Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Manuál Mazda 5:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Reklama
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Jo pokud to bude kouřit, neprojde STK, nebo bude olej chladící směsi a auto BUDE v záruce, tak pak na sto procent reklamace.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
- lenze ta mazda tolko nikdy nebrala......
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
- problem c.1 Nezabudnut casto kontrolovat dolievat a dolievat
- problemm c.2 Coskoro a mozno uz bude verejnym tajomstvom Gdi zerie olej a kupi to len tlk
- problem c.3 olej...kat....EK
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Ztrátu výkonu nepozoruju, auto jede úplně normálně. Pozoruji vyšší spotřebu paliva, ale může to by i tím, že se v posledním roce změnil jízdní režim.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
To je pravda 1,8 atmo uměla i 2l/1000km
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Tak spotřeba oleje se pořád zhoršuje. Teď jsem tak na litru na 4000 km (možná trochu horší). Zhoršení výkonu nepozoruji, emise se dělaly v lednu bez problémů. Řešením je repas motoru, což nevím, jestli je ve 160kkm rentabilní postup. Takže by mě zajímalo, co se stane, když tam prostě budu jenom lít ten olej. V dané situaci je to zdaleka nejlevnější řešení. Zadělávám si tím na nějaký zásadní problém?
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Pokud je dle automobilek v pořádku až 1 litr oleje na 1000 km, tak při jednom litru na 4000 km je to vlastně ještě celkem ok, ne? Těch pár korun za olej oproti repasi motoru s nejistým výsledkem je pro mě jasná volba, pokud s autem jiné potíže nejsou a normálně jezdí
od 5/22 Hyundai i30 kombi, 1,5 DPi (81 kW), Smart, Polar White
3/17-3/22: Ford Focus II kombi, 2006, 1,8 TDCi (85 kW), stříbrná metalíza
6/12-3/17: Ford Focus I kombi, 2003, 1,8 TDDi (66 kW), tmavě modrá základní
3/17-3/22: Ford Focus II kombi, 2006, 1,8 TDCi (85 kW), stříbrná metalíza
6/12-3/17: Ford Focus I kombi, 2003, 1,8 TDDi (66 kW), tmavě modrá základní
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
No, pro mě taky. Ale nejsem automechanik, aby mě hned napadly souvislosti. Nerad bych pak zjistil, že to bez repase bude nějakou dobu jezdit, ale pak se to dostane do fáze, kdy už to žádná repase nezachrání. Ta spotřeba se taky dost zhoršuje. Nedivil bych se, kdybych za rok byl na tom litru na 1000.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
A případné řešení pustit to dál a pořídit nové nepřichází v úvahu? Pokud to finanční možnosti dovolí, je to možná vhodnější řešení, než sypat s nejistotou výsledku peníze do stávajícího vozidla. Můj bývalý FoFo II by mohl vyprávět, na kolik peněz mě zbytečně přišel jen proto, že jsem doufal, že touhle opravou už to bude dobrý... A vždycky za pár týdnů se vysralo něco dalšího
od 5/22 Hyundai i30 kombi, 1,5 DPi (81 kW), Smart, Polar White
3/17-3/22: Ford Focus II kombi, 2006, 1,8 TDCi (85 kW), stříbrná metalíza
6/12-3/17: Ford Focus I kombi, 2003, 1,8 TDDi (66 kW), tmavě modrá základní
3/17-3/22: Ford Focus II kombi, 2006, 1,8 TDCi (85 kW), stříbrná metalíza
6/12-3/17: Ford Focus I kombi, 2003, 1,8 TDDi (66 kW), tmavě modrá základní
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
No, to právě v úvahu moc nepřichází. Nový by z různých důvodů znamenalo větší a všechny reálně větší auta jsou za mega a víc, což zrovna nejsou peníze, který bych teď měl k dispozici na auto. Nicméně z uvedeného důvodu se mi právě nechce cpát peníze do tohoto s nejistým výsledkem. Taky moc nevěřím tomu, že by to byla poslední velká investice, i když tomu autu jinak nic není. Dost na tom, že se blíží výměna kotoučů, což nebude za hubičku. Tlumiče by si to už možná taky zasloužily (i když zatím fungují).
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
tak spotreba bude zrejme stúpať ďalej, následne sa poškodí katalyzátor, emisie nebudú večne dobré, nutné bude pozorne sledovať hladinu a dolievať - hlavne dlhšie rýchlejšie presuny ak sú aby nedošlo k zadretiu, nenechávať to padnúť dole a dolievať až je to pod ryskou....
najlepšie riešenie je rovno výmena celého motora ale - je otázne či sa chyba vyskytla len v nejakej serii, ročníkoch alebo trpia všetky gdi rovnako.
Výmena je totiž najrýchlejšia a najlacnejšia. ak ale niet istoty tak nemá zmyslu.
generálka - ak sa vie aký je problém motora a či je riešiteľný. To by musel povedať niekto kto sa tým živý na dennej báze a vie že problém motora gdi je ten a ten, a riešenie je to a hento. Ak ani toto nie je isté - vymyslím si nejaká konštrukčná chyba ktorú výrobca neporiešil a niet vylepšeného dielu - tak asi nič....
nebude problém opať rozpadnutý kat.? Ešte by stálo za pokus ísť hore s viskozitou ale až na napr. 5W50....
najlepšie riešenie je rovno výmena celého motora ale - je otázne či sa chyba vyskytla len v nejakej serii, ročníkoch alebo trpia všetky gdi rovnako.
Výmena je totiž najrýchlejšia a najlacnejšia. ak ale niet istoty tak nemá zmyslu.
generálka - ak sa vie aký je problém motora a či je riešiteľný. To by musel povedať niekto kto sa tým živý na dennej báze a vie že problém motora gdi je ten a ten, a riešenie je to a hento. Ak ani toto nie je isté - vymyslím si nejaká konštrukčná chyba ktorú výrobca neporiešil a niet vylepšeného dielu - tak asi nič....
nebude problém opať rozpadnutý kat.? Ešte by stálo za pokus ísť hore s viskozitou ale až na napr. 5W50....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Řešil jsem to se servisem. Katalyzátor je OK. Řešením je asi prostě přetěsnit motor. Při nájezdu 160 kkm je to prý celkem běžná situace. Jiný problém tam asi není.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Možna by som skúsil prejsť na iný olej.
Tento je vhodný pri vyššom nájazde : https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... 0-4l-5116/
Tento je vhodný pri vyššom nájazde : https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... 0-4l-5116/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Spotřeba oleje i30 1.6 GDI 99kw 2014
Ako pozerám vlákno, tak sa stále dookola rieši, že spotreba oleja rastie... čo bolo urobené na diagnostikovanie príčiny som nezaregistroval... len jedno všeobecné konštatovanie, že "motor treba pretesniť a po rozborke sa uvidí"...
Takže by som začal meraním kompresie... pokojne aj v rôznych režimoch, za tepla, za studena a vždy vyskúšať po prvom meraní streknúť do valca trochu motorového oleja aby sa prípadne utesnili piestne krúžky. Ak sa kompresia výrazne zmení, tak je problém na krúžkoch a ak nie, tak olej berie pravdepodobnejšie cez zodraté guferá na ventiloch. Takto sa dá aspoň orientačne dopátrať, čo treba reálne opravovať.
V princípe s tým treba niečo robiť.. v takomto stave je to dlhodobo prevádzkovateľné tak okolo komína do tých 5-8tkm ročne... inak je to auto neperspektívne. Takže buď predať alebo opraviť... aj keď za väčší obnos.
Starý motor nič nerieši... GO Ťa môže počkať rovnako. Ak sú problém karbónom zapečené kruhy, tak s pribúdajúcimi KM dôjdeš do štádia, že už vlastne nič neopravíš ak bude abnomálne vylietaný valec, teraz môžu napr. pomôcť len nové kruhy bez nejakej inej servisnej rozcvičky. Vzhľadom na to, čo sa deje na trhu s jazdenkami, tak oprava by mohla dávať v pohode zmysel... ak je auto inak OK. Zvlášť keď nemáš na nové....
Takže by som začal meraním kompresie... pokojne aj v rôznych režimoch, za tepla, za studena a vždy vyskúšať po prvom meraní streknúť do valca trochu motorového oleja aby sa prípadne utesnili piestne krúžky. Ak sa kompresia výrazne zmení, tak je problém na krúžkoch a ak nie, tak olej berie pravdepodobnejšie cez zodraté guferá na ventiloch. Takto sa dá aspoň orientačne dopátrať, čo treba reálne opravovať.
V princípe s tým treba niečo robiť.. v takomto stave je to dlhodobo prevádzkovateľné tak okolo komína do tých 5-8tkm ročne... inak je to auto neperspektívne. Takže buď predať alebo opraviť... aj keď za väčší obnos.
Starý motor nič nerieši... GO Ťa môže počkať rovnako. Ak sú problém karbónom zapečené kruhy, tak s pribúdajúcimi KM dôjdeš do štádia, že už vlastne nič neopravíš ak bude abnomálne vylietaný valec, teraz môžu napr. pomôcť len nové kruhy bez nejakej inej servisnej rozcvičky. Vzhľadom na to, čo sa deje na trhu s jazdenkami, tak oprava by mohla dávať v pohode zmysel... ak je auto inak OK. Zvlášť keď nemáš na nové....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.