i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Ukažte ostatním vaše auto a rozšiřte náš fan klub Hyundai. Pokud chcete, můžete napsat i recenzi.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od WalterB »

Stringo píše: 24 dub 2022, 17:43 Co máte proti napájení plašičky z baterie auta? Měl jsem to na 2 autech a i po měsíci co auto stálo v práci na parkovišti, když jsem byl služebně pryč se baterie nevybila...
Naprostý souhlas se Stringem - mrkněte na příkon těch plašiček, a bude vám jasné, že jiná standardně přítomná elektronika vybíjí baterku ve stojícím autě podstatně víc. Já mám jednu plašičku instalovanou i na půdě (je to nějaká profi, ještě výkonnější), mám tam hozenou starou vymlácenou 12V baterku a dobíjím jen preventivně cca 1x za 14 dní - a to je pokles napětí na baterce de facto neměřitelný.

Ohledně umístění v motorovém prostoru jsem našel (myslím) z hlediska šíření zvuku ještě trochu lepší místo - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 15#p600122
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Reklama
 

Jovzin
**
Příspěvky: 222
Registrován: 03 říj 2020, 16:35
Bydliště: Dobris okoli

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Jovzin »

Odjinud píše: 24 dub 2022, 16:34 Tak jsem před časem otevřel po zimě motor a byl docela zasr. od sušenek. Prostě kuny se v něm přes zimu zabydlely a to parkuju v Praze na sídlišti. Jinak naštěstí nic neudělaly. Každopádně mě to dokopalo konečně doinstalovat plašič na kuny, pořízený už na podzim.

Po zkoumání pro a proti jsem šel do českého plašiče Deramax. Je to model na 9V baterii, což je výhodné, že to nemůže vybít baterii. Nevýhoda naopak je každý rok baterii pořizovat a měnit. Plašičů do aut se obecně moc nedělá, osobně jsem na webu viděl tak 3-4 typy (vč. typů na autoakumulátor), takže není moc co řešit (snad jen to napájení).

Co je trochu problém, je jeho instalace. Plašič vydává vysokofrekvenční signál, který je docela náchylný na prostup překážkami, takže ho chce vhodně instalovat tak, aby zvuk směřoval do prostoru motoru, resp. nebyl vyloženě instalován tak, aby "hrál" do nějakého agregátu. To se lehce řekne, ale hůře realizuje, neboť současně musí dobře alespoň rok držet a nechcete současně do kastle vrtat.

Nakonec jsem si všiml, že moje i30 má v motorovém prostoru pár nevyužitých závitových otvorů, zřejmě na nějaké agregáty, které jsou osazeny v jiných motorizacích (např. turbo). Jeden takový jsem využil. Nejdřív bylo třeba plašič umístit na pevnou základnu, kterou jsem udělal z překližky. Tu jsem následně jedním šroubem přišrouboval ke kastli a ještě pro jistotu silným drátem k druhému. Mezi kastli a překližku jsem ještě dal kus pěnové textílie jako tlumení.

plašič.jpg

plašič2.jpg

plašič3.jpg

plašič4.jpg
Hezke to musim kupit i ja. Minuly rok v zime sme nahodou nasli pri motore ohlodanu kost. Celkom sme sa lakli. Tento rok to je zatial cajk. Ale tak tiez chcem ten plasic pre istotu uz namontovat nech nemusim sa bat , ze co tam najdem ak raz za mesiac otvorim kapotu.

Pekne to mas namontovane. Pekne si sa s tym vyhral.
Odjinud
***
Příspěvky: 967
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Odjinud »

Ad ten plasic na 12V vs. 9V - jako je mi jasne, ze je to u me trochu fobie a ze plasic na 12V by byl nasledne komfortnejsi v tom, ze by se v nem nemusela resit vymena baterky, nicmene to tak mam. Plasic, pokud funguje jak ma, ma odber nula nula nic, a aku nevybije. Pukud se ale s nim neco stane, treba do nej zatece voda atd., muze zacit najednou zrat hodne. Jasne, je to krajne nepravdepodobne, ale proste mam nastaveno v hlave, ze nechci tohle riskovat. Nebo je tam nejaka pojistka, ktera by odber skutecne tlumila na treba 10mA?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od WalterB »

Pojistka tam je, ale jak je dimenzovaná, to nevím, nějak jsem to neřešil. Plašiče provozuju několik let v různých autech a zatím mne žádný problém nepotkal. Ale chápu tě, nejlepší je, když člověk dělá jen to, v co má důvěru.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Maras »

No mně právě plašič ve Focusu baterii vybíjel, takže teď už jen na 9V 🔋.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odjinud
***
Příspěvky: 967
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Odjinud »

Takže baterka v plašiči dosloužila... :-( tj. to fungovalo někdy od dubna (april) do září (september), čili 6M a to tam šla alkaická a ještě nějaká lepší. Teď je tam běžná alkaická, tak uvidíme, snad to zase půl roku dá.

Poznal jsem to tak, že klikací zvuk už skoro nebyl slyšet.

Čili docela zklamání, myslel jsem, že to ten rok dá.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Stringo »

Máš koupit plašičku napájenou z autobaterie. Měl jsem jí v předchozím autě 9 let a nikdy žádný problém. Šla do světa spolu s autem...
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Odjinud
***
Příspěvky: 967
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Odjinud »

Před časem jsme měli kulatiny... 8)
výročí.jpg
výročí.jpg (54.55 KiB) Zobrazeno 765 x
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Axel.Foley »

=D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Stringo »

To byly časy, kdy jsem měl tohle výročí se svojí i30 :lol:
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Odjinud
***
Příspěvky: 967
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Odjinud »

jj, to byly časy... Na druhou stranu už se o auto tak nebojím, což je pocitově větší pohoda... :-)
jablka.jpg
jablka.jpg (130.17 KiB) Zobrazeno 663 x
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Stringo »

:lol: =D>
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Axel.Foley »

Odjinud: Dobrý =D> Máš tam ale ještě celkem dost volného místa :lol:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odjinud
***
Příspěvky: 967
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Odjinud »

No, az dojde na sklapeni sedacek a vozeni vetvi, tak bude dokonano :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 odjinud (i30 PDE / 1,5 DPi)

Příspěvek od Mexican »

to prijde skor nez myslis. pomaly prestanes davat deku na podlazku a skonci to tak ze tam tie jabka nakoniec vysypes bez kyblov :-D
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „Vaše auta / Club cars“