Našel jsem pěkný článek o dobíjení akumulátoru v nových vozech s inteligentním dobíjením a funkcí stop - start.
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Inteligentní dobíjení autobaterie
Moderátor: Moderátoři
Inteligentní dobíjení autobaterie
Hyundai Tuscon NX4, 1,6 T-GDI 110kW, manuál, SMART, Engine Red
Citroen C5 Break 2,2 HDI 16V
Škoda Fabia kombi 1,4 16V,55kW
Škoda Karoq 2,0 110kW DSG 4x4
Suzuki Grand Vitara 1,9TD
VW Amarok 2,0 TDi 12kW
Ford Ranger 2,5 TDCi 103kW
Citroen C5 Break 2,2 HDI 16V
Škoda Fabia kombi 1,4 16V,55kW
Škoda Karoq 2,0 110kW DSG 4x4
Suzuki Grand Vitara 1,9TD
VW Amarok 2,0 TDi 12kW
Ford Ranger 2,5 TDCi 103kW
- Reklama
Re: Inteligentní dobíjení autobaterie
Hezky sepsaný článek, konečně jsem pochopil, jak funguje další zbytečná věc v mém autě
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Inteligentní dobíjení autobaterie
Podle mě to Vaculík moc dramatizuje. Osobně neznám nikoho komu baterka odešla dřív než za 3 roky (a to ani ve škodovce). A to jezdí krátký trasy se S/S, nenabíjí a stojí s autem venku na zimě.
Jediný relevantní by bylo porovnat tři stejný auta po 4 letech, jedno bez inteligentního nabíjení, druhý s inteligentním a pravidelným nabíjením, třetí s inteligentním a bez nabíjení.
Zkrátka mám tušení, že kratší životnost baterií způsobuje hlavně energetická náročnost nových aut (dlouhodobě větší vybíjecí proudy), než cokoliv jiného.
Jediný relevantní by bylo porovnat tři stejný auta po 4 letech, jedno bez inteligentního nabíjení, druhý s inteligentním a pravidelným nabíjením, třetí s inteligentním a bez nabíjení.
Zkrátka mám tušení, že kratší životnost baterií způsobuje hlavně energetická náročnost nových aut (dlouhodobě větší vybíjecí proudy), než cokoliv jiného.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Inteligentní dobíjení autobaterie
tiez si myslim, ze sa to Vaculik trochu moc demonizuje
nas sused ma 1.0TGDi Konu, kategoria "uzivatel". Auto ma asi 70 000km, rv 2017. Jazdi s tym najma asi 15 km do Brna, S/S nevypina, sem-tam dlhsi vylet najma v CR. baterku ma 5 rokov a externu nabijacku to nevidelo. Vacsinou aj v zime stoji vonku (tz nie v garazi)
nas sused ma 1.0TGDi Konu, kategoria "uzivatel". Auto ma asi 70 000km, rv 2017. Jazdi s tym najma asi 15 km do Brna, S/S nevypina, sem-tam dlhsi vylet najma v CR. baterku ma 5 rokov a externu nabijacku to nevidelo. Vacsinou aj v zime stoji vonku (tz nie v garazi)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Inteligentní dobíjení autobaterie
Každopádně já jsem taky v téhle kategorii - S/S nevypínám protože fakticky se stejně motor vypne jen když někde stojím dlouho u závor a vyřadím na neutrál, což se mi 90% cest neděje. Nějaký nabíjení řešit nehodlám. Takže vám za X let (doufám, že X je víc než 4) jak to teda je
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: Inteligentní dobíjení autobaterie
Tak já slabší baterii poznal na FB jen kvůli systému S/S, že se přestal aktivovat, jelikož hlásí, že nejsou splněné podmínky. Tak jsem změřil baterii a měla 12,2V. Je pravda, že loni auto víc prostálo než jezdilo, najezdilo nějakých 3500 km, tak jsem baterii raději nabil. S/S se ale stejně skoro neaktivuje (což je dobře) a baterie po změření asi po 3 měsících má 12,4V, takže podle tabulky okolo 70-80%. Takže je vidět, že to int. nabíjení tu baterii opravdu drží pořád spíš vybitější, což není podle mě dobře. Prostě doby, kdy člověk věděl, že má slabší baterii, ale měl v plánu cestu 100km a vrátil se s nabitou, jsou pryč.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979