Ahoj,
mám Hyundai i30 1.6 CVVT (LPG, najeto cca 230000) a poslední dobou se setkávám s problémem, kdy auto při zastavení s plně sešlápnutým spojkovým pedálem chcípne. Nejlépe to dokážu popsat na příkladu, kdy vyjíždím z práce - motor je studený a chvíli jde v pohodě, ale zhruba na úseku 500-2000 ujetých metrů, než se motor úplně ohřeje, a já musím zastavit například na přechodu, motor zastaví, rozsvítí se kontrolky a jde špatně startovat. Jako by tam šlo málo nebo moc paliva. Když potom motor chytne, tak se jakoby dusí okolo 500 rpm, dokud nepřidám trochu plynu. Diagnostika nic nehlásí a dělá to na benzín i na plyn - benzín používám Verva 100 a plyn Kralupol.
Auto je pravidelně servisované a krom běžných opotřebení (brzdy, tyčky, ložiska, rozvody...) se snad nikdy nic nedělalo kromě pumpy a termostatu, protože ubývala chladící kapalina a v poslední době se měnil senzor otáček.
Nesetkal se s tím někdy někdo? Předem děkuji za rady.
i30 1.6 CVVT-než se ohřeje motor, auto při zastavení chcípne
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Reklama
Re: i30 1.6 CVVT-než se ohřeje motor, auto při zastavení chc
Před lety jsem řešil podobný prolém na Puntu, závadu způsobovala zanesená škrtící klapka. Při studeném motoru otevírala víc, takže se to neprojevovalo.
Možná dnes ŘJ řídí volnoběžné otáčky jinak, ale dřív byl stanoven úhel otevření škrtící klapky. A pokud byla zanesená, tak při tak malém otevření ten bordel okolo způsoboval, že reální stav byl jako při zavřené.
Možná dnes ŘJ řídí volnoběžné otáčky jinak, ale dřív byl stanoven úhel otevření škrtící klapky. A pokud byla zanesená, tak při tak malém otevření ten bordel okolo způsoboval, že reální stav byl jako při zavřené.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: i30 1.6 CVVT-než se ohřeje motor, auto při zastavení chc
klapku nechám prohlédnout, tady je ještě krátké video https://youtu.be/9kwn-k61jL0
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: i30 1.6 CVVT-než se ohřeje motor, auto při zastavení chc
Na videu je par divnych drobnosti. Motor je dle videa zahraty. Dale, proc se rosvitila kontrolka imobilizeru? Ma svitit jen olej a dobijeni.....navic olej nesvitil, i kdyz mozna nestacil klesnout tlak a tak se kontrolka nestihla rozsvitit. Jedno je jiste, kontrolka zlute auto s klicem pri behu motoru je signalizace zasahu imobilizeru. A ten jak znamo blokuje motor. Dal tam sviti EPS to je taky divne, proc? Posilovac rizeni je elektricky, proc by se tedy zastavenim motoru mela tato kontrolka rozsvitit?
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
-
- **
- Příspěvky: 127
- Registrován: 09 kvě 2022, 12:33
Re: i30 1.6 CVVT-než se ohřeje motor, auto při zastavení chcípne
alternátor / baterie
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015