje,ale ví,že zhoršovat se to nebude..Naopak mi doporučil po skoncení záruky nechat profesionálně načipovat auto..Tak mi příjde,že už si dělají srandu..Už mám takové nervy,že mam stochutí auto nechat profesionálně pod vedením soudního znalce rozebrat a pak jim to pěkně veřejně omlátit o hlavu..Nechal jsem udělat dekarbonizaci tu na vodíkové bázi a auto přede jak nové,ale občas mi to cukne,né jako před tím ale přeci....tak už nevím zda něco nedělám já špatně nebo je to konstrukční chyba z vyroby..
Hyundai Tucson, 1.7 CRDi, Czech Edition, 5/2016
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
chce to diagnostiku - nie vyčítanie chýb ale napojenie na počítač a sledovanie dát aj za jazdy a následne analýzu - čiže hľadať v okolí servis ktorý sa na diagnostiku zameriava... určite sa vyhnúť výmenám dielov naslepo a po rôznych garážach lebo z toho sa potom nevysomári ani sv.Peter...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
Ahoj, diagnostika za jazdy nic neukazala a teda po jazde mi tlmocili, ze vlastne ani nevedia co hladat kedze sa im mnoi popisovany stav neudial. Dostal som odpoved, ze moze zopnut klimatizacia.slabostka píše: ↑01 kvě 2022, 12:14 chce to diagnostiku - nie vyčítanie chýb ale napojenie na počítač a sledovanie dát aj za jazdy a následne analýzu - čiže hľadať v okolí servis ktorý sa na diagnostiku zameriava... určite sa vyhnúť výmenám dielov naslepo a po rôznych garážach lebo z toho sa potom nevysomári ani sv.Peter...
Ak sa dopatram k niekomu co ma diagnostiku skusim, osobne zial nepoznam.
Hyundai Tucson, 1.7 CRDi, Czech Edition, 5/2016
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
nemáš pravdu
Tento motor má konstatní maximum krouťáku v rozsahu 1250 - 2750 ot./min. Maximum výkonu si drží mezi 3000 - 4000 ot./min.
- Přílohy
-
- wykres_power_lbft.php.jpg (73.01 KiB) Zobrazeno 3151 x
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
Aha, tak dík za info, aspoň nebudem viac mystyfikovať. Asi som si vyložil údaj z techničáku po svojom.Axel.Foley píše: ↑01 kvě 2022, 21:01nemáš pravdu
Tento motor má konstatní maximum krouťáku v rozsahu 1250 - 2750 ot./min. Maximum výkonu si drží mezi 3000 - 4000 ot./min.
Hyundai Tucson, 1.7 CRDi, Czech Edition, 5/2016
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Škubání motoru v nižších otáčkách.
inversi
1. Poslední příspěvek se necituje
2. Velký TP říká to samé, co píšu výše: max. výkon v kW, NE kroutící moment v Nm
Převedeno do čísel
1250 - 2750 ot./min. -> max. kroutíci moment 280 Nm
3000 - 4000 ot./min. -> max. výkon 85 kW/116 k
1. Poslední příspěvek se necituje
2. Velký TP říká to samé, co píšu výše: max. výkon v kW, NE kroutící moment v Nm
Převedeno do čísel
1250 - 2750 ot./min. -> max. kroutíci moment 280 Nm
3000 - 4000 ot./min. -> max. výkon 85 kW/116 k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek